راهنمای بازدید از جزیره بورانو بهشتی در کنار ونیز

2 سال پیش 0 دیدگاه

در میان جزایر اطراف ونیز، بورانو احتمالا شناخته‌شده‌ترین است. خانه‌های رنگارنگش روی کانال‌های باریک، حتی با خود ونیز هم متفاوت است. برای کسانی که زمان کمی در دسترس دارند، توصیه می‌شود قبل از سفر به ایتالیا و جزیره بورانوما، بهتر است راهنمای بازدید از جزیره بورانواما را مطالعه کنند.

در حین پیاده‌روی دل‌پذیر در خیابان‌ها، مزارع و کانال‌های آن، با چندین مغازه کوچک که صنایع‌دستی با تخصص محلی مانند توری می‌فروشند، مواجه می‌شوید. حتی کسانی که علاقه‌ای به این هنر ندارند نمی‌توانند با دیدن مهارت ایجاد توری‌ها و جزئیات موضوعات نشان داده شده، شگفت‌زده نشوند.

بورانو در کجا قرار دارد؟

مطابق با راهنمای بازدید از جزیره بورانواما، بورانو بخشی از شهرداری ونیز است، اما در شمال شرقی شهر و داخل تالاب ونیزی واقع شده است. رنگ‌های روشن خانه‌ها و رنگ‌های ملایم پیچیده، پالت رنگارنگی به نام جزیره بورانو را تشکیل می‌دهند. رنگارنگ‌ترین جزیره ونیز، دنیای کوچکی است که حدود 3000 نفر در آن زندگی می‌کنند و از پنج دهکده تشکیل شده که توسط سه کانال از هم جدا و توسط پل‌ها به هم متصل شده‌اند. بیشتر گردشگران به این‌جا می‌آیند تا جاذبه‌های جزیره بورانو ایتالیا از جمله پیرزن‌های افسانه‌ای را ببینند که در خانه‌شان نشسته‌اند و مشغول خیاطی هستند. این از جاذبه‌های دیدنی جزیره بورانو است كه هواداران زيادی دارد.

جاذبه‌های جزیره بورانو ایتالیا

شما نمی‌توانید چشمان خود را از دستان ماهر آن‌ها که قادر به ایجاد تزئینات دقیق با پیچیدگی استادانه هستند، بردارید. برای آشنایی با تاریخچه و اسرار این سنت چند صد ساله، موزه‌ای زیبا در میدان مرکزی جزیره واقع شده است. از آن‌جا می‌توانید برای کاوش در خیابان‌های باریک بورانو، ترجیحا با سرعتی آهسته از گوشه‌ای از ونیز که بسیار متفاوت از خیابان‌های سنتی مرکز تاریخی آن است، لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: دریاچه گاردا، بزرگ‌ترین دریاچه ایتالیا که باید از جاذبه‌های آن دیدن کرد

معرفی جاذبه‌های جزیره بورانو ایتالیا

طبق راهنمای بازدید از جزیره بورانواما، چیزهایی که در بورانو در یک روز یا نیم روز باید ببینید، بسیار متنوع هستند. به لطف خانه‌های رنگارنگ و شهرنشینی خاص شهر، بین خیابان‌ها و مزارع، این جزیره در واقع مملو از مناظر تحسین‌برانگیز و غیرمعمول است.

جاذبه‌های جزیره بورانو در ایتالیا

این خانه‌ها که در اصل یک دهکده ماهیگیری بودند، از زمان‌های بسیار قدیم بسیار رنگارنگ ساخته شده‌اند و هدف از این کار یعنی رنگارنگ شاخته شدن آنان، این است که ملوانانی که از سفرهای ماهیگیری بازمی‌گشتند، به سرعت خانه‌های خود را تشخیص دهند، حتی در روزهایی که شدیدترین مه وجود دارد.

جاذبه‌های دیدنی جزیره بورانو

 برای بازديد از جاذبه‌‎های دیدنی و راهنمای بازدید از جزیره بورانواما خواندن اين مقاله می‌تواند بسیار مفید باشد.

موزه توری

موزه توري از جاذبه‌های گردشگری جزیره بورانوست که نباید آن را از دست داد زيرا کاملا به سنت بین صنایع‌دستی و هنری اختصاص دارد که این جزیره را در سراسر جهان مشهور کرده است. این موزه که در سال 1981 افتتاح شد، در فضاهایی قرار دارد که زمانی مدرسه توری بورانو را در خود جای داده بود که تقریبا یک قرن قبل توسط کنتس آندریانا مارچلو به منظور بازیابی و تقویت این سنت چند صد ساله افتتاح شد.

جاذبه‌های گردشگری جزیره بورانو

در این نمایشگاه می‌توانید بیش از دویست توری ونیزی با ارزش ساخته شده از قرن شانزدهم تا بیستم را مشاهده کنید که همراه با اسناد و نقشه‌های مقدماتی داستان توری در بورانو را روایت می‌کند. شما همچنین این فرصت را خواهید داشت که توری‌سازان چیره دست را در محل کار خود ببینید و از رازهای تکنیک ماهرانه آن‌ها مطلع شوید.

برج ناقوس

طبق راهنمای بازدید از جزیره بورانواما، برج ناقوس نزدیک به کلیسای سن مارتینو است که به دلیل شیب تند بلافاصله توجه را به خود جلب می‌کند. فرونشست زمین، کمی شبیه آن‌ چیزی است که برای مشهورترین برج کج پیزا ایتالیا اتفاق افتاد. برج ناقوس بورانو با ارتفاع 53 متری خود در آسمان به خوبی بالای پشت‌بام خانه‌ها خودنمایی می‌کند و یکی از اولین چیزهایی است که هنگام ورود با قایق به جزیره، متوجه آن می‌شوید و با پلان مربع، چندین بار در طول قرن‌ها اصلاح و بازسازی شده و دارای عناصر رنسانس و نئوکلاسیک است.

آشنایی با جاذبه‌های جزیره بورانو ایتالیا

 ميدان Piazza Galuppi

Piazza Galuppi تنها میدان در بورانوست، اما حتی اگر رقیبی نداشته باشد، عملکرد میدان اصلی را انجام می‌دهد، در راهنمای بازدید از جزیره بورانواما عنوان شده كه اين ميدان، قلب زندگی شهری است. برخی از زیباترین ساختمان‌های شهر از جمله کاخ دل پودستا، محل تالار شهر، کلیسای سن مارتینو و موزه توری مشرف به آن است.

در مرکز میدان چاهی متعلق به قرن شانزدهم و سنگ‌دانه‌ای به سنگ ایستری وجود دارد که با نقش برجسته تزئین شده است. این میدان از نام بالداسار گالوپی، آهنگساز ونیزی که در قرن هجدهم زندگی می‌کرد، نام‌گذاری شده است که به دلیل همکاری با کارلو گولدونی و تئاتر کمدی مشهور است.

معرفی جاذبه‌های جزیره بورانو در ایتالیا

 اين جاذبه‌ جزیره بورانو در ایتالیا با مجسمه‌‌ای ساخته شده توسط یک مجسمه‌ساز هنرمند مشهور محلی دیگر یعنی Remigio Barbaro، به یادگار مانده است.

خانه Bepi Suà

در میان خانه‌های رنگارنگ بورانو، یک خانه وجود دارد که توجه زیادی را به خود جلب می‌کند، دیوارهای آن یک رنگ زنده نیستند بلکه تركيبي از اشکال هندسی رنگی هستند. یک اثر واقعا شگفت‌انگیز دیگر و از جاذبه‌های جزیره بورانو ایتالیا، خانه Bepi Suà یا Bepi delle Caramelle است که بورانلو جوزپه تونلی در آن زندگی می‌کرد، شخصیتی که در قلب ساکنان جزیره ماندگار شد. او که علاقه زیادی به سینما داشت، در یک سینمای محلی به عنوان نظافتچی و تعمیرکار مشغول به کار شد. وقتی سینما تعطیل شد، با فروش شیرینی در میدان شهر امرار معاش می‌کرد و با برپایی یک باشگاه فیلم تابستانی برای بچه‌های محله‌اش، اشتیاق خود را به فیلم زنده نگه داشت.

بهترین جاذبه‌های دیدنی جزیره بورانو

علاقه دیگر جوزپه نقاشی بود، به‌طوری که از دیوارهای خانه به عنوان یک بوم بزرگ استفاده می‌کرد که هر سال، طرح جدیدی بر روی آن اضافه مي‌شد. پس از مرگ او، خانه با حفظ نمای بیرونی که توسط جوزپه نقاشی شده بود، بازسازی شد.

بیشتر بخوانید: بازدید از کلیسای سنت مارک در ونیز و حقایق جالب آن

کلیسای سن مارتینو وسکووو

از مهم‌ترین جاذبه‌های جزیره بورانو در کشور ایتالیا، کلیسای بورانو سان مارتینو وسکووو است که می‌توان آن را در پیازا گالوپی تماشا کرد. اين كليسا در قرن شانزدهم ساخته و چندین بار بازسازی شده است. در داخل آن، بوم گرانبهایی از Tiepolo قرار دارد که مصلوب شدن مسیح را به تصویر می‌کشد که به نیمه اول قرن هجدهم باز می‌گردد.

جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره بورانو

جزیره خواهر بورانو Mazzorbo

جزیره خواهر بورانو Mazzorbo از جاذبه‌های گردشگری جزیره بورانو است که به لطف یک پل چوبی (Ponte Longo) با پای پیاده در عرض چند دقیقه، قابل دسترسی است. این مکان کم جمعیت (با کمی بیش از 300 نفر)، معمولا توسط گردشگران مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های جزیره بورانو ایتالیا

جزیره سان فرانچسکو دل دزرتو

مطابق با راهنمای بازدید از جزیره بورانواما در ونیز ایتالیا جزیره‌ای که تنها با قایق از بورانو می‌توان از آن بازدید کرد، سان فرانچسکو دل دزرتو است، این جزیره به عنوان "جزیره رهیبان" شناخته می‌شود؛ زیرا صومعه‌ای از رهیبان فرانسیسکن را در خود جای داده است که ریشه آن به قرن سیزدهم باز می‌گردد.

مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های جزیره بورانو در ایتالیا

سه پل بورانو

یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های ديدنی در تمام بورانو بدون‌شک پل معروف به Tre Ponti است. این نام به ویژگی ساختار اين پل مربوط می‌شود، یعنی یک پل چوبی با سه راه پله که سه جزیره مختلف شهر را به هم متصل می‌کندGiudecca،San Martino Sinistra  و San Mauro

جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی جزیره بورانو

با بالا رفتن از Tre Ponti و چرخيدن در اطراف می‌توانید از برخی خیابان‌ها با رنگارنگ‌ترین خانه‌ها در تمام بورانو دیدن کنید، جایی که بارها، رستوران‌ها و مغازه‌هایی که صنایع‌دستی می‌فروشند، از جمله توری‌های معروف به چشم می‌خورند.

بیشتر بخوانید: جزیره پاناریا بهشتی گمشده در ایتالیا

خانه‌های رنگارنگ روی کانال‌ها

زیباترین جاذبه‌های جزیره بورانو در ایتالیا، بدون‌شک خانه‌های زیبای مشرف به کانال‌ها هستند که همگی در رنگ‌های مختلف رنگ‌بندی شده‌اند و یک نمایش منحصربه‌فرد و غیر معمول را ارائه می‌دهند که در آن، رنگ‌های پاستلی با رنگ‌های کاملا زنده‌تر جایگزین می‌شوند و با قدم زدن در امتداد  آن در کنار کانال‌ها، جعبه‌ای از رنگ‌ها را مشاهده خواهید کرد که با رنگ‌های قرمز، نارنجی، آبی، سبز، صورتی و زرد به طور متناوب پخش شده‌اند.

جاذبه‌های گردشگری جزیره بورانو | تور ایتالیا

در زمان‌های قدیم خانه‌های بورانو، خانه‌های چوبی بودند و دیوارها از نی‌های در هم تنیده و گچ‌بری شده با گل ساخته می‌شدند. خانه‌ها باید سبک می‌بودند، زیرا زیر زمین محکم نبود و خطر فروریختن آن‌ها وجود داشت. اگر این خانه‌ها اکنون به جاذبه‌ای زیبا برای گردشگران تبدیل شده‌اند، در حقیقت دلیل آن را باید در اقتصاد جستجو کرد که همراه با توری، بورانو را ثروتمند کرده است.

تور ایتالیا | جاذبه‌های جزیره بورانو ایتالیا

چگونه به بورانو برسیم؟

برای رسیدن به بورانو حرکت از طریق دریا ضروری است، در واقع این جزیره با هیچ پلی به سرزمین اصلی متصل نیست و به دلیل اندازه نسبتا کوچک آن، هیچ تردد خودرویی بین خیابان‌های آن صورت نمی‌گیرد.

سفر به جزیره بورانو | جاذبه‌های جزیره بورانو در ایتالیا

در راهنمای بازدید از جزیره بورانواما آمده است كه بورانو حدود یازده کیلومتر با ونیز فاصله دارد و می‌توان از طریق ناوبری خصوصی یا اتوبوس‌های آبی عمومی به آن رسید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات