راهنمای سفر به پارک ملی کاچکار ترکیه کوهستانی با منظره‌ای رویایی

2 سال پیش 0 دیدگاه

پارک ملی کاچکار با ارتفاع 3972 متر بلندترین قله دریای سیاه را تشکیل می‌دهد. این کوه‌ها یکی از نقاط تمرکز ورزش کوهنوردی در ترکیه است. گروه‌های کوهنوردی که به منطقه می‌آیند، عموما از روستای یایلالار شهر یوسفلی در آرتوین به سمت فلات آیدر شهر کاملیهمسین در ریزه می‌روند و پیاده‌روی تران کاکار خود را تکمیل می‌کنند. شهرستانی که قلمروی آن در اکثر مناطق کوهستانی و ناهموار است، دارای مناطق مناسبی برای گردشگری شکار نیز هست.کوهستان کاچکار در پربارش‌ترین جنگل‌های ترکیه قرار دارد، به همین دلیل دارای علفزارهای آلپی بسیار غنی و فلور برجسته و همچنین جویبارهای بی‌نظیر است. نواحی اطراف رودخانه فیرتینا در غرب کوه‌ها و رودخانه همسین در شرق با طیف وسیعی از گیاهان پوشیده شده است. رودخانه Firtina و رودخانه Hemsin پارک ملی را احاطه کرده‌اند. مطابق با غنای گیاهی، حیواناتی مانند شغال، گوزن، گراز وحشی، مارتن، خرگوش، راسو، پستانداران، شکارچیان، پرندگان آوازخوان و خروس وحشی نیز در پارک ملی کوه‌های کاکار وجود دارند.

پارک ملی کاچکار ترکیه

ترکیه پل طبیعی بین قاره‌های آسیا، آفریقا و اروپا را تشکیل می‌دهد. این کشور به‌ویژه، موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فردی را در تقاطع بین آسیای مرکزی و خاورمیانه به خود اختصاص داده است. پارک ملی کوه کاکار شامل مرتفع‌ترین و طولانی‌ترین رشته کوه از رشته‌کوه‌های شرق دریای سیاه است که بلندترین قله کاکار (3932 متر) است.

کوهستان کاچکار

توده کوه کاچکار همچنین یکی از یخبندان‌ترین مناطق کوه‌های ترکیه را نشان می‌دهد. امروزه، پنج یخچال بزرگ در پارک وجود دارد که به تنوع زیستی کوه‌های شرق دریای سیاه کمک می‌کنند. 11 روستا و 44 یال یا مرتع ییلاقی وجود دارد که دامداران فصلی در منطقه دریای سیاه شرقی از پارک ملی به‌عنوان مرتع استفاده می‌کنند.

پارک ملی کاچکار در ترکیه

پارک ملی کاچکار ترکیه در حدود 70 کیلومتری شرق استان ریزه در منطقه دریای سیاه ترکیه واقع شده است که در سال 1994 به‌عنوان پارک ملی اعلام شد و 52.970 هکتار مساحت دارد. فلات آیدر بهترین امکانات را در پارک دارد، مخصوصا برای کسانی که چندین روز پیاده‌روی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کلیسای کورا در استانبول، تلفیقی از هنر بیزانس و هنر اسلامی

همچنین مناطق کمپینگ ویژه‌ای در Camlihemsin وجود دارد. پیاده‌روی در این منطقه به طور فزاینده‌ای محبوب است و می‌توان در Ayder و Camlihemsin یک راهنما استخدام کرد. محبوب‌ترین فصل پیاده‌گردی تابستان است، اما این ماه‌ها مه‌آلودترین و شلوغ‌ترین ماه‌ها برای کمپینگ‌های محبوب در بیابان، به‌ویژه Dilberduzu در قلب محدوده هستند. پارک ملی کوه‌های کاکار به راحتی از طریق ریزه، ترابزون و آرتوین قابل دسترسی است.

معرفی پارک ملی کاچکار ترکیه

پارک ملی کاچکار منطقه وسیعی با طبیعت بکر و بی‌نظیر است که بسیاری از عکاسان طبیعت را به سوی خود جذب می‌کند. بسیاری از دوست‌داران طبیعت و زمین‌شناسی برای بازدید پا به طبیعت کوهستان کاچکار می‌گذارند. در ادامه به معرفی و چند تفریح پرطرفدار این منطقه می‌پردازیم. چنانچه با تور اروپا به ترکیه سفر کنید، می‌توانید از جاذبه‌های رنگارنگ و متنوع پارک ملی کاچکار دیدن فرمایید و نهایت لذت را ببرید. 

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های شهر وان | بازدید از این مکان‌ها را از دست ندهید!

معرفی پارک ملی کاچکار

  • رفتینگ در رود کُروه

رود کروه در شمال شرقی ترکیه قرار گرفته و یکی از خروشان‌ترین رودهای دنیاست که از برف‌های آب شده کوه‌های کاچکار تغذیه می‌کند. این آب‌ها در میان دره‌های کوهستان با شتاب پیچ‌وتاب می‌خورند که فقط خوراک رفتینگ است.

در مورد پارک ملی کاچکار ترکیه

برای رفتینگ در این رود خروشان با کف‌های سفید، می‌توانید از تورهای رفتینگ استفاده کنید. معمولا یک کمپ 4 تا 5 روزه خواهید داشت که اغلب در ماه‌های ژوئن و می انجام می‌گیرد.

  • هلی اسکی در کاچکار

اگر دوست دارید اسکی در کوهستان کاچکار را تجربه کنید، هلی اسکی راه‌حل مناسبی برای برآورده کردن هیجان شماست. در هلی اسکی ابتدا با هلی‌کوپتر به بالای کوهستان بروید و بعد این شمایید که با تجهیزات، آماده اسکی می‌شوید. برای هلی اسکی باید به ییلاق آیدر روید و هزینه آن بسته به ساعت و تعداد اشخاص، متفاوت و دو گزینه 8 و 12 ساعته موجود است و حداقل 3 و حداکثر 12 نفر باید باشید. هزینه‌ها طوری است که هرچه تعداد بیش‌تری باشید و ساعت بیش‌تری را بگذرانید، هر فرد پول کمتری را پرداخت می‌کند.

جنگل و کوهستان کاچکار

اقامت در خانه‌های ییلاقی

در پارک ملی کاچکار در ترکیه می‌توانید در خانه‌های قدیمی‌ای که از سنگ و چوب ساخته شده است، اقامت کنید. این خانه‌ها، مخصوص عشایر منطقه است اما به علت معروفیت بیش از مقدار کاچکار و محبوب بودن آن بین جهانگردها از گردشگران هم در آن پذیرایی می‌شود.

پارک ملی کاچکار یکی از بهترین مناطق موردنظر برای کوهنوردیست و بسیاری از کوهنوردان به‌صورت گروهی یا تکی برای صعود به قله‌ها به کوهستان کاچکار می‌روند. در این کوهستان 8 مسیر جهت کوهنوردی وجود دارد که بین 3 تا 6 روز زمان می‌برند. در این میان، دو مسیر فوق‌العاده نیز وجود دارد که مسیر اول از کناره دریای سیاه و شمال کوهستان شروع می‌شود که مسیر مشخص و آسانی برای صعود است.

بیشتر بخوانید: سفر به ییلاق آیدر ترکیه | روستای آلپی و سرسبزی که باید از آن دیدن کنید

مسیر دوم از کناره رود کروه و شرق کوهستان کاچکار آغاز می‌شود که بسیار سخت و خطرناک است و نیاز به دانش و توانایی‌های حرفه‌ای کوهنوردی دارد. کوهستان کاچکار بسیار سرد و یخی است، از این رو لوازم کوهنوردی همچون یخ‌شکن و چکش کوهنوردی نیز مورد نیاز است.

گشت‌وگذار در پارک ملی کاچکار در ترکیه

بهترین زمان برای کوهنوردی در کوهستان کاچکار، در تابستان بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر و در زمستان بین ماه‌های فبریه تا مارچ است.

بارانی‌ترین پارک‌های ترکیه در کوه‌های کاچکار قرار دارد و به‌همین‌دلیل چمن‌زارهای پرپشت و سرسبز، گونه‌های گیاهی متفاوت و چشم‌گیر، جریان‌ و نهرهای کوهستانی در این کوه‌ها به چشم می‌خورند. همچنین در طی گردش در کوهستان، دریاچه‌های فصلی و آبی رنگ در جای به جای کاچکار به استقبال چشمان شما می‌آیند.

کوه‌های کاچکار از غرب با رود فیرتینا و از شرق با رود همسین احاطه شده‌اند و در اطراف این دو رود طیف متنوعی از گونه‌های گیاهی دیده می‌شود و به همین سبب غنای پوشش گیاهی و طیف جانوری متنوعی نیز در کوهستان کاچکار به چشم می‌خورد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات