سفر به ییلاق آیدر ترکیه | روستای آلپی و سرسبزی که باید از آن دیدن کنید

2 سال پیش 0 دیدگاه

ییلاق آیدر ترکیه، یکی از زیباترین مکان‌های توریستی ترکیه است که دارای زیبایی‌های طبیعی، جذابیت، کوه‌های سرسبز با برف روی قله‌هاست و گردشگران می‌توانند در آن، لحظات فراموش‌نشدنی و زیبایی را تجربه کنند. ییلاق ایدر ترکیه بر روی تپه‌ای سرسبز در ریزه شمال ترکیه واقع شده و جاذبه‌ای فوق‌العاده برای گردشگران سراسر جهان به شمار می‌رود که برای لذت بردن از جذابیت طبیعی‌اش به ویژه مزارع سرسبز و جنگل‌های آن به این روستا می‌آیند. شما می‌توانید در سفر به ترکیه با تور اروپا از این ییلاق زیبا بازدید کنید.

در این مقاله می‌توانید با جاذبه ییلاق آیدر ترکیه بیشتر آشنا شوید.

جاذبه‌های ییلاق آیدر ترکیه

آب‌وهوا در ییلاق آیدر ترکیه در تمام فصول سرد است. میانگین دما در زمستان 2 تا 12 درجه سانتی‌گراد و در تابستان 10 تا 20 درجه سانتی‌گراد است. ارتفاعات بوقلمون Ayder یکی از زیباترین مکان‌های توریستی ترکیه است که 150 کیلومتر با فرودگاه ترابزون و 2 ساعت با ماشین فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: کلیسای کورا در استانبول، تلفیقی از هنر بیزانس و هنر اسلامی

مسیر ییلاق آیدر ترکیه سرشار از آبشارهای طبیعی، جنگل‌ها و رستوران‌هایی است که در هر دو طرف گسترده شده‌اند. ارتفاعات Ayder دارای موقعیتی فوق‌العاده در میان کوه‌ها، جنگل‌ها و آبشارهایی است که آن را از هر طرف احاطه کرده‌اند. ناگفته نماند که مناظر خیره‌کننده‌ای از دشت‌ها، دره‌ها و کوه‌های مرتفع با برف روی قله‌ها دارد.

ییلاق آیدر در ترکیه و جاذبه‌های آن

رفتینگ در آیدر ترکیه

مسیر ییلاق آیدر ترکیه مملو از آبشارها، جنگل‌ها و مکان‌هایی برای رفتینگ است. گردشگران می‌توانند با کمک حرفه‌ای‌ها از یک ماجراجویی رفتینگ 7 کیلومتری لذت ببرند و لحظات فراموش‌نشدنی را از طریق عکاسی در Ayder  و در پل‌های باستانی عثمانی ثبت کنند.

ییلاق ایدر ترکیه

 حمام‌های معدنی داغ در آیدر

حمام‌های معدنی آب‌گرم ییلاق آیدر ترکیه، یکی از زیباترین مکان‌های توریستی ترکیه است که راه‌حلی عالی برای درمان روماتیسم، آرتریت، شکستگی، دررفتگی، سفتی مفاصل، زانو درد و افسردگی است. دوستداران آب معدنی گرم که به دنبال آرامش و شفا هستند، مایلند از ییلاق آیدر دیدن کنند و از چشمه‌های آب‌گرم آن لذت ببرند.

جاذبه ییلاق آیدر ترکیه

 قلعه زیلکاله

یکی از جاذبه‌های ییلاق آیدر ترکیه، قلعه زیلکاله است. این قلعه جذاب و تاریخی یکی از مکان‌های محبوب برای گردشگران است. قلعه زیلکاله 130 متر ارتفاع دارد و مربوط به قرن 14  است.

معرفی ییلاق آیدر در ترکیه

آبشار گلین تولو

این آبشار خروشان در ییلاق آیدر از دره‌ها و جنگل‌ها عبور کرده و به این منطقه می‌رسد. در سفر خود به آیدر، از این آبشار دیدنی نیز بازدید کنید.

آشنایی با ییلاق ایدر ترکیه

آیا ییلاق آیدر ترکیه ارزش دیدن دارد؟

بدون‌شک آیدر که بر روی تپه‌ای سرسبز در ریزه قرار دارد، یکی از توریستی‌ترین مکان‌های ترکیه بوده و مقصدی برای بازدیدکنندگان عظیمی از مردم محلی و توریست‌ها به شمار می‌رود. مزارع و آبشارها در مناطق وسیعی در آیدر گسترده و روستا توسط دره‌ها و کوه‌های مرتفع احاطه شده‌اند. این ییلاق دارای طیف وسیعی از نقاط گردشگری مانند چشمه‌های آب‌گرم است. ناگفته نماند که هتل‌ها و استراحتگاه‌های مجلل مختلفی هم در این منطقه وجود دارد.

معرفی جاذبه ییلاق آیدر ترکیه

۵ هتل برتر ییلاق آثار ترکیه

علاوه‌بر مناظر رویایی در ییلاق آیدر ترکیه، هتل‌ها و رستوران‌های این دهکده افسانه‌ای بسیار مورد توجه هستند. بیشتر این هتل و رستوران‌ها مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت هستند. اقامت در این هتل‌ها شیرینی سفر شما به ییلاق آیدر دوچندان می‌کند.

سفر به ییلاق آیدر در ترکیه

 هتل Ayder Resort

Ayder Resort یکی از برترین هتل‌های Ayder است که اکثر گردشگران آن را ترجیح می‌دهند. این هتل با موقعیت مکانی متمایز در ورودی روستا و نزدیک به حمل و نقل اصلی، گردشگران بسیاری را به‌خود جذب می‌کند. این هتل دارای سوئیت مخصوص عروس، اتاق‌های عایق صدا و اتاق‌های خانوادگی است که فضایی برای اجراهای موسیقی، مناطق اسکی و ماهیگیری نیز دارد.

تور ترکیه، ییلاق ایدر ترکیه

هتل Ayder Hasimoglu

Ayder Hasimoglu یکی از بهترین هتل‌های ییلاق آیدر ترکیه است که تمامی امکانات رفاهی را در آغوش طبیعت در نقطه‌ای محصور شده توسط کوه‌های سرسبز، تپه‌ها و رودخانه‌ها ارائه می‌دهد. این هتل دارای طیف وسیعی از گزینه‌های اقامتی مانند  اتاق، ویلا و سوئیت مدرن است.

بهترین جاذبه ییلاق آیدر ترکیه

هتل آیدر روم

هتل آیدر روم یکی از هتل‌های زیبای این شهر و دارای چهار طبقه با اتاق‌های دو نفره، سه تخته و خانوادگی است. رضایت بازدیدکنندگان و امتیاز بالایی را به همراه داشته است. این هتل دارای صبحانه لذیذ، اینترنت پرسرعت، تمیزی و مهمان‌نوازی خوبی است.

تور ترکیه و ییلاق آیدر در ترکیه

هتل  Ayder

هتل  Ayder در نزدیکی چشمه‌های آب‌گرم آیداس واقع شده که دارای پارکینگ ماشین، سونا و اتاق‌های غیر سیگاری با چشم‌اندازی خیره‌کننده از کوه‌هاست. حمام‌های هتل مجهز به سشوار و لوازم آرایشی است. صبحانه هر روز به صورت بوفه باز سرو می‌شود.

ییلاق ایدر ترکیه و جاذبه‌های آن

هتل کاکار ریزورت ییلاق آیدر ترکیه

هتل کاکار در پارک ملی کاکار بر روی تپه‌ای سرسبز واقع شده است که خدمات درجه یکی مانند اتاق‌های تمیز، پارکینگ خودرو، سونا، حمام، مرکز تناسب اندام، اتاق کنفرانس و اتاق رویداد را ارائه می‌دهد.

محبوب‌ترین جاذبه ییلاق آیدر ترکیه

رستوران‌های برتر ییلاق آیدر ترکیه

رستوران‌های بسیار متنوعی برای هر سلیقه‌ای در این منطقه وجود دارد که غذاهای سنتی ترکی و بین‌المللی سرو می‌کنند و مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • رستوران سفراسی

یکی از رستوران‌های برجسته‌ای است که به‌خاطر فضاهای نشیمن منحصربه‌فردش در آغوش طبیعت شهرت دارد. به غیر از غذاهای سنتی ترکی، این رستوران علاوه‌بر سوپ و پیش غذا، غذاهای یمنی از جمله مندی، حنث و فحسا نیز سرو می‌کند.

بیشتر بخوانید: جزیره جوندا | بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین جزیره در کشور ترکیه

  • رستوران ایلول

یکی از معروف‌ترین رستوران‌های آیدر است که گوشت کبابی، کباب، سالاد و خوراکی‌ها را با قیمت مناسب سرو می‌کند. این رستوران دارای سه گزینه برای نشیمن است: فضای داخلی، فضای باز و تراس با مناظر خیره‌کننده از زیبایی‌های طبیعی چشم‌نواز.

  • رستوران Ayder Eski Ev

یک رستوران محلی که به‌خاطر غذاهای سنتی خود به ویژه کوفته معروف است. این رستوران به گردشگران پیشنهاد می‌دهد تا تجربه تهیه باربیکیو در آغوش طبیعت را به اشتراک بگذارند.

  • رستوران زوموروت

یکی از معروف‌ترین رستوران‌های آیدر است که به‌خاطر مهمان‌نوازی کارکنان و خدمات باکیفیتش شهرت دارد. در این رستوران، غذاهای سنتی ترکی، عمدتا آیدر کوفته و کباب سرو می‌شود. این رستوران دارای محیط‌های خانوادگی با قسمت‌های نشیمن سرپوشیده یا بیرونی با چشم‌انداز خیره‌کننده از آبشار و درختان کاج است.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین غذاهای محلی ترکیه که باید امتحان کنید.

  • رستوران Ayder Simal Pide

یکی از برترین رستوران‌هاست که طیف وسیعی از شیرینی‌ها، همچنین پیتزا و مرغ پفکی با پنیر سرو می‌کند. همچنین غذاهای لذیذ ترکی، عمدتا باقلوا را نیز ارائه می‌دهد.

رستوران‌های ییلاق آیدر در ترکیه

نکات سفر به ییلاق آیدر ترکیه

از دیگر مکان‌های دیدنی در کوه‌های شمال شرقی کاکار می‌توان به Uzungol، مقصد دریاچه‌ای بزرگ اشاره کرد. شهرهای ریزه و ترابزون که اولین آن‌ها پایتخت چای ترکیه است نیز با پروازهای مستقیم از اکثر فرودگاه‌های اصلی ترکیه قابل دسترسی است.

علاوه‌براین، منطقه روستایی ماکاهل عسل‌سازی که با گرجستان مرز مشترک دارد، یک مقصد کوهستانی دورافتاده است، اما فقط برای دیدن مناظر دیدنی ارزش دارد. سفر مستقل با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به دلیل جاده‌های کوهستانی دور از دسترس به آسانی سایر مکان‌ها نیست.

راهنمای سفر به ییلاق ایدر ترکیه

ییلاق آیدر ترکیه یکی از بهشت‌‌​های روی زمین، مقصد بسیاری از افراد بومی و خارجی است. آیدر به‌خاطر عسل خوش‌طعم و آبشارهای چشم‌گیرش معروف است. بیشتر گردشگرانی که ییلاق آیدر ترکیه را در لیست سفر خود به ترکیه قرار می‌دهند، عمدتا کسانی هستند که برای سلامتی به ترکیه سفر می‌کنند چراکه چشمه‌های آب‌گرم زیادی دارد. ییلاق آیدر به‌خاطر غذاهای لذیذ و کلبه‌های چوبی‌اش نیز معروف است. پارک گیاه‌شناسی در ریزه و دره باد از نقاط قابل توجه برای بازدید در این منطقه هستند.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات