کوهنوردی در کوه هوآنگ شان در چین، جایی که نباید از دست بدهید

2 سال پیش 0 دیدگاه

کوه هوآنگ شان یکی ازمعروف‌ترین و زیباترین مناطق کوهستانی چین است که در سال 1990 در میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. کاج‌ها و صخره‌های عجیب و غریب و دریاهای ابری عرفانی از مناظر طبیعی و دیدنی کوه هونگ شان هستند. 黄山 Huángsān /hwung-shan/ هوانگ به معنی"زرد" و شان "کوه(ها)" معنا می‌شود. گردشگران بسیاری برای بازدید از چشمه‌های آب گرم، عکاسی و پیاده‌روی از این منطقه دیدن می‌کنند و از دیدن کاج‌ها و صخره‌های عجیب و غریب، دریاهای ابر، چشمه‌های آب گرم، طلوع و غروب خورشید در سفر با تور چین بی‌نهایت لذت خواهند برد.

در ادامه با معرفی کوه هوآنگ شان در سفر به چین همراه ما باشید.

کوه‌های هونگ شان نام خود را از امپراطور زرد گرفته‌اند!

این کوه‌ها در حدود 50 کیلومتر (30 مایل) شمال شهر هوانگشان در شرق چین قرار دارند و بلندترین قله 1864 متر / 6116 فوت ارتفاع دارد.کوه‌های زرد در سال 747 پس از میلاد به دلیل نام امپراتور زرد افسانه‌ای (هوانگ دی) نام گرفت. گفته می‌شود که جد اسطوره‌ای چینی‌ها، امپراطور زرد در این کوه زندگی می‌کرده و با تصفیه داروهای گرانبها به موجودی ماوراء‌طبیعی در کوه‌های زرد تبدیل شده بود.

کوهستان هوانگ شان چین

پس از آن، هوانگشان به شهرت رسید و معابد بودایی بسیاری ساخته شد و امروزه به دلیل مناظر باشکوه خود، بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. کوه‌های هونگ شان در فاصله یک ساعته از شهر Huangshan و در استان Huangshan قرار دارند و به کوه‌های زرد شهرت گرفته‌اند.

زیبایی طبیعی هوانگشان به یکی از جاذبه‌های کلاسیک و به عنوان "چهار عجایب طبیعی " شناخته می‌شود. زمین‌شناس برجسته چینی، خو شیاکه، بین سال‌های 1368-1644 در سلسله مینگ دو بار از کوه‌های زرد بازدید کرد و گفت: «پس از دیدن «پنج کوه» به دیدن کوه‌های دیگر نیازی ندارید و پس از دیدن هوانگشان نیازی به دیدن چهار کوه دیگر نخواهید داشت.»

کوه‌های هونگ شان

کاج‌هایی با نام خیالی در هوانگ شان

کاج‌های مقاوم کوه زرد در سراسر صخره‌ها‌ دیده می‌شود و بسیاری از کاج‌های قدیمی با توجه به ظاهر یا برخی افسانه‌ها نامگذاری شده‌اند. از معروف‌ترین کاج در کوه‌های زرد می‌توان به کاج مهمان گرامی اشاره کرد که در سمت شرقی قله جید اسکرین، در کنار غار ونشو واقع شده است. این درخت 10 متری به یک انسان شباهت دارد و در کنار مسیر، دست خود را به سمت مهمانان به نشانه تبریک دراز می‌کند. بسیاری از چینی‌ها، کاج را به عنوان دکوراسیون در اتاق نشیمن و رستوران‌های خود برای خوشامدگویی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: پارک ملی ژانگی دانکسیا | کوه های رنگی شگفت انگیز در چین

پرواز بر فراز صخره در کوه‌های زرد

افسانه‌های بسیاری در مورد کوه‌های هونگ شان چین وجود داشته و هر سنگ با اشکال عجیب، داستان مخصوص خود را دارد که به سنگ "زندگی" می‌بخشد. صخره پرواز به عنوان یکی از معروف‌ترین تخته سنگ‌ها در کوه‌های زرد به شمار می‌رود. این صخره مانند پرتاب نیزه بر روی یک طاقچه سنگی عظیم تکیه داده و 12 متر (39 فوتی) ارتفاع دارد.

 

کوه‌های هونگ شان چین

دریاهای ابر در کوه‌های هونگ شان

دریاهای ابر فضای شگفت‌انگیزی به کوه‌های زرد بخشیده‌ و باعث شده‌اند قله‌ها به جزیره‌هایی در آسمان تبدیل شوند. نوامبر تا مه از بهترین زمان‌ها برای بازدید از این پدیده حیرت‌انگیز است، به ویژه پس از روزهای بارانی، برفی و هنگام طلوع یا غروب خورشید از تماشای این شگفتی بسیار لذت خواهید برد.

دریای ابر در کوه‌های هوآنگ شان

 صدها قله و هزاران دره در کوه هوآنگ شان در چین وجود دارد و از پنج دریا شمال، دریای جنوب، دریای شرق، دریای غرب و دریای بهشتی نام‌گذاری شده‌اند. این قله‌ها شامل قله پایتخت آسمانی با (1800 متر/ 5900 فوت)، قله لوتوس (1873 متر / 6145 فوت) و تاپ روشن  (1841 متر / 6040 فوت) می‌شوند و به عنوان سه قله بلند و بهترین مکان‌ها برای دیدن دریاهای خیره‌کننده به شمار می‌روند و گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشانند.

تله کابین کوه‌های هوانگ شان

نور بودا از شگفتی‌های اعجاب‌انگیز در کوه‌های هوآنگ شان چین

برای تماشای نور بودا ناظر باید بین خورشید و ابر قرار گیرد که حدود 40 بار در سال اتفاق می‌افتد. یک پدیده نوری مانند هاله که سایه ناظر را احاطه می‌کند. در یک روز آفتابی از کوه دیدن کنید و بر فراز دریایی از ابر قرار بگیرید تا این پدیده شگفت‌انگیز را تماشا کنید.

 به احتمال زیاد نور بودابین در قله جید اسکرین، قله پایتخت آسمانی و ریج غاز سفید بین ساعت 3 تا 4 بعدازظهر ظاهر می‌شود که از دیدن آن بسیار لذت خواهید برد.

کوه‌های هوآنگ شان در چین

طلوع و غروب خورشید شگفت‌انگیز در کوه‌های هوآنگ شان در چین

تماشای طلوع و غروب خورشید در کوه‌های هونگ شان، تجربه‌ای بسیار فوق‌العاده خواهد بود. این جاذبه طبیعی افراد بسیاری را برای تماشای رنگ‌های شگفت‌انگیز به سمت خود می‌کشاند. بهترین عکس‌ها از طلوع آفتاب را می‌توانید از بریت تاپ پیک و غروب آفتاب را از غرفه ابری دورکننده بگیرید.

گردشگران بسیاری برای گرفتن عکس‌های ویژه از لحظات به یادماندنی ماه عسل، سالگرد یا تولد هنگام غروب و طلوع خورشید به کوه‌های زرد می‌آیند.

 بیشتر بخوانید: همه چیز درباره جاذبه زیبای دریاچه نمک چاکا در چین

چشمه‌های آب گرم از تفریحات لذت‌بخش زمستانی

پس از یک پیاده‌روی هیجان‌انگیز در کوه‌های هونگ شان در زمستان می‌توانید از چشمه آب گرم لذت ببرید. در دامنه کوه‌های زرد، هتل‌های معروف چشمه‌های آب گرم شرایط ایده‌آلی را برای گردشگران فراهم کرده‌ است. چشمه‌های آب‌گرم در محوطه هتل‌ها قرار دارند و پس از یک روز پیاده‌روی به خصوص در سرمای زمستان، آب‌تنی بسیار دلنشین خواهد بود.

کوهنوردی در کوه‌های هوآنگ شان

در چشمه‌های آب گرم استراحت کرده و از خواص شفابخشی و بازسازی آن استفاده کنید. این چشمه‌ها به عنوان چشمه‌های جوانی نیز شهرت دارند. گفته می‌شود هوانگ دی (امپراتور زرد) در چشمه آب گرم غسل کرد و خواص جادویی چشمه باعث شد که جوان‌تر شود.

چشمه‌های آب گرم کوه هوانگ شان

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات