آشنایی با ساختمان رایشتاگ برلین | معرفی + تاریخچه

2 سال پیش 0 دیدگاه

ساختمان رایشتاگ در برلین آلمان شهری که به ققنوس شهرت دارد، واقع شده است. برلین از این جهت به ققنوس شهرت دارد که دو بار پس از آتش‌سوزی، بهتر از قبل دوباره، بازسازی شد. ساختمان رایشتاگ در آلمان، بین سال‌های 1884 و 1894 ساخته شد. این ساختمان به عنوان مقر در امپراتوری آلمان و جمهوری وایمار عمل می‌کرد. در طول جنگ جهانی دوم این ساختمان به شدت آسیب دید و از سال 1994 بازسازی و نوسازی شده است. اگر قصد سفر به اروپا و بازدید از ساختمان رایشتاگ در آلمان را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

تاریخچه ساختمان رایشتاگ در برلین آلمان

ساختمان اصلی رایشتاگ، مهم‌ترین ساختمان سیاسی دنیا در سال 1884 توسط معمار پل والوت طراحی و در سال 1894 به عنوان رایشستاگ امپراتوری آلمان افتتاح شد. پس از سال 1918 به پارلمان جمهوری وایمار تبدیل شد. در سال 1933 آتش، ساختمان رایشتاگ را به‌طور کامل ویران کرد. تصرف این ساختمان یکی از آخرین نبردها در فتح برلین بود. در 30 آوریل 1945 دو سرباز شوروی با حمله به ساختمان نمادین پرچم شوروی را بر روی ساختمان رایشتاگ برافراشتند. از سال 1994، این بنا بر اساس برنامه‌های معمار ستاره نورمن فاستر، نوسازی گردید.

ساختمان رایشتاگ برلین آلمان که در سال 1999 بازگشایی شد، اکنون به عنوان مقر پارلمان فدرال آلمان عمل می‌کند. گنبد شیشه‌ای آن برای عموم باز است و یکی از جاذبه‌های دیدنی برلین محسوب می‌شود.

اطلاعات توریستی تراس پشت‌بام و گنبد ساختمان رایشستاگ برای عموم قابل بازدید است. مناظر دیدنی شامل منطقه پارلمانی و دولتی و مناظر برلین می‌شود. تورهای مختلف 90 دقیقه‌ای در مواقعی که پارلمان در حال فعالیت نیست، در ساختمان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: 9 مکان که در دیوار برلین باید ببینید + راهنمای بازدید

مقر پارلمان آلمان

ساختمان رایشتاگ از سال 1990 مقر پارلمان آلمان، بوندستاگ بوده است. اولین جلسه در سالن عمومی در 4 اکتبر 1990 و کمتر از سه ماه بعد، اولین جلسه مؤسسان بوندستاگ برگزار شد.

رایشتاگ برلین

گنبد شیشه‌ای ساختمان رایشتاگ

در مرحله دوم بازسازی که در سال 1994 آغاز شد، معمار بریتانیایی نورمن فاستر، طرح‌ خود را برای گنبد شیشه‌ای اجرا کرد. اسکلت فلزی و شیشه‌ای 800 تنی دارای 40 متر قطر و 23.5 متر ارتفاع دارد. در داخل، دو مسیر مارپیچی به سمت عرشه مشاهده می‌پیچند و به سمت تراس پشت‌بام برمی‌گردند.

راهنمای بازدید از رایشتاگ برلین

گنبد رایشتاگ در برلین یکی از معتبرترین پروژه‌های واگنر بیرو و یک نقطه عطف معماری است که توسط فاستر و شرکا طراحی شده و همچنین یک شاهکار فنی به شمار می‌‌رود. برای ایجاد نمادی از دموکراسی و آزادی در این ساختار تاریخی مهم، ایده‌ای بود که در کل ساختمان اجرا می‌شود. ساختار فولادی و شیشه‌ای این امکان را به بینندگان می‌دهد که مستقیماً به مجلس آلمان نگاه کنند.

ساختمان رایشتاگ در برلین آلمان

عبور نور طبیعی، شفافیت و گشودگی آن به روی شهروندان، ساختمان رایشتاگ را برجسته می‌کند. نور توسط 30 ردیف آینه هدایت می‌شود. هر ردیف دارای 12 آینه است که به داخل محفظه 10 متری زیر هدایت می‌شوند. یک عنصر سایه متحرک با کنترل کامپیوتر ساخته شده از پانل‌های شرکتی، نور مستقیم خورشید را منحرف می‌کند. خود گنبد از 24 دنده فولادی اصلی تشکیل شده است که بر روی یک تیر حلقه پایینی پشتیبانی می‌شوند و به یک تیر حلقه بالای مخروطی منجر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: قلعه بورگ التز قصری مخفی میان درختان جنگلی + راهنمای بازدید

ساختمان رایشتاگ یک اثر هنری

در تابستان سال 1995، ساختمان رایشتاگ به شهرت جهانی رسید. به لطف زوج هنرمند کریستو و ژان کلود به مدت دو هفته کل ساختمان را با یک برزنت نقره‌ای رنگ به مساحت حدود 100000 مترمربع پوشاندند. ساختمان رایشتاگ، میلیون‌ها بازدیدکننده را به‌خود جذب کرد که تصاویر و عکس‌های بی‌شمار آن‌ها به ساختمان رایشتاگ شهرت بین‌المللی داد.

ساختمان رایشتاگ در آلمان

چرا رایشتاگ ارزش بازدید دارد؟

در سال 1933 ساختمان رایشتاگ در آتش‌سوزی که هیتلر کمونیست‌ها را مقصر آن دانسته بود، به شدت آسیب دید. چه درست باشد چه نباشد، او از این به عنوان محرکی استفاده کرد که به او اجازه داد قدرت‌های اضطراری را به‌دست آورد و در نتیجه دیکتاتوری خود را آغاز کند. از جنگ جهانی دوم، پارلمان آلمان غربی جلسات خود را به شهر بن منتقل کرد و ساختمان رایشتاگ تا حدی تعمیر و بازسازی شد.

انرژی تجدید پذیر ساختمان رایشتاگ

مردم و سیاستمداران با هم وارد ساختمان می‌شوند و قلمروی عمومی بر روی پشت‌بام در رستوران تراس و در گنبد ادامه می‌یابد، جایی که رمپ‌ها به یک سکوی قابل مشاهده منتهی می‌شود و به مردم اجازه می‌دهد تا به‌طور نمادین بالای سر نمایندگان خود در اتاق بالا بروند. این گنبد درحال‌حاضر یک نقطه عطف برلین و نماد تولد دوباره است. در هسته آن یک «مجسمه‌ نور» وجود دارد که نور افق را به داخل محفظه منعکس می‌کند، درحالی‌که یک محافظ خورشید مسیر خورشید را دنبال می‌کند تا مانع جذب و تابش خورشید شود.

تاریخچه رایشتاگ برلین

با فرا رسیدن شب، این روند معکوس می‌شود. گنبد به چراغی در خط افق تبدیل می‌شود. به‌طور قابل توجهی، نیازهای انرژی ساختمان متوسط ​​است که به آن اجازه می‌دهد انرژی بیشتری نسبت به مصرف خود تولید کند و به عنوان یک نیروگاه کوچک در سه ماهه جدید عمل می‌کند.

ساختمان رایشتاگ، یک نماد مشخص آلمان به انرژی‌های تجدیدپذیر است. یک سپر خورشیدی بزرگ حرکت خورشید را به صورت الکترونیکی، ردیابی و نور مستقیم خورشید را مسدود می‌کند تا فضا را در زمستان گرم نگه دارد و نیاز به تهویه مطبوع را در تابستان کاهش دهد.

دیدنی‌های ساختمان رایشتاگ در برلین آلمان

هسته آینه‌ای آن نور خورشید را به داخل ساختمان هدایت می‌کند و نیاز به نور را کاهش می‌دهد و نورهای اتاق مجلس را در شب منعکس می‌کند تا گنبد را از بیرون روشن کند. گنبد همچنین با کشیدن هوای گرم به سمت بالا و بازیافت انرژی از هوای زائد به تهویه کل ساختمان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: کاخ رزیدنس وورتسبورگ | میراث جهانی در کشور آلمان

راهنمای صوتی گنبد ساختمان رایشستاگ

در مدت 20 دقیقه، راهنمای شخصی شما به گنبد تمام مهم‌ترین حقایق در مورد ساختمان رایشستاگ و اطراف آن، بوندستاگ آلمان، کار پارلمان و مناظری را که می‌توانید در طول 230 متری خود مشاهده کنید، با شما به اشتراک می‌گذارد.

ساختمان رایشتاگ در برلین آلمان | تور آلمان

راهنماهای صوتی با کاربرد آسان که می‌توانید در تراس پشت‌بام تهیه کنید، به یازده زبان موجود است: آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، لهستانی، پرتغالی، روسی، ترکی، هلندی و چینی.

راهنمای صوتی ویژه (به زبان آلمانی) نیز برای کودکان و افراد دارای معلولیت در دسترس خواهد بود. البته وقتی گنبد بسته است، راهنمای صوتی در دسترس نیست.

گشت‌وگذار در ساختمان رایشتاگ در آلمان

اطلاعات برای بازدیدکنندگانی که از قبل رزرو نکرده‌اند

اگر مایل به بازدید از ساختمان رایشتاگ هستید اما از قبل رزرو نکرده‌اید، می‌توانید برای انجام این کار در مرکز خدماتی که توسط خدمات بازدیدکنندگان در نزدیکی ساختمان رایشستاگ و کنار پاویون برلین در ضلع جنوبی Scheidemannstraße اداره می‌شود، ثبت‌نام کنید.

بازدید از رایشتاگ در برلین

اگر مکان‌های رایگان هنوز در دسترس باشد، یک تأییدیه رزرو برای شما صادر می‌شود که به شما اجازه بازدید از گنبد را می‌دهد. لطفا توجه داشته باشید که این تاییدیه باید حداقل دو ساعت قبل از زمان مراجعه شما صادر شود.

نکته مهم:

برای رزرو بازدید از گنبد، باید اطلاعات زیر را در مرکز خدمات ارائه دهید: نام خانوادگی، نام و تاریخ تولد. هنگام ثبت‌نام حضوری در مرکز خدمات، باید مدارک شناسایی رسمی با عکس (مانند گذرنامه، کارت شناسایی ملی، گواهینامه رانندگی، شناسه دانشجویی یا دانش آموزی) را نیز نشان دهید. لطفا اصل مدارک را به همراه داشته باشید زیرا کپی مدارک شناسایی پذیرفته نمی‌شود. تأییدیه رزرو برای شما شخصا صادر می‌شود و غیر قابل انتقال است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات