جاذبه‌های کوبا | جاهای دیدنی کوبا که حتما باید ببینید

2 سال پیش 0 دیدگاه

کوبا، بزرگ‌ترین جزیره کارائیب، مملو از تاریخ، فرهنگ و عرفانی فریبنده است. موسیقی زنده در میدان‌های سنگ‌فرش شده شهر قدیمی هاوانا می‌پیچد که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است. ماشین‌های قدیمی هنوز در خیابان‌ها تردد می‌کنند و ساختمان‌های قدیمی زیبا در شهرهای استعماری کوبا، حس کشوری را القا می‌کنند که در زمان یخ زده است.

جاذبه‌های دیدنی‌ کوبا همچنین دارای زیبایی طبیعی است. این جزیره وسیع بیش از 5000 کیلومتر خط ساحلی دارد که بیشتر آن با سواحل خیره‌کننده‌ای احاطه شده‌اند. صخره‌های مرجانی در آب‌های فیروزه‌ای می‌درخشند و حومه سرسبز و جزایر عالی کوبا که میزبان روسای جمهور، پناهگاهی برای انقلابیون و الهام‌بخش نویسندگانی از سراسر جهان از جمله ارنست همینگوی بوده است. با این همه تاریخ و زیبایی و همچنین غواصی و ماهیگیری فوق العاده، کوبا عمق و تنوعی عمیق را ارائه می‌دهد که فقط تعداد کمی از جزایر کارائیب می‌توانند رقیب آن باشند. در این مقاله یکی از مقالات راهنمای سفر به کوبا است، با فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری در کشور کوبا آشنا می‌شوید.

معرفی جاذبه‌های گردشگری کوبا

زیبایی مناظر کوبا را در این مجموعه از جالب‌ترین جاذبه‌های کوبا کشف کنید. مناظر دیدنی، سواحل بکر، شهرهای استعماری، جنگل‌های حرا و جزایر کارائیب جزو برترین جاذبه‌های کوبا به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: 10 مورد از خوشمزه‌ترین غذاهای کوبا که نباید از دست بدهید

هاوانای قدیمی

یکی از جاذبه‌های کوبا و میراث جهانی یونسکو، هابانا ویجا یا هاوانای قدیمی، برشی از تاریخ کوبا بوده که به خوبی حفظ شده است. با قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و خیره شدن به ساختمان‌های بزرگ باروک و نئوکلاسیک، به راحتی می‌توان تصور کرد که زندگی در کوبا 200 سال پیش چگونه بوده است.

جاذبه‌های دیدنی کوبا

وارادرو

وارادرو یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی کوباست و یکی از بهترین سواحل دریای کارائیب را در خود جای داده است. این در امتداد شبه جزیره د هیکاکو که به دریا در سواحل شمالی کشیده شده است، یک پل متحرک آن را به سرزمین اصلی متصل می‌کند. بیش از 50 هتل در این نوار پرطرفدار با حاشیه نخل قرار گرفته‌اند و سواحل باشکوه با ماسه سفید آن بازدیدکنندگان را از سراسر جهان جذب می‌کند. همچنین در وارادرو، پارک آرام جوسون خانه باغ‌های گل سرسبز، رستوران، استخر و دریاچه‌ای کوچک قرار دارد که‌ بازدیدکنندگان می‌توانند در آن با قایق‌های پارویی پارو بزنند. از دیگر کارهای پرطرفدار علاوه‌بر غواصی، ماهیگیری در اعماق دریا، گلف، چتربازی و سفرهای یک روزه است.

جاذبه دیدنی کوبا

ترینیداد

کاوش در شهر ترینیداد، یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی کوباست که یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود و مانند گام برداشتن در تونل زمان است. ساختمان‌های بازسازی‌شده زیبا و خیابان‌های سنگ‌فرش شده در مرکز شهر، حس‌وحال عجیب‌وغریب استعماری را القا می‌کنند. بیشتر معماری مربوط به قرن 17 تا 19 است، زمانی که ترینیداد از تجارت شکر و برده رونق می‌گرفت.

امروزه ترینیداد به جز هاوانا یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کوبا برای بازدید است. می‌توانید محیط پرجنب‌وجوش آن را در میدان سنگ‌فرش پلازا مایور، میدان مرکزی شهر دیدن کنید. در بالای میدان، کلیسای نئوکلاسیک تثلیث قرار دارد. یکی از بهترین کارهایی که در ترینیداد کوبا می‌توانید انجام دهید، رانندگی یا اسب‌سواری در مناظر زیبای مزارع سبز نیشکر و گردش در میان درختان نخل و کوه‌هاست.

جاذبه‌های گردشگری کوبا

گواردالواکا

گواردالواکا در استان هولگوین با سواحل پر زرق‌وبرق، ساکت‌تر و دورتر از وارادرو، دیگر جاذبه دیدنی کوباست. شاخ و برگ‌های سرسبز رشته‌های وسیع ساحل را در این‌جا می‌پوشاند و لکه‌های سایه‌دار زیادی را برای کسانی که به دنبال استراحت در برابر آفتاب استوایی هستند، فراهم می‌کند. غواصان می‌توانند زندگی دریایی مهیجی را در امتداد صخره‌های مرجانی کشف کنند. سفرهای یک روزه از گواردالواکا شامل ماجراجویی در جنگل، سفرهای قایقرانی و تورهای دیدنی سانتیاگود کوباست.

در غرب گواردالواکا، باهیا‌د نارانجو بخش بزرگی از ساحل و سه جزیره از جمله کایو نارانجو با دلفیناریوم محبوب را در بر می‌گیرد که برخورد نزدیک با این موجودات جمعی را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: موزه انقلاب کوبا | کاخی شگفت‌انگیز در شهر هاوانا

ساحل Playa Paraíso

در کشوری که به‌خاطر سواحل زیبایش شناخته شده است، Playa Paraíso (ساحل بهشت)، در جزیره کایو لارگو دل سور، یکی از بهترین سواحل کوبا و جاذبه گردشگری کوباست. این رشته عالی از شن و ماسه سفید پودری و دریای آبی، لبه پناه‌گرفته غربی جزیره را فراگرفته و با پلایا سیرنا ادغام می‌شود. جزیره کایو لارگو دل سور با آب‌وهوای معمولی، خشک و آفتابی و جاذبه‌های توریستی کمی در کنار برخی از زیباترین سواحل کوبا و بسیاری از هتل‌ها و استراحتگاه‌ها، مقصد جستجوگران خورشید است.

جاذبه‌های گردشگری کشور کوبا

کایوکوکا

 کوکو یکی دیگر از مقاصد ساحلی ایده‌آل کوبا و یکی از منزوی‌ترین ساحل‌های کایوکوکاست. فیلم پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی در این جزیره ساخته شده است. به عنوان بخشی از Jardines del Rey، مجمع‌الجزایر ترکیبی Sabana-Camaguey ، کایو کوکو توسط یک پل به سرزمین اصلی متصل می‌شود؛ اگرچه بیشتر بازدیدکنندگان از طریق وسایل نقلیه هوایی وارد این جاذبه گردشگری کوبا می‌شوند.

سواحل پر از آفتاب، جاذبه اصلی این جا هستند. Playa Los Flamencos، در سمت اقیانوس اطلس جزیره، با رشته‌های پنج کیلومتری شن و ماسه سفید شده توسط خورشید، برجسته است. این جزیره همچنین زیستگاه پرندگان عالی است. کایو گیلرمو که با گذرگاهی به کایو کوکو متصل است، دارای مجموعه‌ای از سواحل زیبا مانند پلایا پیلار دلربا و همچنین مجموعه‌ای از استراحتگاه‌های فراگیر است.

جاذبه‌های گردشگری در کشور کوبا

دره Parque Nacional Viñales

یکی‌ دیگر از جاذبه‌های کوبای زیبا و سرسبز در سیرا دلوس ارگانوس، شمال پینار دل ریو است. تپه‌های آهکی شیب‌دار به نام mogotes، از میان دره‌ها عبور و منظره‌ای شگفت‌انگیز ایجاد می‌کنند. طبقات دره در Parque Nacional Viñales مناطق کشاورزی هستند که در آن تنباکو، میوه و سبزیجات کشت می‌شود. برای علاقه‌مندان به فضای باز، پارک پیاده‌روی و اسب‌سواری فوق‌العاده در تپه‌ها وجود دارد. در همان نزدیکی، شهر جذاب Viñales یک پایگاه عالی برای کاوش در منطقه اطراف است. شرکت‌های تور نیز سفرهای یک روزه را از هاوانا به این‌جا ارائه می‌دهند.

جاذبه گردشگری کوبا

باراکوا

از نقاط برجسته جاذبه‌های کوبا، باراکوآ زیبا، قدیمی‌ترین شهر این کشور است. کلیسای این شهر در سال 1511 در استان گوانتانامو تأسیس شد و در همان زمان، ساخت اولین کلیسا در این‌جا آغاز شد. تا دهه 1960، زمانی که بزرگراه La Farola ساخته شد، شهر هنوز حسی دورافتاده دارد.

امروزه، بازدیدکنندگان برای معماری جذاب استعماری و حومه سرسبز به این‌جا می‌آیند، جایی که آبشارها و سواحل زیبا نقطه مقابل جنگلی بخارآلود را ارائه می‌دهند. قله مسطح El Yunque بر این همه زیبایی گرمسیری نظارت دارد و کوهنوردان را به صعود هدایت‌شده به قله 589 متری آن دعوت می‌کند. دامنه تپه، یک ذخیره‌گاه زیست کره یونسکو است که پرندگان و گیاهان کمیاب در آن رشد می‌کنند. برای درک واقعی مناظر دیدنی این منطقه، در بزرگراه پر پیچ‌وخم لا فارولا در امتداد 49 کیلومتری از Baracoa بر فراز کوه تا Cajobabo رانندگی کنید.

جاذبه توریستی کوبا

ملکون هاوانا

Malecon که در سال 1901 طراحی و بخشی از آن در سال 1902 و پس از آن ساخته شد، تفرجگاه معروف ساحلی هاواناست. قدم زدن در امتداد این جاذبه برتر هاوانا در واقع قدم زدن در تاریخ این شهر است.

این تفرجگاه هفت کیلومتری از محله Habana Vieja تا Vedado، منطقه تجاری مرکزی، ادامه دارد. در طول مسیر، مجموعه‌ای از ساختمان‌های قرن بیستمی را خواهید دید که به خوبی حفظ شده‌اند که ترکیبی از سبک‌های معماری از جمله آرت دکو و نئو موریش را نشان می‌دهند. این ساختمان‌ها با رنگ‌های صورتی و زرد پاستلی، لذت یک عکاس را به‌ویژه در درخشش طلایی غروب دو چندان می‌کنند.

تماشای مردم در این‌جا یک سرگرمی موردعلاقه است. عشاق جوان دست در دست هم به غواصی می‌پردازند، ماهیگیران محلی تورهای خود را می‌اندازند و کودکان در امتداد دیواره دریا صعود می‌کنند.

جاذبه‌های توریستی کوبا

مقبره چه گوارا

در میان جاذبه‌های کوبا، شهرهای ساحلی و استراحتگاه‌های آن همگی یکسان به نظر می‌رسند و شما به دنبال کارهای منحصربه‌فرد برای انجام دادن در کوبا هستید، سانتا کلارا به برنامه سفر کوبا شما عمق بیشتری می‌بخشد. این مکان معروف، محل آخرین نبرد چریکی به رهبری چه‌گوارا در سال 1958 است.

سفر به کوبا و جاذبه‌های دیدنی کوبا

جسد چه‌گوارا در این‌جا دفن شد و مقبره او (Mausoleo del Che Guevara) و بنای یادبود فرمانده ارنستو چه‌گوارا، از جاذبه‌های کوبا هستند. بر روی مجسمه برنزی چه‌گوارا در میدان انقلاب، آخرین نامه او به فیدل کاسترو حک شده است، درحالی‌که مقبره در زیر آن قرار دارد. در مجاورت بنای یادبود، موزه تاریخی انقلاب (Museo Historico de la Revolucion) برخی از وسایل شخصی چه‌گوارا را به نمایش می‌گذارد. طرفداران چه‌گوارا باید از مونومنتو آ لا توما دل ترن بلیندو، موزه کوچک ماشین جعبه‌ای و محل نبرد نهایی بین او و سربازان باتیستا نیز دیدن کنند.

بیشتر بخوانید: 10 نکته که قبل از رفتن به پارک ملی اوردیسا باید بدانید!

موزه ملی هنرهای زیبا

اگر عاشق هنر هستید، موزه ملی هنرهای زیبا (Museo Nacional de Bellas Artes) هاوانا را با مجموعه عظیم و چشم‌گیر هنرهای بین‌المللی و کوبایی از دست ندهید. این مجموعه در دو ساختمان قرار دارد و شامل آثاری از دوران باستان تا به امروز است. پالاسیو دل سنترو آستوریو بازسازی شده به سبک اسپانیایی به سبک رنسانس، پوشیده از سنگ مرمر مجلل ایتالیایی در دهه 1920 توسط مانوئل بوستوس طراحی شد.

این هنر بین‌المللی جاذبه‌های کوبا از جمله آثار استادان اروپایی را به نمایش می‌گذارد. هنر باستانی یونان، روم و مصر و آثاری از آسیا، ایالات متحده و آمریکای لاتین، مجموعه اسپانیایی را دربرمی‌گیرد. مجسمه مرمری خیره‌کننده، فرم، فضا و نور در ورودی مکان دوم که مربوط به سال 1959 است، به بازدیدکنندگان خوش‌آمد می‌گویند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات