جاذبه شگفت‌انگیز آبشار ویکتوریا در آفریقا

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه آبشار ویکتوریا، تجربه دیدنی از زیبایی و عظمت بر روی رودخانه زامبزی است و در مرز بین زامبیا و زیمبابوه قرار دارد. قبیله کولولو که در دهه 1800 در این منطقه ساکن بودند، آن را «Mosi-oa-Tunya» به معنی «دودی که رعد می‌زند» توصیف کردند. به عبارت امروزی‌تر، آبشار ویکتوریا به عنوان بزرگ‌ترین پرده آب در حال سقوط در جهان شناخته می‌شود.

 این عجایب هفتگانه طبیعی جهان، پهن‌تر از آبشار استنیاگاراو بلندتر ازایگوازو هستند و فعالیت‌های بیشتری برای گردشگران نسبت به مجموع هر دوی آن‌ها ارائه می‌شود. در ادامه مقاله اطلاعات جالبی از آبشار ویکتوریا کسب خواهید کرد.

آبشار ویکتوریا کجاست؟

آبشار ویکتوریا شهری در بخش غربی زیمبابوه، در آن طرف مرزلیوینگستون، زامبیا و نزدیک بوتسواناست. این شهر در کنار آبشارها قرار دارد. این مقصد توریستی پرطرفدار هم برای جویندگان ماجراجویی و هم به گردشگران فرصت‌های زیادی برای اکتشاف دارد. خبر خوب این است که مهم نیست در کدام طرف آبشار ویکتوریا باشید، می‌توانید به راحتی از مرز عبور کرده تا طرف دیگر آن را‌ کشف کنید.

آبشار ویکتوریا کجاست

جاذبه‌های آبشارهای ویکتوریا

شما می‌توانید فعالیت‌هایی مانند رفتینگ در آب‌های سفید، تاب خوردن در تنگه، بانجی جامپینگ، بازدید از جزیره لیوینگ استون یا صرف شام در یک رستوران قدیمی را انجام دهید. فقط به خاطر داشته باشید که پاسپورت خود را برای عبور از گذرگاه مرزی آماده کنید! همچنین می‌توانید غروب باشکوه خورشید در رودخانه قدرتمند زامبزی، سافاری‌های شبانه در طبیعت و بازدید از پرورش کروکودیل را ببینید.

بیشتر بخوانید: پارک ملی تیبل ماونتین مشهورترین جاذبه آفریقای جنوبی

برای گلف‌بازان، هتل Elephant Hills Resort دارای یک زمین گلف 18 سوراخ است که توسط گری پلیر، گلف‌باز حرفه‌ای آفریقای جنوبی طراحی شده است. برای کسانی که سبک زندگی آرام‌تری را می‌پسندند، هتل‌هایی وجود دارند که چای بعدازظهر را روی چمن‌های آراسته با چشم‌اندازی از پل معروف گذرگاه زیمبابوه به زامبیا ارائه می‌دهند.

جاذبه آبشار ویکتوریا

برای کسانی که قصد دارند چند روزی در "victoria falls بمانند، پارک ملی هوانگ ارزش بازدید را دارد. این پارک از نظر وسعت و تعداد و تنوع بازی در کنار سکوهای تماشای تماشایی و اقامتی از جمله اقامتگاه‌هایی با خانه درختی (با یا بدون پنجره) در میان برترین پارک‌های ملی آفریقا قرار دارد تا احساس کنید با طبیعت یکی شده‌اید!

پارک ملی هوانگه دارای تمام حیوانات بزرگ (شیر، پلنگ، کرگدن، فیل و بوفالو) با تخمین بیش از 108 گونه جانوری و زندگی پرندگان قابل توجه است! بهترین زمان برای بازدید از ان آگوست تا نوامبر است، پارک ملی هوانگ حدود 102 کیلومتر از آبشار ویکتوریا فاصله دارد و می‌توان اتوبوس‌های شاتل را در آبشار ویکتوریا دید.

بیشتر بخوانید: غارهای کیپ تاون | معرفی 11  غار شگفت‌انگیز کیپ تاون آفریقای جنوبی

آیا آبشار ویکتوریا بزرگ‌ترین آبشار دنیا است؟

 این آبشار با عرض 1708 متر (5604 فوت) و ارتفاع 108 متر (354 فوت) بزرگ‌ترین آبشار روی زمین است. آبشار فرشته در ونزوئلا بلندتر از آبشار ویکتوریاست اما ویکتوریا عریض‌‌تر است. این آبشار 1.5 برابر پهن‌تر و دو برابر ارتفاع آبشار نیاگاراست و برخلاف نیاگارا، پارک‌های ملی دیدنی دو طرف آن وجود دارد.

زمانی که کاوشگر اسکاتلندی، دکتر دیوید لیوینگستون برای اولین بار در سال 1855 به آبشار نگاه کرد، نمی‌دانست که این آبشار به عنوان بزرگ‌ترین آبشار جهان و یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان تایید می‌شود. از هزاران سال پیش که مردم Mosi-oa-Tunya را کشف کردند، چیزی تغییر نکرده است. آنچه اکنون می‌بینید، همان منظره حیرت‌انگیزی است که لیوینگستون را شگفت‌زده کرد.

آبشار ویکتوریا در آفریقا

بهترین زمان بازدید از آبشار ویکتوریا

زمان‌های مختلف سال تجربیات کاملا متفاوتی از منطقه فالز را ارائه می‌دهد. فصل اوج سیل حدود مارس و آوریل است که می‌توان قدرت کامل آبشار را با شکوه تمام مشاهده کرد. منظره هوایی آبشار در این زمان بسیار دیدنی است، با کاهش سیل، منظره آبشار در طول سال بهتر و بهتر می‌شود، اما در کمترین میزان در ماه‌های حدود نوامبر و دسامبر، آبشار به رودخانه‌های کوچک تبدیل می‌شود.

آبشار ویکتوریا در زیمبابوه

آبشار ویکتوریا در زیمبابوه یا زامبیا بهتر است؟

این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. هر دو طرف مناظر باشکوهی از آبشار ارائه می‌دهند، اما این ترجیحات محل اقامت و انتخاب فعالیت‌هاست که ممکن است بر تصمیم شما تأثیر بگذارد. حدود سه چهارم آبشار ویکتوریا در زیمبابوه قرار دارد، این کشور بیشترین امتیاز را از آبشار ویکتوریا دارد. می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی پارک ملی آبشار ویکتوریا قدم بزنید و از میان جنگل‌های بارانی پر پیچ‌وخم به سمت چشم‌اندازهای لبه دره بروید، جایی که جاذبه آبشار باشکوه ویکتوریا از شما استقبال می‌کند.

بهترین زمان بازدید از آبشار ویکتوریا

آیا می‌توان در استخر شیطان شنا کرد؟

استخر شیطان در سمت زامبیا آبشار ویکتوریا قرار دارد. این آبشار تقریباً در میانه راه در سراسر آبشار عرض مایل، نزدیک به جزیره لیوینگستون قرار دارد. استخر شیطان احتمالا بزرگ‌ترین استخر در جهان است. این استخر در لبه صخره‌ای طبیعی در آبشار ویکتوریا قرار دارد و تنها زمانی قابل دسترسی است که سطح آب در پایین‌ترین حد خود باشد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات