آشنایی با جاذبه‌های هیلدسهایم در آلمان شهر شیروانی‌ها

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های هیلدسهایم شامل آثار تاریخی و مدرنی هستند که شهرت هیلدسهایم به خاطر وجود آن‌هاست. تا سال 1945 میلادی حدودا 1900 خانه در این منطقه وجود داشته که در جنگ جهانی دوم تخریب شده و از بین رفتند. این خانه‌ها بعد از اتمام جنگ دوباره ساخته شدند اما این‌بار با یک سبک معماری مدرن که شکل و شمایل شهر را به طور کامل تغییر داد.

علاوه بر خانه‌ها مکان‌های دیگری همچون تالار‌های صنفی دوران رنسانس، خانه‌های پاتریسیون و ساختمان شهرداری مورد بازسازی قرار گرفته و بسیار جذاب و دیدنی هستند.

هیلدسهایم به خاطر وجود جاذبه‌هایی مثل کلیسای سنت مایکل و کلیسای مریم مقدس، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. کلیسای جامع هیلدسهایم دارای یک گنجینه ارزشمند است که در حقیقت موزه آثار درخشان روم باستان محسوب می‌شود. برای آشنایی با جاذبه‌های هیلدسهایم در سفر به آلمان به خواندن این مطلب ادامه دهید.

 

کلیسای سنت مایکل، جلوه‌ای زیبا از معماری اوتونی

همان‌طور که در ابتدا گفتیم،  کلیسای سنت مایکل یکی از بنا‌هایی است که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این کلیسا در سال‌های ابتدایی قرن 11 میلادی به سبک معماری اوتونی ساخته شد. سبک معماری این ساختمان، شباهت زیادی به معماری مساجد مسلمانان دارد؛ به طوری که در 2 سمت آن سازه‌های مناره شکل وجود دارد.

در پشت مناره نیز برج‌های دایره‌ای و گنبد مانندی دیده می‌شود. در وسط مناره‌ها و گنبد‌ها هم ساختمانی به شکل مدرن ساخته شده است. اگر به تصویر کلیسای سنت مایکل دقت کنید، در بالای شبستان، یک سقف رنگ شده متعلق به قرن 13 میلادی را می‌بینید. در این کلیسا ستون‌ها به صورت متناوب کار گذاشته شده و سرستون‌ها به شکل مکعبی هستند. این‌ها تماما ویژگی‌های سبک معماری اوتونی است که در ساختار کلیسای سنت مایکل نمایان است.

 

جاهای دیدنی هیلدسهایم

کلیسای جامع مریم مقدس؛ به جامانده از قرن یازدهم

این کلیسا در جنگ جهانی به طورکامل تخریب اما در دهه 1950 میلادی بازسازی شد. همچنین در سال‌های اخیر نیز مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. کلیسای جامع مریم مقدس که یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های هیلدسهایم به شمار می‌رود، در سال 2014 افتتاح شد. این کلیسا نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

معماری این بنا مانند کلیسای سنت مایکل از سازه‌های متقارن تشکیل شده است. بنای قبلی این کلیسا که در جنگ جهانی از بین رفت،  مربوط به قرن 11 میلادی بوده است. در‌های آن از نوع برنوارد بوده و دو جفت در از جنس برنز متعلق به قرن 11 هستند. بر روی این درهای برنزی، جملاتی از انجیل مقدس به صورت نقش برجسته وجود دارد.

 بیشتر بخوانید: آشنایی با ساختمان رایشتاگ برلین | معرفی + تاریخچه

بازار تاریخی در هیلدسهایم

این بازار تاریخی در سال‌های پس از جنگ جهانی، ساختمان‌های بتنی و مدرنی در اطراف خود می‌دید. فقط دو مورد از این ساختمان‌ها بازسازی شدند. یعنی ساختمان تمپل‌هاوس و تالار شهر که در قرن 14 ساخته شده‌اند. بعدها در قرن 16 ساختمان‌های دیگری مثل سالن اتحادیه نانوایان نیز به لیست بناهای احیا شده اضافه شدند. هزینه‌های مورد نیاز بازسازی این ساختمان‌ها از پول‌های اهدایی مردم هیلدسهایم تامین شد. آن‌ها همچنین عکس‌های قدیمی شهر هیلدسهایم را در اختیار معماران گذاشتند تا در طراحی ساختمان‌ها دقت لازم را به خرج دهند. بعد از آن نیز فواره رنسانس را بازسازی کردند. قدمت این فواره به سال 1942 برمی‌گردد. با بازسازی این فواره، زیبایی شهر هیلدسهایم تکمیل شد.

 

جاذبه دیدنی هیلدسهایم

موزه کلیسای جامع هیلدسهایم با گنجینه‌های ارزشمند

کلیسای جامع، یکی از جاذبه‌های دیدنی هیلدسهایم است که گنجینه‌های آن در موزه‌های سراسر دنیا به نمایش گذاشته شده و به موزه‌ای در هیلدسهایم برگردانده شدند. این موزه در سال 2015 افتتاح شده است. گنجینه‌های موزه کلیسای جامع، شامل ظروف،  نقاشی‌ها، جلیقه‌ها مجسمه‌ها و کتاب‌ها می‌شود. یکی از جالب‌ترین آثار این موزه صلیب برنوارد طلایی است که با سنگ‌های قیمتی و کریستال تزیین شده است. در زمان برنوارد هیلدسهایم، یک کتاب انجیل با جلد بلوطی و صفحاتی از جنس پوست از طرف او به این کلیسا اهدا شد. آثار کلیسای جامع هیلدسهایم اغلب متعلق به قرن 11 میلادی هستند که در موزه جدید قرار داده شده‌اند.

 

 

موزه کلیسای جامع هیلدسهایم

ساختمان‌های نیمه چوبی، در امان از جنگ

اگر از مرکز شهر هیلدسهایم فاصله بگیرید، خانه‌هایی نیمه چوبی را مشاهده می‌کنید که در دوران جنگ برخلاف بسیاری از ساختمان‌های هیلدسهایم، از تخریب در امان مانده‌اند. هریک از این خانه‌‌ها که مربوط به دوره‌های قرون وسطا و رنسانس هستند، با سبک معماری خاص و متفاوتی ساخته شده‌اند. در نمای اکثر آن‌ها کتیبه‌هایی را مشاهده می‌کنید که بر روی چوب کنده‌کاری شده و قدمت چند صد ساله دارند.

جذاب‌ترین بنا در بین این خانه‌های نیمه چوبی، خانه کند استرن، اسلحه‌ساز آلمانی است که برای تزیین آن از مجسمه‌های زیبای دوران رنسانس استفاده کرده‌اند. در این مجموعه همچنین نشان صنف زره‌داران هیلدسهایم نیز وجود دارد.

 

بازار تاریخی در هیلدسهایم

باغ ماگدالن، سرسبزی و زیبایی غیر قابل توصیف

از جمله زیباترین جاذبه‌های هیلدسهایم، باغ ماگدالن در مجاورت کلیسای سنت مایکل و در قسمت غربی هیلدسهایم است. این مکان یکی از قدیمی‌ترین پارک‌ها در هیلدسهایم به شمار می‌رود. در واقع باغ ماگدالن در حدود 1720 میلادی به طراحی هندسی باروک، برای زیبایی صومعه‌ای تاریخی به نام ماگدالن کلاستر،  ایجاد شد؛ اما بعد‌ها به دلیل متروکه شدن صومعه ماگدالن کلاستر و تغییر کاربری آن به یک پناهگاه، طراحی هندسی باغ آن نیز تخریب شد. هرچند در دهه 2000 میلادی این طراحی را با الگوبرداری از عکس‌های قدیمی آن بازسازی کردند. طراحی باغ ماگدالن به صورت مربع‌های هشت‌گانه است که یک مسیر 100 متری در میان آن‌ها ایجاد شده ‌است.

جاذبه هیلدسهایم

در نیمی از این مربع‌‌ها بوته‌های رز زیبا وجود دارد. تعداد این بوته‌ها به بالای 1500 تا می‌رسد. در بخش‌های دیگر باغ ماگدالن گل‌ها و سبزه‌های دیگری وجود دارد که قرار دادن مجسمه‌های زیبا در کنارشان، به زیبایی آن‌ها افزوده است. با توجه به توصیفاتی که از این باغ دل‌انگیز خواندید، می‌توان آن را به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی هیلدسهایم به حساب آورد.

 بیشتر بخوانید: 14 جاذبه دیدنی شهر درسدن آلمان که نباید از دست بدهید | جاذبه شهر درسدن

کلام پایانی

در این مطلب خواندنی و جذاب، تعدادی از جاذبه‌های گردشگری هیلدسهایم آلمان را به شما معرفی کردیم تا به آشنایی و افزایش اطلاعات شما درباره این شهر رویایی، کمک کنیم. به طورکلی هیلدسهایم یک شهر شگفت‌انگیز با جاذبه‌ها و مناظر چشم‌نواز است که هر گردشگری باید برای بازدید از آن‌ها وقت بگذارد. اگر از علاقه‌مندان به گردشگری باشید، ارزش این جاذبه‌های دیدنی را بهتر درک خواهید کرد. در صورتی که قصد سفر به این منطقه پر جاذبه را دارید، سفر دلپذیر و خاطره‌انگیزی را برای شما آرزومندیم.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات