مکان‌های دیدنی سورنتو | معرفی بهترین جاذبه‌های سورنتو در جنوب ناپل

3 سال پیش 0 دیدگاه

شهر کوچک سورنتو (که در گویش محلی آن را سورینتو می‌نامند) در میان باغ‌های لیمو و پرتقال در سمت جنوبی خلیج ناپل قرار دارد و با صخره‌های سنگی که 55 متر از سطح دریا بالاتر هستند، احاطه شده است. سورنتو به‌دلیل هوای آرام، سواحل و خیابان‌های قدیمی‌اش که در ردیف خانه‌های اشرافی و لوکس قرار گرفته‌اند و همگی از جاذبه‌های سورنتو هستند، شهرت دارد. در سورنتو مکان‌های زیادی برای بازدید وجود دارد. چه عاشق پیاده‌روی و چه دوچرخه‌سواری باشید، یا اهل غذاهای خوشمزه و اهل شنا و استراحت در ساحل می‌توانید همه این‌ها را در سفر به ایتالیا و شهر سورنتو امتحان کنید.

بهترین جاذبه‌های سورنتو در خلیج ناپل

سورنتو یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گذراندن تعطیلات در ریویرای ناپل است و نمی‌توان از جاذبه‌های گردشگری سورنتو ناپل چشم‌پوشی کرد. سورنتو یک مقصد برای اقامت عالی و مکانی مناسب برای کاوش و گردش در خلیج ناپل است. مناظر پانوراما، آفتاب، غذاهای فوق‌العاده ایتالیایی و فضای آرام، گردشگران بسیاری را جذب می‌کند.

جاذبه‌های دیدنی سورنتو

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در ایتالیا

صومعه و کلیسا در سورنتو، فضایی رمانتیک و کلاسیک

از جاذبه‌های سورنتو که محبوبیت بسیاری دارد، صومعه و کلیساهای موجود در آن است. سن فرانچسکو واحه‌ای آرام است که در قلب شلوغ سورنتو، نزدیک به پارک ویلا کموناله قرار گرفته است. در قرن هفتم یک صومعه در این مکان و به‌دنبال آن کلیسا و صومعه باروک در قرن چهاردهم ساخته شدند که هر دو به سنت فرانسوی آسیزی تأسیس شده بودند. در داخل کلیسا در چوبی حکاکی‌شده و نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌ها را می‌توان دید. این صومعه‌ها یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌های سورنتو هستند و جای تعجبی ندارند که محل برگزاری عروسی اهالی سورنتو باشد. همچنین کنسرت‌های کلاسیک و نمایشگاه‌های هنری در ماه‌های تابستان در صومعه برگزار می‌شود که از دیدنی‌های سورنتو است.

جاذبه‌های گردشگری سورنتو

در خلیج شنا کنید

شاید سورنتو با صخره‌های شیب‌دارش به زیبایی سواحل توریستی نباشد، اما در این ساحل رشته‌های خاصی از اسکله‌های خصوصی وجود دارد که می‌توانید در تابستان در آن شنا کنید یا آفتاب بگیرید. در این کلوپ‌های ساحلی می‌توانید یک تخت آفتابگیر و چتر برای طول روز کرایه کنید که معمولاً یک رستوران یا اسنک بار به آن متصل است. شما می‌توانید با ماسه‌هایی که در این ساحل وجود دار، پاهای خود را در خلیج ناپل فروکنید.

تماشای غروب سورنتو

محیط کنار صخره سورنتو یکی از جاهای دیدنی این منطقه بوده و تماشای غروب بر فراز خلیج یکی از بهترین لذت‌های دنیاست که می‌توان در سورنتو انجام داد. وقتی خورشید غروب می‌کند، شلوغی زندگی سورنتو آغاز می‌شود؛ زیرا مردم برای تماشای غروب خورشید در کنار دریا جمع می‌شوند. برای دیدن بهترین مناظر غروب خورشید در سورنتو، به پارک ویلا کوموناله و خلیج ناپل به وزوویوس بروید.

جاذبه‌های گردشگری سورنتو ایتالیا

با محصولات محلی جشن بگیرید

خوردنی و نوشیدنی‌های خوب و خوشمزه، بخش مهمی از زندگی ایتالیایی هستند و سورنتو نیز از این قاعده مستثنا نیست. خاک حاصلخیز آتش‌فشانی در این قسمت از کشور ایتالیا به معنای محصولات محلی خوشمزه مانند زیتون، گوجه‌فرنگی، هلو، گیلاس و پرتقال است. اگر می‌خواهید تازه‌ترین محصولات را تهیه کنید، به بازار خیابانی در Via San Renato بروید که سه‌شنبه از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر باز می‌شود. مکان‌های مورد علاقه برای غذاخوردن در سورنتو، L'Antica Trattoria برای غذاهای پیچیده منطقه‌ای، Inn Bufalito برای موزارلای خارق‌العاده و Cafè Latino از جاذبه‌های گردشگری سورنتوی ایتالیا هستند.

لیمونچلو بنوشید

شاید نوشیدن لیمونچلو از بهترین جاذبه‌های سورنتو باشد. سورنتو، پایتخت لیمونچلوی ایتالیاست؛ بنابراین نباید از طعم آن غافل شوید. شما می‌توانید لیمونچلو را برای فروش در سرتاسر شهر ببینید. لیموها تجارت بزرگی در سورنتو هستند و اطراف شهر را باغ‌های لیمو احاطه کرده‌اند. حتی یک نوع لیمو محلی غول‌پیکر به اندازه گریپ‌فروت وجود دارد. لیموهای سورنتو به صابون و روغن حمام تبدیل می‌شوند، اما معروف‌ترین کاربرد آن‌ها در لیمونچلو است. 

جاذبه‌های گردشگری سورنتو ناپل

سوغاتی بخرید

برای بهترین خرید در شهر، به Corso Italia و میدان Tasso بروید. اگر به‌دنبال سوغاتی‌های معمولی هستید، در خیابان‌های کوچک شهر قدیمی قدم بزنید؛ جایی که مغازه‌های زیادی وجود دارند که محصول اصلی منطقه‌ای را می‌فروشند: لیموی محلی! بسیاری از مغازه‌ها لیمو را همراه با دیگر غذاهای تخصصی براساس این ماده مانند لیمونسل، شکلات، آب‌نبات، مربا و سایر محصولات شیرینی می‌فروشند.

دیدنی‌های سورنتو

در حمام ملکه جیووانا استراحت کنید

حمام ملکه از دیگر جاذبه‌های سورنتو و یک استخر طبیعی است که توسط مناظر طبیعی آرام‌بخش احاطه شده است. این مکان شهرت و نام خود را مدیون این واقعیت است که مکان مورد علاقه ملکه جیووانا مکانی بود که با معشوق خود به اینجا می‌آمد. این مکان به‌دلیل فضای رمانتیک و خاطره‌انگیزش هنوز مورد علاقه زوج‌هاست.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به ایتالیا

سفر یک‌روزه به جزیره کاپری

جزیره کاپری از جاذبه‌های سورنتو است که شما می‌توانید با تور یک‌روزه از آن دیدن کنید. این سفر تنها 30 دقیقه طول می‌کشد، اما بهتر است بلیت خود را از قبل رزرو کنید؛ زیرا محبوب‌ترین سفر، سفر یک‌روزه برای این بازدید از سورنتو است.

جاهای دیدنی سورنتو

از تور قایق لذت ببرید

مانند هر منطقه ساحلی، سورنتو چندین تور قایق را به گردشگران ارائه می‌دهد. معروف‌ترین آن به شما امکان می‌دهد کاپری و غار آبی آن را کشف کنید، اما یک تور جالب دیگر به شما امکان می‌دهد کل ساحل آمالفی را از منظری غیرعادی تماشا کنید یا می‌توانید با بازدید از آبشار کاسکاتلا یک سفر غواصی انجام دهید.

موزه Correale di Terranova

موزه‌ای که با مجموعه‌های هنرهای زیبا از خانه‌های بسیاری از خانواده کورئال در ناپل و سورنتو آغاز شد، به‌عنوان «زیباترین موزه استانی ایتالیا» توصیف شده است. مجموعه‌های آن به‌ویژه در نقاشی‌های قرن هفدهم و هجدهم قوی است. نقش برجسته‌های دوران آگوست، مبلمان چند دوره و نقاشی‌های ناپلی مجموعه‌ها را تکمیل می‌کنند. بسیاری از این گنجینه‌ها در اتاق‌ها نشان داده شده‌اند که حسی از زندگی در خانه‌های اشرافی را نشان می‌دهند. این باغ‌های ویلا که از جاذبه‌های سورنتو به شمار می‌آیند، زیبا و برای بازدید مناسب هستند.

جاذبه‌های دیدنی سورنتو

دیوارهای شهر سورنتو

سورنتو با دیوارهایی که در اوایل 400 قبل از میلاد ساخته و بعدها توسط یونانیان تقویت شد، مستحکم شد. در دوران رم باستان، دیوارها برای احاطه‌کردن شهر گسترش یافتند و با پنج دروازه وارد شدند. این‌ها تا قرون‌وسطی مورد استفاده قرار گرفتند و دوباره بین سال‌های 1551 و 1561 بازسازی شدند؛ زیرا شهر سورنتو، بارها مورد حمله دزدان دریایی ترک قرار گرفت. بخش‌هایی از همه این‌ها امروزه باقی مانده است. می‌توانید بخشی از دیوارهای یونانی اصلی را در دروازه مارینا گرانده و زیر پورتا پارسانو نووا مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از دیوارهای بازسازی‌شده در سنگر پورتا پارسانو دیدن کنید.

جاذبه‌های گردشگری سورنتو | دیوارهای شهر سورنتو

فروشگاه چوبی

منبت چوبی، هنری باستانی و با سابقه‌ای طولانی از جاذبه‌های سورنتو است که نمونه‌هایی از آن را در کلیساها (به‌ویژه کلیسای جامع) و مغازه‌ها در سراسر شهر می‌بینید. در این عمارت پاتریسیون متعلق به قرن هجدهم به چشم می‌خورد که با نقاشی‌های دیواری و کاغذدیواری‌های نقاشی‌شده با دست تزیین شده است. مبلمان چوبی منبت‌کاری شده، جعبه‌ها و تصاویری که استادان خیمه‌فروشی قرن نوزدهم سورنتو خلق کرده‌اند و همچنین نمایشگاه‌هایی درباره این هنر، از جاذبه‌های دیدنی سورنتو هستند.

در باغ لیمو گردش کنید

سورنتو به‌دلیل مرکبات و لیموهای فراوانش معروف است. همان‌طور که در شهر گردش می‌کنید، از باغ‌های لیموترش کوچک و درختانی که در میان ساختمان‌ها پنهان شده‌اند، دیدن کنید. مردم محلی به کشت میوه به‌عنوان بخشی از فرهنگ خود و البته معروف‌ترین صادرات سورنتو و لیکور لیمونسلو ادامه می‌دهند و البته این کار آن‌ها علاوه بر درآمدزایی از جاذبه‌های سورنتو است.

جاذبه‌های گردشگری سورنتو ایتالیا | گردش در باغ لیمو

موقعیت جغرافیایی سورنتو

سورنتو Sorento

 شهر و مرکز اسقفی، ناحیه کامپانیا، جنوب ایتالیا. این شهر روی شبه‌جزیره‌ای قرار دارد که خلیج ناپل را از خلیج سالرنو در جنوب و جنوب شرقی ناپل جدا می‌کند. ستون اصلی شبه‌جزیره توسط کوه‌های لاتاری تشکیل شده است که به اوج خود می‌رسد. کوه سنت آنجلو (1443 متر) است. این شهر که احتمالاً ریشه یونانی دارد، سورنتوم باستانی، استراحتگاه رومی بوده است. سورنتو از زمان رم باستان مورد استقبال گردشگران قرار می‌گرفته است؛ دلیل این مسئله‌هم آب‌وهوای معتدل این شهر است. در اینجا می‌توان تلفیق عالی بین مناظر خیره‌کننده و مناظر باشکوه دریا را کشف کرد. مزارع مرکبات معطر و باغ‌های پرتقال و آثار تاریخی، یافته‌های باستان‌شناسی که هنوز دست‌نخورده است و برای تمام گردشگران جذاب و چشم‌نواز است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری سورنتو ناپل

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی فلورانس

جمع‌بندی

سورنتو، سرزمین پری دریایی، سرزمین پرتقال و لیموترش و سرزمین رنگ‌هاست. این شهر کوچک در کامپانیا نام‌های جذاب بسیاری را به خود اختصاص داده است. صخره‌های شیب‌دار شهر که به‌دلیل صخره‌های دریایی شهرت دارند، از روی آب‌های نیلگون به ایسکیا، کاپری و خلیج ناپل چشم‌انداز دارند. زادگاه لیکور لیمونچلو غواصی خوب، ماهیگیری عالی در دریا و غذاهای دریایی اشتهاآور را نوید می‌دهد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات