همه چیز درباره برج پیزا | علت کج‌بودن برج پیزا

3 سال پیش 0 دیدگاه

برج پیزا یکی از نمادین‌ترین بناهایی است که تاکنون ساخته شده است. این برج به‌دلیل ساخت ضعیفی که داشت، شهرت افسانه‌ای یافت و در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تمام کشور ایتالیا است. هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده برای تحسین مجموعه مرمری در میدان به Piazza dei Miracoli جمع شده و برای جلوگیری از سقوط برج کج، هنگام عکس‌گرفتن سرگرم می‌شوند.

برج پیزا کجاست؟

این برج کج معروف در پیزا واقع شده و روی زمینی پوشیده از چمن به نام میدان معجزه قرار دارد. پیزا شهری کوچک در ایتالیاست که حدود 91000 نفر جمعیت دارد. این شهر در استان زیبای توسکانی و در منطقه جغرافیایی بسیار مناسب قرار دارد. در پیزا غیر از این برج، بنای تاریخی، کلیساها و میدان‌های جالب دیگر برای بازدید وجود دارد. برای اقامت ایده‌آل از شهر دو روز کافی است. اگر قصد داشته باشید از برج پیزا به‌عنوان مکانی برای اقامت طولانی‌مدت در توسکانی و لذت‌بردن از ساحل و کوه‌های آن استفاده کنید، می‌توانید تا دو هفته برای گردش و تفریح برنامه‌ریزی کنید.

برج کج پیزا کجاست؟

بیشتر بخوانید: لوکس‌ترین هتل های روم برای اقامت رویایی

تاریخچه برج پیزا

بیش از 200 سال طول کشید تا این برج تکمیل شود، اما شروع آن مدت‌ها قبل بود. به‌دلیل زمین نرم زیر آن و نبود پایه کافی، برج حتی قبل از اینکه سازندگان طبقه سوم را تکمیل کنند، شروع به خم‌شدن کرد. برای جبران کج‌شدن و توزیع وزن، طراحان در قرن سیزدهم طبقات متوالی را از یک طرف بلندتر از طرف دیگر ساختند؛ بنابراین برج درواقع یک انحنای جزئی به سمت خود دارد. مهندسان برج را امن و پایدار می‌دانند و می‌گویند درنهایت از حرکت بازمانده است و بیشتر از این خم نخواهد شد. اکنون برج کج پیزا، بیش از 845 سال است که با افتخار در پیزا ایستاده است. از زمان ساخت آن سوابق روشنی در دست نیست و تمام اطلاعاتی که در دست داریم پراکنده و گاه متناقض است. با این حال اطلاعاتی که ما در اینترنت منتشر می‌کنیم، مستقیم از آرشیوهای تاریخی در پیزا جمع‌آوری شده است.

تاریخچه برج پیزا ایتالیا

آیا برج کج پیزا، تنها برج کج ایتالیاست؟

به‌دلیل نرم‌بودن زمین کل منطقه، دو برج کج دیگر غیر از برج پیزا ایتالیا وجود دارد. برج ناقوس کلیسای سنت نیکولا شاید بعد از برج کج پیزا، مشهورترین برج باشد. این برج ناقوس هشت ضلعی که تقریباً هم‌زمان با برج پیزا در سال 1170 ساخته شد، دارای شیب جزئی است. همچنین برج ناقوس کلیسای سنت میشل دی اسکالزی، واقع در Viale delle Piagge وجود دارد. درواقع نام «Piagge» از لاتین به معنای «دشت‌های کم‌ارتفاع مستعد سیل» است. با وجود تمام نبوغ معماران قرون وسطایی، مهارت آن‌ها در معماری ضعیف بوده است.

برج در چند جهت متمایل شده است؟

چندین مهندس در طول صدها سال تلاش کردند برج معروف را اصلاح کنند. هنگامی که ساخت و ساز در طبقه سوم در قرن سیزدهم دوباره آغاز شد، مهندسان سعی کردند با ساختن مستقیم به سمت بالا، شیب را متوقف کنند، اما مرکز اصلی با برج کج پیزا ایتالیا، به‌سادگی شروع به خم‌شدن در جهت دیگری کرد. با ادامه ساخت و ساز، برج درنهایت به سمت جنوب خود برگشت و از آن زمان تاکنون در آنجا باقی مانده است.

برج کج پیزا ایتالیا

علت کج‌شدن برج پیزا

برای درک اینکه چرا برج شروع به کج‌شدن کرد، باید نگاهی به موقعیت جغرافیایی شهر کوچک پیزا بیندازیم. شهر کوچک پیزا که بین رودخانه‌های آرنو و سرچیو قرار دارد، کاملاً روی خاک آبرفتی واقع شده که از ماسه، خاک رس و صدف تشکیل شده است. ترکیب خاص این خاک، آن را بسیار نرم کرده و برای تحمل بارهای سنگین مناسب نیست؛ بنابراین دلیل اصلی برج کج پیزا ایتالیا، این بنای برجسته و تحسین‌برانگیز خاک ناپایداری است که روی آن ساخته شده است. این برج حدود 5 سال پس از ساخت خود زمانی که سازندگان طبقه سوم را به پایان رساندند (با ارتفاع حدود 23 متر) شروع به کج‌شدن کرد. طرح اولیه این برج، درمجموع هشت طبقه را در نظر گرفته بود.

برج کج پیزا ایتالیا

نمای برج پیزا از داخل آن

وقتی در میدان معجزه، زیر برج کج پیزا ایستاده‌اید، نمی‌توانید مبهوت عظمت آن نشوید. به نظر چیزی جادویی در آن وجود دارد. کل بنای تاریخی از سنگ جامد ساخته شده است. شما از پایین به بالا به آن نگاه کنید و واقعاً نمی‌توانید بفهمید برای کنار هم قرار دادن همه این‌ها چقدر کار لازم بوده است. علاوه بر این، هر سنگ بنا متفاوت است. به معنای واقعی کلمه هزاران جزئیات و ویژگی‌های مهم در سنگ مرمر سفید حجاری آن نهفته است که شما مسحور زیبایی آن می‌شوید.

نمای برج کج پیزا ایتالیا

بیشتر بخوانید: مهیج ترین جاذبه های ایتالیا برای کودکان

برج پیزا در داخل چگونه به نظر می‌رسد؟

تفاوت داخل برج کج با نمای بیرونی آن قابل توجه است. این تفاوت یکی از فاکتورهایی است که بازدید از برج را به تجربه‌ای به یاد ماندنی تبدیل می‌کند؛ درحالی‌که در صف ورودی ایستاده‌اید، به اطراف نگاه کنید تا متوجه الگوهای رنگی در سنگ مرمر در پایه برج شوید. همه چیز دست به دست هم داده‌اند تا آن را فوق‌العاده ارائه دهند. در مرحله بعد، نگاهی به ستون‌ها بیندازید، تعداد آن‌ها بسیار زیاد است. هیچ ساختمان دیگری این تعداد ستون را ندارد. این سازه با وجود عظمت و شکوهی که دارد، نه‌تنها به طور خطرناکی به یک طرف خم می‌شود، بلکه بسیار سبک و انعطاف‌پذیر به نظر می‌رسد. بیهوده نیست که این مکان به عنوان یکی از حیرت‌انگیزترین جاهای دیدنی اروپا شناخته می‌شود.

فضای داخلی برج پیزا ایتالیا

تعداد پله‌های برج پیزا

با اختلاف در تعداد پله‌ها، به نظر مشکلی در شمارش مراحل وجود دارد. ارقام از 250 تا 300 تغییر است و اینکه کدام درست و مطمئن است، بسیار سخت است. به‌طور خلاصه، ۲۵۷ پله برای رسیدن از پایین برج به اتاق ناقوس و ۱۲ پله دیگر برای ورود به خود برج وجود دارد.

پله‌های برج کج پیزا

چقدر طول می‌کشد تا از برج بالا بیایید؟

ممکن است تعجب کنید که چقدر طول می‌کشد تا از 257 پله برج بالا ببینید و فرصتی برای دیدن هفت ناقوس آن داشته باشید. حدود 20 دقیقه طول می‌کشد تا به بالای بنای تاریخی صعود کنیم.

آیا می‌توان برج پیزا را تعمیر کرد؟

این بنای زیبا در سال 1178 زمانی که کار ساخت و ساز به‌تازگی آغاز شده بود، شروع به کج‌شدن کرد. طی 800 سال، این کج بودن برج، به‌طور مداوم افزایش یافت؛ به‌طوری‌که در پایان قرن گذشته به عاملی نگران‌کننده تبدیل شد. راه‌حل این مشکل پس از آن برای تقویت خاک زیر پی و ایجاد فضایی برای برج بود تا مقداری از خاک را فشرده کند و به سمت شمال صاف شود (برج به سمت جنوب متمایل است) تغییر جهت داد.

تصویر برج پیزا ایتالیا

مهندسان این کار را در پروژه‌ای که در سال 1990 راه‌اندازی شد انجام دادند. هزینه کل پروژه بیش از 30 میلیون یورو بود و 10 سال به طول کشید. البته باید اشاره کرد این اولین تلاش برای اصلاح شیب برج نبود، اما اولین تلاش موفق بود. دو کار قبلی که (در سال‌های 1838 و 1934) انجام شد، به افزایش بیشتر کجی برج پیزا انجامید. این پروژه موفق تعمیر برج پیزا، توسط جان بورلند، استاد بازنشسته و محقق تحقیقاتی در گروه مهندسی عمران و محیط زیست امپریال کالج لندن رهبری شد. بورلند کمیسیون متشکل از 13 کارشناس را رهبری کرد که برای تعمیر برج منصوب شدند. او کار خود را در سال 1967 با پایان‌نامه‌اش با عنوان «تغییر شکل خاک رس نرم» آغاز کرد. او با توجه به تجربه‌ای که در کار تحکیم در این نوع خاک داشت، مهندسی مناسب برای این کار بود.

بازدید از برج کج پیزا

هدف از ساخت برج پیزای ایتالیا

برج پیزا، که در ابتدا به‌عنوان یک ناقوس برجی مستقل طراحی شده بود (در ایتالیایی campanile)، درنهایت به یک شگفتی افسانه‌ای تبدیل شد که تقریباً هزاران سال است با ریزش مقابله می‌کند. حدود سال 1000 یکی از چهار جمهوری ایتالیا بود که بر دریای مدیترانه حکومت می‌کرد. پیزا قدرتمند و مرفه بود و مردم آن بسیار جاه‌طلب بودند. آن‌ها دریانوردی و تجارت می‌کردند و گروهی درگیر نبرد با سایر شهرهای ایالتی مجاور بودند. شهر پیزا ساخت این بنا را مایه فخر خود می‌دانست.

نمای کلی برج کج پیزا ایتالیا

 برای بازدید از برج چه مقرراتی وجود دارد؟

  • هنگام بازدید از برج پیزا می‌توانید بدون راهنما از برج دیدن کنید. ورود به‌صورت دسته‌ای، هر 15 دقیقه برنامه‌ریزی شده است.
  • بلیت‌ها را باید در دفتر فروش بلیت در نزدیکی برج خریداری کنید. همچنین می‌توانید بلیت خود را آنلاین دریافت کنید.
  • درصورت تهیه بلیت در محل می‌توانید انتظار زمان انتظار 1 تا 2 ساعت را داشته باشید؛ بنابراین خرید اینترنتی بلیت توصیه می‌شود.
  • اطمینان حاصل کنید که تا ساعت نشان داده شده در بلیت خود در ورودی حاضر شوید؛ زیرا بلیت‌ها برای زمان چاپ روی آن‌ها معتبر بوده و قابل استرداد هستند.
  • توجه: کوله‌پشتی و کیف پول در برج ممنوع است و باید آن‌ها را در قفسه‌های دفتر بلیت قرار دهید.

بازدید از برج کج پیزا

چرا برج پیزا سقوط نمی‌کند؟

در طول عمر برج پیزا (بیش از 840 سال) تلاش‌های زیادی برای نجات آن از سقوط انجام شده است. موفق‌ترین نتیجه این تلاش‌ها، به پایان قرن قبل مربوط می‌شود که با بودجه 30 میلیون و 10 سال کار، برج بیش از 1.5 درجه راست شد. در بالای این برج مرمری باشکوه هنوز می‌توانید 7 زنگ برنجی اصلی آن را مشاهده کنید. با این حال، برای اینکه به آنجا برسید، باید پله‌های زیادی را بپیماید.

بازدید از برج کج پیزا

برج پیزا با بیش از 5 میلیون بازدیدکننده در هر سال (Torre Pendente) یکی از شناخته‌شده‌ترین بناهای دیدنی ایتالیاست. همچنین معروف‌ترین پس‌زمینه توریستی در پیزا محسوب می‌شود و بازدیدکنندگان هنگام ژست‌گرفتن در مقابل آن واقعاً خلاق هستند.

جاذبه‌های برج پیزا ایتالیا

پیزا به دلیل یک اشتباه مشهور شد

برج پیزا به‌دلیل برنامه‌ریزی ضعیفی که قبل از ساخت برج انجام شد، درنهایت شروع به کج‌شدن کرد. معمارانی که روی این پروژه کار می‌کردند، پایه‌ها را خیلی کم‌عمق ساختند و نرمی زمین را که از ماسه، رس و رسوبات رودخانه‌های آرنو و سرچیو تشکیل شده بود، در نظر نگرفتند. پایه ضعیف نمی‌توانست وزن برج را تحمل کند. پس از ساخت طبقه دوم، سازندگان متوجه شدند این طبقه شروع به کج‌شدن کرده است. با این حال به ساختن این بنا ادامه دادند. چه کسی فکر می‌کرد که همین اشتباه سبب شود برج به‌اندازه امروز معروف و افسانه‌ای شود.

برج کج پیزا

دیگر برج‌های کج در جهان

این برج کج، رقبای جدی در سراسر جهان دارد. دو برج در آلمان برج پیسانی را «خمیده» برج کج سورهوسن که قدمت آن به قرن چهاردهم باز می‌گردد و برج کلیسای قرن چهاردهمی اوبرکیرش، از رقبای برج پیزا مهم از لحاظ خمیدگی هستند.

آیا برج پیزا سقوط خواهد کرد؟

بعید است که برج کج، باشکوه و عظیم پیزا، در آینده‌ای نزدیک سقوط کند، اما این به این معنا نیست که یک‌بار برای همیشه درست شده است و جاودانه خواهد ماند. درواقع، برج پیزا همیشه در حال حرکت است و بی‌شک در آینده به کارهای اضافی نیاز خواهد داشت. مهندسان کار قابل‌توجهی در جلوگیری از واژگونی برج در دهه 90 انجام دادند و با آخرین کارها، چیزهای زیادی درباره نحوه رفتار برج یاد شده است. این دانش زمانی مفید خواهد بود که کارهای مرمت دوباره تکرار شود.

علاوه بر این، نظارت مستمر در محل (سنسورهای زیادی روی برج نصب شده بود) تضمین می‌کند که هر ناهنجاری در پایداری به‌سرعت شناسایی شده و بررسی نیاز می‌شود. با در نظر گرفتن همه این‌ها، برج هرگز در خطر احتمال واقعی نخواهد بود؛ مگر اینکه یک زلزله بسیار قوی توسکانی و پیزا را بلرزاند. بلایای طبیعی پیش‌بینی‌شدنی نیستند، اما از آنجا که زلزله‌های بزرگ در 800 سال گذشته در توسکانی ثبت نشده است، به احتمال زیاد ما به این زودی‌ها خرابه‌های برج پیزا را نخواهیم دید.

برج کج پیزا  در ایتالیا

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی رم

 معمار برج پیزا چه کسی بود؟

بنا به گفته مورخ ایتالیایی جورجیو وازاری معمار برج کج پیزا بونانو پیزانو بوده است. در سال 1820 یک قطعه گچ‌بری به نام او نیز در پای برج کشف شد. با این حال اعتقاد بر این است این قطعه، از برنز Porta Reale کلیسای جامع پیزاست که در آتش‌سوزی سال 1595 تخریب شد. یک مطالعه جدیدتر نشان داده است که Diotisalvi معمار اصلی برج بوده است، یک معمار ایتالیایی که به‌عنوان معمار اصلی غسل تعمید پیزا در همان مجموعه شناخته می‌شود.

معرفی برج پیزا ایتالیا

رکورد جهانی کج‌ترین برج گینس متعلق به کدام کشور است؟

هیچ‌کدام از برج‌های کج که حدس زده‌اید در کتاب رکوردهای جهانی گینس گنجانده نشده است. برج کپیتال گیت در ابوظبی که به آن برج کج ابوظبی نیز گفته می‌شود، در حال حاضر با شیب 18 درجه رکورد را در اختیار دارد. بدیهی است کار مهندسی جدی این اتفاق (خمیدگی) را به طور مصنوعی انجام داده و این کج‌بودن برج ربطی به خاک نرم که روی آن ساخته شده است، ندارد.

برج کج پیزا ایتالیا

هفت ناقوس بزرگ در بالای برج کج در پیزا

از آنجا که این برج نمایانگر برج ناقوس کلیسای جامع مجاور است، هفت ناقوس بزرگ در بالای آن قرار دارد. ویژگی ناقوس‌های سنگین این است که هرکدام نامی خاص داشته و با هفت نت موسیقی مطابقت دارند. با این حال از قرن گذشته زنگ نزده است. درواقع بسیاری از مهندسان نگران ارتعاشات احتمالی هستند که می‌تواند کج‌شدن را به خطر بیندازد و برج را بیشتر خم کند.

ناقوس‌های برج پیزا ایتالیا

 آیا برج پیزا در ابتدای ساخت کج بود؟

حتی اگر امروزه کج‌شدن دلیل خاص‌بودن و شهرت برج پیزاست. نقشه اولیه این بوده است که برج باید مستقیم باشد. درواقع کج‌شدن به سمت شمال با تکمیل طبقه دوم به‌دلیل خاک بد زیر آن شروع شد. براساس برخی نظریه‌ها، نام پیزا درواقع از یونانی گرفته شده و به معنای «شن‌های باتلاقی» است. درواقع زمین در این منطقه عمدتاً از خاک رس است؛ به همین دلیل، احتمالاً به اندازه کافی محکم نیست که بتواند چنین ساختار بلندی را حفظ کند.

علاوه بر این، پایه‌های برج تنها 3 متر عمق داشتند؛ بنابراین سرنوشت برج شاید از همان ابتدا امضا شده بود. بسیاری از مطالعات نبردهایی که شهر پیزا را برای سال‌های متمادی مشغول نگه داشته‌اند، ثروتی واقعی می‌دانند. درواقع براساس بسیاری از مطالعات، آن وقفه‌های طولانی در طول ساخت و ساز اجازه می‌دهد تا خاک زیرین ته‌نشین شود. به‌طور متفاوت، ساختار مطمئناً زودتر متوقف می‌شد.

بازدید برج پیزا

 دو قرن طول کشید تا برج کج تکمیل شود

به‌طور دقیق، ساخت این برج درمجموع 199 سال طول کشید. کار ساخت و ساز در سال 1173 آغاز شد، اما تنها در سال 1372 به پایان رسید. درواقع جمهوری پیزا اغلب به نبردهای مهمی می‌پیوست که سازندگان را مجبور می‌کرد چندین بار کار را متوقف کنند. ما می‌توانیم سه فاز مختلف را برای ردیابی ایجاد این ساختار شناسایی کنیم. در مرحله اول که تا سال 1272 به طول انجامید، درگیری بین پیزا و جنوا، لوکا و فلورانس در کارها دخالت کرد. در مرحله دوم جنوا در نبرد ملوریا جمهوری پیزا را شکست داد. فاز سوم از سال 1284 تا 1319 ادامه داشت که درنهایت آخرین طبقه به برج اضافه شد. با این حال، اتاق ناقوس که به‌طور رسمی ساخت و ساز را به پایان رساند، سال‌ها بعد در سال 1372 اضافه شد.

برج کج پیزا ایتالیا

ثبت برج پیزا در یونسکو

این مجموعه از سال 1987 که به‌عنوان میراث جهانی اعلام شد، متعلق به یونسکوست. این ساختمان را در میدان معجزه می‌بینید که به‌طور رسمی به‌عنوان Piazza del Duomo شناخته می‌شود. این چهار ساختمان نمونه خوبی از معماری قرون وسطایی هستند و بر هنر تاریخی ایتالیایی بین قرن یازدهم و چهاردهم تأثیر می‌گذارند.

ثبت برج پیزا ایتالیا در یونسکو

داخل برج پیزا

 برج پیزا بیشتر توخالی است با دیوارهای مرمری صاف، همراه با پله‌های باریک و چند ضمیمه ایمنی و تثبیت‌کننده. برای رفتن به داخل یک بلیت نیاز دارید؛ پس از خرید بلیت از قبل به‌صورت آنلاین یا در سایت، باید وسایل نقلیه خود را در قفسه‌های رایگان بگذارید؛ زیرا برج نسبتاً کج است و فضایی برای کیف و وسایل شما نخواهد داشت.

هنگامی که به داخل برج پیزا قدم می‌گذارید، با هوایی خنک مواجه می‌شوید زیرا معمار این برج  از سنگ مرمر استفاده کرده. 

بهترین زمان بازدید برج پیزا

بهترین زمان سفر به ایتالیا و بازدید از برج پیزا براساس آب و هوا، 23 آوریل تا 11 نوامبر (3 اردیبهشت تا 20 آبان) است. در زمان‌های مختلف سال دمای میانگین در پیزا بسیار متغیر است. با توجه به رطوبت، غیر از مدتی کوتاه سرما در فصل زمستان در بیشتر سال هوا دلپذیر است. احتمال بارش باران یا برف در تمام سال احتمال دارد. اگر دوست دارید در گرم‌ترین ماه‌های سال سفر کنید، در ماه جولای، آگوست و ژوئن به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در اوایل تا اواسط ماه آگوست (اواسط تا اواخر مرداد) با دمای میانگین 30.4 درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای 18.4 درجه سانتی‌گراد در شب‌ها.

بازدید برج پیزا

جاذبه‌های برج پیزا

یکی از نمادین‌ترین جاذبه‌های دیدنی ایتالیا، Torre Pendente است که به نام برج کج پیزا نیز شناخته می‌شود و به‌دلیل شیب 3.9 درجه‌ای شهرت دارد. این بنا در حین ساخت و ساز بر اثر نشست ناهموار پایه‌های ساختمان روی خاک نرم شکل گرفته شده است. با وجود کج‌بودن، این برج مربوط به حدود 900 سال استحکام خود را حفظ کرده است. این شگفتی لقب میراث جهانی یونسکو را برای آن به ارمغان آورده و آن را در صدر فهرست جهانگردان قرار داده است. اطراف برج کلیسای جامع پیزا، غسل تعمید پیزا و پیازا دل دومو که از سنگ آهک ساخته شده و با سنگ مرمر سفید پوشیده شده‌اند، به اندازه برج خیره‌کننده هستند.

زیبایی‌های برج کج پیزا ایتالیا

دانشمند برجسته، گالیله از سال 1589 تا 1592 در پیزا زندگی کرد. او یک آزمایش بزرگ از قانون سقوط آزاد انجام داد و دو گلوله توپ با جرم‌های مختلف را از برج پرتاب کرد تا نشان دهد سرعت فرود مستقل از جرم آن‌هاست. اگر اهل علم هستید، حتماً پلاک طبقه همکف را که به یاد گالیله ساخته شده است، ببینید.

حقایق جالبی درباره برج پیزا

همه از وجود این برج عجیب اطلاع دارند. درواقع کج‌شدن پیزا را به یکی از مشهورترین شهرهای ایتالیا در سراسر جهان تبدیل کرده است. با وجود شهرت جهانی آن چند حقیقت درباره برج کج پیزا ایتالیا وجود دارد که در زیر ذکر شده است.

  • بنیتو موسولینی، دیکتاتور قرن بیستم ایتالیا، از برج کج پیزا شرمنده بود. او ساخت اشتباه و خم‌بودن آن را مایه ننگ ملی و مایه شرمساری آبروی ایتالیا می‌دانست؛ بنابراین تصمیم گرفت این نقص بزرگ برج را برطرف کند. البته این پروژه موسولینی، مانند برخی از پروژه‌های دیگر او، مانند باتلاق‌های سیسیل خوب پیش نرفت. درواقع همه این‌ها یک پایه سنگین‌تر را ایجاد کردند که برج را حتی بیشتر از قبل خم کرد.
  • بیوه اولین سنگ‌ها را تأمین مالی کرد: بیوه‌ای به نام دونا برتا دی برناردو که ساکن خانه دل اپرای سانتا ماریا بود، 60 سکه طلای تقریباً خالص صادرشده در اواخر امپراتوری روم را برای ساخت این برج به جای گذاشت. از این سکه‌ها برای خرید اولین سنگ‌ها و شروع ساخت برج ناقوس استفاده شد.
  • متفقین قصد داشتند این برج را در طول جنگ جهانی دوم نابود کنند: سربازان آمریکایی دستور دادند تمام ساختمان‌هایی که در ایتالیا می‌توانستند از آن تمام شهر را ببینند یا «لانه‌ای» را برای تک‌تیراندازان دشمن در طول جنگ جهانی دوم، خراب کنند. درواقع آلمانی‌هایی که در آن زمان ایتالیا را اشغال می‌کردند، بیشتر از این برج به‌عنوان دیده‌بان می‌کردند، اما گفته می‌شد وقتی متفقین به آنجا رسیدند، آن‌قدر تحت تأثیر زیبایی برج ‌پیزا و میدان معجزه‌ای در اطراف آن قرار گرفتند که تصمیم گرفتند منطقه را هموار نکنند.

برج پیزا ایتالیا

بیشتر بخوانید: جالب ترین جشن ها و فستیوال های ایتالیا

ده نکته برای بازدید از برج پیزا

  • هنگام بازدید از برج کج حداکثر بازدیدکنندگان، تنها به 45 نفر محدود می‌شود.
  • ورود کودکان زیر 8 سال به برج پیزا ممنوع است. افراد 8 تا 10 ساله به نظارت اجباری بزرگان نیاز دارند.
  • حداکثر 10 بلیت را می‌توان در یک زمان خرید کرد و باید یک روز قبل از بازدید شما خریداری شود. هنگام خرید تور ایتالیا، این موضوع را تور انجام خواهد داد.
  • صف‌های بیرون به طرز وحشتناکی طولانی است؛ زیرا تعداد زیادی از گردشگران به این جاذبه هجوم می‌آورند. خرید بلیت آنلاین از قبل توصیه می‌شود.
  • برای رسیدن به قله، باید 294 پله را طی کنید. هر مرحله به روش‌های متفاوت متمایل می‌شود که می‌توان آن را کمی نگران‌کننده دانست.
  • هر بازدید 30 دقیقه طول می‌کشد. از آنجا که تنها 45 نفر می‌توانند در یک زمان وارد شوند، درمورد کنترل زمان بسیار سختگیر هستند؛ بنابراین مطمئن شوید از 30 دقیقه خود استفاده می‌کنید.

آشنایی با برج کج پیزا

  • شما نمی‌توانید چیزی را به بالای برج حمل کنید، حتی کیف‌های دستی. یک قسمت در نزدیکی باجه بلیت وجود دارد که باید تمام وسایل خود را در آنجا بسپارید. تنها چیزی که می‌توانید با خود حمل کنید، دوربین، تلفن همراه و بطری آب است.
  • مطمئن شوید حداقل 20 دقیقه قبل از زمان تعیین‌شده به برج رسیده‌اید.
  • آخرین ورودی به برج پیزا نیم ساعت قبل از بسته شدن است.

حتی اگر واقعاً چیزهای بیشتری برای دیدن در پیزا وجود داشته باشد، باید اعتراف کنیم برج کج پیزا، معمولاً مهم‌ترین دلیلی است که گردشگران مایل به رفتن به شهر پیزا هستند. این برج 57 متری در میدان زیبای Piazza dei Miracoli به معنای میدان معجزه قرار دارد. شاعر ایتالیایی گابریل دآنونزیو که یکی از افراد معروف و برجسته ایتالیا به‌شمار می‌رود، در یکی از آثار خود از این کلمات برای توصیف برج پیزا استفاده کرده است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات