کاخ‌های دیدنی و موزه‌های شهر لوسرن در سوئیس

3 سال پیش 0 دیدگاه

لوسرن یکی از زیباترین شهرهای سوئیس با جاذبه‌های گردشگری فراوان و سرشار از موزه‌های زیبا و متنوع برای انواع سلیقه‌هاست. فرقی ندارد که رفتن به موزه را دوست داشته باشید یا نه، می‌توانید طبق سلیقه خود، موزه مورد علاقه‌تان را در میان موزه‌های شهر لوسرن پیدا کنید. اگر قصد آشنایی با این موزه‌ها و مناظر زیبا و دیدنی را برای سفر به سوئیس دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

موزه روزنگارت

شخصی به نام آنجلا روزنگارت، خانه پدری خود را به موزه‌ای تبدیل کرد که شما می‌توانید در آن، نقاشی‌هایی را که به سبک امپرسیونیست طراحی شده‌اند، مشاهده کنید. موزه روزنگارت یا موزه هنرهای نوین، آثار هنرمندان زیادی از جمله پل کله و پابلو پیکاسو را در خود جای داده است. علاوه بر این‌ها، این موزه آثار بسیاری از مجموعه 20 هنرمند منصوب به قرن 19 و 20 میلادی را در خود جای داده است. در این میان، آثار هنرمندانی مانند مونه، شاگال، کاندینسکس، سزان، لژه، ماتیس و میرو زبانزد هستند. در موزه روزنگارت می‌توانید 125 طراحی و نقاشی از هنرمند معروف سوئیس به نام پل کله را مشاهده کنید که روند پیشرفت سبک و روش اثرهای او به‌خوبی مشخص است؛ از این‌رو به گردشگرانی که در قالب توریست به شهر لوسرن سفر می‌کنند، توصیه می‌شود بازدید از این موزه را در اولویت لیست بازدید از موزه‌های شهر لوسرن  قرار دهند.

موزه لوسرن

موزه هانس ارنی

یکی از پربازدیدترین موزه‌های شهر لوسرن، موزه هانس ارنی است. هانس ارنی این ضرب‌المثلی یونانی را که «همه‌چیز در جریان است» سرلوحه کار خود قرار داد؛ از این‌رو می‌توان قاعده هانس ارنی را در همه زوایای موزه مشاهده کرد. این موزه به پاتوقی برای هنرمندان معاصر سوئیس و سراسر جهان تبدیل شده است و بیشتر نمایشگاه‌های موقتی، این موزه را تشکیل می‌دهند و مردم را از نقاط مختلف به این موزه جذب می‌کنند. این موضوع که نمایشگاه‌های موقتی موزه هانس ارنی را تشکیل می‌دهند، برای آن یک مزیت شده است؛ درواقع با وجود این نمایشگاه‌های موقتی، افراد هیچ‌گاه دو بازدید یکسان از این موزه نخواهند داشت. 

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در لوسرن 

موزه بل پارک

یکی از موزه‌های شهر لوسرن که ممکن است شما را مجذوب خود کند، موزه بل پارک است. این موزه در یک عمارت قرن نوزدهمی قرار دارد و با اصالت خود، بازدیدکننده‌ها را مبهوت کرده است. موزه بل پارک مکانی مناسب برای کاوش در زمان‌ها گذشته، حال و آینده هنری کشور سوئیس محسوب می‌شود؛ زیرا اشیایی از گذشته غنی سوئیس در این موزه قرار دارند که در کنار آن‌ها می‌توانید نمایشگاه عکاسی را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید نمایشگاه‌های موقتی از گرایش‌های هنری روز سوئیس را که در آنجا به نمایش می‌گذارند، ببینید.

موزه بل پارک

موزه کونست پاویلون

زمان زیادی از «عمر کونست پاویلون» نمی‌گذرد، اما موزه آن در جهان، به‌عنوان مکانی برای نمایش‌های هنری، مباحثه، آزمایش و نوآوری شناخته شده‌ است. هنرمندان جوان سوئیس که آینده‌ای درخشان را در پیش دارند، در این موزه معرفی می‌شوند که این امر سبب شکل‌گیری عصری جدید در رشد هنری می‌شود؛ از این‌رو این موزه یکی از معروف‌ترین موزه‌های شهر لوسرن و مکانی مناسب برای رشد و شکوفایی هنرمندان جوان محسوب می‌شود و آینده هنری درخشانی را برای آن‌ها رقم می‌زند.

موزه کونست پاویلون

گالری اورس مایله

در این گالری، انواع هنر معاصر که در دنیا وجود دارد، گردآوری شده که سبب شده است این موزه در گروه عجایب دنیای هنر معاصر قرار بگیرد. نقاشی‌ها، مجسمه‌سازی سنتی، عکاسی، چیدمان و ویدئو فرقی ندارد هرکدام از هنرها از چه جنسی باشند؛ همه آن‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و یکی از شگفت‌انگیزترین و اعجاب‌انگیزترین مراکز هنر معاصر را به وجود می‌آورند. یکی از شعبه‌های این موزه که در شهر پکن قرار دارد، محلی برای رویارویی هنر غربی و ابداعات چینی را ایجاد کرده که این رقابت، افراد زیادی را برای بازدید از این موزه جذب کرده است.

موزه حمل و نقل

یک از جذاب‌ترین موزه‌های شهر لوسرن، موزه حمل و نقل است که برای سلیقه‌های مختلف، جذاب به نظر می‌آید. قسمت‌های مختلف این موزه می‌تواند هر فردی را مجذوب خود کند و همیشه برای افراد مختلف جذابیت دارد. موزه حمل و نقل در سال 1959 افتتاح شده و طراحی آن به‌شکلی خلاقانه و متفاوت شکل گرفته است. ساختار این موزه شبیه دیزنی لندی است که برای دوستداران وسایل نقلیه مثل خودرو، قطار، هواپیما و... طراحی شده است. هر قسمت از این موزه جذابیت خاص خودش را داشته و می‌تواند با فضای خلاقانه‌ای که دارد، به دنیای یک کودک 4 ساله نفوذ کند.

موزه حمل و نقل اوسرن

مطمئناً بعد از بازدید از بخش اتومبیل‌ها، قطارها و...، تصویر آن‌ها در ذهنتان می‌ماند و می‌توانید هر لحظه که بخواهید، آن وسایل زیبا و دیدنی را در ذهنتان تصویرسازی کنید و به یاد بیاورید. در این موزه، هم‌زمان در چند دنیای متفاوت از وسایل حمل و نقل قرار می‌گیرید؛ از جمله وسایل حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، آبی و فضایی که توجه هر شخصی را جلب می‌کند.

موزه جذاب و دیدنی حمل و نقل، 20000 مترمربع مساحت دارد و بیش از 3000 شیء شبیه‌ساز و ابزار چند رسانه‌ای در این موزه نگهداری می‌شود. این موزه برای گردش خانوادگی انتخابی مناسب محسوب می‌شود. همه قسمت‌های موزه جذاب و دیدنی هستند، اما بازدید از قسمت اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها می‌تواند جذاب‌تر از دیگر بخش‌ها باشد.

موزه حمل و نقل

اتومبیل‌ها در فاصله نسبتاً دوری از شما قرار دارند و شما می‌توانید با صفحه لمسی که آنجا قرار دارد، اتومبیل دلخواهتان را انتخاب کنید تا با جرثقیل به شما نزدیک شود. علاوه بر این‌ها می‌توانید از امکانات رفاهی که در محوطه موزه قرار دارد برای گذراندن روز خود، بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: برترین مراکز خرید لوسرن 

موزه ریچارد واگنر

ریچارد واگنر یکی از مشاهیر سوئیس و جزو معروف‌ترین آهنگسازان تاریخ موسیقی است که به تصمیم خودش، به‌مدت 6 سال در کنار دریاچه لوسرن زندگی و کار کرد. او با داشتن خانه‌ای در کنار دریاچه لوسرن، موزه‌ای به موزه‌های شهر لوسرن افزود. واگنر تعدادی از آثار ارزشمند خود را در خانه ویلایی خود خلق کرد و امروزه خانه او به موزه عکس‌ها، نقاشی‌ها و مجموعه‌ای ارزشمند از جوایز و نوشته‌های او تبدیل شده که در آن، زندگی و کار این هنرمند مشهور به نمایش درآمده است. پیانویی که واگنر با استفاده از آن اثر «خوانندگان استاد نورنبرگ» را تکمیل کرد، در مرکز توجه این کلکسیون قرار دارد و به جذابیت این موزه افزوده است. جالب است بدانید از این پیانو، هنوز هم در کنسرت‌ها استفاده می‌شود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات