راهنمای بازدید از کاخ سلطنتی توکیو + جاذبه‌های اطراف کاخ

2 سال پیش 0 دیدگاه

کاخ سلطنتی توکیو مانند جزیره‌ای برای استراحت، توسط پارک‌ها و باغ‌هایی احاطه شده است که امکان فرار از خیابان‌های شلوغ شهر را فراهم می‌کنند. اطراف خانه امپراطور، محوطه‌ها به سختی نگه‌داری می‌شوند و یکی از مقاصد برتر برای بازدیدکنندگان پایتخت هستند.

این محوطه با وسعت 1.3 مایل مربع، شامل مکان‌های هانامی، گالری‌های هنری، خرابه‌های تاریخی و باغ‌های زیبا به‌‌علاوه یک بخش خصوصی می‌شود که برای خانواده سلطنتی در نظر گرفته شده است. این زمین که زمانی محل قلعه ادو بود، اکنون یکی از باارزش‌ترین زمین‌ها در ژاپن است و در فاصله کوتاهی از ایستگاه توکیو قرار دارد.

اگر قصد سفر به ژاپن و بازدید از کاخ سلطنتی توکیو را دارید، تورهای سازماندهی شده در مناطق داخلی به صورت رایگان در دسترس است، و همچنین روزهای خاصی که می توانید خود امپراتور را ببینید؛ بنابراین این مقاله را بخوانید و هر آنچه که باید در مورد کاخ امپراتوری توکیو و گنجینه‌های آن بدانید را بیاموزید.

محوطه کاخ فعلی، محل قلعه ادو و قبل از آن محل سکونت جنگجو ادو شیگت سوگو بوده است. این زمین نزدیک به هیبیا بود که در آن زمان یک ساحل و یک مکان هموار مستحکم بود که توسط خندق‌ها تقویت شده بود. قلعه ادو (همچنین به عنوان قلعه چیودا شناخته می شود) که در سال 1457 توسط اوتا دوکان ساخته شد، و مکان مهمی در توسعه ژاپن به شمار می‌رفت. ادو در طول محاصره توسط قبیله هوجو تصرف و بعدها در طی محاصره اوداوارا در سال 1590 متروک شد. این قلعه بعدا پایگاه توکوگاوا ایه یاسو و توکوگاوا شوگونات در آنجا تشکیل شد و تبدیل به یک قلعه نظامی گردید.

کاخ امپراتوری توکیو

پارک‌های موضوعی غیر معمول در کشور ژاپن پس از بازسازی میجی، به کاخ امپراتوری تبدیل شدند و امپراتور میجی تا زمان ساخت کاخ جدید در آن‌جا اقامت داشت. متأسفانه، مانند بسیاری از سازه‌های قدیمی ژاپنی، تقریبا چیزی از قلعه اصلی یا ساختمان‌های باستانی امروز در پی آتش‌سوزی، زلزله و آسیب‌های جنگی باقی نمانده است اما چند منطقه کوچک باقی مانده مانند تنشودای پایه و اساس بلندترین برج ژاپن که زمانی بلندترین برج را در باغ‌های شرقی می‌شد پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی توکیو

معرفی جاذبه‌های کاخ سلطنتی در توکیو

  • محوطه و باغ‌های کاخ امپراتوری توکیو

اگرچه محوطه داخلی در بیشتر سال ممنوع است، بازدیدکنندگان می‌توانند به‌طور رایگان و بدون ثبت‌نام در پارک‌ها و باغ‌ها کاوش کنند. این منطقه به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود: باغ‌های شرقی، پارک کیتانومارو کوئن و باغ ملی کوکیو گاین که همگی توسط یک مسیر عالی برای دویدن احاطه شده‌اند.

کاخ سلطنتی توکیو ژاپن

باغ های شرقی که در سال 1968 به روی عموم باز شد، در درونی‌ترین دایره‌های قلعه ادو قرار دارند: Honmaru و Ninomaru . اولی مجتمع اصلی بود که حاکمان، زندگی روزمره خود را در آن می‌گذراندند، دومی جایی بود که ملاقات‌هایی با اربابان فئودال برگزار می‌شد. این دو منطقه با هم یکی از آخرین باغ‌های ادو را تشکیل می‌دهند که در ژاپن حفظ شده‌اند و پر از گل‌ها و درختان فصلی هستند که به دقت نگهداری می‌شوند. Honmaru یک منطقه چمنزار بزرگ و Ninomaru یک باغ آراسته است که فضایی عالی برای فرار از شهر و استراحت در طبیعت بسیار مورد نیاز ایجاد می‌کند.

کاخ سلطنتی ژاپن

این باغ‌ها همچنین حاوی برخی از معدود بقایای قلعه ادو از جمله دیوارهای خندق، دروازه ورودی و برخی از نگهبانی‌ها هستند. در زمین چمن منطقه هونمارو می‌توانید پایه‌های باشکوه (تنشودای) برج قلعه سابق را ببینید که زمانی بلندترین برج قلعه در ژاپن بود. متأسفانه تنها 19 سال پابرجا ماند، زیرا در سال 1657 در آتش سوزی ویران شد و هرگز بازسازی نشد.

کاخ سلطنتی در توکیو

باغ شرقی در روزهای دوشنبه و جمعه و همچنین از 28 دسامبر تا 3 ژانویه و در برخی مناسبت‌های خاص تعطیل است. در غیر این صورت، آن‌ها از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر باز هستند و ساعات کاری آن‌ها تا 16:30 بین 1 مارس تا 14 آوریل و تا ساعت 5 بعدازظهر از 15 آوریل تا 31 اوت تمدید شده است. آخرین ورود به این باغ، نیم ساعت قبل از بسته شدن است. ورود رایگان است اما یک رمز ورود کوچک به شما داده می‌شود تا هنگام خروج آن‌ها بتوانند قبل از بسته شدن مهمان‌ها را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شهربازی‌های ژاپن

  • باغ ملی کوکیو گاین

اولین بار در سال 1949 به روی عموم باز شد، کوکیو گاین قبلا بخشی از محوطه کاخ و دارای پل نیجوباشی بود. این پل در ابتدا با چوب ساخته و سپس یک سطح اضافی به آن اضافه شد که باعث گردید به آن "پل دوبل" لقب داده شود. این منطقه زمانی به نیشینوماروشیتا معروف و محل استقرار خانه‌های خادمان بود.

معرفی کاخ امپراتوری توکیو

علاوه‌بر نیجوباشی معروف، می‌توانید دروازه ساکورادامون را که یک دارایی فرهنگی است و مجسمه برنزی سامورایی ماساشیگه کوسونوکی را نیز ببینید.

عنوان باغ ملی کوکیو معمولا برای بخش باغ‌های روبروی کاخ اختصاص داده می‌شود اما گاهی اوقات برای اشاره به کل مجموعه باغ‌ها از جمله پارک‌ها نیز استفاده می‌شود. بهترین دسترسی به این منطقه از طریق دروازه ساکورادامون (نزدیک ایستگاه ساکورادامون) است. از آن‌جایی‌که این پارک عمومی است، دسترسی رایگان و بدون محدودیت وجود دارد.

 

راهنمای بازدید از کاخ سلطنتی توکیو ژاپن

  • پارک کیتانومارو

یک واحه سبز واقعی، زمانی یک باغ دارویی بود، تقریبا به‌طور کامل توسط یک خندق احاطه شده است و به آن احساس واقعی فرار می‌دهد. دو دروازه اصلی ادو در ورودی‌ها وجود دارد: دروازه شیمیزومون که شما را به دفتر بخش چیودا هدایت می‌کند و دروازه تایاسومون که شما را به ایستگاه کودانشیتا می‌برد و در سال 1685 ساخته شد. پارک در سال 1969 به روی عموم باز شد و برای بزرگداشت شصتمین سالگرد تولد امپراطور شووا و ترکیبی از گل و جنگل احداث شد که در تابستان عالی است.

می‌توانید مسیر پیاده‌روی Chidorigafuchi را دنبال کنید که شامل یک کشش در سمت خندق با شکوفه‌های گیلاس در بهار است، بدون این که در معرض دیده شدن باشید. از آوریل تا نوامبر، می‌توانید قایق‌های پارویی را در خندق کرایه کنید که مخصوصا وقتی با شکوفه‌های صورتی احاطه شده، بسیار دوست‌داشتنی است و منظره‌ای زیبا برای تماشاگران ایجاد می‌کند. این پارک همچنین خانه موزه علوم، نیپون بودوکان و موزه ملی هنر مدرن است.

تور بازدید از کاخ سلطنتی ژاپن

اگر می‌خواهید به کاخ سلطنتی امپراتوری توکیوی ژاپن بروید، می‌توانید برای دسترسی به برخی از مناطق داخلی به یکی از تورهای راهنما بپیوندید. تورها پس از یک وقفه طولانی به‌خاطر ویروس کووید، از سر گرفته شده‌اند و شما را به نقاط ویژه‌ای از جمله فوجیمی-یاگورا (Mt. Fuji-view Keep) و  Hasuikebori  (خندق نیلوفر آبی) می برند، و همچنین مناظری از نقاط ارزشمندی مانند پل سیمون تستوباشی و دروازه دفاعی فوجیمیتامون را به شما نشان می‌دهند. شما همچنین به خود کاخ سلطنتی ژاپن نزدیک خواهید شد و می‌توانید موارد مدرن‌تری را در محوطه سلطنتی ببینید.

بیشتر بخوانید: پارک هیتاچی، سرزمینی پر از گل‌های رنگارنگ

  • موزه ملی هنر مدرن، توکیو

این موزه که نمونه‌های بی‌شماری از هنر مدرن ژاپنی و بین‌المللی را در خود جای داده است، گنجینه‌ای برای دوستداران هنر مدرن است. در مجموعه دائمی آثار بسیار خوبی از جمله عکاسی واکر ایوانز، قطعات انتزاعی از ویلم دی کونینگ و آثار واسیلی کاندینسکی وجود دارد.

گشت‌وگذار در کاخ سلطنتی در توکیو

تمرکز بر تأثیر هنر غربی در صحنه ژاپن و بالعکس وجود دارد و هنرمندانی مانند یایو کوساما و آی میتسو قطعاتی را به نمایش گذاشته‌اند. این موزه همچنین مرکز ملی فیلم ژاپن است که مجموعه‌ای عالی از نمایش‌های منظم دارد.

  • نیپون بودوکان

بودوکان که برای میزبانی مسابقات جودوی المپیک 1964 ساخته شده، یک میدان ورزشی بزرگ است که هنوز میزبان رویدادهای هنرهای رزمی و همچنین رویدادهای ورزشی دیگر است. مسابقات قهرمانی کشور جودو، کندو، آیکیدو و کاراته هنوز هم هر ساله در این‌جا برگزار می‌شود و می‌تواند فرصتی عالی برای تماشای ورزش های سنتی در عمل باشد. اگر ورزش‌های ژاپنی را دوست دارید، حتما راهنمای ما برای دیدن سومو را در زمانی که در شهر هستید، بررسی کنید!

تور ژاپن و بازدید از کاخ امپراتوری توکیو

بودوکان همچنین به یک مکان موسیقی محبوب تبدیل شده است. اولین اجرای موسیقی بیتلز در سال 1966 بود و از آن زمان، صدها نوازنده از جمله دایانا راس، پرنس، AKB48 و Morning Musume روی صحنه رفته‌اند. این مکان هنوز هم محبوب است و مکانی عالی برای برگزاری انواع رویدادها! البته در نظر داشته باشید که اگر در روز بازدید شما رویدادی وجود دارد، ممکن است بخواهید از ایستگاه کودانشیتا اجتناب کنید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات