جاذبه‌های لیختن اشتاین | کشوری تماشایی در اروپا + تصویر

2 سال پیش 0 دیدگاه

لیختن‌اشتاین، یک ایالت مستقل بین سوئیس و اتریش و یکی از زیباترین کشورهای آلپ در اروپا است که 160 کیلومتر مربع وسعت و 38000 نفر جمعیت دارد و به لطف قوانین مالیاتی مطلوب خود، یک نیروگاه اقتصادی محسوب می‌شود. صنعتی‌ترین کشور جهان که هرگز آن را از دامنه‌های پوشیده از جنگل و مراتع آلپ نمی‌شناسید، از اوایل عصر حجر، مستقر شده و در سال 1719 به عنوان محل شاهزاده امپراتوری لیختن‌اشتاین و در سال 1806 کاملا خودمختار شد.

جاذبه‌های لیختن‌اشتاین از پرطرفدارترین و پر بازدیدترین جاذبه‌های اروپایی است‌. فعالیت‌های پرطرفدار در لیختن‌اشتاین عبارتند از: خرید و غذاخوردن در لیختن اشتاین، کاوش در شهر تاریخی اشتادتل یا «شهر کوچک» که جاذبه‌های فراوانی دارد. از محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر، ساختمان پارلمان کشور یا "Landtag" است که در نزدیکی سواحل رودخانه راین در پیتر قیصر پلاتز واقع شده است.

کلیسای محلی نئوگوتیک یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های دیدنی لیختن‌اشتاین است که در سال 1873 ساخته شده و به عنوان کلیسای جامع سنت فلورین شناخته می‌شود. ساختمان چشمگیر قلعه Vaduz Schloos متعلق به قرن دوازدهم به عنوان خانه شاهزاده لیختن‌اشتاین نیز خانه پادشاه این کشور است.

 

جاذبه‌های گردشگری لیختن اشتاین

امروزه این کشور به دلیل کوهستان‌های زیبا، جاذبه‌های گردشگری، مسیرهای پیاده‌روی بسیار عالی مثل مسیرهای اطراف فالکنیس و ناافکوپف و همچنین فعالیت‌های اسکی و زمستانی متعدد آن به مقصدی محبوب برای سفر به اروپا، تبدیل شده است.

  

معرفی جاذبه‌های لیختن‌اشتاین

قلعه گوتنبرگ

یکی از جاذبه‌های گردشگری لیختن‌اشتاین که بر فراز روستای بالزر در جنوب این کشور قرار گرفته، قلعه باشکوه و فوق‌العاده حفظ شده گوتنبرگ متعلق به قرون وسطی است.

تپه 70 متری که قلعه بر روی آن قرار دارد، از دوران نوسنگی به همراه بسیاری از مهم‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی از جمله مجسمه باستانی مریخ فون گوتنبرگ وجود داشته است که اکنون در موزه لیختن اشتاین نگهداری می‌شود.

 

جاذبه گردشگری لیختن اشتاین

جاذبه‌های برجسته لیختن اشتاین عبارتند از: کلیسای کوچک و باغ گل رز همراه با بسیاری از رویدادهای فرهنگی سرگرم‌کننده و جشنواره‌هایی که در ماه‌های گرم برگزار می‌شوند؛ مانند کنسرت و اجرای تئاتر در فضای باز.

این قلعه در تمام طول سال، باز است و این که آن‌ها هزینه‌ای برای ورود دریافت نمی‌کنند، بازدید از این قلعه شگفت‌انگیز را به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در لیختن‌اشتاین تبدیل کرده است.

 بیشتر بخوانید: جاذبه فرایبورگ | با جاهای دیدنی شهر فرایبورگ آلمان آشنا شوید

موزه ملی لیختن اشتاین

موزه ملی لیختن اشتاین که در مسافرخانه‌های قدیمی قرن پانزدهم قرار دارد، زمانی توسط یوهان ولفگانگ فون گوته در سال 1788 بازدید شده است.

این جاذبه محبوب که شعبه‌ای از موزه ملی لیختن اشتاین است، دارای نمایشگاه‌های متعددی از تمبرهای پستی است که از سال 1912 منتشر شده و تاریخچه خدماتی پستی این کشور را نمایش می‌دهد.

 

                   جاذبه‌های دیدنی لیختن اشتاین

طبیعت راگلر ریت

منطقه حفاظت شده طبیعی راگلر ریت میان 90 هکتار از بیابان دست نخورده در شمال شرقی لیختن اشتاین، مکانی عالی برای گیاهان و جانوران غنی این کشور است. در حالی که تماشاگران از فرصت دیدن گونه‌های در معرض خطر پرندگان مانند لک‌لک لذت خواهند برد، مسیرهای طبیعی این منطقه، شما را از میان انواع پوشش گیاهی و مناظر جذاب از تالاب‌ها گرفته تا مراتع با تپه‌های غلتشی به عنوان پس‌زمینه عبور می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: جاذبه گراتس | شهری با تاریخچه‌ای غنی در اتریش

زمان عالی برای بازدید از این منطقه، اواخر ماه می تا اوایل ژوئن است، زمانی که عنبیه سیبری فراوان این ذخیره‌گاه شکوفا شود. همچنین مکانی عالی برای پیک نیک و لذت بردن از باربیکیو، محل استراحت عمومی اختصاصی و مشرف به راین در Weinbau است. از این منطقه حتی می‌توانید به شبکه‌های مسیر دوچرخه سواری بپیوندید که تا سوئیس و اتریش ادامه دارد.

جاهای دیدنی لیختن اشتاین

 

شهر شان و جشنواره لیختن‌اشتاین

شهر Schaan در سه کیلومتری شمال وادوز در پای توده Drei Schwestern قرار دارد. این شهر کوچک صنعتی شلوغ به دلیل پایه‌های قلعه رومی قدیمی‌اش و همچنین کلیسای زیارتی ماریا زوم تروست متعلق به قرن هجدهم که در نقطه‌ای زیبا بر فراز شهر واقع شده، مورد توجه قرار گرفته است.

این شهر قدیمی لیختن‌اشتاین، مرکز DoMuS با نمایشگاه‌های تاریخ و هنر محلی، یک کارگاه مسگری جالب و همچنین موزه ماشین حساب و ماشین تحریر جذاب را در خود جای داده است.

شهر Schaan مکان خوبی برای شروع پیاده‌روی است و شامل تعدادی مسیرهای پیاده‌روی مشخص با دشواری‌های مختلف است.

 

جاهای دیدنی در لیختن اشتاین

آشپزی در تریزنبرگ

تریزنبرگ، بزرگ‌ترین شهرداری لیختن اشتاین در مکانی زیبا و وسط دره آلپ واقع شده است که تنها شش کیلومتر با پایتخت وادوز فاصله دارد. این دهکده زیبا نه تنها به خاطر مناظر باشکوه و گویش منحصربه‌فردش که نوعی از زبان آلمانی با منشا منطقه والسر است، بلکه به خاطر جشنواره غذای آن، Triesenberger Wochen که هر سال از اواسط اکتبر تا پایان نوامبر برگزار می‌شود، شناخته شده است.

 در طول این جشنواره، رستوران‌ها و هتل‌های محلی، غذاهای سنتی مردم والسر را سرو می‌کنند که بسیاری از آن‌ها قدمت چند صد ساله دارند و منحصر به این روستا هستند.  مناظر زیبا، کلبه‌های چوبی، هتل‌ها و مسافرخانه‌های کوچک روستا نیز تریزنبرگ را به مکانی عالی برای کاوش در لیختن‌اشتاین تبدیل می‌کند.

 

جاذبه‌ دیدنی لیختن اشتاین

 

تفریح زمستانی در مالبون

شهر کوچک مالبون که زمانی تنها در تابستان قابل سکونت بود، اکنون به عنوان تنها استراحتگاه زمستانی لیختن‌اشتاین و مکانی جذاب برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی مشهور است. مالبون که بر روی یک خط‌الراس آلپ در نزدیکی دره سامیناتال قرار دارد، دارای شرایط برفی عالی است که منجر به ایجاد اولین تله‌سرا و پیست اسکی در دهه 1960 شد.

 امروزه، بسیاری از مسیرهای آراسته و فعالیت‌های اسکی پیش از آن، یکی از طولانی‌ترین فصل‌های آلپ را تجربه می‌کنند. در مجموع، بیش از 23 کیلومتر پیست در زمین مناسبی برای اسکی‌بازان با تمام توانایی‌ها فراهم آورده شده که توسط سه بالابر که قادر به حمل اسکی‌بازان به ارتفاع 2000 متر هستند، خدمت‌رسانی می‌کند.

Malbi Park Kinderland برای کودکان و مبتدیان، درس‌ها و برنامه‌هایی ارائه می‌دهد و دارای شبکه بزرگی از مسیرهای اسکی نوردیک است. این اقامتگاه در ماه‌های فصل بهار و تابستان نیز بسیار محبوب است. در این ماه‌های گرم‌تر، دامنه‌ها به آهنربایی برای کوهنوردان و دوچرخه‌سواران کوهستانی از سراسر اروپا تبدیل می‌شوند

 

معرفی جاذبه‌های لیختن‌ اشتاین

قلعه‌های شلنبرگ

لیختن‌اشتاین، پنج قلعه دارد که دو قلعه آن، دست‌نخورده باقی مانده‌اند: Schloss Vaduz ، مقر پادشاهان کشور و Burg Gutenberg در روستای Balzers. از بقیه قلعه‌ها، تنها ویرانه‌ای باقی مانده است اما هرکدام، جذابیت‌های منحصر به فرد خود را دارند. مجموعه سوم ویرانه‌ها، قلعه شالون به عنوان Wildschloss شناخته می‌شود که در چند قدمی وادوز قرار دارد.

 

معرفی جاذبه لیختن‌ اشتاین


Nendeln , Eschen

شهرهای Nendeln و Eschen به دلیل پایه‌های قدیمی خود از یک ویلا رومی تاسیس شدند و قدیمی‌ترین کارگاه سفال صنایع دستی در کشور در این شهرها قرار دارد. ساختمان متعلق به قرن چهاردهمی که برای نمایش هنرهای محلی مورد استفاده قرار می‌گرفت. گالری هنری دولتی لیختن اشتاین در یک مرکز مدرن در وادوز واقع شده است که نمونه‌های بسیار خوبی از آثار هنری مدرن و معاصر را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر نمایشگاه‌های موقت مکرر، مجموعه دائمی آن شامل قطعات متعددی از قرن 19 است.

معرفی جاذبه‌های کشور لیختن‌ اشتاین

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات