راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

6 سال پیش 0 دیدگاه

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی با ارائه سافاری‌های شگفت‌انگیز، کوه‌های صعب‌العبور، خط ساحلی بی‌پایان، شهرهای پر جنب و جوش مانند کیپ‌تاون، مقصدی جادویی است که البته اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته می‌شود. آفریقای جنوبی که در جنوبی‌ترین نقطه قاره آفریقا قرار دارد، کشوری متنوع با اقتصاد در حال رشد است. این کشور از جمله اعضای مشترک‌المنافع سازمان ملل متحد و سازمان تجارت جهانی است. این کشور با نامیبیا، بوتسوانا، زیمبابوه، موزامبیک و eSwatini (سوازیلند سابق) هم مرز و به طور کامل کشور کوچک لسوتو را احاطه کرده است.

آفریقای جنوبی مدرن، مرکزی برای سفر و گردشگری است. از این رو این راهنمای سفر به آفریقای جنوبی، مردم را از سراسر جهان برای کاوش در شهرهای شلوغ، سفرهای سافاری در پارک‌های ملی و لذت بردن از نور خورشید در خطوط ساحلی پر زرق و برق آن به این کشور دعوت می‌کند. این منطقه دارای صحنه‌های رو به رشدی در زمینه غذاست و به خوبی به عنوان کانونی برای هنر و فرهنگ در آفریقا شناخته شده است.

آفریقای جنوبی که قبل از کسب استقلال در سال 1931 توسط هلندی‌ها و بریتانیایی‌ها اشغال شده بود، از سال 1948 تا سال 1990 با آپارتاید دست و پنجه نرم کرد. هنوز بقایای آن دوران تاریک در سراسر کشور دیده می‌شود، با این حال، امروزه اوضاع کشور بهبود یافته و با سرعت زیاد رو به جلو حرکت کرده است.

در حالی که آفریقای جنوبی هنوز با فساد و جرایم خرد دست و پنجه نرم می‌کند، تاریخ غنی اما پرفراز و نشیب، زیبایی طبیعی باورنکردنی، فرهنگ بین‌المللی آن را به مکانی ارزشمند در هر سفر دور دنیا تبدیل کرده است. این راهنمای سفر به آفریقای جنوبی کمک می‌کند تا سفری عالی را برنامه‌ریزی کنید تا مطمئن شوید که در تور سفر به آفریقای جنوبی  بهترین استفاده را از این کشور می‌برید. برای آشنایی بیشتر با شرایط سفر به آفریقای جنوبی، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی کشوری بزرگ، متنوع و فوق‌العاده زیباست. از شهرهای زیبای Garden Route کیپ‌غربی تا سواحل نیمه‌گرمسیری شمالی کوازولو-ناتال جاذبه‌های متنوعی دارد. قسمت نیمه‌بیابانی وسیع کارو در سراسر مرکز آن امتداد دارد. شهرهای توریستی آفریقای جنوبی، گردشگران را از سرتاسر قاره جذب می‌کنند. در ادامه با مهم‌ترین شهر آفریقای جنوبی بیشتر آشنا می‌شوید.

شهر کیپتاون

در راهنمای سفر به آفریقای جنوبی؛ کیپ‌تاون، یکی از زیباترین شهرهای آفریقاست که نزدیک کوه تیبل قرار دارد. بافت شهری غنی کیپ‌تاون بلافاصله در معماری متنوع آن آشکار می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون

سبک خاص معماری شهر که ریشه در معماری شمال اروپا دارد، در عظمت‌ شهرک‌های کنستانتیا خود را نمایش می‌دهد و با شیروانی‌های سفید مشخص می‌شود.

پورت الیزابت

پورت الیزابت

در سال 1820، پورت الیزابت محل ورود چهار هزار مهاجر انگلیسی بود که باعث شد جمعیت انگلیسی زبان آفریقای جنوبی دو برابر شود. دودکش‌های بزرگ آن در امتداد N2 گواه این واقعیت است که این محل قبلا یک مرکز صنعتی بود که با نیروی کار ارزان آفریقایی رشد می‌کرد. این بندر دارای سواحل شهری برجسته در امتداد خلیج نلسون ماندلاست و همچنین پیاده‌روی‌های زیبای ساحلی و یک مرکز تاریخی کوچک در آن قرار دارد که از جاذبه‌های دیدنی پورت الیزابت است.

پنگوئن‌ها در آفریقای جنوبی

دیدن پنگوئنها

در راهنمای سفر به آفریقای جنوبی درباره پنگوئن‌های آفریقایی نیز آمده است. پنگوئن آفریقایی تنها پنگوئنی است که در این قاره تولیدمثل می‌کند. آن‌ها را می‌توانید در ساحل بولدرز یا ذخیره‌گاه طبیعی استونی پوینت در خلیج بتی ببینید (هر دو مکان در فاصله کوتاهی با کیپ تاون هستند). شما اغلب نمی‌توانید پنگوئن‌ها را خارج از باغ‌وحش ببینید، بنابراین مطمئنا ارزش این را دارد که این کلنی پنگوئن‌ها را ببینید که بهترین زندگی خود را در ساحل می‌گذرانند. سعی کنید قبل از ساعت 11 صبح برای بازدید پنگوئن‌ها بروید؛ چون در این زمان جمعیت کمتری در این مکان حضور دارد.

سافاری در پارک‌های ملی آفریقا

سافاری در پارکهای ملی

پارک ملی پیلانسبرگ، پارک ملی آدو، پارک ملی Umfolozi و تالاب‌های سنت لوییس از جاهای دیدنی است که در راهنمای سفر به آفریقای جنوبی با آن‌ها آشنا خواهید شد. ژوهانسبورگ، Madikwe Game Reserve، Pilanesberg Game Reserve، Dinokeng Game Reserve تنها برخی از گزینه‌ها برای سافاری‌های اطراف هستند.

ساحل دوربان آفریقای جنوبی

ساحل دوربان را ببینید

ده‌ها سال است که ساحل گلدن مایل در دوربان بین دوچرخه‌سواران، دوندگان محبوبیت دارد. در این منطقه همچنین می‌توانید از فروشندگان عودهای سنتی کورتا و ساری شاهین، پارچه‌های گلدوزی شده و ادویه‌های معطر خریداری کنید. از دیگر دیدنی‌های شهر می‌توان به بازدید از موزه KwaMuhle، باغ‌های گیاه‌شناسی دوربان، منطقه حفاظت‌شده بازی Tala، مسیر میراث ایناندا یا تماشای بازی راگبی کوسه‌ها اشاره کرد. به دلیل شرایط ایده‌آل اقیانوسی، موج‌سواری یکی دیگر از فعالیت‌های محبوب در سفر به آفریقای جنوبی است.

خانه گاندی

اقامت در خانه گاندی

آیا می‌دانستید مهاتما گاندی 21 سال از عمر خود را در آفریقای جنوبی گذراند؟ زمانی که گاندی در آنجا بود، دوست نزدیک گاندی و معمار آلمانی، هرمان کالنباخ، این خانه مزرعه را در سال 1907 ساخت که سپس به عنوان پایگاه گاندی در آفریقای جنوبی از سال 1908-1909 خدمت کرد. این خانه Satyagraha House نام دارد و در Orchards، ژوهانسبورگ واقع شده است. اینجا نقطه‌ای است که گاندی از آنجا طرح خود را برای مقاومت علیه امپراتوری بریتانیا توسعه داد.

پیاده‌روی در کوه تیبل

پیاده‌روی در کوه تیبل

یکی از بهترین فعالیت‌های در شهر کیپ‌تاون پیاده‌روی در کوه تیبل است. این یک صعود تند و خسته‌کننده است که حدود دو ساعت طول می‌کشد، اما منظره‌های اطراف ارزش این بازدید و خستگی را دارند. یک کافه کوچک زیبا و یک منطقه سنگفرش شده برای قدم زدن در بالای آن وجود دارد تا بتوانید پس از اتمام کار، استراحت و منظره را تماشا کنید. حتما به یاد داشته باشید که لباس مناسب بپوشید و آب نوشیدنی به همراه داشته باشید زیرا آب و هوای این مکان می‌تواند به سرعت تغییر کند.

موج‌سواری در آفریقای جنوبی

موج‌سواری

ساحل سیاه چاله‌ها در نزدیکی کیپ‌تاون، مکانی عالی برای موج‌سواری است. فقط توجه داشته باشید اگر حرفه‌ای و باتجربه هستید اینجا موج‌سواری کنید، زیرا آب سرد بوده و موج‌های غیرقابل پیش‌بینی برای موج‌سواران تازه‌کار خطرناک است. موج‌سواران مبتدی باید از خلیج جفریس (J-Bay)، در حدود 75 کیلومتری (47 مایلی) غرب پورت الیزابت دیدن کنند، این منطقه به خاطر امواج شگفت‌انگیزش که در سمت راست شکسته می‌شوند، مشهور است.

بزرگترین درخت در پارک ملی

در راهنمای سفر به آفریقای جنوبی، تخمین زده می‌شود که این درخت حدود 800 سال عمر داشته باشد، این درخت باشکوه Yellowwood در پارک ملی Tsitsikamma در امتداد مسیر باغ آفریقای جنوبی قرار دارد. این درخت منحصر به فرد، با ابعاد حماسی 36.6 متر (120 فوت) ارتفاع دارد و دور تنه آن 9 متر (30 فوت) است. یک مسیر چوبی 500 متری (1640 فوت) از میان جنگل بومی وجود دارد که به این درخت منتهی می‌شود که از آنجا می‌توانید به 3-4 کیلومتر (1.5-2.5 مایل) پیاده‌روی بروید.

 اگر تابلوهای راهنما Ratel Nature Walk را دنبال کنید، ورودی 12 ریال است. وقتی اینجا هستید، می‌توانید در بسیاری از مسیرهای دیگر پارک که 80 کیلومتر (50 مایل) در امتداد خط ساحلی امتداد دارد، پیاده‌‌روی کنید.

ساحل دورافتاده فیل

بازدید از ساحل دورافتاده فیل

در شرقی آفریقای جنوبی به سمت موزامبیک، ساحل دورافتاده و وحشی فیل واقع شده است. این خط ساحلی با سواحل خالی‌اش بیشتر از بقیه آفریقای جنوبی با موزامبیک مشترک است. شما می‌توانید آب‌های خنک‌تر و انواع شهرها و هتل‌هایی که در مسیر باغ ‌بینید، این هتل‌های ساحلی تقریبا غیرتجاری است. پشت سواحل طلایی جنگل‌های ساحلی سرسبز، از تالاب‌های اسب‌های آبی و تمساح و باغ‌های موز وحشی قرار دارند. تنها تعداد کمی محل اقامتگاه در کل ساحل وجود دارد که آن را به یک مخفیگاه منزوی و خاص تبدیل کرده است.

میدان‌های نبرد کوازولو

بازدید از میدانهای نبرد کوازولو

در سفر به شمال غربی دوربان، وارد میدلندز و در نهایت به  کوه‌های دراکنزبرگ در کوازولو-ناتال می‌شوید، جایی که کوه‌های آن تا ارتفاع 3482 متری (بیش از 11000 فوت) بالا می‌روند. این منطقه، غنی از تاریخ نظامی بریتانیا است؛ زیرا ارتش بریتانیا نیروهای خود را در طول جنگ‌های آنگلو-بوئر و آنگلو-زولو در اینجا استقرار داد. برای هر کسی که به تاریخ علاقه دارد، توصیه می‌کنم دو یا سه شب را در اینجا بگذراند. این میدان‌‌ جنگ آنگلو-بوئر در اسپیونکوپ و میدان جنگ آنگلو-زولو در رورک دریفت و ایساندلوانا در راهنمای سفر به کشور آفریقای جنوبی، داستان این نبردها را زنده می‌کند.

رانندگی در مسیر باغ

 باغ بین خلیج موسل و خلیج پلتنبرگ در سواحل جنوبی آفریقای جنوبی امتداد دارد و منطقه‌ای از گذرگاه‌های کوهستانی، جاده‌های ساحلی و مناظر سرسبز است. با این حال، فقط باید 15 مایل به داخل خشکی حرکت کنید و کلین کارو را پیدا کنید که در مقابل یک چشم‌انداز خشک نیمه بیابانی است.

جاده‌های خلوت و ترافیک کم، گشت و گذار در مسیر باغ را با رانندگی آسان، لذت‌بخش می‌کند. N2 بزرگراه اصلی است که در امتداد ساحل قرار دارد، در امتداد مسیر باغ دو پارک ملی، Wilderness و Tsitsikamma قرار دارند. آن‌ها ترکیبی از مناظر ساحلی، جنگل‌های سرسبز و سواحل زیبا را به رخ می‌کشند. این منطقه میزبان حیواناتی عظیم مانند فک‌ها و پنگوئن‌ها است و برای پیاده‌روی و سفرهای قایق بسیار مناسب است.

حیات‌وحش آفریقای جنوبی

حیات‌وحش آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یکی از بهترین مقاصد سافاری قاره است که پنج حیوان بزرگ (شیر، پلنگ، بوفالو، فیل و کرگدن) و موارد دیگر را می‌توانید در پارک‌ها و مناطق حفاظت‌شده آن ببینید. همچنین می‌توانید در پارک‌های کروگر، کگالاگادی و پارک‌های دیگر به طرف صحرای پر از هیجان رانندگی کنید. تماشای حیات‌وحش در اینجا به شما می‌آموزد که از چیزهای کوچک لذت ببرید: به طور مثال لاک‌پشت پلنگی که در کنار جاده قدم می‌زند، پرنده‌ای که آواز متمایز خود را بین درختان چهچهه می‌زند، نمونه‌ کوچکی از چیزهایی هستند که تماشای آن‌ها در حیات‌وحش آفریقای جنوبی شما را به وجد می‌آورد.

تاریخ و فرهنگ

در راهنمای سفر به آفریقای جنوبی، بخشی از سفر به تاریخ آفریقای جنوبی اختصاص دارد. بازدید از آفریقای جنوبی بدون اطلاع از تاریخ پر فراز و نشیب آن به معنای از دست دادن بخش مهمی از هویت این کشور است. موزه‌هایی از ژوبرگ تا جزیره روبن، بسیاری از آن‌ها از جمله نمایشگاه‌هایی درباره دوران آپارتاید، برای بازدید وجود دارد. بازدید از این موزه‌ها، به شما کمک می‌کنند تا ساختار جامعه آفریقای جنوبی را درک کرده و بدانید این کشور چقدر پیشرفت کرده است.

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی

بهترین زمان برای بازدید آفریقای جنوبی از ماه می تا سپتامبر است. این فصل، خشک و برای دیدن حیات‌وحش آفریقای جنوبی بهترین زمان است. زیرا پوشش گیاهی کمتری در اطراف چاله‌های آبی وجود دارد، بنابراین می‌توانید حیوانات را هنگام جمع شدن برای رفع تشنگی ببینید. همان‌طور که گفتیم، ماه مه و سپتامبر زمان‌های فوق‌العاده‌ای برای بازدید هستند زیرا سرمای کمتری دارد. در این زمان، بیشتر روزها آفتابی است، باران کم و بدون بارش است و پشه‌ها بسیار کم هستند. زمستان‌های آفریقای جنوبی، معتدل است و میانگین دمای آن حدود 17 درجه سانتیگراد (63 درجه فارنهایت) است.

 فصل مرطوب (تابستان) از اکتبر تا آوریل ادامه دارد. این زمان پس از اولین باران است، بنابراین مناظر سبز می‌شود و کشور سرسبز و شاداب به نظر می‌رسد. این بهترین زمان برای بازدید از پرندگان آفریقای جنوبی است؛ زیرا بیشتر پرندگان مهاجر در اطراف هستند. وقتی باران می‌بارد، زمان بارش خیلی طولانی نیست، بنابراین معمولا می‌توانید منتظر پایان بارش بمانید و دوباره بازدید خود را شروع کنید.

دیدن حیوانات در این زمان سخت‌تر است زیرا مناظر سرسبزتر و مکان‌های بیشتری برای پنهان شدن حیوانات توسط درختان و بوته‌ها وجود دارد. بخش‌هایی از آفریقای جنوبی شاهد افزایش دمای تابستان تا 28 درجه سانتی‌گراد (81 درجه فارنهایت) و میانگین نزدیک‌تر به 25 درجه سانتی‌گراد (77 درجه فارنهایت) هستند. زمانی که تعطیلات مدارس وجود دارد، خود را برای ازدحام بسیار بیشتر در پارک‌های ملی آماده کنید.

غذا و نوشیدنی‌ در آفریقای جنوبی

غذا و نوشیدنی در آفریقای جنوبی

نکته مهم دیگری که در راهنمای تور آفریقای جنوبی باید به آن توجه کنیم، مورد نوشیدنی و غذا در آفریقای جنوبی است. غذاهای سنتی آفریقایی، بیشتر بر روی فرنی غلات سفت به نام میلی پاپور پاپ تمرکز کنند که از پودر ذرت تهیه شده و همراه با سس‌های گوشتی یا سبزیجات است. در طول سفر خود به آفریقای جنوبی، احتمالا با braai ("گریل گوشت") روبرو خواهید شد. این معمولا استیک کبابی، کتلت‌بره و بوئروور ("سوسیس کشاورز") است. Potjiekos یک غذای معمولی گوشت و سبزیجات است که در دیگ چدنی پخته می‌شود.

فرهنگ آفریقای جنوبی

فرهنگ آفریقای جنوبی

فرهنگ آفریقای جنوبی چیزی شبیه یک معما است. حتی پس از 25 سال دموکراسی، "ملت رنگین‌کمان" هنوز در تلاش برای یافتن هویت جدید است. آپارتاید مرده است، اما میراث آن همچنان آفریقای جنوبی را به روش‌های بسیار فیزیکی شکل می‌دهد. این در چیدمان شهرها و شهرها بسیار مشهود است، جایی که مناطق آفریقایی فقیرتر از نظر تاریخی معمولا از مرکز دور هستند.

بیش از 80 درصد از جمعیت را سیاه‌پوستان آفریقایی تشکیل می‌دهند، در حالی که سفیدپوستان فقط کمتر از 9 درصد را تشکیل می‌دهند، همان‌طور که رنگین‌پوستان - نوادگان مخلوط نژاد نوادگان مخلوط نژاد مهاجران سفیدپوست، بردگان آسیای جنوب شرقی و آفریقایی‌ها هم همینطور، بقیه اکثرا هندی هستند (2.5 درصد) که عمدتا در کوازولو ناتال ساکن و از نسل کارگرانی هستند که در آغاز قرن بیستم به آفریقای جنوبی آمدند.

چگونه به آفریقای جنوبی برویم؟

چند روزبرای دیدن شهرهای توریستی آفریقای جنوبی نیاز داریم؟

یک هفته زمان برای عمل به فعالیت‌هایی که در راهنمای سفر به آفریقای جنوبی آمده، ضروری است. با یک هفته اقامت در آفریقای جنوبی، می‌توانید کیپ تاون را کاوش کنید و یک سفر جاده‌ای سریع به یکی از شهرهای توریستی آفریقای جنوبی داشته باشید، یا یک یا دو روز را صرف گشت و گذار در شهر ژوهانسبورگ کنید. در نهایت باید گفت دو هفته، زمان ایده‌آلی برای سفر به آفریقای جنوبی است و بازدیدکنندگان می‌توانند به خارج از کیپ‌تاون نیز سفر کنند.

اقامت در آفریقای جنوبی

چگونه به آفریقای جنوبی برویم؟

اکثر مردم با هواپیما به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند. بسیاری از پروازها، ژوهانسبورگ و کیپ‌تاون را به لندن و بقیه اروپا متصل می‌کنند. استرالیا نیز با پروازهای بدون توقف از سیدنی و پرث به ژوهانسبورگ و اتصالات (گران‌قیمت) به سمت کیپ‌تاون، خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

اقامت در آفریقای جنوبی

مسأله اقامت در سفر به آفریقای جنوبی ممکن است در مقایسه با سایر کشورهای آفریقایی گران باشد، اما می‌توانید از استانداردهای بالای آن مطمئن باشید. حتی اقامتگاه‌های کوچک، حداقل ملحفه‌های تازه و اتاق‌های تمیز را ارائه می‌دهند. آفریقای جنوبی همچنین دارای هتل‌های بوتیک عالی، مهمانخانه‌های مجلل، اقامتگاه‌های روستایی با قیمت‌های مناسب است. پارک‌های ملی و ذخیره‌گاه‌ها دارای طیف وسیعی از اقامتگاه‌ها، از کمپ‌های استراحت اولیه تا اقامتگاه‌های شیک هستند؛ از این نظر هیچ کمبودی در کمپینگ و گزینه‌های پذیرایی نخواهید داشت.

هزینه سفر به آفریقای جنوبی

هزینه سفر به آفریقای جنوبی

اگر قصد سفر به آفریقای جنوبی را دارید، با خواندن این قسمت راهنمای سفر به آفریقای جنوبی به جواب خیلی از سوالات خود می‌‌رسید. احتمالا از خود می‌پرسید که چقدر برای سفر خود باید بودجه اختصاص دهید. در حالی که هزینه‌های سفر شما به سبک سفرتان بستگی دارد، به طور کلی آفریقای جنوبی برای یک سفر اقتصادی عالی است.

هزینه‌های اقامت در سفر به آفریقای جنوبی به طور کلی مقرون به صرفه بوده و غذا و نوشیدنی بسیار ارزان است. بسیاری از بهترین جاذبه‌های آفریقای جنوبی، بسیار اقتصادی و یا حتی رایگان هستند و در حالی که برخی از فعالیت‌ها می‌توانند مقدار قابل توجهی هزینه برای شما در بر داشته باشند؛ اما نگران نباشید با قیمت‌های پایین‌تر نیز کارهای زیادی برای انجام دادن در آفریقای جنوبی وجود دارد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات