بهترین و جادویی‌ترین بازارهای کریسمس فرانسه

3 سال پیش 0 دیدگاه

بازار کریسمس در فرانسه حال و هوای خاصی دارد. زمان کریسمس زمان خرید هدایاست و بهتر است از پاریس زودتر شروع کنید تا از عجله لحظه آخری در مغازه‌ها جلوگیری کنید. پاریس ایده‌های زیادی برای یافتن هدایای عالی دارد؛ از جمله مد، اسباب‌بازی، کتاب و غیره. مکان‌های دیدنی شهر مانند برج ایفل، نوتردام و لوور در این زمان مانند نگینی در شهر می‌درخشند. تعطیلات کریسمس در فرانسه در هر گوشه‌ای از شهر، بازار فروش زیورآلات و تنقلات برپاست. بسیاری از این بازارها در کنار مکان‌های پرجاذبه شهر مانند برج ایفل قرار دارند.

به‌طور معمول، این بازارهای دیدنی از چهار یکشنبه قبل از کریسمس شروع می‌شوند. تعداد کمی از آن‌ها تنها برای یک یا دو هفته در محل می‌مانند، اما بیشتر آن‌ها تا شب کریسمس باز هستند و برخی تا اوایل ژانویه در محل باقی می‌مانند. اگر قصد سفر به فرانسه را در تعطیلات کریسمس داریدو در اینجا چند مورد از بازارهای کریسمس در فرانسه را معرفی می‌کنیم.

بازار کریسمس در فرانسه

این بازار یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری شهر پاریس است و برخلاف تصور شما دارای ساختمان‌های غول‌پیکر و شیک نیست، اما تزیینات خاص و منحصربه‌فرد، آن را از دیگر بازارهای کریسمس در فرانسه متمایز کرده است. تنوع باورنکردنی از محصولات، از اسباب‌بازی گرفته تا جواهرات، تزیینات و اجناس غیر کریسمس وجود دارد و احتمالاً به همین دلیل است که بین پاریسی‌ها بسیار محبوب است. همچنین یک پیست یخی بزرگ وجود دارد که می‌توانید با یک ساعت گذراندن وقت در آن، کالری تمام مواد غذایی را که به‌تازگی در بازار کریسمس میل کرده‌اید، بسوزانید.

تعطیلات کریسمس در فرانسه

بازار کریسمس انجمن دس هالز

از بزرگ‌ترین بازارهای کریسمس در فرانسه است که می‌توانید از کریسمس در یک محیط جادویی لذت ببرید. می‌توانید از 75 غرفه بازار جذاب، سرگرمی‌های کریسمس، غذاهای جشن و فضای شلوغ زیر سایه‌بان غول‌پیکر (پناهگاه عالی در یک روز بارانی) لذت ببرید. این مکان از 14 نوامبر تا 29 دسامبر باز است. در اینجا می‌توانید غذاهای کریسمس را میل کنید، درخت کریسمس 20 متری را تحسین کنید، صنایع‌دستی بخرید و فضای شادی را تجربه کنید.  هنگام ناهار نیز می‌توانید غذاهای فرانسوی مانند آجیل‌های نمکی، راکلت، فوی گراس، سوپ پیاز، سوسیس‌های محلی و پنیرها را امتحان کنید.

بازار کریسمس فرانسه

بازار مارکه دونوئل، نوتردام

یکی از بازارهای کریسمس در فرانسه که محبوبیت فراوانی دارد، بازار کریسمس مارکه است، شاید زیباترین بازار کریسمس فرانسه، مارکه دونوئل نوتردام باشد که در آن سوی رود سن و از کلیسای جامع معروف در میدان ویویانی در ساحل سمت چپ Quai Montebello قرار دارد. با وجود آتش‌سوزی غم‌انگیز که در نوتردام در آوریل 2018 در آن رخ داد، این بازار هنوز هم پررونق است و در کنار کلیسای نوتردام قرار دارد.

بازار کریسمس فرانسه | بازار مارکه دونوئل، نوتردام

در میدان این بازار می‌توانید یک درخت بسیار قدیمی را ببینید که قدمت آن به قرن هفدهم بازمی‌گردد. بازار مارکه یک بازار کوچک و زیباست که غرفه‌های فراوانی از مجموعه‌های زیبا از لباس‌ها و اکسسوری‌های ارزشمند و همچنین غذاهای لذیذ فانتزی را می‌توانید در آن پیدا کنید. از همه بهتر، بابانوئل است که مرتب ظاهر می‌شود. هنرهای دستی و صنایع مانند موزاییک، سفال ژاپنی و لوازم‌التحریر نیز در این بازار وجود دارد و مناسب است.

بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای فرانسه برای سفر و گردشگری کدامند؟

بازار کریسمس آلزاس

این بازار فرانسه در 500 کیلومتری پاریس قرار دارد. در این بازار می‌توانید محصولات سنتی مانند کیک نانی، کلم ترش، پنیر کوهی تند و محصولاتی از این قبیل را امتحان کنید.

بازار کریسمس فرانسه

بازار کریسمس تروکادرو

بی‌شک جذاب‌ترین بازار برای یک بازار کریسمس در کل پاریس، بازار تروکادرو است که  از کنار برج ایفل امتداد یافته است. در این مکان مناظر فوق‌العاده‌ای از جاذبه‌های دیدنی فرانسه را هنگام عبور از کنار ریزه‌کاری‌هایی که از ردیف‌های کلبه‌های چوبی زیبا ریخته‌اند، خواهید دید. فقط سعی کنید آن‌قدر غرق خرید نشوید که تماشای نمایش نور ساعتی برج ایفل را فراموش کنید، که در طول ماه جشن، از دیدنی‌های بازار کریسمس در فرانسه است.

بازار کریسمس فرانسه | بازار کریسمس تروکادرو

بازار کریسمس Montmartre

اگر بازار کریسمس شلوغ و پرجمعیت برایتان خوشایند نیست، به این بازار کوچک و صمیمی در محله Montmartre بروید. این بازار بسیار کوچک‌تر از بازارهای دیگر است، اما همچنان دارای بسیاری از خلاقیت‌های صنایع‌دستی و غرفه‌های غذایی است که غذاهای فرانسوی، مانند قارچ سرخ‌شده و راکلت در آن فروخته می‌شود. از همه بهتر، مناظری از بازار است که مشرف به کلیسای معروف کاتولیک رومی قرار دارد و نمای سنگی درخشان آن حتی تاریک‌ترین شب‌های زمستانی را نیز روشن می‌کند.

بازار کریسمس فرانسه

بازار کریسمس Canopée des Halles

این بازار یک بازار کوچک اما غنی است، با حدود 20 تا 30 غرفه که بیشتر غذا و هدایای جشن می‌فروشند. اگر چیزی را که به دنبالش هستید، پیدا نکردید، حداقل ساعتی را در یک مرکز خرید بزرگ هستید؛ بنابراین به گشت و گذار خود در آنجا ادامه دهید. یک درخت کریسمس بسیار بزرگ تا سقف در وسط سالن قرار دارد که همیشه مملو از چراغ‌ها و تزیینات گوناگون است. در کنار این درخت می‌توانید عکس‌های زیبایی را ثبت کنید.

Canopée des Halles بازار کریسمس فرانسه

بازار کریسمس Les Féeries d'Auteuil

اگر خلاقیت و هنر را دوست دارید، در تعطیلات کریسمس در فرانسه به این بازار بروید. این بازار مملو از کالاهای محلی تولیدشده توسط سازندگان و هنرمندان ماهر گوناگون است. حتی بازار دست‌فروشی نیز وجود دارد که مملو از انواع زیورآلات است. جواهرات، کلاه‌ها، کیف‌ها، سرامیک‌ها، کتاب‌ها، مجسمه‌های عیسی مسیح و تزیینات درختی همگی با برخی از زیباترین تزیینات خیابانی که احتمالاً در بازار پاریس می‌بینید احاطه شده‌اند.

بازار کریسمس فرانسه

این بازار کریسمس به‌دلیل طیف وسیعی از فعالیت‌های مناسب کودکان که ممکن است شامل هر چیزی از نمایش‌های جادویی گرفته تا نمایشگاه‌ها و نمایش‌های شبستان باشد، برای خانواده‌هایی که فرزند دارند، عالی است.

بیشتر بخوانید: بهترین و معروف‌ترین سوغات فرانسه چیست؟

بازار کریسمس Marché de Noël ،Montparnasse

این بازار کریسمس با وجود داشتن حدود 40 غرفه، مکان خوبی برای گردشگران نیست؛ چون کمی ساکت‌تر و خلوت‌تر از بازارهای کریسمس دیگر است، اما بین مردم محلی که در نزدیکی آنجا کار یا زندگی می‌کنند محبوب است. بعد از دیدن تزیینات بازار، مستقیم به برج مونپارناس (سومین ساختمان بلند پاریس) بروید که در کنار بازار قرار دارد. عرشه دیدبانی مناظری پانوراما را از سطح شهر از ارتفاع بیش از 200 متر ارائه می‌دهد. این برج تنها ساختمان بلند در مرکز شهر است (به غیر از برج ایفل) که می‌توانید از روی آن همه شهر را ببینید.

Marché de Noël ،Montparnasse بازار کریسمس فرانسه

بازار کریسمس فرانسه در هتل دوویل

بازار کریسمس در هتل دوویل، جنگلی مسحورکننده پر از درختان همیشه سبز است با تزیینات نقره‌ای و چراغ‌های سفید درخشان، غرفه‌های بازار سنتی، راکلت، کرپ‌های تازه پخته‌شده با نوتلا و بوی وسوسه‌انگیز شاه‌بلوط برشته صحنه زیبایی را به تصویر می‌کشد. فعالیت‌های رایگان خانواده مانند چرخ و فلک، دیواره عمودی کوهنوردی و دیدار با بابانوئل نیز برای شما آماده است.

بازار کریسمس فرانسه در هتل دوویل

بازار کریسمس Saint-Germain-des-Prés

حدود 40 غرفه این بازار کریسمس در بلوار سنت ژرمن در کنار کلیسای معروف سنت ژرمن دپرس قرار دارد. این بازار یکی از بهترین بازارهای متوسط شهر است و در اقلام لوکس، مانند کیف‌های چرمی خوب، جواهرات دوست‌داشتنی، محصولات خوراک‌شناسی فرانسوی و اقلام دست‌ساز تخصص دارد. اینجا مکان خوبی برای خرید شمع‌های معطر، زیورآلات کریسمس شیشه‌ای، دفترچه‌ها و کیف‌های چرمی ساخت فرانسه و شکلات‌های نفیس پر از مشروب است.

Saint-Germain-des-Prés بازار کریسمس فرانسه

بازار کریسمس La Défense Marché de Noël

این بازار بزرگ کریسمس فرانسه در امتداد La Défense Esplanade قرار دارد و دارای 350 غرفه است که آن را به بزرگ‌ترین منطقه پاریس تبدیل می‌کند. تزیینات و نمایش‌های تعطیلات در کنار آن در Esplanade بسیار شگفت‌انگیز است. قدمت بازار اینجا به سال 1995 برمی‌گردد و در طول فصل تعطیلات پذیرای حدود 5/1 میلیون بازدیدکننده است. به علاوه مجموعه وسیعی از هدایای مختلف از زیورآلات گرفته تا جواهرات باکیفیت بالا و کالاهای چرمی را می‌توانید خریداری کنید.

 آشپزخانه‌ها و رستوران‌های مجهز که بشقاب‌های بخارپز غذاهای لذیذ آلزاسی و پائلا به سبک اسپانیایی را طبخ می‌کنند، از گزینه‌های منحصربه‌فرد این بازار است. در این بازار دنبال اقلام خاص باشید که در بازارهای کوچک‌تر دیده نمی‌شوند. لباس‌های بابانوئل، حیوانات عروسکی، سطل‌های بزرگ مملو از شکلات و سایر میوه‌های فصلی، آب‌نبات‌های جنوب فرانسه، شیرینی زنجبیلی تازه پخته‌شده، کتاب‌های عتیقه و نقاشی‌های زیبا و پاپ‌های بزرگ، فروشگاه‌های پر از تزیینات کریسمس در این بازار به چشم می‌خورد.

La Défense Marché de Noël بازار کریسمس فرانسه

در این بازار، یک غرفه دارای انواع مجسمه‌های نفیس شبستان با قیمت‌های شگفت‌انگیز و مقرون به صرفه است. در این بازار حتماً وسوسه می‌شوید چمدان خود را پر کنید. یک غرفه اجناس چرمی بسیار زیبا از مراکش در اینجا عرضه می‌شود؛ درحالی‌که برخی دیگر از مجموعه‌ها، بسیاری از روسری‌ها و کت‌های مد روز، آب‌نبات و قوطی‌های چای گیاهی دارند. همچنین در این بازار می‌توانید ژامبون‌ها و سوسیس‌های مناطق خاص، فوی‌گراس، پنیرها، براندی‌های خاص و مشروب‌های دیگر را ببینید.

همچنین در اینجا بچه‌ها کارهای زیادی برای انجام‌دادن و دیدن دارند؛ برای مثال بابانوئل‌های متعددی که با خوشحالی عکس می‌گیرند و شما به‌راحتی می‌توانید یک شب کامل را در این بازار بگذرانید. حتماً برنامه‌ریزی کنید که یک وعده غذایی یا دو لیوان شراب دم‌کرده یا تخم‌مرغ را در اینجا میل کنید. اینجا یکی از بهترین بازارهای کریسمس در فرانسه برای صرف غذاست.

بیشتر بخوانید: بهترین تفریحات زمستانی در فرانسه را بشناسید

بازار کریسمس فرانسه، واقع در برج ایفل

درختان کریسمس، برف‌های مصنوعی و مناظر نزدیک از «بانوی آهنین» معروف تجربه‌ای جادویی را به شما می‌دهد که مدت‌ها پس از بازدید آن را به یاد می‌آورید. این بازار مکانی برای غذاهای لذیذ و غذاهای آماده سرو در محل دارد. همچنین با 35 غرفه و معمولاً چند محصول غذا، یکی از بهترین بازارهای کریسمس فرانسه و شاید بهترین بازار کریسمس است.

 بازار کریسمس فرانسه در برج ایفل

بازار کریسمس در نزدیکی موزه کلونی

این بازار در یک ردیف دوتایی در امتداد بلوار سن ژرمن در کنار موزه کلونی در محله لاتین قرار دارد و چند کلبه دیگر در گوشه بلوار سنت میشل قرار دارند. مانند بسیاری از دیگر بازارهای کریسمس کوچک پاریس، احتمالاً خیلی شلوغ نباشد، اما قطعاً ارزش یک نگاه طولانی را دارد. بیشتر غرفه‌ها غذاهای منطقه‌ای لذیذ مانند سوسیس، پنیر، پاته، مربا، آجیل و میوه‌های فانتزی و شراب را ارائه می‌دهند؛ اگرچه برخی از آن‌ها مجموعه‌ای از شکلات‌های مصنوعی را در جعبه‌های هدیه دارند.

بازار کریسمس فرانسه در نزدیکی موزه کلونی

بازار کریسمس در دهکده برسی

دهکده برسی، یک گذرگاه سنگ‌فرش‌شده جذاب با انبارهای نوشیدنی قرن نوزدهمی است که اکنون به بوتیک‌ها، تفریحات، اغذیه‌فروشی‌ها و بارهای زیبا در منطقه دوازدهم پاریس تبدیل شده است. همچنین یک نمایش نوری تماشایی را به نمایش می‌گذارد که هر ساله توسط یک هنرمند یا طراح متفاوت ایجاد می‌شود. چند غرفه آن همیشه ارزش دیدن را دارد و تجربه‌ای کمی متفاوت از بازارهای معمولی کریسمس دارد.

بازار کریسمس فرانسه در دهکده برسی

بازار کریسمس سوئدی

این بازار کریسمس در فرانسه، دارای انبوهی از هنرهای سوئدی، صنایع‌دستی و ظروف شیشه‌ای و همچنین یک ترشی شاه‌ماهی، ماهی سالمون دودی، مربای کرن بری‌ترش با نان، کیک و شکل‌های معتبر است. این بازار توسط دوستان کلیسای سوئدی پاریس که در اوایل دهه 1900 ساخته شد، به پاریس آورده شد.

بازار کریسمس فرانسه سوئدی

بازار کریسمس Champ de Mars

این بازار که درست روبه‌روی برج ایفل واقع شده است.  با 60 غرفه و یک پیست اسکیت روی یخ، حس یک شهر شلوغ خاص خود را دارد. برخلاف بازارهای پاریس که در روزهای بعد از کریسمس تعطیل می‌شوند، بازار Champ de Mars تا ژانویه باز می‌ماند. این بازار برای کسانی که دیرتر می‌آیند و پروازشان را برای چند روز پس از اجاره زمستانی رزرو کرده‌اند، خوب است.

Champ de Mars بازار کریسمس فرانسه

بازار کریسمس آفریقایی کارائیب

فرهنگ و میراث کارائیب را با نسخه سوم بازار کریسمس آفریقایی-کارائیب در پاریس جشن بگیرید. این بازار کریسمس فرانسه با 35 غرفه مختلف که همه‌چیز را از غذا، پوشاک و کتاب ارائه می‌دهند، فرصتی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بخش جذاب از جهان و خرید هدایای منحصربه‌فرد کریسمس است. در این بازار می‌آموزید که چگونه آرایش خود را به روش آفریقایی کارائیب انجام دهید، تاریخچه آشپزی غنی این منطقه را کشف کنید و چگونه روسری را به‌درستی تا کنید.

بازار کریسمس فرانسه | بازار کریسمس آفریقایی کارائیب

بازار کریسمس استراسبورگ

قدیمی‌ترین بازار فرانسه در استراسبورگ قرار دارد و واقعاً مکان آن دیدنی است؛ مانند چیزی که از یک فیلم کامل کریسمس توقع دارید. خانه‌های قدیمی و زیبای سایت میراث جهانی یونسکو با چراغ‌ها و تزیینات بالای کلبه‌ها تزیین شده‌اند.

 بازار کریسمس فرانسه استراسبورگ

در این مکان، 300 غرفه چوبی وجود دارد که کالاهایشان را می‌فروشند و بسیاری از آن‌ها کار صنعتگران و زنان را به نمایش می‌گذارند. همچنین در اینجا چیزهای زیادی برای خوردن و نوشیدن وجود دارد (امتحان کنید) و تا زمانی که آنجا هستید، مراقب درخت کریسمس بزرگ باشید.

بازار کریسمس ریمز

یکی دیگر از مکان‌های ثبت‌شده در فهرست یونسکو که به روح کریسمس می‌پردازد، کلیسای جامع ریمز و حیاط کاخ تای بوده که سالانه پذیرای 150 غرفه برای کسانی است که به‌دنبال تفریحات جشن هستند. همچنین نمایش‌ها و سرگرمی‌های تعاملی برای همه اعضای خانواده وجود دارد.

بازار کریسمس فرانسه در ریمز

بازار کریسمس کولمار

 در این بازار می‌توانید زمانی را به تماشای خانه‌های قرون وسطی و نورپردازی‌های کریسمس اختصاص دهید که برای برجسته‌کردن میراث شهر طراحی شده‌اند. به‌منظور دیدن یک برنامه دقیق از همه چیزهایی که ارائه می‌شود، وب‌سایت رسمی بازار را بررسی کنید!

بازار کریسمس فرانسه | بازار کریسمس کولمار

بازار کریسمس آمیان

بازدیدکنندگان پیر و جوان از سال 1997 به بازار کریسمس آمیان می‌آیند. این بازار با 130 غرفه کلبه‌ای که بیش از 2 کیلومتر امتداد دارند، انتخاب بسیار خوبی از ایده‌های هدیه کریسمس است. از 23 نوامبر تا 31 دسامبر، صنعتگران از فرانسه و سراسر جهان انواع هدایای دست‌ساز، تزیینات کریسمس و غذاهای لذیذ را در این بازار ارائه می‌دهند.

بازار کریسمس فرانسه | بازار کریسمس آمیان

بازار کریسمس مولوز

تزیینات استثنایی ساخته‌شده از پارچه منحصربه‌فرد در آلزاس، نورپردازی جشن و بسیاری از انیمیشن‌ها، مولوز را به مکانی برای زندگی جادویی کریسمس تبدیل کرده است. متمایزبودن بازار کریسمس مولوز از پیوند آن با تاریخ غنی منسوجات صنعتی آن ناشی می‌شود.

بازار کریسمس فرانسه | بازار کریسمس مولوز

بازار کریسمس باغ

از معروف‌ترین بازار کریسمس در تعطیلات کریسمس فرانسه، باغ تویلری است که هر سال بزرگ‌تر شده و به یک سرزمین عجیب جادویی زمستانی برای فصل جشن تبدیل می‌شود. این بازار رنگارنگ که قبلاً در خیابان معروف شانزلیزه برگزار می‌شد، به باغ زیبای تویلری، یک پارک عمومی زیبا در نزدیکی لوور منتقل شده است تا بتوانید لذت کریسمس را در روز گشت و گذار خود بگنجانید. این بازار با بیش از 100 غرفه، وسایل سواری فراوان و یک پیست روی یخ، به‌شکل منحصربه‌فردی سرگرم‌کننده است و مطمئناً وقتی آنجا هستید با تمام چراغ‌ها، تزیینات و سبک کلبه‌های زیبا، احساس می‌کنید در یک حباب کریسمس هستید. اگر به‌دنبال یک فضای حماسی کریسمس با فضایی پرهیاهو هستید، احتمالاً این بازار مناسب شماست.

تعطیلات کریسمس در فرانسه

جمع‌بندی

آیا قصد دارید در کریسمس به شهر نور و چراغ بروید؟ باید گفت این تجربه فوق‌العاده‌ای برایتان خواهد بود؛ زیرا بازارهای کریسمس باورنکردنی در پاریس وجود دارد که می‌توانید فضای زمستانی جادویی را تجربه کنید؛ درحالی‌که در غرفه‌های بازار برای خرید کریسمس پرسه می‌زنید، پنیر فرانسوی میل کنید و با وسایل گرم زمستانی خود راحت باشید و از چراغ‌های درخشان، کرپ‌ها، شیرینی‌های فرانسوی، تزیینات درخت کریسمس، بوی سوسیس‌های تازه و چاد شکلاتی صاف ابریشمی لذت ببرید. هیچ‌چیز مانند بازار کریسمس فرانسه وجود ندارد که بهترین کریسمس شما را رقم بزند. 

در این مقاله بهترین بازار کریسمس در فرانسه را گردآوری کرده‌ایم تا بدانید در تعطیلات زمستانی امسال خود به کدام بازار پایتخت فرانسه کجا بروید. تعطیلات کریسمس همان موقع از سال است که چراغ‌های کریسمس در امتداد شانزلیزه و اطراف میدان وندوم و در خیابان‌های جذاب مونمارتر چشمک می‌زند. بیشتر از هر زمان دیگری از سال، پاریس واقعاً در کریسمس «شهر نور» است. اگر کریسمس را در فرانسه جشن می‌گیرید، این زمان عالی برای شرکت در بازار کریسمس است. تنوع منطقه‌ای فرانسه به شما امکان می‌دهد سنت‌های مختلف را کشف کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات