قوانین عجیب‌وغریب کشور ایتالیا چست | آشنایی با قانون‌های عجیب ایتالیا

3 سال پیش 0 دیدگاه

ایتالیا یکی از کشورهای محبوب بین افراد مهاجر و گردشگران است. قوانین عجیبی در ایتالیا حاکم است که دانستن آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند راحت‌تر به زندگی و اقامت در آنجا بپردازید. قوانین عجیب ایتالیا باعث شده تا سفر به ایتالیا و بازدید از این کشور برای دیگران جذاب‌تر شود. در ادامه برخی از این قوانین را بازگو خواهیم کرد؛ برای مثال جویدن آدامس در این کشور یک عمل غیرقانونی است. دومین قانون عجیب در این کشور به این صورت است که شما نمی‌توانید ماهی قزل‌آلا در این سرزمین نگهداری کنید چراکه یک عمل مشکوک محسوب می‌شود. در این مقاله با برخی از قوانین عجیب‌و‌غریب ایتالیا آشنا می‌شویم که در سراسر کشور ایتالیا یافت می‌شوند. پس همراه ما باشید.

سگ‌های خود را هر روز به پیاده‌روی ببرید

در شهر تورین به سلامتی حیوانات خانگی مانند سگ اهمیت زیادی می‌دهند. شما باید روزانه حداقل ۳ بار سگ خود را به پیاده‌روی ببرید؛ در غیر این صورت ممکن است تا 500 یورو جریمه شوید. از سال 2005، بسیاری از شهرهای ایتالیا شروع به اجرای قوانین علیه حیوان آزاری کردند؛ درحالی‌که مجازات‌ بسیار بالاتری برای خشونت و رهاکردن حیوانات وجود دارد «تغییر خز» حیوانات هنوز هم نوعی ظلم به حیوانات تلقی شده و اجرا می‌شود؛ بنابراین درحالی‌که ممکن است سه بار در روز سگ خود را به پیاده‌روی ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنم از رنگ‌کردن پشم حیوانات خودداری کنید، مگر اینکه بخواهید جریمه بپردازید!

 قوانین عجیب کشور ایتالیا

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره برج پیزا | علت کج‌بودن برج پیزا

ماهی قرمز را آزاد کنید

برای همه دوستداران حیوانات خانگی ماهی قرمز، باید بگوییم حیوان خانگی محبوب شما اجازه ندارد با شما به رم سفر کند؛ زیرا در سال 2005، رم داشتن ماهی قرمز را ظلم به حیوانات اعلام کرد و تمام تنگ‌های ماهی ممنوع شد. همچنین اعلام شد نگهداری ماهی قرمز حیوان‌آزاری است؛ چون تنگ‌های ماهی به‌طور خاص اکسیژن کافی برای ماهی شما فراهم نمی‌کنند و سبب مرگ زودهنگام ماهی شما می‌شوند.

همیشه لبخند بزنید

شادابی در ایتالیا از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل یکی از قوانین عجیب ایتالیا این است که در مکان‌های عمومی باید لبخند بزنید وگرنه جریمه سنگینی شامل حال شما می‌شود. البته لازم به ذکر است که این قانون چندسالی است که لغو شده است.

قوانین عجیب‌وغریب ایتالیا

جمعیت بیشتر از سه نفر ممنوع

یکی از عجیب‌ترین قوانین ایتالیا در شهر رم است. این شهر به‌دلیل زندگی شبانه پر جنب و جوشش مشهور است، اما اگر می‌خواهید با دوستان خود به شهر بروید، یادتان باشد بیشتر از سه نفر تجمع نداشته باشید؛ زیرا اگر در یک گروه بیش از سه نفر در حال آوازخواندن و رقصیدن گرفتار شوید، ممکن است ۵۰۰ یورو جریمه شوید.

قانون‌های عجیب ایتالیا

البته این قانون عجیب واقعاً اجرا نشده، اما در سال 2008 به‌دلیل ترس از احتمال تجمعات اعتراضی بزرگ که می‌توانست به مناطق عمومی آسیب برساند، تصویب شد.

کفش‌های بی‌سر و صدا بپوشید

ساکنان شهر کاپری برای آرامش و سکوت ارزش قائل هستند؛ از این‌رو یکی از قوانین عجیب‌وغریب ایتالیا در این شهر وضع شده است؛ بنابراین برای حفظ آرامش پوشیدن صندل‌های پر سر و صدا در کاپری ممنوع است؛ بنابراین اگر مایل به پرداخت جریمه‌ای بیشتر از قیمت صندل خود نیستید، کفشی شیک‌تر و بی‌صداتر را انتخاب کنید.

قانون‌های عجیب ایتالیا

مرگ و میر ممنوع

یکی دیگر از قانون‌های عجیب کشور ایتالیا که حتماً شما را شگفت‌زده می‌کند، این است که در سال 2012 شهر فالچیانو دل ماسیکو مرگ ساکنان شهر غیرقانونی اعلام شد. این قانون عجیب زمانی ایجاد شد که قبرستان شهر پر شده بود؛ درحالی‌که شهردار، جولیو سزار فاوا، گفت ساکنان شهر حتماً از این قانون استقبال می‌کنند، دو شهروند مسن آشکارا از آن سرپیچی کردند و راهی قبرستان شهر شدند.

غذادادن به کبوتر ممنوع است

در مرکز شهر لوکا، غذادادن به کبوترها غیرقانونی است. این یکی از قوانین کشورهای اروپایی است که در تلاش برای جلوگیری از شلوغی کبوترها در منطقه و آسیب‌رساندن به ساختمان‌های شهر ایجاد شده است.

عجیب‌ترین قوانین ایتالیا

ساختن قلعه شنی در ساحل قدغن

این قانون در سال 2008 ایجاد شد؛ زیرا مقامات معتقد بودند ساختن قلعه‌های شنی برای مردم خطر ایجاد می‌‌کند؛ زیرا مانع راه‌رفتن در ساحل می‌شود؛ بنابراین اگر در ساحل Eraclea بودید، به خاطر داشته باشید که با ساخت قلعه شنی مرتکب جرم می‌شوید.

بیشتر بخوانید: لوکس‌ترین هتل های روم برای اقامت رویایی

دوری از فواره‌های آب

هر چند ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که انگشتان پای خود را در یک روز گرم تابستان در آن آب چشمه خنک فرو کنید، بهتر است قبل از آن با یکی از قوانین عجیب ایتالیا آشنا شوید. پیشنهاد می‌کنیم این کار را نکنید. ممنوعیت شنا حتی اگر فقط انگشتان پای خود را در آب قرار دهید، سبب می‌شود با نگهبانان پلیس مواجه شوید و ممکن است شما را تا 900 یورو جریمه ‌کنند. شاید می‌خواهید علت وضع این قانون را بدانید، خب این فواره‌ها آثار تاریخی هستند و باید حفظ شوند؛ بنابراین اجتناب از شنا در فواره به حفظ تاریخ آن کمک می‌کند.

برخی از قوانین عجیب کشور ایتالیا

قانونی برای کپی کارها

آیا کیف‌های دستی لویی ویتون را دوست دارید؟ فریب ظاهر کیف‌های دستی تقلبی لویی ویتون را که در ساحل نزدیک ونیز فروخته می‌شود، نخورید! اگر در حال خرید یک کیف تقلبی گرفتار شوید، باید 1000 یورو جریمه بپردازید! این یکی از قوانین عجیب ایتالیاست که بسیاری از گردشگران از آن اطلاعی ندارند و باید به‌شدت از آن آگاه باشند. تجارت خیابانی غیرقانونی در ونیز به‌شدت نظارت می‌شود؛ بنابراین کسانی که در آن شرکت می‌کنند؛ جریمه سنگینی می‌شوند.

نشستن روی پله‌ها

نشستن روی پله‌های اسپانیایی معروف رم تا همین اواخر، یک کار بسیار معمولی برای انجام یک عصر تابستانی در شهر بود، اما قانون جدید این موضوع را به خاطره تبدیل کرده است. اکنون نشستن روی پله‌های تاریخی که در سال 1700 ساخته شده و دوباره با هزینه 5/1 میلیون یورویی ساخته شده، ممنوع است.

لیست قوانین عجیب‌وغریب ایتالیا

دوچرخه‌سواری در ونیز را فراموش کنید

یکی دیگر از قوانین عجیب ایتالیا در ونیز اجرا می‌شود. در مرکز شهر معمولاً شلوغ ونیز، دوچرخه‌سواری یا حتی پیاده‌روی با دوچرخه، اکنون ممنوع است.

پوشیدن لباس نامناسب

این یکی از قوانین عجیب ایتالیاست که شاید برایتان جالب باشد؛ ایتالیایی‌ها مرتباً از بازدیدکنندگان شهرها شکایت می‌کنند که پوشش آن‌ها برای ساحل مناسب است، اما براساس قوانین جدید، ونیز پوشیدن لباس شنا و آفتاب‌گرفتن در مرکز را به‌طور کامل ممنوع کرده است و راه‌رفتن بدون پیراهن (برهنه) در ونیز یا رم شما را نیز به دردسر می‌اندازد و باید جریمه سنگینی را بپردازید.

قوانین عجیب‌وغریب ایتالیا

قفل عشق

ایده نوشتن حروف اول نام معشوق روی یک قفل و چسباندن آن به یک پل توسط اینستاگرام‌نویسان در همه جا از پراگ تا پاریس رایج شد. بسیاری از شهرهای اروپایی پس از آسیب‌رساندن به پل‌های تاریخی، اکنون با آن برخورد کرده‌اند. رم و ونیز از جمله این شهرهایی هستند که این کار را غیرقانونی کردند.

آشنایی با قانون‌های عجیب ایتالیا

چمدان چرخ‌دار

تا به حال صدای چرخیدن چند چمدان چرخ‌دار در خیابان سنگفرش‌شده رم را شنیده‌اید؟ مطمئناً صدای آزاردهنده‌ای است. پایتخت ایتالیا و ونیز یکی از قوانین عجیب ایتالیا را وضع کردند تا کشیدن چمدان‌های چرخ‌دار در خیابان‌های مراکز شهر خود را ممنوع کنند.

خوردن غذا در محل نامناسب

«غذاخوردن» نزدیک به فواره‌های تاریخی رم در هر زمانی از روز شما را با مشکلات جدی مواجه می‌کند و هرکسی که در خیابان‌های ونیز در حال پیک‌نیک گرفتار شود، باید جریمه‌های سنگینی پرداخت کند.

بررسی عجیب‌ترین قوانین ایتالیا

بیشتر بخوانید: مکان‌های دیدنی سورنتو | معرفی بهترین جاذبه‌های سورنتو در جنوب ناپل

جمع‌بندی

پرداخت جریمه در سفر حساب شما را خالی می‌کند. اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید و می‌خواهید برای غذاهای خوشمزه‌ی ایتالیایی، گشت و گذارهای سرگرم‌کننده و سوغاتی‌های منحصربه‌فرد پول خرج کنید، پس این قوانین عجیب ایتالیا را به خاطر بسپارید. این موضوع در کاهش قیمت تور ایتالیا کمک بسیاری می‌کند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات