معرفی برترین جاذبه‌های خانتی مانسیسک در روسیه

2 سال پیش 0 دیدگاه

خانتی مانسیسک یکی از مناطق روسیه است که جاذبه‌های آن در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. روسیه کشور بزرگی است و در زمینه تاریخی، فرهنگی، گردشگری حرفی برای گفتن دارد. هرچند سرمای استخوان‌سوز این کشور معروف است اما جاذبه‌های طبیعی روسیه هم به اندازه‌ای زبان‌زد هستند که باعث می‌شوند سرما را به جان خرید و به این کشور سفر کرد.  

همین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است که گردشگران زیادی را به این کشور می‌کشاند. سیبری نام آشنایی است که از جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارد. با شنیدن نام سیبری یاد سرمای شدید می‌افتید. سیبری به عنوان یکی از سردترین نقاط زمین است که مناطق دیدنی و بکری دارد که در دنیا تک هستند. در سفر با تور روسیه می‌توانید از دیدنی‌های متفاوت و جذاب این منطقه لذت ببرید.

خانتی مانسیسک کجاست؟

سیبری معمولا پوشیده از برف است. به همین خاطر است که تعداد افرادی که می‌توانند در این منطقه زندگی کنند، خیلی کم هستند. در غرب سیبری در روسیه یک منطقه خودمختار وجود دارد که با نام خانتی مانسیسک شناخته می‌شود و این روزها به یکی از مناطق موردعلاقه گردشگران در روسیه تبدیل شده است.

جاذبه خانتی مانسیسک

معرفی منطقه خانتی مانسیسک

خانتی مانسیسک یک منطقه در روسیه است که تغییرات جوی زیادی دارد و دمای هوا آنجا معمولا منفی 8 درجه است. اما با این حال این منطقه از قرن 16 جمعیت زیادی را به عنوان شهروند جذب کرده است و از قرن 17 میلادی به بعد، شاهد رشد و توسعه در این منطقه بوده‌ است.

به خاطر هوای سرد آن، تجار زیادی از قرن 17 میلادی به آن‌جا می‌رفتند و از شرایط جوی آن برای فروش محصولات خود استفاده می‌کردند. همین باعث شد که نام این منطقه سر زبان‌ها بیفتد.

بیشتر بخوانید: بازدید از کاخ پترهوف سن پترزبورگ روسیه | کاخ چشمه‌های روسیه

در کنار تجار، خانتی مانسیسک برای گردشگران و بازدیدکنندگان هم جالب بوده و هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند. همین روند، باعث شد که از قرن 19 میلادی منطقه سامارو یک سرزمین شناخته شده در دنیا باشد. همچنین در این منطقه ذخایر نفت کشف و باعث شد که بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. کشف ذخایر نفت و گاز باعث شد که سرمایه‌داران، پتانسیل این منطقه را کشف کرده و در کنار ساخت سازه‌های صنعتی، در آن‌جا مناطق توریستی و گردشگری هم بسازند. بنابراین خانتی مانسیسک جاذبه‌های گردشگری و توریستی زیادی پیدا کرد.

 

جاذبه‌های خانتی مانسیسک

جاذبه‌های خانتی مانسیسک

در ادامه به معرفی معروف‌ترین جاذبه‌های خانتی مانسیسک روسیه می‌پردازیم:

بنای یاد بود خانتی

یکی از جاذبه‌های خانتی مانسیسک بنای یادبود آن است که اگر با هواپیما به آنجا سفر کنید، اولین جاذبه توریستی است که توجه شما را جلب می‌کند. این بنای یادبود یک خانواده خانتی را نشان می‌دهد که شامل پدر، مادر و نوزادشان است. همچینن گوزن و سگ‌شان هم در کنار آن‌ها ایستاده‌اند.

این بنای یادبود در ابعاد واقعی ساخته شده است و طراحی زیبایی دارد و همچنین ساختار واقع‌گرایانه آن بیش از هر چیز توجه آدم را جلب می‌کند. گویی که انگار چند آدم واقعی آنجا ایستاده‌اند.

پارک باستانی خانتی مانسیسک

جاذبه توریستی دیگر خانتی مانسیسک به نوعی مختص به این شهر است و در هیچ جای دیگری مشابه ندارد. این پارک یک مجموعه فرهنگی و تاریخی است که یکی از شاخصه‌های آن، انسان‌ها و حیوانات باستانی هستند.

Samarovskiy outlier یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که در سفر به آنجا حتما باید سری به آن بزنید. مجسمه‌ها و تندیس‌هایی از ماموت‌ها و گاومیش‌های کوهان‌دار، گرگ، شیر، گوزن، کرگدن از جمله مجسمه‌هایی است که در این پارک می‌توانید ببینید.

مجسمه‌های این پارک، طراحی زیبا و خاصی دارند و همچنین در این مجموعه 11 مجسمه ماموت هم دیده می‌شود که به نماد این شهر تبدیل شده‌اند.

هرچند این پارک قدمت کمی دارد و تنها 10 سال است که ساخته شده اما در همین زمان کوتاه، توانسته است توجه عده زیادی را به سمت خودش جلب کند.

موزه مردم‌شناسی در خانتی مانسیسک

از دیگر جاذبه‌های خانتی مانسیسک، موزه مردم‌شناسی به نام Torum-Maa است که مهم‌ترین شاخصه‌ آن واقع شدن در فضای آزاد در بین طبیعت زیبای منطقه سیبری است.

این موزه سنت‌ها و آداب و رسوم مردم آن منطقه را از طریق لباس‌ها، ساختمان‌ها، جواهرات و سایر موارد به گردشگران و مسافران معرفی می‌کند.

این موزه، برنامه‌ها و فستیوال‌ها و ایونت‌های مختفی دارد که در کنار جاذبه‌های موزه می‌تواند توجه گردشگران را به خود جلب کند.

جاذبه خانتی مانسیسک در روسیه

کلیسای رستاخیز

این کلیسای زیبا حدود 20 قرن قدمت دارد و ویژگی اصلی آن، 5 گنبد طلایی است که مانند تاج، بالای کلیسا را احاطه کرده‌اند. به همین خاطر است که یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر خانتی مانسیسک همین کلیسا به شمار می‌آید.

پارک بوم‌گردی

این مجموعه طبیعی و زیبا از جاذبه‌های خانتی مانسیسک است که یکی از بهترین مکان‌های تفریحی شهر است. اینجا حدود 6 هزار هکتار وسعت دارد و شامل جنگل، دریاچه، مزارع و نهرهای زیباست. نام این منطقه Samarovskiy Chugas است. در این منطقه، گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی به چشم می‌خورد که برای بازدیدکنندگان جذاب هستند.

کلیسای مریم مقدس

حتی اگر مسیحی نیستید، این کلیسا هنوز می‌تواند میزبان خوبی برای شما باشد. این کلیسای زیبا و دیدنی در اوایل قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است. انقلابی که در دهه بیستم قرن نوزدهم رخ داد، باعث ویرانی این کلیسا شد و تا اواخر دهه 90 تنها ویرانه‌هایی از این بنا وجود داشت اما دوباره بازسازی شد و به شکل امروزی خود درآمد.

آبنمای Faberge

خیلی از افراد در مورد برند گران‌قیمت Faberge شنیده‌اند. این آبنما هم نام این برند است. البته ربطی به جواهرات ندارد و یک آبنمای معمولی است که موقع غروب روشن می‌شود.

در ساخت این آبنما از شیشه‌های رنگی و برنز استفاده شده است تا بتوانند تا حدی شبیه محصول اصلی یعنی یک نگین تخم‌مرغی از برند Faberge باشند. قدمت این آبشار هم حدود 10 سال است.

بنای یادبود فاتحان سرزمین یوگورسک

این بنای یادبود به افتخار فاتحان این سرزمین ساخته شده و از نظر ظاهری جالب و گیراست. این بنای یادبود به شکل هرمی است که به برج رصد قراق و سکوی نفتی شباهت دارد.

نکته مهمی که در خصوص آن وجود دارد، این است که هرکدام از اضلاع آن نماد یک زمان خاص است. یک ضلع، نماد دوران باستان، یک ضلع نماد دوره فتح اوگرا توسط یرماک و ضلع آخر، نماد زمان مدرنیته یا پیشرفت نفت است.

خانتی مانسیسک روسیه

موزه طبیعت و انسان

در دهه 30 میلادی برای مبارزه با ناآگاهی مردم اوگرا نسبت به تاریخ منطقه یک موزه در آنجا تاسیس شد که در آن، بازدیدکنندگان با تاریخچه و شکل‌گیری خانتی مانسیسک آشنا می‌شدند.

این موزه هشت قسمت دارد که در مورد سیاست، اقتصاد، زندگی و طبیعت منطقه اطلاعات زیادی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. در دهه 80 میلادی ساختمان جدیدی برای این موزه ساخته شد.

موزه طبیعت و انسان در خانتی مانسیسک یکی از جاذبه‌های این شهر است که برای آشنایی بیشتر با تاریخ، فرهنگ و سیاست این منطقه زیبا بازدید از آن، مفید خواهد بود.

موزه زمین‌شناسی

این منطقه، بزرگ‌ترین منطقه تولید نفت و گاز در کشور روسیه است؛ به همین خاطر است که یک موزه اختصاصی برای این صنعت مهم تاسیس شده است.

این موزه تنها 15 سال قدرت دارد و مساحت آن به 7 هزار متر مربع می‌رسد و برای کاربری یک موزه تاریخی کمی نامعقول است. ساختمان این موزه جزو 10 ساختمان برتر دنیاست که در شرایط آب و هوایی سخت ساخته شده است.

در این موزه یک مجموعه کانی‌شناسی بزرگ قرار داد که در آن، انواع کانی‌ها به نمایش درمی‌آیند. نمونه بارز این کانی‌ها، سنگ کوارتزی است که 300 کیلوگرم وزن داشته و در این موزه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: بهترین نقاط روسیه برای تماشای شفق قطبی کجاست؟

دریاچه Kogolymlor

یکی از جاذبه‌های خانتی مانسیسک یک جاذبه طبیعی زیبا به نام دریاچه خانتی مانسیسک است. نام این دریاچه به گویش محلی به معنای انسان منقرض شده است. اگرچه این دریاچه نام ترسناکی دارد اما در بازدید از آن‌جا تنها چیزی که به چشم می‌خورد، زیبایی است.

هوای تازه و مطبوع، سکوت و آرامش و مناظر طبیعی زیبا تمام مواردی هستند که در کنار این دریاچه تجربه می‌کنید. این دریاچه مساحتی به اندازه 15 کیلومتر مربع دارد و یک فضای کافی برای گردشگران فراهم کرده است.

خانتی مانسیسک کجاست

بنای یادبود اوگرا

این بنای زیبا یکی مهم‌ترین جاذبه‌های خانتی مانسیسک است که در مرکز شهر قرار دارد. بنای اوگرا به عنوان نماد شهر هم شناخته می‌شود. این بنای یادبود به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد اوکروگ بنا شد و به شکل یک زن است که از برنز ساخته شده است و 12 متر ارتفاع دارد.

زنی که در این بنا می‌بینید، مادر اوگراست و زیر پای او سه‌پایه‌هایی هست که روی هر کدام، مجسمه‌هایی قرار گرفته است. این مجسمه‌ها به عنوان نماد شهر در دوره‌های مختلف شناخته می‌شود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات