جاذبه تورین ایتالیا | معرفی 14 جاذبه گردشگری شهر تورین

3 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه تورین شامل بخش‌های گوناگونی است. در دامنه کوه‌های آلپ، نزدیک به مرز فرانسه، تورین قرار دارد. اگرچه ممکن است جاذبه‌های گردشگری تورین ایتالیا، به اندازه شهر همسایه خود در شمال ایتالیا، میلان، پر زرق‌وبرق یا محبوب نباشد اما تورین در فیلم، موسیقی، صحنه‌های سینمایی و هنری پر رونق یا موزه‌های درجه یک حرف زیادی برای گفتن دارد.

جاذبه توزین به عنوان به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مواد غذایی فضای باز در اروپا و همچنین فروشگاه غذای ایتالیایی به نام Eataly زبانزد است. برای دوستداران شکلات، تورین جایی مانند بهشت ​​است: gianduja (فندق و شکلات آب شده که گفته می‌شود الهام‌بخش خلق نوتلا بوده است).

تورین که زمانی پایتخت ایتالیا از 1861 تا 1864 بود، امروزه ترکیبی از جاذبه‌های دیدنی مختلف را در برمی‌گیرد. خیابان‌های سنگ‌فرش شده محله رومی‌های متقاطع، یادآور مسیرهای هزارتویی ناپل است. راهروهای سرپوشیده تورین بی‌شباهت به رواق‌های 25 مایلی بولونیا نیست و میادین و بلوارهای بزرگ آن، ساختمان‌های باروک و قهوه‌خانه‌های زیبا راه آسانی برای رسیدن به پاریس و وین هستند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های توریستی تورین، راهنمای این شهر جذاب را بخوانید. اگر با تور ایتالیا به شهر تورین سفر کنید، می‌توانید از تمام جاذبه‌های این شهر دیدن فرمایید و نهایت لذت را ببرید. 

لیست جاذبه‌های کلان‌شهر تورین

تورین یک شهر صنعتی در ایتالیاست که به‌طور کامل برای المپیک 2006 طراحی شده بود و بسیار جذاب است. تورین، اکنون یکی از دلپذیرترین شهرهای ایتالیا برای بازدید است. درست مانند سایر شهرهای ایتالیایی مثل رم یا ونیز، تورین نیز به راستی شایسته بازدید برای یک آخر هفته یا چند روز بیشتر است.

جاذبه‌های گردشگری تورین ایتالیا

موزه‌های جهانی آن مانند موزه ملی سینما و موزه‌های ملی خودرو، اقامتگاه‌های سلطنتی، میدان‌های باشکوه و کلیساها در بین جاذبه‌های گردشگری شهر تورین بسیار دیدنی هستند. در این مقاله از همه فعالیت‌ها و نقاط مورد علاقه‌ای را که باید در طول اقامت خود در این شهر ببینید گفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: بررسی بهترین هتل‌های میلان | میلان دومین شهر بزرگ ایتالیا

پیاتزا کاستلو

بیایید لیست جاذبه‌های تورین را با میدان معروف Piazza Castello و بناهای تاریخی اطراف آن شروع کنیم که در طول اقامت خود در تورین به سادگی نمی‌توانید آن را از دست بدهید، زیرا جایی است که برخی از بناهای تاریخی مانند کاخ ماداما یا Palazzo Reale در آن قرار دارند. در تابستان، این میدان به دلیل جت‌های آب باطراوت، مکانی عالی برای لذت بردن از یک بستنی ایتالیایی خوب است.

جاذبه‌های گردشگری تورین

اطراف میدان و خیابان‌های مجاور ژلاتریا (بستنی فروشی) متعددی وجود دارد. در طرف دیگر میدان کاستلو، جایی که برج‌های کاخ ماداما واقع شده‌اند، می‌توانید بنای یادبود جنگ جهانی اول را در ادای احترام به امانوئل فیلیبرتو، دومین دوک آئوستا ببینید.

جاذبه‌های دیدنی تورین

Palazzo Reale

ورودی اصلی Palazzo Reale در Piazza Castello است. این کاخ در سال 1646 ساخته شد و تا سال 1865 به عنوان یک اقامتگاه سلطنتی خدمت می‌کرد. امروزه می‌توانید از بخش‌های مختلفی از کاخ دیدن کنید، مانند:

  • آپارتمان‌های پادشاه
  • کتابخانه سلطنتی
  • اسلحه خانه سلطنتی
  • گالری ساباودا
  • باغ‌های سلطنتی

این کاخ باشکوه به راستی یکی از مواردی است که باید در لیست جاذبه‌های تورین ببینید.

جاذبه‌های توریستی تورین

کاخ ماداما

دیگر جاذبه تورین، کاخ دیگری است که در پیاتزا کاستلو قرار دارد. نام این بنا، کاخ ماداماست، ساختمانی با معماری غیرمعمول که قبل از تبدیل شدن به قصری با نمای باروک، ابتدا یک قلعه قرون وسطایی بود. داخل، موزه هنرهای باستانی شهر تورین وجود دارد که مجموعه‌ای زیبا از سرامیک‌ها، طراحی‌ها و مجسمه‌ها را در خود جای داده است. در طول بازدید، می‌توانید به باغ کوچک رفته و دیوارها و برج‌های کاخ را از داخل تماشا کنید. علاوه‌بر موزه، نقطه برجسته بازدید مطمئنا تماشای منظره خیره‌کننده از بالای برج‌هاست. با استفاده از آسانسور یا پله‌ها به بالای برج خواهید رسید و می‌توانید چشم‌انداز بسیار زیبایی از شهر تورین و بنای یادبود نمادین آن را تماشا کنید.

جاذبه‌های گردشگری شهر تورین

موزه سینما

موزه سینما، یکی از جاذبه‌های تورین است که در مول آنتونلیانا قرار دارد. از نظر بسیاری بهترین موزه شهر است. افراد بسیار کمی این حقیقت را می‌دانند که تورین زادگاه سینمای ایتالیاست! از این‌رو جای تعجب نیست که شهر نیاز به یک موزه شگفت‌انگیز داشت که به هنر هفتم اختصاص داشته باشد.

در این موزه، تاریخ سینما را با انواع اشیا، از اولین دوربین‌ها گرفته تا کلاه ایمنی حماسه جنگ ستارگان، مرور خواهید کرد. در اتاق بزرگ اصلی، صندلی‌های سینما حتی برای تماشای فیلم‌هایی که روی ۲ صفحه غول پیکر روی سقف نمایش داده می‌شوند، چیده شده‌اند. اگر افراد زیادی از این موزه بازدید می‌کنند، بیش از همه به خاطر جاذبه منحصربه‌فرد آن است: آسانسور پانوراما با دیوارهای شفاف که شما را به سکوی مول می‌رساند.

جاذبه‌های گردشگری شهر تورین ایتالیا

صبور باشید زیرا صف انتظار اغلب چندین ساعت است! اما بازدید از جاذبه‌های گردشگری تورین در طول اقامت در کشور ایتالیا واقعا یک تجربه منحصربه‌فرد است.

موزه مصری

در فاصله‌ی نه چندان دور از کاخ Carignan یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های تورین قرار دارد. این موزه مصری که اخیرا بازسازی شده است، با 4 طبقه و اتاق‌های نمایشگاهی متعدد پس از موزه قاهره، دومین موزه بزرگ در جهان است. این مجموعه شامل مجسمه‌ها، تابوت‌ها و مومیایی‌هاست، بنابراین می‌توانید حداقل 2 ساعت در موزه مصر باستان غوطه‌ور شوید. اگر می‌خواهید همه‌چیز را در مورد مصر باستان بیاموزید، حتما باید این تور راهنما را به زبان انگلیسی رزرو کنید.

بیشتر بخوانید: جاذبه ورونای ایتالیا | شهر عاشقان معروف جهان

پیاتزا سن کارلو

پیاتزا سن کارلو (میدان سن کارلو) یکی از میدان‌های اصلی تورین است. این میدان بزرگ با پاساژها، 2 کلیسای دوقلو (کلیسای سانتا کریستینا و کلیسای سان کارلو بورومئو) و مجسمه سوارکاری امانوئل فیلیبر، دوک ساووی، فوق‌العاده تماشایی و فتوژنیک است. در پاساژها می‌توانید به خرید بروید یا در یکی از کافی‌شاپ‌های آن، قهوه بنوشید. پیاتزا سن کارلو همچنین اغلب میزبان رویدادهای فرهنگی بسیاری است.

جاذبه‌های تورین

کاتدرال دی سان جووانی باتیستا

کاتدرال دی سان جووانی باتیستا، کلیسای اصلی تورین است. این جاذبه تورین به ویژه به دلیل قرار دادن کفن مقدس که گفته می‌شود بدن مسیح را دربرگرفته، مشهور است. البته صحت آن مورد تردید است، اما این مسئله مانع ورود بازدیدکنندگان به کلیسای جامع نمی‌شود. البته لازم به ذکر است که این یادگار زیر یک مهر و موم ضدآب قرار دارد و توسط یک ورقه پوشیده شده است.

 Mercato di Porta Palazz

بازار Porta Palazzo در نزدیکی Porta Palatina قرار دارد و تقریبا تمام میدان Repubblica را اشغال می‌کند و تقریبا 50000 مترمربع است. این‌جا، بزرگ‌ترین بازار فضای باز در اروپاست. در این جاذبه تورین با حدود 1000 غرفه، می‌توانید همه‌چیز پیدا کنید: میوه و سبزیجات، گوشت اغذیه فروشی، پنیر و همچنین لباس، قابلمه، تابه و انواع وسایل خانه که با قیمت‌های بسیار جذاب مخصوصا در غذا، گردشگران بسیاری را به‌خود جذب می‌کند.

سفر به ایتالیا و جاذبه‌های گردشگری تورین

کلیسای باکره تسلیت

کلیسای باکره تسلیت، شاهکاری از هنر باروک، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای تورین است. در برج ناقوس آن، می‌توانید بزرگ‌ترین ناقوس پیمونت را پیدا کنید که یک قدیس در آن‌جا دفن شده است. این مکان مقدس مخصوصا به عبادت جضرت مریم اختصاص دارد و هر سال در ماه ژوئن مراسمی به او اختصاص داده می‌شود. پارک والنتینو با مساحتی بیش از 42 هکتار، مکانی محبوب برای پیک‌نیک یا گردش برای خانواده‌های تورینی است. همچنین فرصتی برای پیاده‌روی در سایه‌ها یا در امتداد رودخانه پو برای شما امکان‌پذیر خواهد بود.

Borgo Medievale de Torino

دهکده قرون وسطایی تورین در قلب پارک والنتینو قرار دارد. این دهکده در سال 1884 برای نمایشگاه عمومی ایتالیا که در تورین برگزار گشت، ایجاد شد. این شهر فضای یک شهر معمولی قرن پانزدهم پیمونت را بازسازی می‌کند: می‌توانید یک پل متحرک، مغازه‌های صنایع‌دستی و حتی یک کلیسای کوچک را در این‌جا ببینید. شما همچنین می‌توانید از قلعه‌ای که بازسازی یک اقامتگاه Seigneurial است، دیدن کنید. در داخل نیز می‌توانید اتاق اسلحه، اتاق غذاخوری، آشپزخانه‌ها و زیرزمین‌های زندان را ببینید.

تور ایتالیا، جاذبه‌های گردشگری تورین ایتالیا

کاستیلو والنتینو

قلعه والنتینو، دیگر جاذبه تورین است که در سال 1620 توسط دوک امانوئل فیلیبرت ساووی ساخته شد. امروزه این قلعه، دانشگاه معماری است و برای بازدیدکنندگان باز نیست. با‌این‌حال، هنگام قدم زدن در پارک، می‌توانید نمای بیرونی را تماشا کرده و در اطراف آن قدم بزنید. نمای سمت شهر از قلعه‌های فرانسوی الهام گرفته شده است، در‌حالی‌که نمای مشرف به رودخانه همه با آجرهای قرمز، یک ساختمان معماری به سبک ایتالیایی است.

بیشتر بخوانید: دریاچه گاردا، بزرگ‌ترین دریاچه ایتالیا که باید از جاذبه‌های آن دیدن کرد

پیاتزا ویتوریو ونتو

یک جاذبه تورین میدان ویتوریو ونتوست که منظره بسیار زیبایی از رودخانه، کلیسای Gran Madre di Dio و تپه‌های اطراف تورین را ارائه می‌دهد. همچنین مکان ایده‌آلی برای یک "آپریتیو" یا خوردن یک وعده غذایی در یکی از رستوران‌های خوب در میدان است.

گشت‌وگذار در جاذبه‌های دیدنی تورین

ویلا دلا رجینا

دیگر جاذبه تورین، ویلا دلا رجینا (ویلای ملکه به انگلیسی) است که ارزش دیدن دارد، به‌خصوص به دلیل موقعیت عالی آن که روی تپه‌ای مشرف به شهر و رودخانه پو قرار دارد و مکانی عالی برای تماشای منظره زیبای تورین است. این بنا در سال 1615 به پیروی از الگوی رومی ساخته شد تا به عنوان اقامتگاه ملکه‌های ساوویایی استفاده شود.

بازیلیکا سوپرگا

هنگام قدم زدن در تورین می‌توانید این جاذبه را از دور ببینید: تپه‌ای با ارتفاع 670 متر با کلیسای دی سوپرگا که در بالای آن ساخته شده است، توجه همه را به‌خود جلب می‌کند. از آن‌جا، منظره شهر و کوه‌های آلپ خیره‌کننده است. باسیلیکا به دلیل نمای بزرگ مدور با گنبدی قابل‌توجه است. در داخل، دخمه‌ای با مقبره‌های پادشاهان خاندان ساووی و همچنین شاهزاده‌ها و شاهزاده‌خانم‌ها وجود دارد. همچنین می‌توانید از یک پلکان مارپیچ باریک بالا بروید تا به بالکن بالای گنبد دسترسی پیدا کنید و از منظره تپه‌های اطراف لذت ببرید.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات