جاده آپیان رم مسیری منحصربه‌فرد و زیبا

2 سال پیش 0 دیدگاه

این مقاله اطلاعاتی در مورد جاده آپیان رم که به عنوان Via Appia شناخته می‌شود و مکان‌های تاریخی مختلفی که می‌توانید از جاده تاریخی مشاهده کنید، ارائه می‌دهد. علاوه بر مرور برخی از مکان‌های دیدنی قابل توجه‌تر در این منطقه، همچنین به شما کمک می‌کند بازدید خود را با جزئیات در مورد نحوه رسیدن و انتظارات خود در سفر به ایتالیا، برنامه‌ریزی کنید.

برنامه‌ریزی برای بازدید از جاده آپیان در رم

این بخش بر روی اطلاعاتی تمرکز دارد که به شما کمک می‌کند سفر خود را در مسیر آپیان برنامه‌ریزی کنید. ما جزئیاتی مانند بهترین زمان برای بازدید، نحوه رسیدن و آنچه هنگام پیاده‌روی در این جاده باستانی باید انتظار داشته باشید را پوشش خواهیم داد.

جاده آپیان رم

چگونه به جاده آپیان رم برسیم؟

قبل از این که به مسیرها برویم، ذکر این نکته مهم است که این جاده در مجموع حدود 62 کیلومتر امتداد دارد، بنابراین برای اکثر مردم پیاده‌روی در کل جاده دشوار است. اگر از رم بازدید می‌کنید و می‌خواهید همه مکان‌های جاده آپیان رم را ببینید، به احتمال زیاد گردش خود را به منطقه اطراف پارک منطقه‌ای Appia Antica محدود خواهید کرد. دو خط اتوبوس (#118 و #218) وجود دارد که به مرکز بازدیدکنندگان در پارک منطقه‌ای آپیا آنتیکا خدمات‌رسانی می‌کنند که فقط 13 دقیقه از کولوسئوم در شماره 118 فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از جزیره بورانو بهشتی در کنار ونیز

 اگر تمایلی به سوار شدن به اتوبوس ندارید، می‌توانید سوار مترو شوید و در ایستگاه Colli Albani/Parco Appia Antica پیاده شوید. تنها مشکل مترو این است که شما را در سمت اشتباه پارک پیاده می‌کند. اگر هیچ یک از این گزینه‌ها خوب به نظر نمی‌رسند، ممکن است بخواهید به جای آن از اتوبوس تورهای هاپ-آن-هاپ-آف استفاده کنید. Big Bus Tours در پارک منطقه‌ای Appia Antica توقف و حتی مسیر Appian Way را طی می‌کند.

جاده آپیان در رم

بهترین زمان برای بازدید از جاده آپیان

از آنجایی که این جاده یک جاده عمومی است، واقعا هیچ ساعتی وجود ندارد که نتوانید از آن بازدید کنید. هنگام تلاش برای انتخاب زمان مناسب برای پیاده‌روی در مسیر جاده آپیان رم باید جزئیاتی را در نظر داشته باشید.

بهترین زمان برای بازدید از جاده آپیان

اگر قصد دارید به مرکز بازدیدکنندگان بروید یا حتی فقط در پارک منطقه‌ای آپیا آنتیکا قدم بزنید، این ساعات را در نظر داشته باشید. آن‌ها خدمات مختلفی از جمله اجاره دوچرخه دارند تا به شما کمک کنند مسیر خود را در جاده آپیان رم پیدا کنید.

مرکز بازدیدکنندگان آپیا آنتیکا

همه روزه از ساعت 9:30 الی 18:00

پارک منطقه‌ای آپیا آنتیکا

همان‌طور که گفته شد، برخی روزها و زمان‌ها احتمالا نتایج بهتری را به همراه خواهند داشت.

روزهای هفته: 9:30 صبح تا 13:00 (13:00) | 14:00 (2 بعدازظهر) - 18:30 (6:30 بعدازظهر)

آخر هفته: 9:30 صبح تا 9:00 بعدازظهر (7 بعدازظهر)

علاوه بر این جزئیات، ممکن است بخواهید در نظر داشته باشید که چه زمانی از روز را می‌خواهید از این جاده بازدید کنید.

جاذبه جاده آپیان رم

اکثر مردم سفر خود را در اواخر صبح یا اوایل بعدازظهر انجام می‌دهند که به آن‌ها زمان زیادی برای دیدن همه‌چیز و لذت بردن از پیاده‌روی می‌دهد. برخی از بازدیدکنندگان نشان داده‌اند که تجربه طلوع یا غروب خورشید می‌تواند به همان اندازه ارزشمند باشد. اگر قصد دارید هنگام طلوع خورشید از جاده آپیان رم دیدن کنید، به خاطر داشته باشید که پارک باز نخواهد بود. حتی در شلوغ‌ترین حالت خود، جاده آپیان در رم به ندرت شلوغ می‌شود.

 اکثر مردم گزارش می‌دهند که اینجا مکانی عالی برای دور شدن از جمعیت معمولی گردشگران است و فضای زیادی برای گروه‎های بزرگ‌تر دارد تا بدون این‌که مانعی برای کسی ایجاد کنند، از این منطقه لذت ببرند. اگر واقعا می‌خواهید این جاده باستانی را برای خود داشته باشید، در نظر داشته باشید که صبح زود ساعت 9:30 تا 11 صبح یا بعدازظهر در ساعت 5 تا 6:30 بعدازظهر (7 بعد از ظهر آخر هفته‌ها) خود را به آنجا برسانید.

جاذبه‌های جاده آپیان رم

یکی دیگر از جزئیات مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که جاده آپیان رم روز یکشنبه برای عبور وسایل نقلیه شخصی بسته است. اگر قصد دارید در این جاده تاریخی قدم بزنید، بسته به مدت زمانی که قصد دارید برای پیاده‌روی در مسیر جاده آپیان رم صرف کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که حداقل 1-2 ساعت در آن منطقه باشید.

اگر قصد پیاده‌روی از طریق آپیا را دارید، پوشیدن کفش‌های راحت و آماده شدن برای سفر بسیار مهم است. با این حال، توجه داشته باشید که می‌توانید یک دوچرخه، دوچرخه الکترونیکی یا یک ماشین الکتریکی (گاری گلف) اجاره کنید تا در جاده باستانی راحت‌تر سفر کنید. علاوه بر این، می‌توانید توری را رزرو کنید که اطلاعات دقیقی در مورد Via Appia و بسیاری از سایت‌هایی که در طول مسیر خواهید دید، به شما ارائه می‌کند. برخی از تورها شامل اجاره دوچرخه به عنوان بخشی از خدمات می‌شوند.

جاذبه‌های جاده آپیان رم

این جاده یکی از زیباترین جاذبه‌های رم به‌شمار می‌رود، مکان‌های تاریخی مختلفی برای دیدن در مسیر آپیان وجود دارد.

برخی از مکان‌ها محبوب‌تر از سایر مکان‌ها هستند اما در طول هر پیاده‌روی در این جاده باستانی حداقل چند نقطه‌ دیدنی قابل توجه را خواهید دید. با این گفته، اجازه دهید در مورد برخی از جاذبه‌های جاده آپیان رم صحبت کنیم.

مقبره پریسیلا

قدمت این مقبره رومی باستان به قرن اول باز می‌گردد که توسط مردی به نام تیتوس فلاویوس آباسکانتو برای همسرش پریسیلا ساخته شد. در قرن یازدهم و پس از آن، این مقبره به عنوان یک قلعه مورد استفاده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره برج پیزا | علت کج‌بودن برج پیزا

کلیسای Domine Quo Vadis

اگرچه این کلیسا دقیقا باستانی نیست، اما احتمالا وقتی قدم زدن خود را در مسیر آپیان شروع می‌کنید، ظاهر خواهد شد. خود این بنا در سال 1637 ساخته شده، اما از قرن نهم در این مکان پناهگاهی وجود داشته است. گفته می‌شود که پیتر رسول در این منطقه زندگی می‌کرده است و شواهدی از دخمه‌های St. سباستین که این ادعا را تایید می‌کند، نیز به چشم می‌خورد. همچنین اعتقاد بر این است که در اینجا عیسی مسیح با سنت مسیح ملاقات کرد. پیتر این کلیسا روبه‌روی Sepolcro di Priscilla و مرکز بازدیدکنندگان Appia Antica قرار دارد.

جاذبه‌های توریستی جاده آپیان رم

کلیسای کوچک رجینالد پول

این کلیسا را ​​درست پایین جاده آپیان رم از مرکز بازدیدکنندگان خواهید یافت که در سال 1539 توسط کاردینال رجینالد پول ساخته شد. چند نظریه مختلف برای این که چرا کاپلا ساخته شده، وجود دارد اما یک احتمال این است که کاردینال فکر می‌کرد که کلیسای Domine Quo Vadis جایی نبود که مسیح با سنت مسیح ملاقات کرده بود.

گورستان Colombario dei Liberti di Augusto

این گورستان باستانی برای نگهداری از قبرهای بردگان آزاد شده توسط امپراتور آگوستوس استفاده می‌شد و در دهه 1700 کشف و مورد مطالعه قرار گرفت و حدود 3000 طاقچه که برای نگهداری بقایای انسان ساخته شده بود را به نمایش گذاشت.

مقبره رومولوس

حتی اگر در یافتن هر یک از مکان‌های دیدنی و تاریخی دیگر در این جاده مشکل داشتید، از دست دادن این یکی تقریبا غیرممکن خواهد بود. این مقبره که در سرزمین امپراتور سابق ماکسنتیوس یافت شد، به افتخار پسرش رومولوس ساخته شد. با وجود این که این سازه، سال‌هاست رو به زوال بوده است، دیوارهای اطراف این سایت همچنان مثل همیشه با ابهت هستند.

مسیر جاه آپیان

سیرک ماکسنتیوس

سیرک و قصری که در اینجا یافت می‌شود، اگرچه ممکن است به اندازه مقبره مجاور آن چشمگیر نباشد اما قطعا دیدنی خواهد بود. این زمین و ساختمان‌های روی آن، زمانی متعلق به امپراتور ماکسنتیوس بوده است. در ابتدا هر سازه در نقطه‌ای بین 306-312 پس از میلاد ساخته شد.

 

مسیر جاده آپیان در رم

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات