معرفی آکواریوم‌های خیره‌کننده چین | جاذبه آکواریوم‌های چین

2 سال پیش 0 دیدگاه

آکواریوم‌های چین، یکی از عوامل جاذبه گردشگری در کشور چین هستند. گردشگران در این آکواریوم‌ها می‌توانند حیوانات دریایی را مشاهده کنند، دانش علمی بیاموزند و با فعالیت‌های تفریحی دیگر سرگرم شوند. کودکان نیز می‌توانند از ماهیگیری در یک حوض کوچک لذت ببرند. اگر قصد سفر به چین را دارید، در ادامه مقاله به معرفی آکواریوم‌های چین می‌پردازیم.

آکواریوم‌های كشور چین

پارک اقیانوس در هنگ‌کنگ

یکی از بهترین آکواریوم‌های چین، پارک اقیانوس در هنگ‌کنگ است که با تعداد بازدیدکنندگان سالانه حدود 7 و نیم میلیون در رتبه سیزدهم پربازدیدترین مکان‌های گردشگری جهان قرار دارد. جاذبه‌های اصلی آن، دلفین‌ها و پستانداران دریایی هستند. آکواریوم هنگ‌کنگ، دارای یکی از بزرگ‌ترین گنبدهای آکواریومی جهان با هزاران حیوان دریایی است.

بیشتر بخوانید: جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر هنگ‌کنگ

این آکواریوم همچنین به مکان‌های توریستی اصلی هنگ‌کنگ مانند قله مرکزی و آبردین بسیار نزدیک بوده و حمل و نقل به آن اماکن بسیار آسان است. در ادامه با پارک اقیانوس هنگ‌کنگ بیشتر آشنا می‌شوید.

بهترين آکواریوم‌های چین

  • در اینجا سواری‌های هیجان‌انگیز در سطح جهانی مانند Hair Raiser به چشم می‌خورد.
  • آب‌نمای موجود در آکواریوم هنگ‌کنگ دارای حیوانات شگفت‌انگیز آسیایی است.
  • پارک اقیانوس دارای ماکت جدیدی از حیوانات دریایی دوران گذشته است.
  • نمایش دلفین و نهنگ قاتل در این آکواریوم، دیدنی است.
  • شما می‌توانید منظره پارک و اقیانوس را از بالا مشاهده کنید.
  • در سمت دیگر قله ویکتوریا از منطقه شهری اصلی شهر هنگ‌کنگ قرار دارد.

معرفی آکواریوم‌های چین

Chimelong Ocean Kingdom

یکی دیگر از آکواریوم‌های چین، Ocean Park است که سالانه حدود 1.5 میلیون بازدیدکننده دارد. این آکواریوم رشد زیادی در این سال‌ها داشته و تقریبا با پارک اقیانوس هنگ‌کنگ برابری می‌کند و به علت این که از پارک اقیانوس جدیدتر است، طرفداران زیادی دارد.

Chimelong Ocean Kingdom  از نظر امکانات با بزرگ‌ترین پارک‌های موضوعی دریایی جهان رقابت می‌کند. از امکانات این پارک می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • این پارک دو برابر پارک اقیانوس در هنگ‌کنگ است.
  • دارای هتل‌های مجلل و بسیاری از امکانات دیگر است.
  • یکی از طولانی‌ترین ترن‌های هوایی جهان را دارد.
  • مخزن نمایشگاه کوسه نهنگ دارای بزرگ‌ترین پانل اکریلیک جهان است که بزرگ‌ترین پنجره آکواریوم در جهان است (40 متر (130 فوت) در 8 متر (27 فوت)).
  • این آکواریوم بزرگ‌تر از  آکواریوم دبی مال (27 در 108 فوت) است و تقریبا دو برابر آن، آب را نگه می‌دارد.
  • کتاب گینس آن را به عنوان بزرگ‌ترین مخزن جهان (6 میلیون گالن آمریکا) و بزرگ‌تر از آکواریوم جورجیا رتبه‌بندی کرده است.

Chimelong Ocean Kingdom

آکواریوم شانگهای

در سال 2016، آکواریوم شانگهای به عنوان یکی از ده آکواریوم بزرگ جهان شناخته شد. این آکواریوم حدود 1 میلیون گالن آب دارد. آکواریوم اقیانوسی شانگهای در منطقه تجاری لوجیازوی در پودونگ واقع شده است و در مجاورت برج مروارید شرقی و برج جنین مائو قرار دارد. این یکی از آکواریوم‌های چین است که بلندترین تونل تماشای زیردریایی جهان به طول 155 متر (حدود 170 یارد) در آن قرار دارد.

آکواریوم اقیانوسی شانگهای از دو ساختمان هرمی شکل، یک ساختمان اصلی و یک ضمیمه تشکیل شده است. مساحت آن 20500 متر مربع (حدود 263910 فوت مربع) است. علاوه بر نمایشگاه بزرگ، یک فروشگاه هدیه و یک رستوران با ظرفیت 300 نفر نیز در این مکان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی شانگهای

ساختمان اصلی آکواریوم به مناطق مختلف نمایشگاهی تقسیم می‌شود:

منطقه چین، منطقه آمریکای جنوبی، منطقه استرالیا، منطقه آفریقا، منطقه آسیای جنوب شرقی، منطقه آب سرد، منطقه قطبی، دریا و ساحل، منطقه اقیانوسی و نمایشگاه‌های ویژه. این نمایشگاه شامل بیش از 300 نوع و 15000 موجود آبزی و ماهی کمیاب مانند قورباغه دارت سمی، چتر دریایی، ماه ماهی، کشتی‌های دریایی و پنگوئن امپراتور است.

آکواریوم شانگهای

در حال حاضر، این تنها آکواریوم در جهان است که دارای موجودات منطقه چین است. این منطقه در نمایش موجودات آبزی و بوم‌شناسی دره یانگ تسه و همچنین برخی از انواع آبزی در خطر تخصص دارد. اکثر موجودات این منطقه مانند ماهیان خاویاری چینی، کفال، تمساح یانگ تسه و سمندر غول‌پیکر، تحت حفاظت ملی هستند.

آکواریوم اقیانوسی همچنین جغرافیا و فرهنگ مکان‌های بومی خود را با تصاویر، صداها و غیره به نمایش می‌گذارد. این آکواریوم دارای یک تونل زیر آبی به طول 155 متر یا 509 فوت است که در حال حاضر به عنوان طولانی‌ترین تونل در جهان شناخته می‌شود.

یک راهروی متحرک داخل آن وجود دارد، بنابراین می‌توانید بایستید و از زیر همه ماهی‌ها و کوسه‌ها عبور کنید. محل این آکواریوم در نزدیکی برج تلویزیونی مروارید شرقی در ناحیه جدید پودونگ شانگهای است، بنابراین حمل و نقل به آنجا از طریق مترو راحت است و جاذبه‌های بزرگ دیگری نیز در پودونگ وجود دارد که می‌توانید همزمان از آن‌ها دیدن کنید.

آکواریوم پکن

آکواریوم پکن

یکی از آکواریوم‌های چین که مورد علاقه گردشگران خارجی است، آکواریوم پکن است. این یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های چین با کامل‌ترین امکانات است. بخش‌های این آکواریوم، جنگل‌های استوایی، حوض قابل لمس، حلقه زیر دریا، اسکله کوسه، تالار ماهیان خاویاری چینی، خلیج نهنگ دلفین و تئاتر اقیانوسی است. شما می‌توانید نمایش‌هایی از دلفین‌های آموزش دیده و دیگر موجودات دریایی را در آکواریوم پکن ببینید.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی پکن

برای دسترسی به این آکواریوم ابتدا باید وارد باغ‌وحش شوید (بلیت حدود 40 یوان) و بعد از قدم زدن در باغ‌وحش و پرداخت هزینه ورودی جداگانه، وارد آن شوید.

دنیای اقیانوس دالیان شنگیا

دنیای اقیانوس دالیان شنگیا

یکی دیگر از بهترین اکواریوم‌های چین، اقیانوس دالیان شنگیاست. یکی از طولانی‌ترین تونل‌های شفاف زیر آب در آسیا‌، یک گذرگاه متحرک که گردشگران را از طریق تونل هدایت می‌کند تا ماهی‌ها، کوسه‌ها و موجودات دیگر را از نزدیک ببینند. تعداد زیادی از گونه‌های آبزی را می‌توان در آن تماشا کرد. حرکات غواصان در حال تغذیه به کوسه‌ها و بازی با آن‌ها یکی از نکات برجسته این آکواریوم است.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات