آشنایی با شگفت‌انگیزترین پارک‌های ملی استرالیا

2 سال پیش 0 دیدگاه

 پارک‌های ملی استرالیا بسیار هیجان‌انگیز و نفس‌گیر هستند. همان‌طور که ممکن است انتظار داشته باشید، نهرها در مناظر پرپیچ و خم قرار دارند و جنگل‌های بارانی سرسبز و صخره‌های ناهمواری نیز وجود دارند. در غرب استرالیا سواحل کاملی وجود دارد که کانگوروها در آن زندگی می‌کنند و در کوئینزلند می‌توانید دره‌های پنهان و استخرهای طبیعی شفاف را کشف کنید.

معرفی پارک‌های ملی استرالیا

در این مقاله چند پارک ملی استرالیا را به شما معرفی می‌کنیم که در تور استرالیا می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. در اینجا می‌توانید طبیعت دست‌نخورده را در سفر به استرالیا از نزدیک تجربه کنید.

پارک ملی پورنولولو

استرالیای غربی بزرگ‌ترین ایالت استرالیاست که دارای مناطق وسیعی از طبیعت بکر است. پارک‌های ملی در استرالیای غربی مانند پارک ملی Purnululu میزبان برخی از هیجان‌انگیزترین آبشارها، مسیرهای پیاده‌روی، صخره‌ها و مناظر خیره‌کننده هستند. پورنولولو در یک مکان منزوی در منطقه دورافتاده کیمبرلی در شمال غربی استرالیا قرار دارد. در اینجا تشکیلات صخره‌ای محدوده بانگل وجود دارد که یکی از برجسته‌ترین نقاط پارک محسوب می‌شود. گنبدهای راه راه سیاه و نارنجی 300 متر بالاتر از دشت‌های اطراف قرار دارند.

پارک‌های ملی در استرالیا

پارک ملی نامبونگ

پارک ملی Nambung فاصله زیادی با Perth ندارد. تنها دو ساعت رانندگی تا انتهای جنوبی ساحل مرجانی، صحرای جذاب Pinnacles است. در اینجا هزاران ستون آهکی وجود دارد که چشم‌انداز را پر کرده و به بازدیدکننده احساس حضور در یک سیاره بیگانه را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بازدید از شهر زیرزمینی کوپر پدی استرالیا عجیب‌ترین شهر دنیا

پارک ملی کلبری

دو ساعت دیگر در شمال پارک ملی کلبری راه است. نقاط دیدنی این پارک دره‌های چشمگیر و صخره‌های مجسمه‌سازی شده با باد است. پنجره طبیعت، قلب همه عکاسان را تندتر می‌کند. طاق صخره‌ای طبیعی پنجره‌ای را تشکیل می‌دهد که از طریق آن، مناظری خیره‌کننده از مناظر ناهموار به تماشاگران ارائه می‌دهد. جویندگان ماجراجویی که از هیجان خاصی نمی‌ترسند، می‌توانند در اینجا قایق‌رانی کنند.

پارک‌های ملی کیپ لو گراند و کاریجینی

از دیگر پارک‌های ملی در غرب استرالیا می‌توان به پارک ملی کیپ لو گراند با سواحل پر از کانگورو و پارک ملی کاریجینی با استخرهای طبیعی منحصربه‌فرد و اقامتگاه زیست محیطی مجلل اشاره کرد.

 

پارک‌ ملی استرالیا

پارک ملی اسپرینگبروک 

اینجا مکانی است که در آن می‌توانید شاهد جنگل‌های سرسبز، آبشارهای دیدنی، نهرهای کوهستانی و مسیرهای پیاده‌روی باشید. این مکان دارای زیبایی منظره بی‌بدیلی است که اعصاب شما را آرام می‌کند؛ همچنین بخشی از جنگل‌های بارانی گندواناست. وقتی که در کوئینزلند هستید، این مکانی است که نمی‌توانید از دیدن آن غافل شوید که یکی از بهترین پارک‌های ملی استرالیا شناخته می‌شود.

پارک ملی کاکادو

پارک ملی کاکادو با آبشارهای چشمگیر، تالاب‌ها و فرهنگ بومی باستانی یکی از پارک‌های ملی کشور استرالیاست. پارک ملی کاکادو حدود دو ساعت با داروین فاصله دارد. برای تماشای حیات‌وحش بومی و دیدن هنرهای صخره‌ای باستانی با قایق در سراسر Billabongs سفر کنید. آبشارهای معروف آن، جیم جیم و آبشار دوقلو از جاهای دیدنی آن است. مسیر آنجا به جاده‌های آسفالت‌نشده منتهی می‌شود و باید با وسیله نقلیه آفرود به آن وارد شد.

زیباترین پارک‌های ملی استرالیا

پارک ملی Uluru-Kata Tjuta

یکی دیگر از پارک‌های ملی در کشور استرالیا و در قلمروی شمالی که چشم‌انداز بی‌نظیری دارد و  بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورد و مکانی مقدس نیز شمرده می‌شود، پارک ملی Uluru-Kata Tjuta در جنوب ایالت در قلب مرکز قرمز، خانه سازه‌های صخره‌ای نمادین، مناظر نارنجی آفتاب‌سوخته و طبیعت بکر دوردست است. Uluṟu یا Ayers Rock اغلب به عنوان مرکز معنوی استرالیا شناخته می‌شود. این آبشار در غروب خورشید، یکپارچه قدرتمند با رنگ‌های روشن ظاهر می‌شود.

معرفی پارک‌های ملی استرالیا

پارک ملی فلیندرز چیس

استرالیای جنوبی بیشتر  به خاطر شهرهای پر جنب و جوشش شناخته شده است اما مناطق کمتر پرجمعیت ایالت محل پارک‌های ملی منحصر به فرد نیز هستند. پارک ملی فلیندرز چیس 4.5 ساعت از آدلاید در جزیره زیبای کانگورو فاصله دارد و یکی از پارک‌های ملی استرالیاست که جذابیت‌های بسیاری دارد.

سواحل منزوی، رودخانه‌های خروشان و فانوس‌های دریایی در اینجا منتظر بازدیدکنندگان هستند. اما بیشتر گردشگران به دلیل صخره‌های خارق‌العاده آن به این پارک می‌آیند. Admirals Arch یک طاق سنگی طبیعی است که توسط امواج قدرتمند اقیانوس جنوبی تراشیده شده است. صخره‌های قابل توجه مجموعه‌ای از تخته سنگ‌های عجیب و غریب هستند که توسط امواج، اسپری و باران در طی میلیون‌ها سال تشکیل شده‌اند و به زیبایی بر فراز دریا می‌چرخند.

پارک ملی Nullarbor

پارک ملی Nullarborدر طبیعت بکر این ایالت، در جنوب غربی استرالیای جنوبی واقع شده است. در اینجا صحرای بیرونی با صخره‌های دریایی محض برخورد می‌کند. رانندگی در بزرگراه ایر در امتداد صخره‌های بوندا به طول 200 کیلومتر قطعا باید در بازدید شما گنجانده شود.

 بزرگراه کمتر از یک کیلومتر از جایی فاصله دارد که لبه استرالیا به طور چشمگیری به دریا می‌افتد. شما می‌توانید این خط ساحلی چشمگیر را از چندین دیدگاه تماشا کنید. از دیگر جاذبه‌های این پارک ملی استرالیا می‌توان به غارهای آهکی عظیم و انواع حیات‌وحش مانند وامبت‌های مودار جنوبی آن اشاره کرد.

پارک ملی نامبونگ در استرالیا

پارک ملی Ikara-Flinders Ranges

فقط کمتر از شش ساعت در شمال آدلاید پارک ملی رشته کوه ایکارا-فلیندرز قرار دارد. در اینجا دره‌های پر درخت و کوه‌های باستانی و همچنین حیات‌وحش متنوعی را خواهید دید. یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های پارک ملی استرالیا، Wilpena Pound است، رشته‌کوهی نیم‌دایره‌ای که یک آمفی‌تئاتر بزرگ را تشکیل می‌دهد. در برخی از مکان‌های مقدس برای مردم آدنیاماتانها، می‌توانید هنر صخره‌ای باستانی بومیان را ببینید. پیاده‌روی صخره‌ای دو مایلی Arkaroo شما را به برآمدگی صخره‌ای با نقاشی‌هایی می‌برد که شکل‌گیری Wilpena Pound را به تصویر می‌کشد. می‌توانید خودتان پیاده‌روی کنید یا در نزدیکی Wilpena Pound Resor به گشت و گذار بپردازید.

پارک ملی تاسمان

در شبه جزیره ناهموار تاسمان یک پارک ملی استرالیا وجود دارد که به خاطر زیبایی وحشی و تنوع طبیعی‌اش شناخته شده است. پارک ملی تاسمان صخره‌های دریایی تماشایی، صخره‌های عجیب و غریب و فرصت‌های زیادی برای ماجراجویی را ارائه می‌دهد. اگر از پیاده‌روی لذت می‌برید، به مسیر چند روزه Three Capes Track بروید که شما را در امتداد صخره‌های ناهموار به مناظر خیره‌کننده می‌برد. حتما از کیپ رائول، یکی از مرتفع‌ترین و باشکوه‌ترین صخره‌های دریایی استرالیا دیدن کنید. اگر می‌خواهید راحت باشید، به سمت آب بروید و با کشتی‌های تاسمان جزیره سفر کنید. کسانی که نیاز به افزایش آدرنالین دارند، می‌توانند روی Eaglehawk Neck و Pirates پرواز کنند.

پارک ملی در استرالیا

پارک ملی ویلسون پرومونتوری

پارک ملی Wilsons Promontory بزرگ‌ترین بیابان ساحلی ویکتوریاست. پروم، همان‌طور که مردم محلی دماغه ویلسون می‌گویند، در جنوبی‌ترین نقطه سرزمین اصلی استرالیا، حدود دو ساعت از ملبورن فاصله دارد. دماغه ویلسون به‌خاطر زمین‌های ناهموار و سواحل استثنایی‌اش معروف است. همچنین می‌توانید در جنگل‌های اکالیپتوس پارک، پیاده‌روی‌های خوش‌منظره، قله‌های کوه‌های صخره‌ای را طی کنید و در تنگه‌های خنک قدم بزنید. پیاده‌روی طبیعت کوه اوبرون شما را در عرض دو ساعت به بالای کوه می‌برد. پیاده‌روی تا Tongue Point پنج ساعت طول می‌کشد‌.

 

 بیشتر بخوانید: آشنایی با جاذبه‌های شهر بریزبن | شهری دیدنی در استرالیا

پارک ملی Grampians

دورتر از ملبورن، یک دیگر از پارک‌های ملی استرالیا به نام پارک ملی Grampians قرار دارد. اینجا هر چیزی که دل‌تان می‌خواهد وجود دارد: طبیعت، غذای خوب، شراب و ماجراجویی. پارک ملی نه تنها مناظری مانند آبشارها و مناظر خیره‌کننده را ارائه می‌دهد، بلکه منطقه نوشیدنی‌های خاص و مکان‌های برگزاری رویدادهایی در سطح جهانی را نیز دارد. صبح زود در یکی از مسیرهای پیاده‌روی پرطرفدار مانند پینکل واک یا مکنزی فالز پیاده‌روی کنید. برای تماشای منظره هوایی از تاکستان‌ها و دره‌ها با هلیکوپتر گشت و گذار کنید. هتل رویال میل در قلب مناظر کوهستانی سرسبز پارک، غذاخوری منحصر به فردی را در رستوران برنده جوایز و اقامتی به سبک ارائه می‌دهد.

آشنایی با پارک‌های ملی استرالیا

پارک‌های ملی کوییزلند در استرالیا

 گردشگران به امید کاوش در طبیعت و زیبایی‌های استرالیا به  این پارک ملی استرالیا سرازیر می‌شوند. این مکان‌ها بدون‌شک پربازدیدترین پارک ملی در کشور استرالیا هستند. پارک‌های ملی در اطراف مراکز جمعیتی قرار گرفته‌اند و به راحتی می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. با این حال، برخی از آن‌ها نیز در مناطق دورافتاده قرار دارند و برای رسیدن نیاز به رانندگی دارند.

پارک ملی بودجامولا

این شاید یکی از دورافتاده‌ترین پارک‌های ملی کوئینزلند استرالیا و یکی از دیدنی‌ترین پارک‌های ملی شهر می‌شود. اینجاست که می‌توانید شاهد تنگه‌های دیدنی به همراه فسیل‌های گذشته و رشته‌های ماسه سنگی باشید. شما همچنین می‌توانید امکانات کامپیوتری را در اینجا تهیه کنید. به طور خلاصه، این یکی از بهترین پارک‌های ملی کوئینزلند برای بازدید خواهد بود.

پارک ملی کاکادو استرالیا

پارک ملی بانیا

اگر می‌خواهید بزرگ‌ترین غرفه کاج‌های باستانی بونیا را در جهان کشف کنید، این مکانی است که باید از آن دیدن کنید که در آن نه تنها مراتع و جنگل‌های بارانی مرتفع را کشف خواهید کرد، بلکه از منظره پانوراما، حیات پرندگان عجیب و غریب و آبشارها نیز لذت خواهید برد. زیبایی این مکان واقعا باورنکردنی است. این یکی از بهترین پارک‌های ملی کوئینزلند استرالیا است که می‌توانید از آن دیدن کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات