جاذبه‌های بونولیا ایتالیا را از دست ندهید

3 سال پیش 0 دیدگاه

بولونیا به‌­عنوان پایتخت استان امیلیا اهمیت ویژه‌ای دارد. بولونیا بیشتر به­‌خاطر غذاهای خوشمزه اهمیت دارد. در واقع، می‌توان گفت بولونیا پایتخت غذای ایتالیا است‌ و گردشگران بسیاری را از کل دنیا جذب می‌کند. تولید ماکارونی و سوسیس و کالباس از صنایع اصلی در بولونیا است که باید در سفر  به ایتالیا و شهر بونولونیا این غذاها را امتحان کنید. علاوه بر غذاهای خوشمزه و مخصوص، بازدید از جاذبه‌های بولونیای ایتالیا را فراموش نکنید. شما می‌توانید در پاساژهای بزرگ و رواق‌های معروف قدم بزنید، به ویترین مغازه‌های قدیمی و زیبای آن نگاه کنید، در معماری و آجرکاری‌های جالب آن غرق شوید و ساعتی در یکی از کافه‌های دنج شهر استراحت کنید.

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری بولونیای ایتالیا در نزدیکی Piazza Maggiore قرار دارند. خیابان‌های طاقدار و زیبای بولونیا، تجربۀ پیاده‌روی را لذت‌بخش می‌سازد. در این مقاله با لیستی از بهترین کارهایی که در بولونیا انجام می‌شود، آشنا می‌شوید.

بهترین جاذبه‌های بونولیا

یکی از جاذبه‌های گردشگری بولونیای ایتالیا، فواره‌ای است که در قرن شانزدهم توسط جیامبولونیا ساخته شد. این فواره که نپتون نام دارد، یک محل ملاقات مهم در شهر است. در بولونیا تقریباً تمام جاذبه‌های اصلی شهر و مهم‌ترین خیابان‌ها فاصلۀ کمی با هم دارند. از جمله خیابان­‌های Via dell'Indipendenza و Via Galleria با عمارت‌های قدیمی اشرافی که یک مرکز خرید شلوغ و پرازدحام در بولونیا است.

سن پترونیو (بازیلیکای سنت پترونیوس)

کلیسای نیمه­‌کارۀ سن پترونیو یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بولونیا است. این کلیسای عظیم که در سال 1390 میلادی در میدان ماگیوره ساخته شد، از کلیسای سنت پیتر در رم نیز بزرگتر است. در واقع، ساخت این کلیسای زیبا هیچ­وقت کامل نشد و امروز نمای آن ناقص باقی مانده است. در موزۀ کوچکی که در پشت کلیسا قرار دارد، می‌توان طرح‌هایی را که برای نما ارائه شده است، از جمله طرحی که توسط معمار بزرگ، آندریا پالادیو ارائه شده است، مشاهده کنید.

کلیسای نیمه­‌کارۀ سن پترونیو یکی از جاذبه‌های گردشگری بولونیا

فضای داخلی این کلیسا به­‌عنوان مظهر معماری گوتیک شناخته می‌شود. کلیسای سن‌ پترونیو دارای چندین کلیسای جانبی است و یک خط عجیبی در کف کلیسا به چشم می‌خورد که خط نصف‌النهار است.

بیشتر بخوانید: مهیج ترین جاذبه های ایتالیا برای کودکان

سانتو استفانو (باسیلیکای سنت استفان)

کلیساهای بولونیا از جاذبه‌های دیدنی بولونیا ایتالیا است. قدیمی‌ترین کلیسای موجود در بولونیا، کلیسای سانتواستفانو است. این کلیسای قدیمی که از ۸ ساختمان تشکیل شده است، در واقع مهد ایمان در بولونیا است‌. این کلیسا توسط بندیکتین‌ها بین قرن‌های 10 و 13 برای نگهداری بقایای شهدای اولیۀ بولونیا ساخته شد.

باسیلیکای سنت استفان از جاذبه‌های دیدنی بولونیا ایتالیا

 کلیسای اصلی، شامل یک منبر خارجی است که در قرن دوازدهم ساخته شده است و یک دخمه که قدمت آن به سال 1019 می‌رسد. یکی از کلیساهای این مجموعه از سرستون‌های سبک‌های مختلف از ساختمان‌های رومی و بیزانسی قدیمی ساخته شده است.

برج‌های کج بولونیا ایتالیا

ممکن است به نظر شما برج پیزای ایتالیا معروف‌تر باشد، اما یک جفت برج کج در بولانیا وجود دارد که از جاذبه‌های بولونیا ایتالیا است که دومین برج معروف ایتالیا است. این برج­ها به‌­علت شکل باریکی که دارند، خیلی کج به نظر می‌رسند. این برج‌ها، باقیماندۀ 100 برجی هستند که در قرن دوازدهم ساخته شد. از این برج‌ها در گذشته به­‌عنوان برج مراقبت و پناهگاه در هنگام حمله استفاده می‌شد. این برج 48 متری، بیش از 13 متر خم شده است و 498 پله دارد.

جاذبه‌های دیدنی بولونیا ایتالیا | برج‌های کج بولونیا ایتالیا

پناهگاه مدونا دی سان لوکا

باسیلیکا، یک کلیسای متمایز با کلیساهای دیگر بونولیا است؛ بر فراز تپه‌ای قرار دارد که مناظر شهر و چشم­انداز درۀ پو از آن مشخص است. طراحی فضای داخلی آن به سبک کلاسیک است و کف کلیسا از سنگ مرمر سیاه، سفید و قرمز منبت­کاری­شده برجسته شده است. سر­در کلیسا با سنگ مرمر سیاه و سفید جلوۀ‌ خاصی به کلیسا می‌دهد. یک پاساژ سرپوشیدۀ 3.8 کیلومتری که پناهگاه کلیسا را به شهر متصل می‌کند، آن را متمایز می‌کند. این بنای تاریخی، طولانی‌ترین رواق در جهان است که دارای 666 طاق است و بین سال‌های 1674 تا 1793 برای محافظت از مدونای بیزانسی بولونیا ساخته شد. این نماد که توسط سنت لوک نقاشی شده است، از سال 1433 مسیر کلیسا را به سمت کلیسای جامع بولونیا سان پیترو طی کرده است.

جاذبه‌های دیدنی بولونیا ایتالیا | پناهگاه مدونا دی سان لوکا

از غذاهای بولونیا لذت ببرید

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، بزرگترین جذابیت بولونیا برای گردشگران در سراسر ایتالیا،  به‌­خاطر آشپزی و پخت غذاهای معروف ایتالیایی است. بولونیا برای غذاهایی مانند تورتلینی، تالیاتله و انواع پاستاها، غذای کلاسیک آن، تالیاتله آل راگو که در جاهای دیگر با نام تالیاتله بولونیز شناخته می‌شود، شهرت دارد. گوشت پخته‌شده که به روش محلی طبخ می‌‌شود و پنیر این منطقه از جاذبه‌های بولونیای ایتالیا هستند. مغازه‌های کوچک و غرفه‌های بیرونی که انواع غذاها، محصولات باغی، ماهی، انواع پاستا و پنیر را می‌فروشند، در همه جای بولونیا به چشم می‌خورد.

غذاهای بولونیا از جاذبه‌های گردشگری بولونیا

یکی از سرگرمی‌های جالبی که در بولونیا می‌توانید انجام دهید، این است که به یک تور تخصصی که به­‌وسیلۀ یک غذاخوری محلی اداره می‌شود، بپیوندید و از بازارهای مواد غذایی و تعدادی مغازۀ سنتی مواد غذایی دیدن کنید. همچنین، می­توانید شکلات‌سازی، سالومریا (اغذیه‌فروشی)، ماکارونی‌سازی و فروشگاه ژلاتو را ببینید و غذاهای خاص بولونیا را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های ایتالیا

تئاتر آناتومیک Archiginnasio

این سالن، زمانی ساختمان اصلی دانشگاه بولونیا بود و دانشجویان پزشکی با تماشای تشریح اجساد، آناتومی را یاد می‌گرفتند. امروزه شهرت این سالن به­‌خاطر فضای داخلی استثنایی و کنده­‌کاری جالب آن روی چوب است. در این ساختمان سالن سخنرانی ستابات ماتر قرار دارد که دیوارهای آن با نشان‌های تزئینی مزین شده است. دانشگاه بولونیا، در قرن یازدهم تأسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه جهان غرب است.

جاذبه‌های گردشگری بولونیا

بنا­های بولونیا؛ جاذبه‌هایی تاریخی و خیره‌کننده

یکی از جاذبه‌های بولونیا رواق‌های آن است. در کل بونولیا حدود 40 کیلومتر از این رواق‌ها وجود دارد. این رواق‌ها در قرن یازدهم به­‌عنوان طبقۀ بالای ساختمان‌های در مرکز شهر در حال رشد شروع شدند و فضای بزرگتر و انبار بیشتری را روی مغازه و مشاغل در سطح خیابان اضافه کردند. رواق‌های بولونیا در نوع خود بی‌نظیر هستند و در زمان‌های مختلف و به سبک‌های مختلف ساخته شده و اغلب با سنگ‌ یا تزئینات دیگر تزئین شده‌اند. در کل، بولونیا حدود 40 کیلومتر از این رواق­‌ها دارد که طولانی‌­ترین آن­ها 3.8 کیلومتر است و از شهر به پناهگاه مدونا دی سان لوکا در بالای تپه متصل می‌شود. بناهای بولونیا، کاندیدای ثبت میراث جهانی یونسکو هستند.

معرفی جاذبه‌های دیدنی بولونیا ایتالیا

سن دومنیکو (کلیسای سنت دومینیک)

کلیسای سنت دومینیک در سال 1221 بعد از مرگ سنت دومینیک ساخته شد و چندین قرن طول کشید تا تکمیل شود. مقبرۀ مرمری سنت دومینیک توسط بزرگترین هنرمندان روز، از جمله میکل آنژ و نیکولا پیزانو با ظرافت حکاکی شده است. گنجینه­‌های هنری کلیسا به اینجا ختم نمی­شود؛ اتاق تفتیش عقاید، سلول سنت دومینیک و سایر مکان‌هایی که معمولاً برای عموم باز نیستند، در این کلیسا ارائه می‌­شود.

آشنایی با جاذبه‌های دیدنی بولونیا ایتالیا

موزۀ باستان‌شناسی مدنی

اگر از علاقمندان موزه و آثار باستانی باشید، شما را به دیدن این جاذبۀ بولونیا ایتالیا دعوت می‌کنیم. در این موزه می‌توانید یافته‌های ماقبل تاریخ و اتروسک و همچنین، گنجینه‌های برجستۀ تمدن‌های سلتیک، یونانی، مصری و رومی لذت ببرید. تنها دو موزۀ دیگر در ایتالیا وجود دارد که می­توانند با مجموعۀ مصری آن مطابقت داشته باشند.

موزۀ باستان‌شناسی مدنی، جاذبه‌های دیدنی بولونیا ایتالیا

خطابۀ باتوتی،  گنجینۀ مخفی بولونیا

در طبقۀ بالای کلیسا با یکی از زیباترین جاذبه‌های بولونیای ایتالیا روبرو می‌شوید. این گنجینۀ پنهان بولونیا، یک اوراتوریو کوچک است که با نقاشی‌های باروک، نقاشی‌های دیواری و کنده­کاری‌های طلاکاری‌­شده تزئین شده است. در اطراف اتاق،  15 مجسمۀ سفالی قرار دارد؛ از جمله، مرگ مریم باکره که توسط آلفونسو لومباردی در اوایل قرن 16 ساخته شده است.

 جاذبه‌های گردشگری بولونیا

کلیسای جامع سن پیترو

این کلیسا از زمان تأسیسش در سال 910 تاکنون تغییرات زیادی کرده است؛ از جمله اضافه­‌شدن یک گروه کر توسط پلگرینو تیبالدی در سال 1575 و یک شبستان که به عظمت سبک باروک قرن هفدهم بازسازی شده است. در انتهای راهروی جانبی سمت چپ به مجموعه‌ای از گنجینه‌های هنری می‌رسید که در طول قرن‌ها برای استفاده در جشن‌های مذهبی اهدا شده است.

کلیسای جامع سن پیترو، جاذبه‌های گردشگری بولونیا

گالری ملی پیناکوتکا

پیناکوتکا، گالری ملی از جاذبه‌های بونولیای ایتالیا است که وظیفۀ آن حفظ و نمایش آثار هنرمندانی است که از قرن سیزدهم تا اوایل قرن نوزدهم در بولونیا و منطقۀ امیلیای رومانیا زندگی و کار کرده‌اند. برخی از آثار برای خود تاریخ دارند؛ بسیاری از کلیساهایی که بسته شده بودند یا به کاربردهای دیگر تبدیل شده بودند، نجات یافته­‌اند و برخی دیگر پس از انتقال ناپلئون اول به موزۀ لوور پاریس به بولونیا بازگردانده شده­اند. مجموعه‌های موزه شامل آثار رافائل، پروژینو تینتورتو و دیگر هنرمندان دورۀ رنسانس است.

جالب‌ترین جاذبه‌های دیدنی بولونیا ایتالیا

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در ایتالیا

محل اقامت در بولونیا برای گشت­‌و­گذار

جاذبه‌های گردشگری بونولیای ایتالیا فاصلۀ کمی با هم دارند. باسیلیکا، موزۀ باستان‌شناسی عالی و جفت برج‌های کج که در فهرست جاذبه‌های گردشگری بولونیا قرار دارند، همگی در فاصلۀ بسیار کوتاهی قرار گرفته‌اند. دو کلیسای بزرگ، سانتو استفانو و سان دومنیکو، تنها چند بلوک دورتر هستند و بازدید از بولونیا را از هر اقامتگاه مرکزی آسان می‌کند. در اینجا چند هتل را نام می­بریم که در بولونیا می‌توانید در آن اقامت داشته باشید.

  • هتل corona d'Oro 1890 در مرکز بونولیا، زیر برج‌های معروف قرون وسطایی قرار دارد. کف اتاق‌ها پارکت و حمام‌های آن مرمری است. در برخی از اتاق‌ها می‌توانید برج را ببنید.
  • آرت هتل اورلوژیو در نزدیکی پیزا قرار دارد و دسترسی آسانی به رستوران و فروشگاه‌ها دارد.
  • هتل پانورما در طبقۀ چهارم یک ساختمان در میدان ماگیوره واقع شده است. این هتل که قیمت مناسبی دارد، دارای اتاق‌هایی بزرگ با حمام مشترک است.
  • هتل متروپولیتن فقط ۵ دقیقه تا میدان ماگیوره فاصله دارد؛ دارای دکوراسیون شیک و جذابی است و اطراف آن رستوران و فروشگاه بسیاری وجود دارد.

جاذبه‌های گردشگری بولونیا

چگونه از جاذبه‌های بولونیای ایتالیا نهایت استفاده را ببرید

  • اگر قصد دارید جاذبه‌های بولونیای ایتالیا را کامل ببینید، می‌توانید در یک تور دوچرخۀ دو ساعتۀ بولونیا، تقریباً تمام مناظر مورد­نظر خود را بازدید کنید. مکان‌هایی مانند بندر قرون وسطایی، کلیسای سانتو استفانو و باسیلیکا سن دومینیکو از این جاذبه‌های دورافتاده هستند. این تور شامل تمام تجهیزات دوچرخه‌سواری و بیمه است.
  • در قسمت تاریخی بولونیا نیز مانند بسیاری از شهرهای کشور ایتالیا، رانندگی ممنوع است. اگر هتل اقامت شما در این منطقه است، حتماً از آن­ها بپرسید که قبل از رسیدن به هتل ماشین خود را کجا پارک کنید. معمولاً آن‌ها شمارۀ گواهینامۀ شما را در لیست سفید منطقه قرار می‌دهند که به شما امکان می‌دهد با ماشین به هتل رفت‌­و­آمد کنید.

بهترین جاذبه‌های دیدنی بولونیا ایتالیا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات