10 مورد از خوشمزه‌ترین غذاهای کوبا که نباید از دست بدهید

2 سال پیش 0 دیدگاه

 در سفر به کوبا حتما هرگونه غذاهای کوبایی را امتحان کنید و مطمئن باشید که نه تنها به غذاهای محلی کوبا بلکه فرهنگی مرتبط با غذاهای محبوب آن علاقه‌مند خواهید شد.

غذاهای کوبایی آن‌قدر متنوع هستند که می‌توانید در هر روز هفته چیزی کاملا متفاوت بخورید. از گوشت گاو رنده شده خوشمزه و چنار شیرین گرفته تا شانه خوک آغشته به آب پرتقال ترش. این‌کار می‌تواند محدود کردن انتخاب‌های شما را دشوار کند، اما این‌جاست که برای کمک به شما و نشان دادن 10 غذای سنتی کوبایی که باید امتحان کنید، وارد می‌شویم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

روپا ویجا

وقتی صحبت از غذاهای سنتی کوبایی می‌شود، روپا ویجا همان غذایی است که بلافاصله به ذهن می‌رسد. این غذای کوبایی از گوشت گاو آب‌پز و خرد شده تهیه می‌شود و در سس گوجه‌فرنگی خوش‌طعمی از فلفل دلمه‌ای، برگ بو، زیره و پیاز پخته می‌شود. روپا ویجا یک انتخاب غذایی بسیار محبوب برای مردم محلی و مسافران است. اگر می‌خواهید آن را طور دیگری بپزید، می‌توانید گوشت گاو را با گوشت خوک یا حتی مرغ جایگزین کنید.

 

انواع غذاهای خیابانی کوبا

لچون اسادو (خوک شیرخوار کباب شده)

هنگام صحبت از جشن گرفتن تعطیلات در کوبا، لچون اسادو غذای ملی است که انتخاب می‌شود. خوک شیرخوار کباب نیز بخش عمده‌ای از فرهنگ روزمره کوبا است، به ویژه در حومه شرقی.

انواع غذاهای محلی کوبا

اگر قبلا Lechon Asado را امتحان کرده‌اید، دفعه بعد ممکن است طعم آن برایتان متفاوت باشد زیرا بسیاری از خانواده‌ها و موسسات محلی روش‌های سنتی خود را دارند. تنها چیزی که تغییر نمی‌کند، سس خوشمزه موجو کریولو است.

سس موجو که از چاشنی‌ها، سرکه و سیر تشکیل شده است، کلید اصلی ایجاد یک خوک شیرخوار کباب عالی است.

 

غذاهای خیابانی کوبا

بیشتر بخوانید: موزه انقلاب کوبا | کاخی شگفت‌انگیز در شهر هاوانا

ساندویچ کوبانو (ساندویچ کوبایی)

ساندویچ کوبایی یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی کوباست. بخش عمده‌ای از غذای کوبایی، ساندویچ کوبایی است. کوبایی‌ها ساندویچ‌های خود را دوست دارند و این غذای محبوب، تبدیل به وعده ناهار در سراسر جهان رایج شده است.

انواع غذای کوبایی

ساندویچ نان سخت شامل ژامبون ورقه‌ای نازک، برش‌های گوشت خوک کبابی، ترشی شوید، خردل زرد و پنیر سوئیسی است. بسیاری تصمیم می‌گیرند مقداری موجو سالسا را هم ​​به ساندویچ کوبایی خود اضافه کنند تا حجم آن کمی بیشتر شود.

 

غذاهای محلی کوبا

برنج و تخم‌مرغ سرخ‌شده

گاهی‌اوقات ساده نگه‌داشتن مواد اولیه، بهترین راه برای لذت بردن از یک وعده‌ غذایی خوشمزه است. طعم برنج و تخم‌مرغ روی کاغذ کمی خسته‌کننده و تکراری به‌نظر می‌رسند، اما در حقیقت، این غذای خوشمزه بخش بزرگی از غذاهای سنتی کوبا است.

برای بهترین نتیجه، زرده تخم‌مرغ سرخ‌شده باید نرم بماند تا بتواند با برنج سفید مخلوط شود. مقداری موز را به‌عنوان یک طعم جانبی اضافه کنید و مانند یک محلی آن را بپزید.

غذای کوبایی

بیشتر بخوانید: جاذبه ورونای ایتالیا | شهر عاشقان معروف جهان

پلاتانو مادورو فریتو (چنار شیرین سرخ شده)

بخش مهمی از فرهنگ کوبا و غذاهای محلی، چنار سرخ‌شده است. با‌توجه‌به میراث آفریقایی کوبا، یک غذای معمولی را هم با این افزودنی خوشمزه خواهید یافت. نام آن دستور غذا را نشان می‌دهد و پخت آن در خانه ساده و آسان است. به این طریق که ابتدا چنارها ورقه شده و سرخ می‌شوند؛ سپس نمک را برای طعم لذیذتر به آن اضافه می‌کنیم.

 آشنایی با غذاهای خیابانی کوبا

 

پیکادیلو

پیکادیلو با گوشت چرخ‌کرده، سیب‌زمینی، زیتون و لوبیا رشته‌ای در یک قابلمه بزرگ درست می‌شود، اما دستور پخت بسته به آشپز متفاوت است. بسیاری از دستور العمل‌ها شامل کشمش است که یک افزودنی رایج به گوشت چرخ‌کرده در سایر فرهنگ‌های آمریکای لاتین است. پیکادیلو را می‌توانید با برنج سفید و لوبیا میل کنید، اما می‌توانید آن را در شیرینی‌ها یا ساندویچ‌های کوبایی نیز پیدا کنید. برخی نوآوری‌های اخیر رستوران کوبایی-آمریکایی این غذای ساده را به تجربه‌ای به سبک چیپوتل تبدیل و آن را با چنار سرخ‌شده، همراه می‌کند و حتی گوشت گاو را در بسته‌‌های کوچک بسته‌بندی می‌کند.

آشنایی با غذاهای محلی کوبا

پرنیل

شانه خوک کبابی یکی از لطیف‌ترین و آبدارترین غذاهایی است که می‌توانید در یک رستوران کوبایی سفارش دهید. به‌علاوه، بسیاری از کوبایی‌ها و آمریکایی‌های کوبایی تبار را به یاد کریسمس می‌اندازد، زیرا همان چیزی است که معمولا در شب کریسمس طبخ می‌شود. پرنیل که معمولا در مناسبت‌های خاص از آن استفاده می‌شود، اغلب با برنج سفید، لوبیا سیاه و گاهی هویج با سیب‌زمینی ترکیب می‌شود.

پرنیل به‌خاطر باقی مانده آبگوشت آبدار پس از پختن که برای خیس کردن برنج و طعم دادن به کناره‌های آن استفاده می‌شود، معروف است. این گوشت خوک کبابی با غذای دیگری که معمولا در noche buena به اشتراک گذاشته می‌شود، رقابت می‌کند که یک خوک کبابی است که در «کاجا چین» پخته می‌شود.

 

آشنایی با غذای کوبایی

 

فریکاسی مرغ کوبایی

این غذای مرغ یک خوراکی مشابه مانند پرنیل است که معمولا در تعطیلات یا جشن‌ها سرو می‌شود و ترکیبی دلچسب از مرغ لطیف و سبزیجاتی مانند هویج و سیب‌زمینی است و سس مرکباتی را برای افزودن به برنج سفید هم دارد. مرغ معمولا بعد از پخته شدن، در ترکیبی از پرتقال ترش، سس گوجه‌فرنگی، شراب خشک و ادویه‌های مختلف از استخوان جدا می‌شود. اگر تا‌به‌حال فکر می‌کردید فرانسوی‌ها بهترین فریکاسی را دارند، تجدید نظر کنید.

 

معرفی غذاهای خیابانی کوبا

کروکتا

کروکتا سرخ‌کرده‌های لقمه‌ای هستند که با مواد پرکننده مختلف از ژامبون و بشامل گرفته تا ماهی و نسخه‌های وگان جذاب، بسته‌بندی شده با نخود یا ژامبون عرضه می‌شوند. کروکتاها شیرینی نیستند و معمولا در جعبه‌های پاستیلیتو قرار می‌گیرند که صبح‌های یکشنبه، آن‌ها را از یک نانوایی محلی می‌خرند یا به‌عنوان پیش‌غذا در جشن‌ها می‌خورند. کروکتاها خامه‌ای و ترد هستند. هنگام بحث در مورد منشاء فینگرفود سرخ‌شده محبوب، بحث و جدل وجود دارد، برخی حدس می‌زنند که این غذا از کروکت فرانسوی می‌آید.

 

معرفی غذاهای محلی کوبا

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین غذاهای محلی ترکیه که باید امتحان کنید.

توستای کوبایی

نان کوبایی یکی از بهترین نان‌های جهان، پوسته پوسته و سبک است و بهتر است به‌صورت گرم سرو شود. تقریبا در هر نانوایی کوبایی، سفارش صبحانه معمولی شامل یک توستادا و یک کافه شیرین خواهد بود. توستادا تقریبا یک چهارم باگت نان کوبایی است که از وسط نصف، برشته و در کره، آغشته شده است. نان را در قهوه داغ فرو و طعم قهوه را به آن آغشته کنید؛ سپس از این نان کره‌ای نرم‌شده لذت ببرید.

معرفی غذای کوبایی

 

 

تگ ها غذا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات