جاذبه‌های دیدنی پورت الیزابت

5 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های دیدنی پورت الیزابت با بیش از 40 کیلومتر خط ساحلی در کیپ شرقی، با آب‌های شفاف خلیج زیبای آلگوآ گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند‌. پورت الیزابت که توسط مردم محلی "PE" نامیده می‌شود، سومین بندر بزرگ آفریقای جنوبی بوده که برخی از زیباترین سواحل شهری این کشور را در خود جای داده است. از فعالیت‌های تفریحی در این منطقه می‌توان به موج‌سواری، قایقرانی، شنا، ماهیگیری، کایت برد و غواصی اشاره کرد.

مسافران همچنین می‌توانند در بندر سوار یک کشتی دریایی شوند و اگر خوش‌شانس باشند، نهنگ‌هایی مانند گوژپشت، نهنگ‌های راست جنوبی و نهنگ‌های براید را ببینند. جاذبه‌های پورت الیزابت تنها به دریا محدود نمی‌شود. در مرکز تاریخی شهر، تاریخ شگفت‌انگیز و گاه پرتلاطم این شهر استعماری شگفت‌انگیز است. پارک ملی محبوب Addo Elephant دوستداران حیات وحش را با سافاری‌های مقرون‌به‌صرفه به خود جذب می‌کند. در ادامه با برترین جاذبه‌های پورت الیزابت، همراه ما باشید.

1.   Port Elizabeth Beaches

(سواحل پورت الیزابت)

سواحل شهری در بندر الیزابت از تمیزترین و امن‌ترین سواحل در آفریقای جنوبی به شمار می‌روند. ساحل در امتداد خلیج آلگوا با بیش از 40 کیلومتر شن و ماسه نور خورشید را منعکس می‌کنند. ساحل ولز استیت با استخر پارویی و سرسره‌های آبی بهترین انتخاب برای لذت بردن از شنا است. در سایه ساحل هیوموود می‌توانید استراحت کنید و اگر به دنبال کیوسک‌ها، رستوران‌ها، پارک اسکیت و سایر امکانات سرگرمی هستید به ساحل محبوب کینگز بروید.

کیفیت آب، ایمنی و مدیریت زیست محیطی مثال‌زدنی در همه سواحل به روشنی به چشم می‌خورد. ساحل هوبی در نزدیکی مجتمع تفریحی بورد واک، با استخرهای صخره‌ای سرپوشیده برای شنا و موج‌سواری بسیار مناسب است. بهترین موج‌سواری را می‌توانید در ساحل پولاک تجربه کنید و خلیج بکر ساردینیا، در یک ذخیره‌گاه دریایی، برای غواصی بی‌نظیر است. همچنین سواحل شمالی مانند ساحل نیو برایتون و خلیج بلوواتر ماهیگیران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

2.   Addo Elephant National Park

(پارک ملی فیل آدو)

پارک ملی Addo Elephant از جاذبه های دیدنی پورت الیزابت است که در 72 کیلومتری شمال این بندر قرار دارد. سومین پارک ملی بزرگ آفریقای جنوبی که تجربه یک سافاری واقعی آفریقایی فوق‌العاده خواهد بود. این پارک بیش از 444000 هکتار مساحت داشته و از کارو، در شمال، از محدوده زوربرگ تا ساحل امتداد دارد. جزایر فراساحلی این جزیره با جمعیت‌های مهمی از ژاکت‌های کیپ و پنگوئن‌های آفریقایی بسیار دیدنی است.

این پارک در سال 1931 برای حفاظت از آخرین یازده فیل بوته‌ای آفریقای جنوبی تاسیس شد. امروزه بیش از 185 گونه پرنده و انواع مختلفی از جانوران باشکوه و همچنین بوفالوهای کیپ، کرگدن‌های سیاه، شیرها، پلنگ‌ها، گورخرها، کفتارهای خالدار، آنتلوپ‌های متعدد در پارک نگهداری می‌شوند. رانندگی در شب، اسب‌سواری، و مسیرهای پیاده‌روی از دیگر فعالیت‌های هیجان‌انگیز در این منطقه است.

با توجه به میزان بودجه‌ای که دارید می‌توانید گزینه‌های اقامتی خود را انتخاب کنید. از اقامت‌های کلبه‌ای گرفته تا محل کمپ، همگی به رستوران و فروشگاه دسترسی دارند. بازدیدکنندگان بسیاری روزانه از این منطقه دیدن می‌کنند و می‌توانند با ماشین شخصی خود در پارک گردش یا در یک تور با راهنما شرکت کنند.

آدرس/ تلفن/ وب سایت:

آدرس: Addo, 6105، افریقای جنوبی

ساعت بازدید: 7 تا 18

تلفن: +27 42 233 8600

وب سایت: www.sanparks.org/parks/addo/

3.   The Boardwalk

(پیاده روی تخته)

از دیدنی‌های پورت الیزابت می‌توان به The Boardwalk اشاره کرد که تنها 20 دقیقه پیاده روی از ساحل فاصله دارد. یک استراحتگاه تفریحی و مرکز همایش که روی یک دریاچه‌ای مصنوعی ساخته شده است. گردشگران و مردم محلی بسیاری از بوتیک‌ها و فروشگاه ‌ای تخصصی دیدن می‌کنند و رستوران‌ها و کافه‌ها برای صرف غذا بسیار ایده‌آل هستند. از دیگر مکان‌های سرگرمی، می‌توان به سینمای پنج صفحه‌ای، آمفی تئاتر، بازی تفریحی، سالن بولینگ و گلف اشاره کرد.

این مکان همچنین مجهز به مرکز تناسب اندام و استخر است و برای می‌توانید در اسپا با خدمات کامل استراحت کنید. نمایش فواره موزیکال از برنامه‌های مهیجی است که در شب برگزار می‌شود. بیش از 100 جت انفرادی آب را تا ارتفاع 60 متری به هوا پرتاب می کنند که با نورهای رنگارنگ روشن می شود و نمایش‌های چند رسانه‌ای را نمایش می‌دهد. این منطقه جاذبه‌های سرگرم کننده‌ای برای بزرگسالان و کودکان دارد و جایگزین عالی برای روزهایی با آب‌وهوای مرطوب است.

آدرس/ تلفن/ وب سایت:

 آدرس: بیچ جاده سامستراند 6019، پورت الیزابت


4.   Kragga Kamma Game Park

( پارک بازی Kragga Kamma)

از جاهای دیدنی پورت الیزابت که کمتر از 30 دقیقه رانندگی از بندر فاصله دارد. بهترین سافاری‌ها را می‌توانید در این پارک تجربه کنید. این پارک با مجموعه‌ای از حیات وحش از جمله کرگدن سفید، بوفالو، زرافه، گورخر و میمون‌ها بسیار دیدنی و جذاب است. در محوطه‌ای از پارک می‌توانید به یک راهپیمایی بروید و یوزپلنگ‌هایی را که آزادانه در محیط پرسه می‌زنند را تماشا کنید. بازدیدکنندگان این فرصت را دارند به راحتی در عرض چند ساعت از پارک بازدید کنند.

ماشین‌های دو چرخ محرک برای عبور از پارک بسیار مناسب است و همچنین تورهای راهنما در لندرورهای باز ارائه می‌‌شود. یکی دیگر از جاذبه‌های دیگر در این پارک، مزرعه هولملی است که حدود 10 دقیقه با ماشین از پارک بازی Kragga Kamma فاصله دارد و خانواده‌ها می‌توانند اوقات لذت‌بخشی را در کنار هم سپری کنند. این مکان همچنین تجارب سافاری گران‌تر و مجلل‌تر با طیف وسیعی از اقامتگاه‌های مجلل در «خدمات خصوصی Kwantu» را ارائه می‌کند که در حدود 85 کیلومتری بندر الیزابت، قرار دارد.

آدرس/ تلفن/ وب سایت:

آدرس: Kragga Kamma Rd, Theescombe, Gqeberha, 6000، افریقای جنوبی

ساعت بازدید: 8 تا 17

تلفن: +27 41 379 4195

وب سایت: www.kraggakamma.co.za

5.    Route 67

(مسیر 67)

مسیر 67 در مرکز تاریخی شهر از جاذبه‌های پورت الیزابت شناخته می‌شود. 67 اثر هنری در مسیری هنری و تاریخی که توسط هنرمندان کیپ شرقی به نمایش گذاشته شده است. هر اثر به عنوان هر سالی که ماندلا به زندگی عمومی اختصاص داده است در نظر گرفته شده و داستان پیشروی انتخابات 1994 را روایت می‌کند. این اثر هنری توانسته میراث بریتانیایی شهر و تاریخ آفریقا را به هم بپیوندد. منطقه حفاظت شده Donkin در فانوس دریایی برای قدم زدن بسیار مناسب است.

موزاییک‌های رنگارنگ، نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌ها و اشعار حکاکی شده در مسیر پیاده روی و همچنین چندین مکان تاریخی و گالری هنری نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. فلز بریده شده نلسون ماندلا در طول مسیر بسیار قابل توجه است. نمادی از رای‌دهندگان آفریقای جنوبی که در اولین انتخابات دموکراتیک در سال 1994 شرکت کردند. در انتهای مسیر به Campanile می‌رسید، کاریلونی از 23 ناقوس به ارتفاع 52 متر که در سال 1923 به افتخار اولین مهاجران ساخته شد.

آدرس/ تلفن/ وب سایت:

آدرس: 14 St Mary's Terrace, Port Elizabeth Central, Gqeberha, 6001، افریقای جنوبی

ساعت بازدید: 7 تا 17:30

وب سایت: http://www.mbda.co.za/

6.    The Donkin Reserve

( رزرو دانکین)

در سال 1820 منطقه حفاظت شده دانکین در مرکز تاریخی شهر، توسط سر روفان دانکین، بنیانگذار پورت الیزابت تأسیس شد. یادبود هرمی شکل تحسین برانگیز همسر سر دانکین، الیزابت در این پارک از دیدنی‌های پورت الیزابت است که روی آن نوشته شده است: "به یاد یکی از کامل‌ترین انسان‌ها که نام خود را بر شهر گذاشته است." قدمت فانوس دریایی که امروزه دفتر گردشگری را در خود جای داده به سال 1861 می‌رسد.

نقشه مسیر پنج کیلومتری دانکین هریتیج شامل 47 مکان تاریخی از تالار شهر تا پارک سنت جورج از جمله Campanile است. این یادبودها نمادی از مهاجرانی است که در سال 1820 به پورت الیزابت رسیدند. در نمای پانوراما از شهر از Campanile، میتوانید خیابانی در زیر بزرگراه، میدان بازار و مرکز تاریخی شهر را تماشا کنید. در طول پیاده روی می‌توانید اشیای قیمتی را خریداری و با مردم محلی، گفت‌وگو کنید.

آدرس/ تلفن/ وب سایت:

آدرس: Athol Fugard Terrace, Central, Gqeberha, 6001، افریقای جنوبی

تلفن: +27 79 903 3144

7.   Southern African Foundation for the Conservation of Coastal Birds

(بنیاد آفریقای جنوبی برای حفاظت از پرندگان ساحلی)

حفاظت‌گاه طبیعی کیپ ریسیف یک بنیاد حفاظت از پرندگان ساحلی آفریقای جنوبی است که بازدیدکنندگان این فرصت را دارند از حیات دریایی نجات‌یافته و موجودات جذاب مانند، پرندگان دریایی، به ویژه پنگوئن‌های آفریقایی دیدن کنند. سنت کروکس، محل زندگی بزرگترین کلنی پرورش‌دهنده پنگوئن‌های آفریقایی در جهان هستند.

بسیاری از کارکنان به صورت داوطلبانه برای کار در تورهای آموزنده از طریق بیمارستان پرندگان به مجموعه کمک می‌کنند و به بازدیدکنندگان در مورد تلاش‌های توانبخشی مرکز و خطرات پیش‌روی این موجودات در طبیعت آموزش می‌دهند. زمان غذا خوردن، حدود ساعت 2:30 بعد از ظهر از بهترین زمان‌ها برای بازدید، از مجموعه است و بازدیدکنندگان می‌توانند در کافی‌شاپ‌ها، موجودات منحصر به‌فرد و جذاب را حین وعده‌های غذایی که می‌خورند تماشا کنند.

آدرس/ تلفن/ وب سایت:

آدرس: Seal Point Lighthouse, St Frances Way, Cape St Francis, 6313، افریقای جنوبی

8.   Cape Recife Nature Reserve

( حفاظتگاه طبیعی کیپ ریسیف)

از جاذبه‌های گردشگری پورت الیزابت که نزدیک به 366 هکتار، وسعت دارد. پیاده‌روی در ساحل‌نشینی در امتداد تکه‌ای از ساحل بکر بازدیدکنندگان بسیاری را به این منطقه می‌کشاند. در انتهای مسیر پیاده‌گردی نه کیلومتری با مناظر زیبا از خط ساحلی صخره‌ای، تپه‌های شنی، فانوس دریایی 1851و سواحل بکر به استخرهای جزر و مدی، پارک می‌رسید. علاقه‌مندان بسیاری به حیات وحش، به این منطقه سفر کرده و گاهی این فرصت را دارند رهاسازی پنگوئن‌های نجات‌یافته از ساحل را تماشا کنند.

آدرس/ تلفن/ وب سایت:

آدرس: ERF 2410, Summerstrand, Gqeberha, 6011، افریقای جنوبی

ساعت بازدید: 7 تا 21

تلفن: +27 42 235 1450

وب سایت: www.artefacts.co.za/main/Buildings

9.   Van Stadens Wildflower Reserve

(ذخیره‌گاه گل‌های وحشی ون استادنز)

منطقه حفاظت شده طبیعی Van Stadens در حدود 40 کیلومتری غرب پورت الیزابت قرار گرفته است. از جاذبه‌های گردشگری پورت الیزابت ک برای پیاده‌روی و پیک نیک افراد بسیاری را به خود جذب می‌کند. برخی از مسیرها برای پیاده‌روی بسیار آسان است و برخی دیگر از مسیرهای ملایم در میان درختان بومی کهنسال عبور می‌کند. پیاده‌روی چالش برانگیزتر نیز در میان جنگل‌های انبوه و در امتداد جویبارهای پرشتاب در انتظار کسانی است که به دنبال ماجراجویی هستند. کسانی که تا پل وان استادنز پیاده‌روی می‌کنند، می‌توانند مناظر زیبا بر فراز دره شیب‌دار را تماشا کنند.

آدرس/ تلفن/ وب سایت:

آدرس: Cape Rd, Uitenhage Farms, Gqeberha, 6001، افریقای جنوبی

ساعت بازدید: 7:30 تا 18

تلفن: +27 41 956 0155

وب سایت: http://www.vanstadens.co.z

10.   South End Museum

(موزه ساوت اند)

بازدیدکنندگان می‌توانند در موزه ساوت‌اند در ساحل پورت الیزابت، تاریخچه اخراج اجباری ساکنان سابق این منطقه در دوران آپارتاید را تماشا کنند. این موزه مجموعه از عکس‌ها، بریده‌های روزنامه، و تفریحات فضاهای زندگی و داستان‌های شخصی آن زمان را روایت می‌کند. این موزه از دیدنی‌های پورت الیزابت به شمار می‌رود که نه تنها بر تراژدی‌های شخصی، بلکه بر پیروزی‌ها نیز تمرکز کرده و بخش مهمی از تاریخ شهر را به تصویر کشیده است.

آدرس/ تلفن/ وب سایت:

آدرس: Walmer Blvd & Humewood Road, South End, Gqeberha, 6001، افریقای جنوبی

ساعت بازدید: 9 تا 16

وب سایت: http://www.southendmuseum.co.za/

11.   Shamwari Private Game Reserve

(رزرو بازی خصوصی شامواری)

 از برترین ذخیره‌گاه‌های خصوصی بازی در آفریقای جنوبی که در فاصله 75 کیلومتری پورت الیزابت قرار دارد. می‌توانید با چند شب اقامت، بازی خصوصی Shamwari را رزرو کنید و از غذاها عالی و تماشای حیات وحش خارق‌العاده لذت ببرید. تعدادی از برنامه‌های حفاظت از حیوانات به صورت رایگان به گردشگران آموزش داده می‌شود. همچنین این منطقه به عنوان خانه برای حفاظت از گربه‌های بزرگ نجات یافته از سراسر جهان عمل می‌کنند. بازدید از پناهگاه گربه‌ها به صورت محدود وجود دارد و قبل از بازدید بهتر است با رزرو تماس بگیرید.

آدرس/ تلفن/ وب سایت:

آدرس: Shamwari Private Game Reserve, Paterson, 6130، افریقای جنوبی

تلفن: +27 42 203 1111

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات