معبدهای شانگهای چین | زیباترین معابد شانگهای که باید ببینید

2 سال پیش 0 دیدگاه

در اوایل دوره سه پادشاهی (238-280)، بودیسم قبلا در شانگهای گسترش یافته بود و در این دوره است که معبد لانگا شانگهای و معبد لانگا پاگودا شانگهای تأسیس شد. طبق آمار انجمن بودایی شانگهای، تعداد معابد شانگهای درحال‌حاضر به 122 می‌رسد. در این‌جا لیستی از 10 معبد معروف در شانگهای آمده است که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم و شما می‌توانید در سفر به چبن از این معابد بازدید کنید.

  1. معبد بودا جید

صحبت از معبدهای شانگهای، معبد جید بودا واقع در منطقه شلوغ شهری بلافاصله به ذهن متبادر می‌شود. این بنا در سال 1882 به دلیل دو مجسمه دیدنی بودای یشمی که از میانمار وارد شده بود، ساخته شد. این دو مجسمه یک بودای نشسته به ارتفاع 1.95 متر (6.40 فوت) از یک تکه یشم کامل و یک بودای دراز کشیده کوچک‌تر هستند که نشان‌دهنده مرگ بوداست. علاوه‌براین، معبد بودای مرمری را که از سنگاپور اهدا شده است، نگه می‌دارد.

معبد شانگهای

در طول بیش از صد سال، این معبد به دلیل زیبایی تاریخی و مجسمه‌های نفیس خود، بازدیدکنندگان زیادی را به‌خود جلب می‌کند. از سال 2014، یک پروژه تعمیر بزرگ راه‌اندازی شد و باشکوه‌ترین تالار بزرگ به همراه مجسمه‌های آن به‌طور همزمان به طول 30.66 متر (100.6 فوت) به شمال منتقل شد. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند چندین تالار جدید ساخته شده در این دوره را ببینند. معبد کنونی، چیدمان مناسب‌تری دارد که غذاهای لذیذ گیاهی رستوران داخل آن را نباید از دست داد.

معبد لانگا پاگودا شانگهای

مکان: پلاک 170، جاده Anyuan، منطقه Putuo

ساعت افتتاحیه: 8:00 الی 16:30 (به استثنای جشنواره های اصلی)

هزینه ورودی: 20 یوان; مجسمه های بودای جید: 10 یوان

بیشتر بخوانید: جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر هنگ‌کنگ

 

  1. معبد Jing’an

معبد Jing’an متعلق به 247 سال پیش یکی از قدیمی‌ترین معبدهای شانگهای است که عمدتا از تالار ماهاویرا، تالار پادشاهان آسمانی و تالار سه حکیم تشکیل شده است. سبک معماری آن با سبک تبتی ادغام شده است. ساختمان‌هایی که مجسمه‌های بودا را در خود جای داده‌اند، با کاشی‌های لعاب‌دار طلایی پوشیده شده‌اند. برجستگی‌ها و قرنیزهای سقف با زیورآلاتی مانند حیوانات تزئین شده است تا برای خیر و برکت دعا کنند. نقطه برجسته معبد تالار Mahavira است که در آن، مجسمه نقره خالص 15 تنی Sakyamuni در آن پرستش می‌شود. پرجنب‌و‌جوش‌ترین صحنه‌های معبد در روز هشتم آوریل از تقویم قمری رخ می‌دهد که نمایشگاه معبد به مدت سه روز برگزار می‌شود.

معابد شانگهای

مکان: شماره 1686، جاده غربی نانجینگ، منطقه جینگان

ساعت کاری: 07:30 الی 17:00

هزینه ورودی: 50 یوان;

 

  1. معبد خدای شهر قدیمی

برای گردشگرانی که برای اولین بار از شانگهای بازدید می‌کنند، معبد خدای شهر قدیمی اولین پنجره‌ای است که تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم شانگهای را به‌طور کامل نشان می‌دهد. نه تالار باشکوه با مساحت کل حدود 2000 مترمربع (4.94 هکتار) وجود دارد. سه خدای شهر که کمک‌های بزرگی به شهر می‌کنند، در این معبد گنجانده شده‌اند. در طول جشنواره‌های سنتی چینی مانند سال نوی چینی، می‌توانید نمایشگاه‌های پرهیاهوی معابد را ببینید که نمایش‌های مختلف و فعالیت‌های سفارشی را به ارمغان می‌آورند. توصیه می‌شود پس از گشت‌و‌گذار در معبد، از باغ یو نیز دیدن کنید.

مکان: شماره 249، جاده میانی فانگ بانگ، منطقه هوانگپو

ساعت کاری: 8:00 الی 16:30

هزینه ورودی: 10 یوان

معبد لانگا شانگهای

  1. معبد Longhua

قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین معبد شانگهای معبد لونگهواست که گفته می‌شود توسط سون کوان، پادشاه وو در طول سه پادشاهی (220-280) ساخته شده است. این معبد با مساحتی بیش از 20000 متر مربع (49.4 هکتار)، از پنج سالن باشکوه تشکیل شده است که در امتداد محور مرکزی ایستاده‌اند. این معبد، سبک معماری صومعه سلسله سونگ متعلق به فرقه بودایی چان را حفظ کرده است.

برجسته‌ترین بتکده Longhua است، یک بتکده هشت طبقه هفت طبقه با ارتفاع 40.4 متر (132.5 فوت) در مقابل معبد. اولین بار در سال 247 ساخته شد که همان سبک معماری معبد را حفظ کرده است. در 3 مارس از تقویم قمری، معبد لانگا شانگهای یک نمایشگاه پر جنب‌وجوش برگزار می‌کند. نمایش‌هایی مثل رقص اژدها و شیر. خیابان شانگهای همچنین صنایع‌دستی قدیمی و غذاهای محلی برای فروش دارد.

بازدید از معبد شانگهای

مکان: شماره 2853، جاده Longhua، منطقه Xuhui

ساعت کاری: 7:10 الی 16:30

هزینه ورودی: 10 یوان

 

بیشتر بخوانید: بازدید از دروازه بهشت در چین | مرتفع‌ترین دروازه طبیعی در جهان

  1. معبد کنفوسیوس شانگهای و معبد کنفوسیوس جیادینگ

هم معبد کنفوسیوس شانگهای و هم معبد کنفوسیوس جیادینگ مجموعه‌های ساختمانی باستانی و معبدهای شانگهای هستند که به کنفوسیوس، متفکر بزرگ چینی و بنیان‌گذار کنفوسیوس تقدیم شده‌اند. معبد شانگهای زمانی به عنوان عالی‌ترین موسسه آموزشی در شانگهای باستان خدمت می‌کرد. معبد کنفوسیوس شانگهای که در سال 1294 ساخته شده است، طرحی کاملا برنامه‌ریزی شده‌ای دارد.

راهنمای بازدید از معبد لانگا پاگودا شانگهای

برخی از نمایشگاه‌ها مانند نمایشگاه قوری، نمایشگاه کنده‌کاری ریشه و کتیبه‌ها به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا فرهنگ سنتی چین را بهتر درک کنند. معبد کنفوسیوس جیادینگ با سابقه‌ای طولانی نزدیک به 800 سال، تاریخچه امپراتوری را به نمایش می‌گذارد. از دروازه تا تالار اصلی، 3 طاق‌نما و 72 ستون سنگی حجاری‌شده چشم‌نواز به چشم می‌خورد.

مکان (معبد کنفوسیوس شانگهای): شماره 215، Wenmiao

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات