دیدنی‌ترین جاذبه‌های جنوا را از دست ندهید

3 سال پیش 0 دیدگاه

جنوا شهری زیبا و شگفت‌انگیز است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. این شهر دارای مراکز تفریحی و مناطق تاریخی چشمگیری است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جذب کرده است. دانشگاه‌های معتبری نیز در این مکان قرار دارد که سطح آموزشی بالایی دارند. مشاهیر معروفی از جمله جهانگرد بزرگ، آهنگساز چیره‌دست ویولن در این شهر به دنیا آمده‌اند. شهر جنوا باغ و بوستان‌های زیبا و پرطراوتی را در خود قرار داده است. جنوا در شمال ایتالیاست و جمعیت زیادی دارد. بناهای مهمی در این شهر از جمله ساختمان اپرا و کاخ تاریخی قرار دارد که از جاذبه‌های جنواست. همچنین موزه‌های تاریخی و هنری از جمله دانشکده هنر، کاخ‌های حکمرانان جنوا در زمان‌های مختلف کلیساهای سن لارنس، بندرگاه‌های قدیمی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های دیدنی این مکان زیباست.

آب و هوای شهر جنوا

این شهر تابستان‌های کوتاه و گرم و زمستان‌های سردی دارد. سفر به این شهر در هر شرایطی زیبایی‌های خود را دارد؛ حتی در هوای ابری نیز گشت و گذار در این  شهر لذت خاص خود را دارد، اما مناسب‌ترین فصل برای سفر به جنوا اوایل ماه ژوئن است که هوا معتدل است و شرایط مناسبی برای گردشگران ایجاد می‌کند تا آن‌ها از سفر خود نهایت لذت را ببرند.

جاذبه جنوا

جاذبه‌های جنوا

در شهر جنوا جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیاری وجود دارد. از جمله مراکز گردشگری این شهر می‌توان به خیابان گاریبالدی، آکواریوم جنوا، موزه دریایی گالاتا، کلیسای جامع سن لورنزو، منطقه قدیمی بوکاداسه، بیگو الویتور، تئاترو دلا جوونتو، دیالوگو دل بویو، کاخ ریاله و همچنین میدان د فراری اشاره کرد.

جاذبه‌های گردشگری جنوا

بیشتر بخوانید: برترین مراکز خرید میلان

خیابان گاریبالدی

این خیابان مربوط به قرن ۱۶ میلادی بوده و در فهرست فرهنگی یونسکو نیز ثبت شده است. این خیابان، موزه‌ها و کاخ‌های بسیاری را در خود جای داده و از زیباترین جاذبه‌های جنواست. خیابان گاریبالدی محل زندگی افراد ثروتمند است که دارای کاخ بیانکو و کاخ روسو هستند. از دلایل مهم که این خیابان مرکز گردشگری است این است که کاخ‌ها و موزه‌های متعددی را در خود قرار داده است.

جاذبه جنوا | خیابان گاریبالدی

آکواریم جنوا

این آکواریم در کشور ایتالیا قرار دارد و از زیباترین و معدودترین جاذبه‌های جنواست. همچنین شگفت‌انگیزترین  آکواریم‌ها در اروپا شناخته شده است. موجودات زنده بسیاری در این آکواریم وجود دارند؛ از جمله دلفین، پنگوئن و موجودات زنده دوزیستی. یکی از دلایل جذب گردشگران به این آکواریوم ماهی‌های قطب جنوب است.

آکواریم جنوا از جاذبه‌های گردشگری جنوا

موزه دریایی گالاتا

این موزه داستان‌های تاریخی درباره کشتیرانی و همچنین ابزار کشتیرانی را به شکلی زیبا و منظم در خود بازسازی کرده است. این موزه 24 اتاق دارد که در این اتاق‌ها اطلاعاتی درمورد داستان‌های کشتیرانی وجود دارد که به‌صورت همیشگی و موقت قرار دارند. در این اتاق‌ها می‌توانید وقایعی را که سبب شکست یا موفقیت شده‌اند، مشاهده کنید. در طبقات اولیه می‌توان مواردی را مشاهده کرد که در دوران انقلاب جغرافیایی اتفاق افتاده و در طبقات بالاتر مهاجرت اقیانوس‌های اطلسی به نمایش گذاشته شده است.

موزه دریایی گالاتا یکی از جاذبه جنوا

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در ایتالیا

کلیسای جامع سن لورنزو

این کلیسا در زمان ویرانه‌های روم باستان پیش از مسیحیت ساخته شده است. کلیسای جامع سن لورنزو در نزدیکی میدان فراری و کاخ دوکاله بنا شده است. طراحی‌های داخل کلیسا مربوط به قرن‌های چهاردهم و شانزدهم میلادی انجام شده است. این کلیسا جذابیت‌های بسیاری برای بازدیدکنندگان دارد که از جمله آثار زیبای آن تابلوی شهادت سن لورنس است. در طبقات پایینی موزه کلکسیون جواهرات وجود دارد که گردشگران از این قسمت نیز بازدید می‌کنند.

کلیسای جامع سن لورنزو | جاذبه‌های گردشگری جنوا

منطقه قدیمی بوکاداسه

این منطقه یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین مناطق شهر نجواست و در چند کیلومتری کورسو ایتالیا واقع شده است. منطقه بوکاداسا سواحل دریایی وسیعی را شامل می‌شود که این سواحل از سنگ‌ریزه‌های بسیاری پوشیده شده‌اند. در این منطقه ماهیگیری نیز صورت می‌گیرد و به همین دلیل معروف به منطقه ماهیگیرهاست. سواحل و همچنین شهر زیبا سبب شده تا یک منظره رؤیایی و شگفت‌انگیز به وجود بیاید. این شهر به قایق‌های ماهیگیری که رنگارنگ هستند و همچنین رستوران‌های دریایی بسیار زیبا معروف است.

معرفی جاذبه جنوا: منطقه قدیمی بوکاداسه

بیگو الویتور

بیگو الویتور نام یک سازنده بالابر مدرن و منحصربه‌فرد است که روی آن صدها قایق و کشتی قرار دارد. این بالابر شما را تا ۴۰ کیلومتر از زمین بالا می‌برد و زیبایی‌های این شهر قدیمی را به‌صورت ویژه‌ای به شما نشان می‌دهد. این بالابر به سیستم چرخشی مجهز است و نمای پانورامای شهر را به‌شکلی شگفت‌انگیز برای شما به نمایش می‌گذارد. افرادی هستند که درمورد هر چیزی که شما مشاهده می‌کنید توضیح می‌دهند و شما را با بناهای تاریخی این شهر آشنا می‌کنند. این بالابر در سراسر سال خدمات‌رسانی می‌کند.

بیگو الویتور، جاذبه‌های گردشگری جنوا

تئاترو دلا جوونتو

یکی از زیباترین و بهترین تئاترها برای نوجوانان در این شهر برگزار می‌شود که به معروف‌ترین تئاتر نجوا شناخته شده است. این مکان فضای بسیار آرام‌بخش و صمیمی دارد  که توجه بسیاری از هنرمندان را به خود جذب کرده است. در این مکان بیشتر به سبک کمدی بین‌المللی توجه نشان داده شده است و به چنین آثاری می‌پردازند.

تئاترو دلا جوونتو، جاذبه جنوا

بیشتر بخوانید: جالب ترین جشن ها و فستیوال های ایتالیا

دیالوگو دل بویو

دیالوگو دل بویو یک برنامه نمایشی است که شما را در سفری هیجان‌انگیز همراهی می‌کند. این سفر بدون روشنایی آغاز می‌شود و ادامه پیدا می‌کند. تاریکی در همه مواقع وجود دارد و درحالی‌که بر همه جا حکم‌فرماست باید مسیر را تشخیص داده و اتفاقات این مسیر را نیز بررسی کنید. هدف از این برنامه نمایشی این است که  وقایع و اتفاقات روزمره را بازگو می‌کنند تا سطح بینایی را بسنجند. همچنین این برنامه نمایشی ابعاد حسی انسان را کشف می‌کند. این برنامه نمایشی یک پروژه بین‌المللی است که توانسته توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند.

معرفی جاذبه‌های گردشگری جنوا

کاخ ریاله در جنوا

این کاخ در ایام قدیم تحت مالکیت اشراف‌زاده‌ها و خاندان اشرافی بوده است. معروف‌ترین خاندان مالک دودمان ساوی هستند. آن‌ها از این کاخ به‌عنوان سالن فرهنگی استفاده می‌کردند. ساختار داخلی کاخ و اشیای به‌جامانده از آن دوره مربوط به قرن هفدهم است. کلکسیون‌های بسیار جذب‌کننده و ارزشمندی در این کاخ وجود دارد. همچنین نقاشی‌های بسیار ارزشمند ایتالیایی و خارجی در این کاخ قرار دارد.

کاخ ریاله جاذبه جنوا

میدان دفراری در جنوا

میدان دفراری از میدان‌های زیبای شهر جنواست که افراد زیادی برای گشت شبانه از این مکان بازدید می‌کنند. این میدان محل مناسبی برای گرفتن عکس‌های به‌یادماندنی و همچنین صرف غذای ایتالیایی است. در اطراف این میدان رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های سوغاتی متعددی وجود دارد و در وسط میدان یک فواره شگفت‌انگیز مشاهده می‌شود. در کنار میدان نیز موزه‌ای به نام قصر دوکاله بنا شده است و نمایشگاه‌های فرهنگی متعددی در آن برگزار می‌شود.

میدان دفراری جاذبه‌های گردشگری جنوا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات