همه چیز درباره جاذبه زیبای دریاچه نمک چاکا در چین

2 سال پیش 0 دیدگاه

ممکن است در مورد "آینه آسمان" در بولیوی شنیده باشید. Salar de Uyuni بزرگ‌ترین تخت نمکی جهان با سطحی شبیه به آینه بازتابنده است اما در چین نیز یک آینه خیره‌کننده پنهان در غرب دریاچه معروف چینگ‌های به نام دریاچه نمک چاکا (به چینی: 茶卡盐湖؛ پینیین: Chákǎ Yánhú) وجود دارد. چاکا در زبان تبتی به معنی دریاچه نمک است و منبع غنی نمک دلیل نام‌گذاری آن است.

در نزدیکی انتهای شرقی حوضه قیدام در شهر چاکا، شهرستان وولان در حدود 295 کیلومتری شینینگ، مرکز استان چینگ‌های قرار دارد. دریاچه نمک کاکا همچنین اولین پایگاه تولید نمک خوراکی سبز در چین است. دریاچه بیضی شکل چاکا با ارتفاع 3059 متر، مساحتی به وسعت 105 کیلومترمربع را پوشش داده و منظره‌ای بی‌نظیر و آرام را تشکیل می‌دهد. در آغوش کوه‌های برفی با بازتاب‌های زیبای آسمان آبی روی دریاچه، مقصدی غیرقابل غفلت در چینگ‌های است و به‌عنوان یکی از زیباترین دریاچه‌های نمک چین مورد تحسین و در فهرست 50 سایت برتر عکاسی در چین قرار گرفته است و شما می‌توانید در سفر به چین از دریاچه زیبا بازدید کنید.

دریاچه نمک چاکا چین چگونه شکل گرفت؟

چرا یک دریاچه نمک در فلات چینگ‌های تبت در چنین ارتفاعی وجود دارد؟ تشکیل دریاچه‌های نمک عمدتا به حرکت پوسته مربوط می‌شود. فلات تبت چینگ‌های مدت‌ها پیش بخشی از اقیانوس بود. پس از یک دوره طولانی حرکت پوسته، زمین بالا آمد و مرتفع‌ترین فلات را تشکیل داد. در نتیجه آب دریا در برخی مناطق کم‌ارتفاع رها و دریاچه‌ها و حوضچه‌های نمک زیادی تشکیل شد. دریاچه نمک چاکا یکی از آن‌هاست.

دریاچه نمک چاکا در چین

نمک دریاچه چاکا تقریبا بی‌پایان است زیرا باران نمک بیش‌تری را از کوه‌های اطراف پایین می‌آورد.

بیشتر بخوانید: بازدید از دروازه بهشت در چین | مرتفع‌ترین دروازه طبیعی در جهان

آن‌چه در دریاچه نمک چاکا باید دید

دریاچه نمک چاکا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان چینگ‌های است که گردشگران و عکاسان زیادی را به‌خود جذب کرده است. در دریاچه نمک چاکا عمدتا دو منطقه دیدنی وجود دارد که عبارتند از: منطقه دیدنی دریاچه نمک چاکا در کنار دریاچه غربی و منطقه دیدنی آسمان شماره 1 در سمت شرق دریاچه. با ایستادن کنار دریاچه آبی خالص مانند بهشت، نمی‌توانید هیچ مناظر خیره‌کننده دیگری مانند این را در سیاره ما پیدا کنید.

آشنایی با دریاچه نمک چاکا در چین

بهترین سکوهای تماشا در منطقه دیدنی دریاچه نمک چاکا در چین

  • برج گشت و گذار: این برج سازه فولادی نوع باز یکی از بهترین نماها از بالاست. ارتفاع آن 27.84 متر است و سکوی دید بالای آن می‌تواند میزبان 90 گردشگر باشد تا به منطقه توریستی اصلی دریاچه چاکا مشرف شوند.
  • سکوی "عشق": این سکو با مساحت 1740 ㎡ با طول کل 142 متر، محبوب‌ترین سکو در بین زوج‌هاست و سعی دارد مضمون مورد نظر خود را ارائه دهد: "عشق واقعی مانند نمک است، زیرا عشق، نمک می‌آورد".

دریاچه نمک چاکا چین

  • پلتفرم "I Love Caka": این سکوی چوبی نوساز در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار است و سکوی آن در ضلع شرقی راه‌آهن قرار دارد که طول کل آن 180 متر است. مسیر پیاده‌روی به وضوح از بالا دیده می‌شود که سه کلمه "I LoVE CAKA" را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: مقبره چنگیزخان مغول کجاست؟ | کشف قبر چنگیزخان

میدان‌هایی در دریاچه نمک چاکا چین

  • میدان استقبال: میدان استقبال اولین مکان شما در منطقه دیدنی چاکاست که مساحتی بالغ بر 23000 ㎡ شامل برج دیدنی، راهرو اتصال، مرکز خدمات توریستی، هتل Qingyan شماره 2، دفتر بلیط، خدمات سپرده بسته، مرکز اطلاعات، مرکز مراقبت از حیوانات خانگی، منطقه خرید و غیره دارد.
  • آینه میدان آسمان: آینه میدان آسمان منطقه اصلی در منطقه دیدنی دریاچه نمک کاکاست و مساحتی حدود 60000 مترمربع را پوشش می‌دهد و یکی از بهترین مکان‌ها برای عکس گرفتن است.
درباره دریاچه نمک چاکا چین

مجسمه‌های نمکی در دریاچه نمک چاکا

دریاچه نمک چاکا همچنین به دلیل مجسمه‌های نمکی‌اش معروف است و نمادین‌ترین مجسمه‌ها، مجسمه نمکی چنگیز خان، مجسمه نمکی قومیت جینگپو، مجسمه نمکی ملاقات در دریاچه جید و مجسمه نمکی وو هستند.

جاذبه‌های دریاچه نمک چاکا در چین

این مجسمه‌های باشکوه، نشان‌دهنده احترام و افتخار به رهبر بزرگ مغولستان "چنگیز خان"، گروه های قومی جینگپو هستند و مجسمه نمکی ملاقات در دریاچه جید از یک داستان عاشقانه بین امپراتور مو در سلسله ژو و ملکه مادر غرب الهام گرفته شده است. مجسمه نمکی Wu Xian برای بزرگداشت قبایل Wuxian که ممکن است جد توسعه و استفاده از نمک طبیعی در کشور چین باشند، ساخته شده‌اند.

آثار صنعتی در دریاچه نمک چاکا

علاوه‌بر تماشای مناظر طبیعی و مجسمه‌ها، آثار تاریخی زیادی در مورد مکان‌های تولید نمک وجود دارد که به روی گردشگران باز است.

  • سالن کارگران نمک: مساحتی به مساحت 1099 ㎡، در منطقه مرکزی دریاچه نمک چاکا را پوشش می‌دهد. این مرکز به عنوان مرکز کارخانه نمک کاکا بوده و هنوز هم سبک صنعتی دهه 1980 را حفظ کرده و خاطرات کارخانه نمک را به همه نشان می‌دهد.
  • تولید و حمل‌ونقل نمک: علاوه‌بر کارخانه قدیمی، این راه‌آهن و قطار قدیمی در نزدیکی اسکله مرکزی، محصولات و تجهیزات دوران قدیمی صنعت معدن نمک و کل فرآیند نمک خام از حمل‌ونقل تا فرآوری را نشان می‌دهد.
جاذبه‌های دیدنی دریاچه نمک چاکا چین

نحوه سفر در منطقه دیدنی دریاچه نمک چاکا

از آن‌جایی که منطقه دیدنی دریاچه نمک آنقدر بزرگ است که دیدن آن با پای پیاده دشوار است و خودروی شخصی اجازه ورود به منطقه دیدنی را ندارد، 3 راه اصلی برای سفر به این‌جا وجود دارد: ماشین گشت‌وگذار، قطار گشت‌وگذار و قایق تفریحی.

قطار گشت‌وگذار، محبوب‌ترین وسیله نقلیه زمینی در این‌جاست که حرکت اولین قطار حدود 6:30 صبح از ایستگاه Old Auditorium شروع می‌شود و در ایستگاه Mirror of Sky، ایستگاه Sunrise Heavenly Road، ایستگاه Skyline و Sky-Mirror & Blue Water توقف می‌کند. بلیط یک‌طرفه آن حدود 50 یوان است. علاوه‌براین، می‌توانید به راحتی سوار ماشین گشت‌وگذار شوید که در ایستگاه آینه آسمان، ایستگاه کنار دریاچه و غیره توقف می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری دریاچه نمک چاکا در چین

اولین ماشین گشت‌وگذار نیز در حدود ساعت 7 حرکت می‌کند و بلیط آن حدود 5 یوان برای هر نفر در هر توقف است. اگر دوست دارید با آب سفر کنید، می‌توانید به اسکله شرقی برسید و با قایق تفریحی در آن‌جا سوار شوید. بلیط حدود 90 یوان برای هر نفر در هر سواری از اسکله شرقی تا اسکله تیانجی شینیو یا 50 یوان است.

بیشتر بخوانید: بودای بزرگ لشان در چین، بزرگترین مجسمه سنگی بودا

در منطقه منظره شماره 1 آسمان چه باید دید

به عنوان خواهر منطقه دیدنی دریاچه نمک چاکا، آسمان شماره 1 مناظر دریاچه‌ای مشابه با منطقه دیدنی دریاچه نمک چاکا دارد. این دریاچه در شرق دریاچه نمک چاکا و در 150 کیلومتری دریاچه چینگ‌های واقع شده است که تنها حدود 10 کیلومتر با منطقه دیدنی دریاچه نمک چاکا فاصله دارد.

کل مساحت برنامه‌ریزی این نقطه دیدنی 15 کیلومترمربع است. نقاط دیدنی اصلی عبارتند از: جینگهو، میدان مونائو، سالن تجربه شناور نمک، اسکله ستاره‌ای، تالاب دریاچه نمک، میدان گسانگ، سکوی آینه ستاره و ماه و غیره. در ایستگاه جینگهو (ایستگاه دریاچه آینه)، انعکاس آینه مانندی دیده می‌شود.

گشت‌وگذار در دریاچه نمک چاکا چین

در این‌جا می‌توانید یک سری از جاده‌های تخته‌ای در حال غرق شدن را ببینید که به سمت دریاچه امتداد می‌یابند و مسیرهای پیاده‌روی مانند الماس و قلب هستند. وقتی در امتداد جاده تخته‌ای میدان مونائو به عمق دریاچه نمک قدم می‌زنید، دریاچه خالص بزرگی را می‌بینید، درست مانند یک آینه بزرگ روی زمین.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه نمک چاکا

دریاچه نمک چاکا دارای آب‌وهوای فلاتی قاره‌ای است. آب‌وهوا در دریاچه نمک چاکا بسیار خشک و میزان بارش سالانه 197.6 میلی‌متر و میانگین تبخیر سالانه 2074.1 میلی‌متر است. حتی در کنار دریاچه، میانگین رطوبت نسبی سالانه 45٪ - 50٪ است.

راهنمای سفر به دریاچه نمک چاکا

دما بین روز و شب بسیار متغیر و در زمستان بسیار سرد است. اشعه ماوراء‌بنفش در تمام طول سال قوی است. میانگین سالانه دما 4 درجه سانتی‌گراد و متوسط دما 12.2- درجه سانتی‌گراد در ژانویه و 19.6 درجه سانتی‌گراد در ماه جولای است. تابستان از ژوئن تا آگوست بهترین زمان برای بازدید از دریاچه نمک چاکا با دمایی راحت است. با‌این‌حال، از آن‌جایی که بسیاری از گردشگران در طول تعطیلات تابستانی به این مکان دیدنی سرازیر می‌شوند، می‌توانید در فصول دیگر نیز به اینجا سفر یا منطقه دیدنی آسمان شماره 1 را انتخاب کنید که در آن، گردشگران ممکن است نسبتا کمتر باشند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات