بازدید از کاخ پترهوف سن پترزبورگ روسیه | کاخ چشمه‌های روسیه

2 سال پیش 0 دیدگاه

کاخ پترهوف سن پترزبورگ مجموعه‌ای از کاخ ها و باغ‌ها در پترهوف، سنت پترزبورگ روسیه است. سبک معماری این کاخ که به "ورسای روسی" معروف است، به سبک باروک پترین معروف شد. در این مقاله با کاخ پترهوف سن پترزبورگ روسیه بیشتر آشنا خواهید شد. بنابراین، اگر قصد سفر به روسیه و بازدید از این کاخ زیبا را دارید، با ما همراه باشید.

پیتر کبیر پس از تصرف موفقیت‌آمیز استان‌ها در سواحل شرقی، ساخت پایتخت جدید خود سنت پترزبورگ را در سال 1703 آغاز کرد. این مجموعه کاخ توسط پیترکبیر به عنوان پاسخی مستقیم به کاخ ورسای توسط لوئی چهاردهم فرانسوی و به عنوان بخشی از تمایل او به مدرن و غربی کردن روسیه ساخته شده است.

در سال 1714، پیتر ساخت کاخ مونپلازیر (به فرانسوی: "لذت من") را آغاز کرد. بیشتر کاخ و طراحی داخلی بر اساس طرح‌های خود پیتر بود و کاخ به عنوان یک استراحتگاه تابستانی صمیمی عمل می‌کرد. با نگاهی به ورسای، پیتر بعدا برنامه‌های خود را گسترش داد و یک قلعه سلطنتی وسیع‌تر از کاخ‌ها و باغ‌ها را داخل کشور گنجاند که بعدها به کاخ پترهوف تبدیل شد.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های پارک، آبشار بزرگ و فواره سامسون است که از نمونه‌ای ساخته شده توسط لویی چهاردهم در شاتو دو مارلی ساخته شده که از شبکه پیچیده‌ای از 64 فواره تشکیل و با مجموعه‌ای از فواره‌ها تزئین شده است.

کاخ پترهوف در سن پترزبورگ

بزرگ‌ترین کاخ پترهوف، کاخ بزرگ است که اگرچه ظاهری باشکوه دارد، اما بیش از حد بزرگ نیست و از حدود 30 اتاق تشکیل شده است. علیرغم اندازه کوچک آن، این کاخ پر از گنجینه‌های هنری است به ویژه، تالار چسما با دوازده نقاشی بزرگ از نبرد چسما، یک پیروزی قابل توجه نیروی دریایی روسیه در جنگ روسیه و ترکیه 1768-1774 تزئین شده است.

کاخ پترهوف در سن پترزبورگ روسيه

در سال 1941، نیروهای آلمانی پترهوف را تصرف کردند. درگیری خونینی بین نیروهای روسی و آلمانی در گرفت که در آن زمان، بسیاری از فواره‌ها و بخشی از کاخ ویران شد. بلافاصله پس از پایان جنگ، بازسازی آن دوباره آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از کاخ کرملین مسکو

امروزه این کاخ یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی سن پترزبورگ است و بسیاری از سالن‌ها، سالن‌های رقص، اتاق‌خواب‌ها، اتاق‌های خصوصی که زمانی توسط پیتر کبیر در آن زندگی می‌کرده و اتاق‌های مهمان برای بازدید عموم باز است. همچنین اتاق‌های کوچکی با نمایشگاه‌هایی از هنرمندان ژاپن و آسیای مرکزی هم برای بازدید وجود دارد. بسیاری از تصاویر و دارایی‌های شخصی پیتر کبیر نیز مانند مجسمه‌ها، ساعت‌ها و بسیاری از لوازم جانبی دیگر به نمایش گذاشته شده است. از مرکز سنت پترزبورگ و از طریق جاده کمربندی، قصر در حدود 45 دقیقه قابل دسترسی است. همچنین یک سیستم حمل و نقل عمومی متصل گسترده وجود دارد که به طور منظم از مرکز سنت پترزبورگ حرکت می‌کند.

کاخ پترهوف سن پترزبورگ روسيه

پیتر اول (بزرگ) در سال 1709 پترهوف را به عنوان یک ملک روستایی تأسیس کرد. پس از بازدید از دربار فرانسه در سال 1717، او تصمیم گرفت پترهوف را به یک اقامتگاه امپراتوری تبدیل کند که رقیب ورسای باشد. باروک کاخ بزرگ (28-1714) توسط دومنیکو ترزینی و باغ‌های کاخ توسط الکساندر لو بلوند طراحی شد. بارتولومئو راسترلی در سال 1752 ساختمان را بزرگ‌تر کرد و پیترهوف مجلل‌ترین و محبوب‌ترین اقامتگاه تابستانی سلطنتی روسیه شد. نیکلاس دوم زمان زیادی را در پترهوف گذراند و آخرین تسارویچ (وارث ظاهری) در خط رومانوف، آلکسی نیکولایویچ در سال 1904 در آنجا متولد شد.

کاخ پترهوف روسيه

این شهر در طی محاصره لنینگراد (1941-1944) ویران شد و ارتش آلمان، زمین‌های کاخ را ویران کرد. پس از این که نیروهای شوروی منطقه را آزاد کردند، شهر به پترودورتس تغییر نام داد، زیرا نام "پترهوف" بیش از حد آلمانی به نظر می‌رسید. بازسازی کاخ‌ها و پارک‌های شهر تقریبا بلافاصله آغاز شد و به دلیل گستردگی آسیب‌ها تا قرن بیست و یکم ادامه یافت. در سال 1997 دولت سن پترزبورگ پترودورتس را به شهر پترهوف و دهکده تقسیم کرد.Strelna ، اما این بخش تا سال 2009 به طور رسمی توسط دولت روسیه به رسمیت شناخته نشد.

راهنمای بازدید از کاخ پترهوف در سن پترزبورگ

شهر مدرن پترهوف یک پایانه راه‌آهن، بندر و مرکز تفریحی هم دارد. محصولات منطقه کشاورزی اطراف شامل الوار، گاو شیری، خوک، سبزیجات و سیب‌زمینی است. از جمله صنایع این شهر می‌توان به کارخانه‌های ساعت‌سازی و کارگاه‌های سنگ‌ریزه اشاره کرد. بسیاری از کارگران از طریق خط قطار حومه‌ای به مرکز سنت پترزبورگ رفت و آمد می‌کنند. کاخ بزرگ (اکنون یک موزه)؛ 39 مایل (63 کیلومتر) کانال‌هایی که سیستم پیچیده فواره‌ها و همچنین آلاچیق‌ها، کاخ‌های کوچک و باغ‌ها را به هم متصل می‌کنند. مجسمه مشهور سامسون رندینگ آرواره‌های شیر (نسخه‌ای از مجسمه اصلی که توسط میخائیل کوزلوفسکی در سال 1802ساخته شد) امروزه بخشی از موزه و پارک 2500 هکتاری (1000 هکتاری) است.

بازدید از کاخ پترهوف در سن پترزبورگ روسيه

تمام ایستموس کارلی و ساحل جنوبی استخلیج فنلاند در غرب تا ناروا، به سمت شرق در امتداد ساحل جنوبی دریاچه لادوگا و رودخانه سویر تا دریاچه اونگا امتداد دارد. در شمال ایستموس کارلیایی متشکل از تپه‌های مورینیک طولانی و پرپیچ‌وخم است که توسط حفره‌هایی با دریاچه‌ها و باتلاق‌ها از هم جدا شده‌اند. در بخش مرکزی غربی استان، شهر سن پترزبورگ (لنینگراد [1924–1991] سابق) قرار دارد. در مرکز استان، دریاچه‌های بی‌شمار و دشت‌های وسیعی قرار دارد که در شرق تا یک ردیف از ارتفاعات بالا می‌رود. این استان به نام رهبر شوروی ولادیمیر اول لنین نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل سنت پترزبورگ برای اقامت را پیدا کنید

در مجاورت دریای بالتیک و فرورفتگی‌های آب‌و‌هوایی اقیانوس اطلس، آب‌وهوای این استان نسبت به اکثر مناطق اروپایی روسیه، کمتر سرد اما معتدل‌تر و متغیرتر است. بارندگی از حدود 18 تا 19 اینچ (450 تا 475 میلی‌متر) در سال در مناطق پست تا 24 اینچ (610 میلی‌متر) در زمین‌های مرتفع با حداکثر دما متغیر است. در شمال، شرق و مرکز استان، جنگل‌های باتلاقی یا تایگا وجود دارد که عمدتا از صنوبر، کاج و توس تشکیل شده است.

معرفی کاخ پترهوف سن پترزبورگ روسيه

اقتصاد استان لنینگراد تحت‌الشعاع اقتصاد شهر سن پترزبورگ و حومه آن قرار گرفته است و بسیاری از صنایع استان در خدمت آن منطقه بزرگ شهری است. چوب‌کاری، کاغذسازی و خمیرسازی صنایع بسیار توسعه یافته‌ای هستند. در امتداد سواحل خلیج فنلاند و دریاچه لادوگا، ماهیگیری صنعت مهمی است، باویبرگ و پریمورسک مراکز اصلی هستند.

کشاورزی این استان به جمعیت بزرگ شهری سن پترزبورگ خدمت می‌کند. مراتع طبیعی گسترده مبنایی برای تولید لبنیات فشرده است، خوک‌های زیادی نگهداری می‌شوند و مرغداری در سرتاسر استان دیده می‌شود. زمین‌های زراعی تحت سلطه باغداری بازار و محصولات علوفه‌ای است. در شمال و شرق، زمین قابل کشت کمتر به چشم می‌خورد و چاودار و جو بیشتر از سبزیجات کشت می‌شود. بیش از 90 درصد از جمعیت این استان شهرنشین هستند.

درباره کاخ پترهوف روسيه

کاخ پترهوف سن پترزبورگ روسیه

بیشتر تورهای کاخ پیترهوف با بازدید از کاخ بزرگ که از بیش از دوازده اتاق تشکیل شده است، شروع می‌شود که همگی با تم‌های مختلف تزیین شده‌اند. ملیله‌های ابریشمی دیوارها و مبلمان را تزئین می‌کنند، درحالی‌که نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌ها در راهروهای طولانی به سبک باروک ساخته شده‌اند.

دیدنی‌های کاخ پترهوف در سن پترزبورگ

شاید چشم‌گیرترین اتاق‌ها اتاق ناهارخوری سفید باشد که دارای لوسترهای نفیس آویزان از سقف‌های بلند است و سالن رقص چشم‌گیر که در آن، نماهای طلایی از دیوارها به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های روسیه

فواره‌های پیترهوف

وقتی به بیرون برمی‌گردید، مهمانان راه خود را به یک مسیر پیاده‌روی مشرف به جواهر تاج پترهوف ادامه می‌دهند: آبشار بزرگ. از بین تمام فواره‌های موجود در پارک پایین پیترهوف و باغ‌های بالا که پیتر، خودش آن‌ها را طراحی کرده است، تأثیرگذارترین مجسمه طلایی سامسون قرار دارد که در حال باز کردن آرواره‌های شیری است.

تاریخچه کاخ پترهوف در سن پترزبورگ روسيه

با توجه به پس‌زمینه کاخ مجلل و باغ‌های سرسبز، از همه جهات منظره‌ای شگفت‌انگیز خواهید دید که ده‌ها فواره و بیش از 200 مجسمه برنزی اطراف آن را احاطه کرده‌اند. بازدیدکنندگان می‌خواهند مطمئن شوند که مکانی را در اطراف Grand Cascade انتخاب کرده‌اند که روزانه، فواره آن روشن می‌شود و آب از مجسمه بیرون می‌جهد و پشت سرش دامنه تپه‌ای را می‌بینند که با هارمونی دقیقی قرار گرفته است.

کسانی که به اندازه کافی خوش‌شانس هستند که بازدید خود را برای افتتاح سالانه فواره‌ها (معمولا در پایان ماه مه) زمان‌بندی کنند، می‌توانند منتظر یک جشنواره تمام روزه باشند که شامل اجراها و نمایش یک آتش‌بازی تماشایی است.

جاذبه‌های کاخ پترهوف سن پترزبورگ روسيه

باغ‌های کاخ پیترهوف روسیه

هنگامی که مهمانان از فواره دیدن کردند، وقت آن است که پارک را کاوش کنند و امیدواریم کفش‌های راحت به پا داشته باشند. زیرا صدها هکتار برای کاوش وجود دارد که دارای باغ‌های با دقت آراسته شده، پرده‌ها، کاخ‌های متعدد و مخزن کانال‌مانندی است که از Grand Cascade فاصله دارد.

آشنایی بیشتر با کاخ پترهوف روسيه

نقاط محبوب شامل آبشار شطرنجی تپه تخته شطرنج است که توسط سه اژدها و همچنین خدایان یونانی و رومی احاطه شده است، همراه با فواره‌های به اصطلاح خنده‌داری که به بازدیدکنندگان بدشانسی که روی سنگ‌فرش پا گذاشتند و یا روی آن نشستند، آب می‌پاشند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات