معرفی لایپزیگ زیباترین شهر ایالت زاکسن+ جاذبه‌های لایپزیگ

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های لایپزیگ با موزه‌های عالی، بازارها و کلیساهای باشکوه، کافه‌های شهر و همچنین معماری منحصر به فرد خانه‌ها به یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی آلمان تبدیل شده است. این شهر تاریخی در محل تلاقی سه رودخانه در شرق آلمان و در فاصله 160 کیلومتری (100 مایل) از برلین، بزرگ‌ترین شهر زاکسن یک شهر تجاری مهم در دوران امپراتوری روم قرار دارد.

افرادی مانند باخ، واگنر مندلسون و گروه کر پسران که در اوایل قرن سیزدهم ایجاد شد، از نوازندگان مشهور این شهر هستند. 200 سال پیش در این شهر ناپلئون در یک نبرد خونین شکست خورد، اما امروزه لایپزیگ به خاطر صلح شناخته می‌شود و تظاهرات مسالمت‌آمیزی برای اتحاد مجدد آلمان در آن آغاز شده است. 

در ادامه با معرفی جاذبه‌های شهر لایپزیگ در آلمان همراه ما باشید.

موزه Zeitgeschichtliches Forum 

این موزه از سال 1949 مورد توجه مجمع Zeitgeschichtliches قرار گرفت. در جنگ جهانی دوم وقتی که آلمان به دو قسمت تقسیم شد، این انجمن مسئول ساخت دیوار برلین و اتحاد مجدد در سال 1989 بود و تا به امروز به کار خود  ادامه می‌دهد. این موزه همچنین به زندگی روزمره تحت سلطه شوروی توجه ویژه‌ای دارد. از مجموعه‌های با ارزش این موزه می‌توان به تجربیات شخصی در 3200 مورد در نمایشگاه دائمی و همچنین 200000 مورد دیگر در مورد تاریخ جمهوری دموکراتیک آلمان اشاره کرد.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Grimmaische Str. 6, 04109 Leipzig, آلمان

ساعت کاری: 9 تا 18

تلفن: +49 341 22200

وب‌سایت: www.hdg.de/zeitgeschichtliches-forum/

 

جاهای دیدنی لایپزیگ

موزه باخ (Bach Museum)

 یوهان سباستین باخ یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان تمام دوران است که در 300 سال پیش زندگی می‌کرد. موزه باخ یکی از جاهای دیدنی لایپزیگ است که می‌توانید به جستجوی موسیقی و زندگی او بپردازید. خانه باخ تخریب و این موزه روبروی خانه او ساخته شد. در "اتاق گنج" می‌توانید دست نوشته‌های اصلی باخ را تماشا کرده و همچنین به ضبط‌های صوتی بزرگ‌ترین قطعات او گوش کنید. کنسرتو براندنبورگ و ماسه در بی مینور از جمله آثار باارزش او هستند.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Thomaskirchhof 15/16, 04109 Leipzig, آلمان

ساعت کاری: 10 تا 18

تلفن: +49 341 9137202

وب‌سایت: www.bachmuseumleipzig.de/de/bach-museum

بیشتر بخوانید: آشنایی با جاذبه‌های هیلدسهایم در آلمان شهر شیروانی‌ها

پاساژ مادلر (Madler Passage)

این مکان در سال 1529 به یک بار زیرزمینی تعلق داشت و در طول قرن‌ها ساختمان‌های جدیدی بازسازی و یا ساخته شدند. امروزه یک پاساژ بزرگ خرید به نام گذرگاه مادلر در این مکان گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. رستوران‌ها و ادارات بسیاری در این مجموعه شیشه‌ای وجود دارند و با تماشای ساختمان‌های تزئینی و مجسمه‌ها این فرصت را دارید به گذشته سفر کنید. از دیگر ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به بوتیک‌های مجلل با ارائه اقلام بی‌نظیر اشاره کرد.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Grimmaische Str. 2-4, 04109 Leipzig, آلمان

ساعت کاری: 10تا 19

تلفن: +49 341 216340

وب‌سایت: www.maedlerpassage.de

دیدنی‌های لایپزیگ

موزه Museum in der Runden Ecke

این موزه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری لایپزیگ، طرفداران مشتاق رمان‌های جاسوسی را به سمت خود می‌کشاند. این مجموعه به مدت چهل سال، دفتر پلیس مخفی آلمان شرقی بود که ساکنان لایپزیگ را زیر نظر می‌گرفت. در این موزه، مجموعه‌های از لباس‌های مبدل، تجهیزات نظارتی، تجهیزات شکنجه و تبلیغاتی اختصاص به نمایش گذاشته شده که استاسی برای کنترل و دستکاری شهروندان استفاده می‌کرد و در حال تخریب همه چیز بود که گروهی از شهروندان کنترل را به دست گرفتند. همه نمایشگرها به زبان آلمانی هستند اما می‌توان از راهنماهای صوتی به زبان انگلیسی نیز استفاده کرد.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Dittrichring 24, 04109 Leipzig, آلمان

ساعت کاری: 10 تا 18

تلفن: +49 341 9612443

جاذبه‌های گردشگری لایپزیگ

شهر هوخهاوس (City-Hochhaus)

بلندترین ساختمان شهر با ارتفاع 142 متر (466 فوت) که در سال 1975 تکمیل شد‌. این ساختمان غول‌پیکر 30 طبقه‌ای با معماری چند وجهی منحصر به فرد خود به سبکی بسیار مدرن از اوایل قرن یازدهم به یکی از جاذبه‌های شهر لایپزیگ در آلمان تبدیل شده است. شهر هوخهاوس در بین مردم محلی، به عنوان "دندان خواب" شناخته می‌شود. در طبقه 29 یک رستوران وجود دارد که دیدن مناظر خیره‌کننده از آنجا بسیار بی‌نظیر است. 

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: City-Hochhaus Leipzig, Augustuspl. 9, 04109 Leipzig, آلمان

جاذبه لایپزیگ

تالار شهر جدید (New Town Hall)

تالار شهر جدید در محل یک کاخ قدیمی در سال 1905 ساخته شد و با 115 متر ارتفاع بلندترین برج شهرداری کشور است‌. این تالار به یک قصر یا قلعه شباهت دارد و به عنوان یک نقطه عطف مهم نه تنها در لایپزیک بلکه در تمام آلمان شناخته می‌شود. در طول جنگ جهانی دوم، تالار شهر توسط نازی‌ها اشغال شد و خودکشی‌های متعددی در روزهای پایانی جنگ در آن اتفاق افتاد.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Martin-Luther-Ring 4, 04109 Leipzig, آلمان

ساعت کاری: 8 تا 16

تلفن: +49 341 1232241

وب‌سایت: www.leipzig.de

جاذبه‌های دیدنی لایپزیگ

باغ وحش لایپزیگ (Leipzig Zoo)

 باغ‌وحش لایپزیگ (Zoologischer Garten Leipzig) از اماکن دیدنی لایپزیگ آلمان به شمار می‌رود که برای رفاه حیوانات، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است. مدرن‌ترین باغ وحش در جهان که از 850 گونه حیوانی در مجموعه‌ای شبیه زیستگاه بومی، Gondwanaland، یک جنگل بارانی استوایی سرپوشیده به اندازه دو زمین فوتبال نگهداری می‌کنند. از حیوانات این باغ‌وحش می‌توان به گوریل‌ها و شامپانزه‌ها یا پانگولین چینی کمیاب اشاره کرد‌.

موزه‌های لایپزیگ

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Pfaffendorfer Str. 29, 04105 Leipzig, آلمان

ساعت بازید: 9 تا 19

تلفن: +49 341 5933385

بیشتر بخوانید: 14 جاذبه دیدنی شهر درسدن آلمان که نباید از دست بدهید | جاذبه شهر درسدن

کلیسای سنت نیکلاس (St. Nicholas Church)

 کلیسای سنت نیکلاس متعلق به قرن دوازدهم است که به سبک رومی، گوتیک ساخته و اکنون به سبک باروک بازسازی شده است. در کلیسای کوچک شمالی منبر لوتر که به دلیل وجود آن در زمان مارتین لوتر به این نام خوانده می‌شود، وجود دارد. اولین خدمات لوتری لایپزیگ در این کلیسا برگزار شد.

باغ وحش لایپزیگ

همه‌چیز در مورد فضای داخلی از ستون‌های سفید که تا سقف اوج می‌گیرند، ظرافت، آرامش و صلح را تداعی می‌کند. یوهان سباستین باخ نیز مدیر موسیقی آن بود. این کلیسا به محلی برای تظاهرات دوشنبه، تبدیل شد. تظاهرات مسالمت‌آمیزی که در سال 1989 در نهایت به اتحاد مجدد آلمان انجامید.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Nikolaikirchhof 3, 04109 Leipzig, آلمان

ساعت کاری: 11 تا 18

تلفن: +49 341 1245380

وب‌سایت: http://www.nikolaikirche-leipzig.de/

پانومتر (Panometer)

یک گازسنج قدیمی که در سال 1909 برای نگهداری گاز طبیعی ساخته شد. اگر به داخل پانومتر بروید بزرگ‌ترین نقاشی‌های دیواری پارچه‌ای جهان شما را شگفت‌زده خواهد کرد. دور نقاشی‌های دیواری 344 فوت و ارتفاع 30 متر (98 فوت) است. بازدیدکنندگان تقریبا 50 فوت بالاتر از سطح زمین می‌توانند این نقاشی خیره‌کننده را تماشا کنند.

جاهای دیدنی شهر لایپزیگ

نقاشی‌های دیواری به صورت دیجیتالی در کنار هم قرار می‌گیرند و بر روی نوارهای پارچه چاپ می‌شوند. موضوع به صورت دوره‌ای تغییر می‌کند، برای مثال موضوع سال 2018 تایتانیک بود. در سال 1813 همچنین موضوعاتی شامل لایپزیگ، آمازونیا، روم باستان و کوه اورست به نمایش گذاشته شده است.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس:Richard-Lehmann-Straße 114, 04275 Leipzig, آلمان

ساعت کاری: 10 تا 17

تلفن: +49 341 3555340

وب‌سایت: www.panometer.de/en/homepage

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات