خیابان نانجینگ در شانگهای و جاذبه‌های رنگارنگ آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

خیابان نانجینگ در شانگهای، به عنوان یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های خرید جهان شناخته می‌شود. این خیابان که به دو بخش، جاده شرقی نانجینگ و جاده غربی نانجینگ تقسیم می‌شود، مکان مناسبی برای دیدن این شلوغی شانگهای است که می‌توانید لذت‌های مدرن و گنجینه‌های سنتی کشور چین را در آن خریداری کنید. خیابان شرقی نانجینگ جایی است که بیشتر از 600 کسب و کار در طول 5 کیلومتر را خواهید دید. این امتداد جاده از Bund تا معبد Jing'an پر از مغازه‌ است، بنابراین برای یک روز طولانی بازدید آماده باشید! با مطالعه این مقاله، اطلاعات لازم از دیدنی‌های خیابان نانجینگ را کسب خواهید کرد.

جاذبه خیابان نانجینگ

اگر قصد سفر به چین و شهر شانگهای را دارید، شما را با جاذبه‌های این شهر آشنا می‌کنیم.

خیابان نانجینگ کجاست؟

همان‌طور که اشاره شد، خیابان نانجینگ در شهر شانگهای یکی از طولانی‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان‌های خرید جهان است که بیش از 5 کیلومتر امتداد دارد و روزانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده را از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. قدمت این خیابان شلوغ به دوران سلسله چینگ برمی‌گردد و بسیاری از همان مغازه‌های آن زمان هنوز هم تجارت می‌کنند. این خیابان در دهه 1930 به عنوان یکی از هفت جاده بزرگ جهان نامگذاری شد و امروزه یک مقصد شهری است که حتما باید آن را ببینید. نام این خیابان از شهر نانجینگ، پایتخت جیانگ سو در همسایگی شانگهای گرفته شده است.

خیابان نانجینگ کجاست

خیابان نانجینگ در مرکز شهر واقع شده است و در جهت غرب به شرق امتداد دارد و درواقع خود این خیابان از جاهای دیدنی شانگهای محسوب می‌شود. بخش شرقی آن در منطقه Huangpu است و از غرب تا میدان مردم امتداد دارد. بخش غربی از میدان مردم شروع می‌شود و به سمت غرب به سمت منطقه جینگان ادامه می‌یابد. یک منطقه آزاد ترافیک، سمت جاده شرقی نانجینگ، تاریخی‌تر از سایر مناطق است که از میدان مردم تا ساحل بوند امتداد دارد و معمولا هم شلوغ است، به خصوص بعدازظهرها و آخر هفته‌ها این شلوغی به اوج خود می‌رسد.

دیدنی‌های خیابان نانجینگ

جاذبه‌های گردشگری خیابان نانجینگ

 از پیاده روی خود در امتداد کمربند طلایی و پر جاذبه خیابان نانجینگ لذت ببرید که در کل منطقه پیاده‌روی خیابان می‌گذرد و شامل مکان‌هایی برای نشستن و گفتگو، دکه‌های خرید و حتی مجسمه‌های کوچک است.

جاذبه‌های گردشگری خیابان نانجینگ

فروشگاه‌های تاریخی خیابان نانجینگ مکان مناسبی برای امتحان غذاهای محلی و خرید کالاهای محلی و هنری هستند. برای چشیدن طعم غذافروشی‌ها و بهترین رستوران‌های شانگهای، از ماهی دودی و کیک‌های ماه خوک در لائو دا فانگ، خرچنگ‌های شرابی از شائو وان شنگ و دسرهای دوست‌داشتنی در شن دا چنگ امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: غذا در چین

ققنوس قدیم را ببینید، یک جواهر فروشی که 150 سال در یک خانواده بوده است، یا Cai Tong De، یک فروشگاه طب سنتی چینی که در سال 1882 ساخته شده است. برای دیدن چند نقاشی زیبا و خوشنویسی به Duo Yun Xuan و شانگهای Laojiefu بروید. فروشگاه بزرگ پارچه ابریشم را هم در فهرست بازدید‌های خود قرار دهید.

خرید در خیابان نانجینگ

کارهایی که در خیابان نانجینگ باید انجام دهید

فروشگاه‌های سنتی و مدرن را کاوش کنید: بیش از 600 کسب‌وکار در جاده‌ها شامل فروشگاه‌های سنتی و مغازه‌های تخصصی فروش کالاهای ابریشمی برگزیده، یشم، گلدوزی، پشم و ساعت و فروشگاه‌های سطح‌بالایی است که برندهایی مانند تیفانی، مون بلان، امگا و دانهیل را می‌فروشند.

  • غذاهای اصیل شانگهای را تجربه کنید: فروشگاه‌های غذاهای سنتی با قرن‌ها قدمت در جاده نانجینگ فراوان هستند که طیف وسیعی از غذاهای محلی از جمله بستنی کنجدی، ماهی دودی، کیک ماه، انواع تنقلات محلی، کیک‌های سنتی، وونتون، دسرها و خوراکی‌های خاص سنتی را ارائه می‌دهند. در جشنواره‌های چینی می‌توانید از خوردن همه این‌ها در کنار رودخانه Huangpu لذت ببرید.

    غذاهای اصیل شانگهای در خیابان نانجینگ

  • سوار تراموای گشت و گذار در دانگ‌دانگ شوید: برای تجربه‌ای فراموش‌نشدنی، سوار تراموای قدیمی «دانگ‌دانگ» شوید که از ساعت8:30 تا 22:30 هر روز کار می‌کند. در اتوبوس می‌توانید به آهستگی در اوقات فراغت، جاده را ببینید. یک سفر تنها 10 دقیقه طول می‌کشد.
  • از منظره شب لذت ببرید: تابلوهای نئونی درخشان، ساختمان‌های باشکوه و افق شب، این شهر پر جنب و جوش را روشن می‌کنند. نمایش‌های فضای باز، مجسمه‌های انتزاعی و صداهای خیابانی، تجربه قدم زدن در شب را زیباتر می‌کنند.
  • تماشای  جشنواره‌ها: بازدید از آن به ویژه در تعطیلات مهم مانند سال نوی چینی که خیابان به نقطه کانونی جشن‌ها و آتش‌بازی تبدیل می‌شود، بسیار سرگرم‌کننده است.

تماشای فستیوال‌های خیابان نانجینگ

نکات بازدید از خیابان نانجینگ

  • از هرگونه تبلیغات و افراد تصادفی که خدمات مشکوکی ارائه می‌دهند، اجتناب کنید و قاطعانه نه بگویید.
  • برای جلوگیری از شلوغی زیاد، از تردد در ساعات شلوغی مانند آخر هفته، تعطیلات و ساعات اوج غذا و خرید خودداری کنید.
  • اگر می‌خواهید به مغازه خاصی بروید، قبل از رفتن، مکان، روزها و زمان آن را بررسی کنید.
  • شما می‌توانید با توجه به قدرت بدنی و زمان‌تان، کل جاده یا فقط بخشی از آن را انتخاب کنید. اگر علاقه‌ای به پیاده‌روی ندارید، از مترو برای رفتن مستقیم به مکان‌های دیدنی خود در جاده استفاده کنید. اگر می‌خواهید با پای پیاده خیابان‌ را کاوش کنید، از بخش خیابان عابر پیاده (در ایستگاه جاده شرقی نانجینگ) شروع کنید. این جاده در طول روز و شب ارزش بازدید دارد، به خصوص اگر اهل عکاسی هستید. سپس جاذبه‌های اطراف میدان مردم را ببینید.

نکات بازدید از خیابان نانجینگ

  • در مرحله بعد، Taikoo Hui و رستوران Starbucks را بررسی کنید، سپس از معبد Jingan و City Plaza که از معبد‌های شانگهای هستند دیدن کنید. اگر زمان کافی ندارید، از مسیر اصلی جاده نانجینگ بین جاده هوانگه و جاده هنان ژونگ دیدن کنید.
  • برای معاملات خوب، به دنبال مغازه‌های کوچک در خیابان‌های مجاور بگردید، جایی که می‌توانید قیمت‌های واقعی اجناس را پیدا کنید.

خرید در خیابان نانجینگ شانگهای

خیابان نانجینگ دارای مغازه‌ها، فروشگاه‌های شاخص، مراکز خرید و رستوران‌ها و کافه‌های سبک اروپایی است.

بیشتر بخوانید: برترین مراکز خرید شانگهای

خرید در خیابان نانجینگ

  •  دپارتمان لائوجیفو شانگهای (1860) پارچه، ابریشم و پارچه.
  • شرکت ساعت و ساعت هنگ دا لی (1864) فروش و تعمیر ساعت و ساعت‌های پیشرفته.
  • Cai Tong De Pharmacy (1882) چهار داستان از داروهای سنتی چینی.
  • شائو وان شنگ (1852) غذاهای محلی ویژه
  • Duo Yun Xuan (1900) خوشنویسی و نقاشی چینی، مواد نوشتاری، چاپ روی چوب
  • جواهرات لائو فنگ شیانگ (1848) جواهرات، هدایا و سوغاتی
  • شرکت ساعت هنگ دی لی –و ساعت لوکس
  • Guanlong Photographic Equipment Coتجهیزات عکاسی پیشرفته
  • Lao Da Fan ماهی دودی و کیک ماه ساخته شده با دستور اجدادی مخفی
  • ققنوس‌های قدیمی (1848) زیور آلات ساخته شده از طلا، نقره و الماس.
  • شن دا چنگ، انواع دسرها و تنقلات محلی
  • Zhang Xiao Quan قیچی بدون زنگ مخصوص ساخته شده با دسته‌های تزئینی برای برش نرم پارچه ابریشمی
  • وو لیانگ کای، متخصص در عینک‌های مختلف

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات