جاذبه‌های شهر دینانت | راهنمای سفر به شهر تاریخی دینان بلژیک

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های شهر دینانت، یکی از شهرهای تاریخی در بلژیک، رویای عکاسان و وبلاگ نویسان است! این شهر به‌خاطر مناظر دیدنی‌اش از ارگ دینانت با کلیسای غول‌پیکر، ساختمان‌ها و رودخانه آرام آن شناخته شده است. اما باید گفت که جاذبه‌های گردشگری شهر دینانت بیشتر از این تعداد است و گردشگران بسیاری از سراسر دنیا، خواهان سفر به بلژیک و بازدید از شهر دینانت هستند.

بروکسل ممکن است محبوب‌ترین شهر بلژیک باشد اما در 90 کیلومتری پایتخت این جواهر مخفی قرار دارد که محل نگهداری ساکسیفون و بهترین بیسکویت‌های اروپا است. شهر دینانت که در والونیا، منطقه فرانسوی زبان بلژیک واقع شده است در نقطه ای قرار دارد که رودخانه‌های میوس و لسه به هم می‌رسند. صخره‌های سنگی مرتفع و یک صخره عظیم که به دو قسمت تقسیم شده است، به بازدیدکنندگان شهر خوشامد می‌گوید.

جاذبه‌های شهر دینانت مانند یک کارت پستال واقعی است و منظره خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد، به ویژه زمانی که به رودخانه میوس نگاه می‌کنید و توجه خود را به سمت قلعه و برج پیازی شکل کلیسای کالج می‌دهید که همه با خانه‌ها و مغازه‌هایی که در کنار آن قرار دارند، برجسته شده‌اند. دینانت که بین صخره‌های دراماتیک و رودخانه قرار دارد، شما را به لذت بردن از آب‌های گرم دعوت می‌کند.

این شهر کمی بیش از یک ساعت با ماشین از بروکسل فاصله دارد که آن را به گزینه‌ای عالی برای یک سفر یک روزه تبدیل می‌کند. شهر دینانت به دلیل موقعیت استراتژیک خود در کنار رودخانه، منطقه‌ای در معرض نبرد و جنگ و همچنین زادگاه آدولف ساکس، مخترع ساکسیفون بود. کارهای سرگرم‌کننده و جالبی در دینانت وجود دارد که در این مقاله فقط تعدادی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

تاریخچه شهر دینانت

شهر دینانت در ابتدا یک سکونتگاه سلتی بود تا این که در نهایت به‌دست رومیان افتاد. در طول دوره قرون‌وسطی، این شهر به لطف صنعت ظروف مسی خود که به نام دیناندریه شناخته می‌شود، پیشرفت بزرگی را تجربه کرد. نام دینانت در زبان سلتیک به «دره مقدس» یا «دره الهی» (Divo-Nanto) ترجمه می‌شود، اما جاذبه‌های دیدنی دینانت در طول جنگ جهانی اول و دوم ویرانی‌های زیادی را به‌خود دیده‌اند.

جاذبه‌های دیدنی دینانت

مجموعه ساختمان‌های تاریخی شهر همچنان به عنوان یادآور تمام آنچه از روزگار اولین ساکنانش باید تحمل کرده باشد، پابرجاست.

بیشتر بخوانید: جاذبه لیژ | زیباترین شهر بلژیک که باید از آن دیدن کنید

جاذبه‌های شهر دینانت

دینانت بلژیک، عمدتا به‌خاطر منظره تماشایی‌اش شناخته شده است. ساختمان‌های رنگارنگ، کلیسایی باشکوه و کوهی غول‌پیکر از جاذبه‌های این شهر هستند. برای دیدن این منظره هم فاصله زیادی تا بروکسل نیست، اگر از ایستگاه قطار می‌آیید، اولین چیزی است که می‌بینید.

معرفی جاذبه‌های دیدنی دینانت

در اطراف دینانت مکان‌های زیادی برای بازدید وجود دارد. چه عاشق پیاده‌روی و چه دوچرخه‌سواری باشید، دینانت منطقه‌ای است که جواهرهای پنهان فراوانی در آن، منتظر کشف و بازدید هستند. جاذبه‌های این شهر برای بازدید را بررسی کرده و ماجراجویی بعدی خود را برنامه‌ریزی کنید.

جاذبه‌های گردشگری شهر دینانت

از ارگ دینانت دیدن کنید

ارگ دینانت جاذبه اصلی (البته غیر از منظره) در دینانت است. ارگ دینانت که در بالای آن تپه شیب‌دار در پس‌زمینه بهترین منظره بلژیک قرار دارد. ارزش دیدن دارد، اما چند نکته وجود دارد که باید به محض حضور مراقب آن باشید.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری شهر دینانت

با دیدن این جاذبه دینانت، در بیش از نه قرن تاریخ غوطه‌ور شوید و دره میوس را کشف کنید. این ارگ که با افتخار بر شهر دینانت و دره میوس تسلط دارد، در سال 1815 توسط شاهزاده اسقف لیژ در مکانی خالی در قرن یازدهم ساخته شده است. با تله کابین یا پیاده، می‌توانید به این قلعه برسید که منظره‌ای خیره‌کننده از رودخانه میوز و یکی از زیباترین دره‌های بلژیک را کشف کنید.

کالیجال نوتردام در دینانت 

یکی دیگر از جاذبه‌های شهر دینانت، کالژیال نوتردام (یا نوتردام دینانت) کلیسای باشکوهی در منظره معروف است. این یک کلیسای قرن سیزدهمی است که جایگزین کلیسای قرن دهم شد که در آتش سوخت. قسمت شمالی آن تنها بخش باقی‌مانده از کلیسای قرن دهم است.

برترین جاذبه‌های دیدنی دینانت

گالری هنر شهر دینانت

اگر اهل هنر هستید، بازدید از این گالری دوست‌داشتنی در شهر دینانت را از دست ندهید. این گالری آثار هنری را با محوریت موضوعات خاص به نمایش می‌گذارد و به فروش می‌رساند. این آثار شامل نقاشی، مجسمه، عکس و گرافیک است. کارگاه‌های موجود مانند کارگاه نقاشی مقدماتی نیز در گالری برگزار می‌شود. یک کمک‌کننده باتجربه به شما در ساخت پایه‌ها و استفاده از مواد هنری مختلف مانند رنگ، قلم مو، افزودنی‌ها، لعاب‌های اکریلیک و روغن و غیره کمک می‌کند. آثار هنری و دوره‌های هنری شگفت‌انگیز باعث می‌شود که گالری ارزش بازدید داشته باشد. این گالری فقط روزهای شنبه و با تعیین وقت قبلی باز است.

مکان‌‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر دینانت

پل شهر دینانت

پل ساکسیفون که نماد جاذبه‌های دینانت و یکی از بارزترین ویژگی‌های این شهر است، در سال 1953 تکمیل و به افتخار شارل دوگل، قهرمان جنگ و شخصیت سیاسی که بیشتر با جنبش آزاد فرانسه مرتبط بود، نامگذاری شد. این پل دسترسی به میدان اصلی در پای سیتادل و نوتردام را دارد. هنگام عبور از پل متوجه 28 ساکسیفون رنگارنگ خواهید شد. آن‌ها در سال 2010 به عنوان ادای احترام به کشورهای اتحادیه اروپا در این‌جا قرار گرفتند و هر ساکسیفون، نشان‌دهنده و نماد یک کشور است.

جالب‌ترین جاذبه‌های دیدنی دینانت

خانه سابق ساکس

جاز معمولا با شهرهای بزرگ آمریکا مرتبط است، بنابراین برای اکثر مردم، کشف این که ساز نمادین ژانر موسیقی از بلژیک سرچشمه گرفته، شگفت‌آور است. آدولف ساکس در سال 1814 متولد شد و پدر او بلژیکی-فرانسوی بود.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر دینانت

ساکس با به ارث بردن مهارت پدرش، ساکسیفون و انواع آن را در دهه 1840 اختراع کرد. خانه سابق ساکس در نهایت به مکانی اختصاص داده شده که به زندگی و فیلم‌های او می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی بروکسل

بیسکوییت محلی دینانت

این بیسکویت‌های محلی تنها با دو ماده آرد گندم و عسل درست می‌شوند. خمیر را در قالب‌های چوبی به شکل‌های مختلف قرار داده و سپس می‌پزند. وقتی کوکی‌ها خنک شدند، می‌توان آن‌ها را برای مدت نامحدود نگهداری کرد. افسانه‌ها می گویند که بیسکویت‌ها در سال 1466 زمانی که دینانت در طول جنگ‌های لیژ اخراج شد، به وجود آمدند.

در آن زمان مردم مستاصل شده بودند زیرا چیزی جز آرد و عسل برای خوردن نداشتند. آن‌ها به این فکر افتادند که این مواد را با هم مخلوط کرده و خمیر را درست کنند و سپس بپزند. از آن‌جایی که این خمیر بسیار صاف بود، تصمیم گرفتند طرح‌های مختلفی از آن بسازند. اگر به دنبال یک سوغاتی خوب از بلژیک هستید، این گزینه خوبی است.

سفر به بلژیک و جاذبه‌های دیدنی دینانت

بازدید از قلعه فریر

این قلعه دوران رنسانس که به عنوان یاد ورسای فرانسه است، به یکی از مکان‌های میراث اصلی والونیا و از جاذبه‌های شهر دینانت به شمار می‌رود. این کاخ که در کرانه رودخانه میس بین دینانت و والسورت قرار دارد، شامل باغ‌های هزارتویی، فضای داخلی باشکوه و مبلمانی است که قدمت آن به دوک‌های بوفور اسپونتین می‌رسد. این کاخ تابستانی علاوه‌بر‌این که نمونه‌ای از معماری کلاسیک رنسانس به شمار می‌رود، به عنوان مکانی برای رویدادهای مهم تاریخی نیز عمل کرده است. این‌جا جایی بود که پیمان قهوه یا معاهده فریر بین فرانسه و اسپانیا در سال 1675 امضا شد.

سفر به بلژیک و بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر دینانت

پیاده‌روی در اطراف رودخانه میوس

یکی دیگر از جاذبه‌های شهر دینانت، این رودخانه باشکوه است که به دریای شمال می‌ریزد. بازدیدکنندگان با قدم زدن در امتداد رودخانه یا عبور از پل شارل دوگل از مناظر دیدن کنند. اگر دوست دارید یک تور گشت‌و‌گذار درست روی آب داشته باشید، سفرهای دریایی در دسترس هستند. اگر می‌توانید در اواسط آگوست از شهر دینانت دیدن کنید، بهترین زمان است. میوس نیز محل برگزاری مسابقات سالانه Régate de Baignoires (رگاتای وان حمام) است که در آن، شرکت کنندگان به جای قایق در وان حمام مسابقه می‌دهند.

تور بلژیک | جاذبه‌های دیدنی دینانت

پارک شهر دینانت

پارک Dinant Evasion پارکی مخصوص ماجراجویی‌های مرتفع در بلژیک و مکانی عالی برای دوست‌داران هیجان است. Dinant Adventure که در بالای تپه‌ای در دره میوس قرار دارد، چندین مرحله از چالش‌های ماجراجویی، غارنوردی، پینت‌بال و بازی‌های لیزری را ارائه می‌دهد. Dinant Adventure مسیرهای جسورانه‌ای دارد که در آن، ترکیب شجاعت و چابکی واقعی، نیاز است. البته تمام این فعالیت‌ها تحت نظارت قرار می‌گیرند‌.

تور بلژیک | جاذبه‌های گردشگری شهر دینانت

قلعه والزین شهر دینانت

قلعه والزین از جاذبه‌های شهر دینانت در استان نامور، نزدیک شهر دینانت است. این مکان در بالای صخره‌های کنار رودخانه Lesse قرار دارد و توسط طبیعت احاطه شده و یک مکان عکاسی محبوب است. این قلعه در قرن سیزدهم ساخته شده و یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های بلژیک به شمار می‌رود.

جاذبه‌های دیدنی دینانت | سفر به بلژیک

این قلعه پس از آتش زدن توسط ارتش فرانسه دوباره بازسازی شد. برج نعل اسب متعلق به قرن پانزدهم با چهار درگاه توپ هنوز در این‌جا وجود دارد. قلعه درحال‌حاضر ملک خصوصی و مکانی آرام است و برای عموم قابل دسترسی نیست. برای دیدن مناظر باشکوه این قلعه بر روی صخره‌ها، باید بعد از کمی پیاده‌روی از یک پل عبور کنید تا به این قلعه برسید.

موزه قرون وسطایی شهر دینانت

Bouvignes یک روستای کوچک کنار شهر دینانت و در امتداد رودخانه Meuse است که هنوز جذابیت قرون‌وسطایی خود را حفظ کرده است! در این‌جا در یک خانه قدیمی اسپانیایی، موزه خانه میراث قرون‌وسطایی موسان را می‌توان یافت که یکی از جاذبه‌های شهر دینانت است که میراث قرون‌وسطایی منطقه‌ای دره میوس را به نمایش می‌گذارد و باعث می‌شود چند ساعتی به گذشته برگردید.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از کاخ سلطنتی بروکسل + خانه پادشاه بلژیک

از سفر دریایی در رودخانه در امتداد میوس لذت ببرید

هنگام خرید بلیط برای قلعه دینانت، می‌توانید بلیط ترکیبی برای سفر دریایی رودخانه را نیز خریداری کنید. این شما را در امتداد رودخانه Meuse می‌برد تا شهر را از منظری متفاوت در کنار آب ببینید.

شهر دینانت بلژیک کجاست؟

دینانت بلژیک در منطقه والونیا بلژیک است (به یاد داشته باشید، دو منطقه در بلژیک وجود دارد: والونیا و فلاندر). والونیا قسمت فرانسوی زبان بلژیک است، بنابراین طبیعتا در این شهر به فرانسوی صحبت می‌کنند. دینانت حدود یک ساعت با ماشین از بروکسل و 30 دقیقه با نامور ( یکی دیگر از شهرهای والونیا بسیار شبیه به دینانت ) فاصله دارد.

جاذبه‌های گردشگری شهر دینانت | سفر به بلژیک

در شهر دینانت بلژیک کجا (و چه چیزی) بخوریم؟

برای استراحت و خوردن قهوه یا چای، کافه Solbrun پیشنهاد می‌شود. این مکان قابل ستایش با منظره‌ای در امتداد رودخانه میوس است و تماشای این منظره، لذت نوشیدنی را دوچندان می‌کند.

سخن پایانی

شهر دینانت فقط یک شهر زیبا در یک کشور کوچک اروپایی نیست. این شهر با شخصیت، ترکیبی از مکان‌های تاریخی و شگفتی‌های طبیعی است. دینانت با دیدنی‌های نمادین و پناهگاه‌های کمتر شناخته‌شده‌اش، واقعا به عنوان شهری با جذابیت‌های بی‌نظیر می‌درخشد.

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات