جاذبه سانتا کلارا | 10 چیزی که باید در سانتا کلارای کوبا تجربه کنید

2 سال پیش 0 دیدگاه

مکان‌های زیادی است که به عنوان جاذبه سانتا کلارا می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. سانتا کلارا یک شهر در بخش‌های مرکزی کشور کوباست که در سال 1689 تاسیس شد. این شهر به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت کوبا ثبت شده است و بناهای تاریخی زیادی دارد که می‌توان به عنوان جاذبه سانتا کلارا معرفی کرد. اما به جز بناها و ساختمان‌ها و مناظر طبیعی، این شهر به خاطر چهره‌ها و افراد مشهوری مانند چه گوارا هم معروف است.

چه گوارا کسی بود که در سال 1958 به رژیم باتیستا پایان داد و باعث آزادی این شهر شد. هر چند مشهورترین شهر کوبا، هاواناست که پایتخت این کشور به شمار می‌رود اما سانتا کلارا هم به خاطر کاراکترها و تاریخ انقلابی که دارد و همچنین بناهای تاریخی که پتانسل خوبی برای جذب توریست داشته، توانست توجه مردم دنیا را به خودش جلب کند.

معرفی جاذبه‌های سانتا کلارا

اگر به انقلاب کوبا و کاراکتر چه‌گوارا در سفر به کوبا علاقه‌مند باشید، این شهر می‌تواند روایتگر داستان زندگی و روند جنگ و انقلاب این شخص باشد. مکان‌ها و بناهای زیادی وجود دارند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید حال و هوای آن دوران را به خوبی تجسم کنید. از این گذشته، مناظر طبیعی و بناهای تاریخی دیگری هم هستند که به عنوان جاذبه سانتا کلارا می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. در ادامه با 10 جاذبه سانتا کلارا بیشتر آشنا می‌شویم.

جاذبه‌های سانتا کلارا

پارک ویدال یکی از جاذبه‌های سانتا کلارا کوبا

پارک ویدال در مرکز شهر سانتا کلارا کوبا واقع شده است و تماما میدان مرکزی شهر را شامل می‌شود. میدان مرکزی یکی از مهم‌ترین تفریح‌گاه‌هایی است که می‌توانید هرچند بار که بخواهید، برای اقامت به آنجا بروید. پیشنهاد ما این است که حتما سر زدن به این پارک را در برنامه سفرتان قرار دهید. می‌توانید در این پارک، زندگی روزانه مردم را از نزدیک، تماشا و با مردم محلی صحبت کنید.

با سفر به کوبا، در هر شهری یک نقطه تجمع اصلی در شهر پیدا می‌کنید که می‌توانید چند ساعت از وقت‌تان را در آنجا سپری کرده و روح و فرهنگ شهر را بهتر لمس کنید. برای شهر سانتا کلارا کوبا، پارک ویدال این نقش را ایفا می‌کند. در اطراف این پارک، معماری جذابی به چشم می‌خورد. ترکیبی از سبک نئوکلاسیک و سبک دوره‌ای استعماری به همراه بناهای یادبود تاریخی باعث شده‌اند که این پارک طی یک مراسم در سال 1998 به عنوان آثار ملی کوبا ثبت شود.

 بیشتر بخوانید: جاذبه‌های کوبا | جاهای دیدنی کوبا که حتما باید ببینید

تئاتر لاکاریدا جاذبه‌های سانتا کلارا کشور کوبا

شاید تنها با دیدن نمای نئوکلاسیک و سفید این ساختمان، تمایل‌تان را برای ادامه بازدید از دست بدهید اما اشتباه نکنید. کافی است یک بار فضای داخلی این ساختمان را ببینید تا متوجه شوید که چرا این تئاتر یکی از آمفی‌تئاترهای مهم دوره استثمار است. سه ردیف، سالن اجتماعات یو شکل و مجسمه‌های مرمر از جمله ویژگی‌های معماری داخلی این آمفی‌تئاتر است. یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این تئاتر، سقف آن است که از تماشای آن خسته نمی‌شوید.

جاذبه‌های سانتا کلارا کشور کوبا

کلیسا جامع سانتا کلارا، یکی از جاذبه‌های سانتا کلارا در کوبا

تا سال 1923 کلیسای جامع در میدان مرکزی شهر واقع شده بود تا این که این کلیسا خراب و به جای آن در سال 40 یک کلیسا جامع دیگر بنا شد. این کلیسا در چند متری میدان مرکزی به سبک نئوگوتیک ساخته شده و مهم‌ترین بنای مذهبی شهر محسوب می‌شود. همچنین یک مجسمه سفید رنگ از حضرت مریم در آن قرار دارد که طی سال‌ها به طرز مرموزی گم شده بود اما اخیرا آن را به محل سابق خود برگردانده‌اند.

 تپه‌های کاپیرو در شهر سانتا کلارا در کوبا

تپه‌ها و مناظر طبیعی به خاطر حس و حال خوبی که در شما ایجاد می‌کنند، جزو جاذبه‌های یک شهر محسوب می‌شوند. در شهر سانتا کلارا هم سه تپه کوچک وجود دارد که سابقه تاریخی دارند چرا که چه گوارا در دوران انقلاب کوبا، مخفیگاه خود را در این قسمت بنا کرده بود.

این تپه‌ها به عنوان جاذبه سانتا کلارا بازسازی و بهینه‌سازی شده‌اند و روی کوچک‌ترین تپه یک بنای یادبود جنگ و کمی آن‌طرف‌تر یک مکان برای تماشای چشم انداز های شهر ایجاد شده است. اگر به این شهر سفر کردید، حتما به این تپه‌ها هم سری بزنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید که به خاطر فضای طبیعی که دارند، یکی از مکان‌هایی هستند که می‌توانید زندگی روزمره مردم این شهر را از نزدیک ببینید.

کاخ استانی از جاذبه‌های سانتا کلارا کوبا

گفتیم که در اطراف میدان مرکزی پارک ویدال، بناهای تاریخی زیادی وجود دارند که یکی از آن‌ها یک کاخ باشکوه است که به عنوان کاخ استانی شناخته می‌شود. این کاخ در شرق میدان واقع و در سال 1902 به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است. کاخ استانی امروزه کاربرد کتابخانه دارد و از ساعت 9 تا 17 می‌توانید به آن‌جا مراجعه کرده و حتی از کتاب‌های نادر آن دیدن کنید.

 

 

جاذبه‌های دیدنی سانتا کلارا

کلیسا بوئن وایجه

بوئن وایجه سومین کلیسا قدیمی شهر است که معماری آن، شامل ترکیبی از سبک‌های گوتیک، رومانسک و نئوکلاسیک است. قدمت این کلیسا به سال 1707 برمی‌گردد و تماشای طراحی داخلی و نمای بیرونی آن یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که در برنامه سفر به این شهر باید انجام دهید.

مجسمه چه گوارا و کودک جاذبه‌های سانتا کلارا

همان‌طور که گفتیم، مهم‌ترین کاراکتر تاریخ معاصر این شهر چه‌گوارا است. برای همین است که در یک گوشه از شهر می‌توانید تمثیلی از او را ببینید که یک کودک را در آغوش گرفته است. کافی است به این مجسمه یک نگاه دقیق داشته باشید تا نمادهای نهفته آن را ببینید. مجسمه‌سازان وقت زیادی را برای پرداختن به جزئیات این مجسمه صرف کردند و تلاش زیادی برای این داشتند که بهترین اثر خود را به جای بگذارند. این مجسمه از بناهای تاریخی فاصله دارد و در ساختمان‌های اداری واقع شده است. اما اگر به کاراکتر چه گوارا علاقه دارید، حتما از این مجسمه هم به عنوان جاذبه سانتا کلارا دیدن کنید.

خانه شهر سانتا کلارا

این خانه، وظیفه پیشرفت فرهنگ این شهر را به عهده دارد. خانه شهر میزبان نمایشگاه‌های هنری، فستیوال‌های موسیقی و فیلم است و افراد زیادی را به خودش جلب می‌کند. این خانه بعد از بازسازی و مرمت دوباره بازگشایی شد که در مناسبت‌ها و به بهانه‌های مختلف، مراسمات مختلفی در آنجا اجرا می‌شود.

موزه هنرهای تزئینی در شهر سانتا کلارا کوبا

این بنا در قرن 18 به موزه تغییر کاربری دارد و آثار باستانی کوبا در آن جمع‌آوری شد. در این موزه می‌توانید مبل‌ها، میزها و تمام وسایلی که به تاریخ کوبا و سبک زندگی مردم ربط دارد را ببینید. هنگام شب در این موزه، موسیقی زنده اجرا می‌شود که تماشای دیدن وسایل موزه را دو چندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: 10 مورد از خوشمزه‌ترین غذاهای کوبا که نباید از دست بدهید

موزه آبل

این موزه در پادگان نظامی سابق تشکیل شده است که در آن، نیروهای باتیستا در سال 1959 خود را تسلیم چه گوارا کردند. تمام وسایل این موزه اتیکت اسپانیایی دارند که هنگام بازدید از آن‌ها اطلاعات خوبی از تاریخ جنگ در این شهر به دست می‌آورید.

کلیسا Mission Santa Clara

این کلیسا یکی از قسمت‌های تارخی شهر است که در حال حاضر در محوطه دانشگاه واقع شده است. این کلیسا در سال 1770 تاسیس شد و وظیفه‌اش این بود که دین مسیحیت را به جمعیت این شهر برگرداند.

متاسفانه همه چیز طبق برنامه‌ پیش نرفت و چندین بلایای طبیعی در طول سال باعث تخریب این بنا شد. به این ترتیب این ساختمان از جای اصلی خود به مکان فعلی‌اش منتقل شد. در طول سال‌ها این کلیسا دیگر کارکرد اصلی خود را ندارد و تنها به عنوان یک کلیسا و موزه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

جاذبه‌های توریستی سانتا کلارا

موزه de Saisset

اگر نام  Ernest de Saisset برای‌تان آشنا نیست، او یکی از هنرمندان به نام آن حوالی بوده است که در قرن نوزدهم میلادی می‌زیست. او به عنوان یک مهاجر فرانسوی در دانشگاه سانتا کلارا ثبت نام و نقاشی را به عنوان یک مرد جوان مطالعه کرد. موزه Ernest de Saisset امروز بیش از 100 تا از آثار او را در خود جای داده است. همچنین آثار هنرمندان دیگر اروپایی و آمریکایی هم در این موزه به چشم می‌خورند.

بازار کشاورزان سانتا کلارا

بهترین راه برای معاشرت با مردم محلی این شهر، این است که در بازار کشاورزان شرکت کنید. در این بازار علاوه بر این که از آب و هوای دلپذیر سانتا کلارا لذت می‌برید، می‌توانید محصولات کشاورزی تازه و سالم را تهیه کنید.

بازار کشاورزان در تمام ایام سال باز است و همیشه تازه‌ترین محصولات کشاورزی فصل را برای فروش به خریداران ارائه می‌دهد. در این بازار، محصولات بهداشتی هم به فروش می‌رسد. با هزینه کردن چند دلار می‌توانید از کشاورزان این شهر حمایت و خودتان هم مواد غذایی سالم و تازه تهیه کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات