بهترین نقاط روسیه برای تماشای شفق قطبی کجاست؟

2 سال پیش 0 دیدگاه

در این مقاله از مقالات راهنمای سفر به روسیه سعی داریم به شفق قطبی در روسیه بپردازیم با ما همراه باشید. فقط هشت کشور بالای دایره قطب شمال به شمال می‌رسند، اما بدون شک، روسیه برتر است. این به معنای زمستان‌های یخ‌زده با شب‌های بی‌وقفه است که هفته‌ها به طول می‌انجامد، همچنین محیطی برای یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر سیاره شفق قطبی یا شفق‌های شمالی به شمار می‌رود.

بهترین نقاط روسیه برای تماشای شفق قطبی

  • مورمانسک، شبه جزیره کولا

مورمانسک در منتهی‌الیه شمال غربی نزدیک فنلاند، از بیش از 40 روز شب بدون وقفه لذت می‌برد و آن را به یکی از مقاصد برتر جهان برای تماشای شفق قطبی تبدیل می‌کند و با بیش از 300000 ساکن، می‌توانید از تمام آسایش‌های تمدنی جهان میان آرامش آن‌جا لذت ببرید.

سفر به روسیه برای دیدن شفق قطبی

  • نورهای شمالی مورمانسک تور روسیه یخ شکن شبه جزیره کولا لنین

شما می‌توانید با قطار (30 ساعت) یا پرواز (2 ساعت) از مسکو یا سنت پترزبورگ به مورمانسک بروید، چیزی که رسیدن به این منطقه را راحت‌تر می‌کند تا از اواخر آگوست تا مه، شفق شمالی را آنجا تجربه کنید، با این شرط که دمای شبانه آن بالا باشد. بنابراین سفر خود را برای اواسط سپتامبر تا اواسط آوریل برنامه‌ریزی کنید.

دیدن شفق قطبی در روسیه

شفق‌های شمالی پدیده‌ای هستند که پیش‌بینی نشده است و به فعالیت مغناطیسی خورشید بستگی دارد. به عبارت دیگر، باید منتظر بمانید و به معنای واقعی کلمه آن را «شکار» کنید، به این معنی که ارزش یک هفته یا بیشتر رفتن را دارد. می‌توانید تعطیلات خود را در شبه جزیره کولا با اسکی در کوه‌های خیبینی یا سورتمه‌سواری با سگ در کیروفسک متنوع کنید.

بیشتر بخوانید: جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های روسیه

  • آرخانگلسک

یک قانون کلی برای مشاهده شفق‌های شمالی در منطقه آرخانگلسک قلب شمال روسیه وجود دارد؛ هر چه از مناطق بزرگ پرجمعیت دورتر باشید، "رقص آسمان" درخشان‌تر است. شهر Severodvinsk جایی است که می‌خواهید از اواسط سپتامبر تا اواسط آوریل برای شکار شفق قطبی بروید. درخشش نورها در این‌جا با سایه سبز و سوسو زدن خاص مشخص می‌شود. شفق قطبی در اینجا از 10 دقیقه تا چند روز دوام می‌آورد. درحالی‌که منتظر شکوفایی آسمان هستید، می‌توانید از موزه معماری چوبی در فضای باز "مالیه کورلی" دیدن کنید. پرواز از مسکو به آرخانگلسک دو ساعت و یک سفر با قطار حدود 22 ساعت طول می‌کشد.

 

تماشای شفق قطبی در روسیه

  • ناریان-مار

این پاسگاه شمالی فراموش شده زمانی که مسیرهای آسان‌تری در سراسر سیبری از میان کوه‌های اورال گشوده شد، اهمیت خود را از دست داد و بقایایی از فرهنگ ننتس باقی ماند. از یادگیری اسطوره‌ها، افسانه‌ها و افسانه‌های بومی (مانند سوت نکشیدن در نور شمالی) در سفری واقعا منحصربه‌فرد در قلب روسیه لذت ببرید.

شفق قطبی در روسیه، تور روسیه

شفق قطبی در روسیه ناریان مار قطبی بسیار زیباست، از چندین رنگ تشکیل شده و با سوسو زدن همراه است که آسمان شب را به یک افسانه تبدیل می‌کند. بهترین زمان برای رصد فصل از نوامبر تا مارس است. این پدیده طبیعی معمولا با تغییر شدید آب‌وهوا مشاهده می‌شود. پرواز به ناریان مار از مسکو کمی کمتر از سه ساعت طول می‌کشد.

  • نوایا زملیا

ورود به این مجمع‌الجزایر شمالی که فقط با مجوز ویژه قابل دسترسی است، یکی از افراطی‌ترین مکان‌ها برای مشاهده شفق شمالی است. درخشش نورها را تماشا کنید که گله‌های گوزن شمالی را با سبزه‌های لطیف غسل می‌دهند، در جزایری که در طول شب قطبی در دریای یخ‌زده در حال قدم زدن هستند.

تور شفق قطبی در روسیه

  • شبه جزیره تایمیر

تایمیر را "لبه سرد" می نامند، زیرا مدت زمستان در این‌جا از 235 روز در جنوب تا 285 روز در شمال شبه جزیره متغیر است. آب‌وهوا بسیار سرد است: در زمستان از 40- درجه سانتی‌گراد و تا 60- درجه سانتی‌گراد. تیمیر همچنین به عنوان سرزمین نورهای شمالی شگفت‌انگیز کمیاب شناخته می‌شود.

شفق قطبی در روسیه

می‌توانید با هواپیما از مسکو به نوریلسک (4 ساعت) به شبه جزیره برسید و سپس با ماشین به روستاهای دیکسون، ایگارکا یا خاتانگا بروید. این روستاها در واقع به دلیل نمایش نور سفید روشن خود که فقط در تابستان دیده می‌شوند، مشهور هستند. اما خیلی هیجان‌زده نشوید بالاترین میزان دما در طول سال هرگز بالاتر از 5+ درجه سانتی‌گراد (43 فارنهایت) نمی‌شود، بنابراین فراموش نکنید که لباس‌های گرم خود را بسته‌بندی کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی جاذبه‌های شگفت انگیز شهر کازان

تنها "شهر" جهان که در شمال دایره قطب شمال قرار دارد، سالخارد در منطقه یامال است که در شفق‌های شمالی رشد می‌کند. سالکهارد که به‌خاطر رنگ خاصی از رنگ سبز محلی ننت ها به آن "نگر هارپ – نور مردگان" می‌گویند، شهری است که ارتباط منحصربه‌فرد خود را با نمایش نور زمستانی حفظ کرده است. ننت‌ها مردم بومی یامال هستند و یکی از بزرگ‌ترین جوامع بومی روسیه که "ساموید" نیز نامیده می‌شود، مردمی کوچ‌نشین هستند که با گله‌داری گوزن شمالی زندگی می‌کردند و نزدیک به سامی‌های اسکاندیناوی (یا "لاپ ها") زندگی می‌کردند.

تور روسیه | شفق قطبی در روسیه

اگر یک هفته را در تندرا یا تایگا در اردوگاه عشایری ننتس سپری کنید، احتمالا شفق شمالی را خواهید دید. به‌طور کلی، آن‌ها را می‌توان از آگوست تا آوریل مشاهده کرد، اما بیشتر از نوامبر تا مارس و بهتر از همه در ژانویه و فوریه، زمانی که شب‌ها طولانی و تاریک است و دمای سردتر، نورهای شمالی چند رنگی را به وجود می‌آورد، قابل مشاهد هستند و به جای رنگ سبز رایج است.. برای رسیدن به سالخارد می‌توانید با قطار از مسکو (45 ساعت) یا با پرواز مستقیم (2 ساعت) استفاده کنید.

در روسیه، شفق شمالی حتی در نواحی جنوبی‌تر دیده می‌شود برای مثال در کارلیا، والدای، سنت پترزبورگ و یکاترینبورگ.

شفق قطبی در روسیه را در یک قطار لوکس ببینید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات