بهترین رستوران های پاریس به انتخاب گردشگران

5 سال پیش 0 دیدگاه

پاریس، جایگاه ویژه‌ای در جهان برای کافه‌های معروف و بهترین رستوران‌های خود برای غذا خوردن دارد. پایتخت فرانسه این روزها با مجموعه‌ای از رستوران‌های بی‌نظیر، گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند که علاوه‌بر تماشای جاذبه‌های شگفت‌انگیز و زیبای این شهر از سپری کردن اوقات خود در رستوران‌های پاریس بسیار لذت خواهند برد‌. مجموعه‌ای مبتکرانه و متنوع از گزینه‌های غذاخوری معمولی، و رستوران‌های مقرون‌به‌صرفه، اغذیه فروشی و غذاخوری‌های عالی که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. همچنین خوراکی‌های قدیمی پاریس در رستوران‌های کوچک سنتی در فضای بسیار خیره‌کننده قرار دارند.

در ادامه با ما همراه باشید تا در این مقاله از راهنمای سفر به فرانسه، با رستوران‌های معروف پاریس بیشتر آشنا شوید.

آداب رستوران‌گردی در پاریس

پاریس یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای جهان و برای قرن‌ها مقصد مهم گردشگری دنیا محسوب می‌شود. پاریس شهر تجارت و بازرگانی، فرهنگ و سرگرمی، مد لباس، نقاشی، ادبیات، در سراسر دنیا شهرت دارد. هرچند برج ایفل و موزه لوور از جاذبه‌های مهم پاریس شناخته می‌شود، اما کافه‌ها و رستوان‌های این شهر نیز گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

کافه و رستوران‌های رمانتیک پاریس حتی در فیلم و کتاب پرمخاطبِ «من پیش از تو» به تصویر کشیده شده و جوجو مویز، نویسنده داستان پایان ماجرا را بسیار رمانتیک تمام کرده است. لوییزا در مسیر رویاهایش، آخرین نامه عاشقانه ویل را دنبال می‌کند. رستوران‌گردی در این شهر رویایی تجربه‌ای است که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

کافه‌های معروف پاریس

1- بیشتر رستوران‌ها در پاریس از ساعت 2 بعدازظهر تا 8 شب بسته هستند و اگر تمایل داشتید ساعت 6 عصر شام میل کنید، بسیاری از غذاخوری‌های مناطق توریستی امکانات رفاهی گردشگران را مهیا کرده‌اند. در پاریس پیش‌غذا معمولا ساعت 7 عصر و قبل از شام سرو می‌شود و این کار با حوصله و لذت ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

2- افراد رژیمی به سختی می‌توانند غذای مناسبی برای خود پیدا کنند. رستوران‌های پاریس با ارائه رژیم‌های بدون نان، لبنیات، چربی و سس طرفداران بسیاری دارند. پیشخدمت‌ها حتی اگر متوجه درخواست شما برای غذای غیررژیمی شوند، نمی‌توانند نیاز شما را برآورده کنند، زیرا به ندرت در منوی آن‌ها پیدا می‌شود. اگر به برخی از غذاها آلرژی دارید، بهتر است غذای خود را در اقامتگاه و یا فروشگاه‌ها و رستوران‌های گیاهی و ارگانیک تهیه کنید. این غذاخوری‌ها با استفاده از مواد غذایی تازه و ارگانیک و پرسنل مجرب، توانسته‌اند اطمینان مهمانان را جلب کنند. 

3-  آهسته غذا خوردن در رستوران‌های پاریس یک قانون نانوشته است. پاریسی‌ها از شام خوردن لذت می‌برند و از این فرصت برای گفتگو با دوستان خود استفاده می‌کنند و هیچ عجله‌ای برای این کار ندارند.

4- برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود بهتر است به جای سفارش بطری آب معدنی، آب شیر (آب پارچ) سفارش دهید و برای این کار اصلا خجالت نکشید.

5- استفاده از تلفن همراه هنگام غذا خوردن در پاریس، مبادی آداب نیست. هنگام غذا‌ خوردن به موبایل خود سرک نکشید و تنها حواس خود را متوجه غذا و دوستان کنید. در غیر این صورت باعث تعجب خیلی‌ها می‌شوید.

رستوران‌های معروف پاریس

6- سفارش چای یا قهوه پس از صرف دسر یکی از عادات غذای فرانسوی‌هاست. با یک فنجان نوشیدنی ویژه فرصت چشیدن یک مزه تازه را امتحان کنید.

7-  انعام در بخشی از  قیمت تمام شده غذا در نظر گرفته می‌شود، بنابراین پیشخدمت‌ها معمولا انعامی دریافت نمی‌کنند و برای ارائه خدمات بیشتر انگیزه نخواهند داشت. هرچند شما می‌توانید در صورت سرویس‌دهی عالی بین 5 تا 10 درصد مبلغ کل را به عنوان انعام هزینه کنید.

8- مرتب و خوش‌لباس بودن از ویژگی‌های قابل توجه و البته ضروری برای رستوران‌گردی در شهر پاریس محسوب می‌شود.

9- به فرزندان خود اجازه ندهید فضای آرام اطراف را به هم بریزند و شلوغ کنند و سعی کنید به آن‌ها آموزش دهید تا حد امکان مودب باشند.

بیشتر بخوانید: تماشای این ۸ هنر خیابانی پاریس را از دست ندهید

رستوران کمیس Comice

قیمت غذا در رستوران‌های پاریس از جمله Comice نسبتا بالاست، هرچند کامیس از رستوران‌های ستاره‌دار میشلین و به سرپرستی سرآشپز کانادایی نوام گدالوف و اتلیا هانانووا این مکان را به یکی از معروف‌ترین رستوران‌های پاریس تبدیل کرده است. فضای اطراف ظریف اما آرام، با چیدمان‌های خیره‌کننده از یک گل فروشی مشهور محلی بسیار شهرت داشته و طرفداران بسیاری دارد. نوشیدنی محبوب Hananova در سراسر جهان شناخته شده و همچنین سبک آشپزی فرانسوی بسیار مبتکرانه و معاصر است. از غذاهای لذیذ این رستوران می‌توان به فوا گراس اردک با فندق، توت فرنگی، بالزامیک و فلفل سیاه یا مرغ سوخاری با پولنتا، قارچ وحشی و سالادی از گیاهان وحشی اشاره کرد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Paris, France 31 Avenue de Versailles 75016 

تلفن: 01 42 15 55 70

ساعت کاری: 7:30–9PM

وب‌سایت: /comice.paris

معرفی رستوران‌های معروف پاریس

رستوران Le Bistrot Flaubert

این اغذیه‌فروشی زیبا توسط سرآشپز میشل روستانگ در دهه 1980 تأسیس شد. امروزه سرآشپز نیکلاس باومن این رستوران را به یکی از مبتکرترین رستوران‌های پاریس تبدیل کرده و توسط سرمایه‌دار استفان مانیگلد، مدیریت می‌شود. غذاهای آسیایی یکی از جالب‌ترین و رضایت‌بخش‌ترین طعم‌ها را دارد و در غرب پاریس مراجعه‌کنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند. تارتار گوشت گاو کره‌ای با موس آووکادو و برنج پف کرده و لوماچ (ماکارونی حلزونی شکل) با ترکیب خرگوش، کاری قرمز و کیمچی از غذاهای معروف این رستوران است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: خیابان گوستاو فلوبر 75017، پاریس، فرانسه

تلفن: 0142670581

ساعت کاری: 12:30–2PM, 7:30–9:30PM

وب‌سایت: http://www.bistrotflaubert.com/

 

رستوران Arnaud Nicolas

آرنو نیکولا در خیابانی سرسبز در منطقه هفتم ابریشمی، قرار گرفته و از رستوران‌های معروف پاریس به شمار می‌رود که قدمتی بسیار طولانی دارد. سوسیس دست‌ساز عالی برای اولین بار در این رستوران طبخ شد و ریشه‌های باستانی و قدیمی غذای فرانسوی را دوباره احیا کرده است. فضای رستوران با دیوارهای سنگی، سقف تیرآهن و قالب‌های خاکستری تزئین شده و بسیار خیره‌کننده است. 

قدمت کباب و پای گوشت این رستوران به ‌عنوان اولین غذاها حداقل به قرون‌وسطی برمی‌گردد. سوپاپ پخته شده با قارچ cep، ماهی قزل‌آلا کولیبیاک، گوشت گاو پخته شده با هویج در شیرینی گوساله با قارچ ژیرولس و سوفله شکلاتی، طعم بسیار لذیذ و لطیفی دارند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس : 46 Avenue de la Bourdonnais 75007 پاریس، فرانسه

تلفن : 0145555959

ساعت کاری: 12–1:30PM, 7–9:30PM

وب‌سایت: http://arnaudnicolas.paris/

آشنایی با رستوران‌های معروف پاریس

رستوران Chez L'Ami Jean

سر آشپز استفان ژگو، مانند تعداد معدودی از سرآشپزهای پاریسی می‌داند که چگونه غذای زیبا و سنتی فرانسوی را ارائه دهد، آن هم با تغییراتی مدرن و ظریف که اکثر مردم حتی متوجه آن نمی‌شوند. دو دهه پیش این سرآشپز این مکان را از یک میخانه راگبی باسک خریداری کرد و تلاش کرده تا فضای دهه 1930 را حفظ کند. غذاهای مزرعه‌ای جنوب غربی فرانسه الهام بسیاری از غذاهای این رستوران است که بسیار  رضایت‌بخش هستند. سوپ پارمزان با کلم و پرک، کبوتر برشته با آویشن و سیر، گوشت بره کبابی با پونه کوهی دودی و پودینگ برنج سبک و پفکی طرفداران بسیاری دارد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 27 Rue Malar 75007 پاریس، فرانسه

تلفن: 0147058689

ساعت کاری: 12–2PM, 7–11PM

وب‌سایت: http://lamijean.fr/

رستوران دیوید توتین

از رستوران‌های معروف پاریس می‌توان به دیوید توتین اشاره کرد. پس از همکاری با آلن پاسارد و مارک ویرات، دیوید توتن پاریس را در Agapé Substance در سن ژرمن شگفت‌زده کرد. مکانی منحصربه‌فرد با منوهای خوشمزه که دائما در حال تغییر است. این رستوران جسورانه‌ترین و جالب‌ترین غذاها را در پاریس ارائه می‌دهد و فوای گرای سرخ شده در آبگوشت سیب‌زمینی پخته شده با ترافل سیاه، ترکیب سفید تک رنگ از ماهی مرکب با یوبا و گنوکی پارمزان، با آب استخراج شده از پختن پنیر از غذاهای معروف این رستوران است.

لیست رستوران‌های معروف پاریس

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: پاریس 29، ایل دو فرانس خیابان سرکوف

تلفن: 33145501110+

ساعت کاری: 12–2:30PM, 7:30–10:30PM

وب‌سایت: www.alain-passard.com

بیشتر بخوانید: گشت‌وگذار در محله لومره پاریس | محله‌ای قدیمی در قلب پاریس

رستوران La Scene

اتاق ناهارخوری اصلی این رستوران در زیرزمینی پر زرق و برق قرار دارد و سرآشپز استفانی لو کوئلک این رستوران را شبیه یک واگن راه‌آهن لوکس طراحی کرده است. سرآشپز در آشپزخانه‌ای باز شبیه تئاتر در بالای اتاق کار می‌کند که می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. Le Quellec آشپزی فرانسوی را برای قرن بیست و یکم دوباره احیا کرده است و اوقات خوشی را برای مهمانان مهیا می‌کند‌.

لانگوستین‌های آب‌پز با گندم سیاه و گوشت پنجه‌ای و آخور سیاه باقرقره اسکاتلندی با مورل با چای دودی پخته می‌شوند. شیرینی‌های گوساله با گل کلم بوداده سرو شده و گاناش، حاوی شکلات کریولو از ونزوئلا، با روغن زیتون درست می‌شود. La Scene یکی از رستوران‌های معروف پاریس است که برای صرف یک غذای رمانتیک بسیار ایده‌آل است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 75008 32 Avenue Matignon پاریس، فرانسه

تلفن: 0142650561

ساعت کاری: 12:30–1:30PM, 7:30–9PM

وب‌سایت: www.la-scene.paris

رستوران Le Grand

فرانسوی‌ها در پخت کله پاچه به‌خصوص شیرینی‌های گوشت گوساله، تبحر بسیار ویژه‌ای دارند. هیچ سوغاتی بهتر از یک غذای لذیذ تازه کشف شده از پاریس برای بردن به خانه وجود نخواهد داشت. در رستوران Le Grand  شیرینی‌ها را روی پوست گردو در جعبه داغ می‌پزند و با موسلین گردو و مورل سرو می‌کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: پاریس، ایل دو فرانس خیابان آگوسو 7

تلفن: 33000505153+

ساعت کاری: 12:30–1:30PM, 7:30–9:30PM

وب‌سایت: /jeanfrançoispiege.com

 

برترین رستوران‌های معروف پاریس

رستوران Joséphine Chez Dumonet

فضای رستوران با پرده‌های توری، جداکننده‌های اتاق شیشه‌ای برش‌خورده و صندلی‌های چوبی خمیده قدمتی طولانی دارد. بوف بورگینیون از بهترین غذاهای این رستوران‌های پاریسی است که به روشنی نبوغ گالی را نشان می‌دهد. برای پخت این غذا، گوشت باید به صورت آهسته طبخ شود تا  یک سس غنی از عطر و طعم از آب حاصل شود. سوفله Grand Marnier برای دسر، یک گزینه بسیار عالی است. برای رفتن به رستوران باید از قبل میز خود را رزرو کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 117 Paris, rue du Cherche-Midi Île-de-France 

تلفن: 145-33485240+

ساعت کاری: 12:30–2:30PM, 7:30–10PM

وب‌سایت: chezdumonet.com

 

رستوران گیلاس پاریس؛ رستورانی ایرانی در قلب فرانسه

عطر و طعم غذاهای ایرانی به‌گونه‌ای است که اگر چند روز در تور فرانسه هم از آن‌ها محروم باشید، بی‌شک دلتنگشان خواهید شد. با وجود بهترین رستوران‌های پاریس و بهترین غذاهای محلی و بین‌المللی، باز هم رفتن به رستورانی ایرانی در قلب فرانسه فوق‌العاده هیجان‌انگیز است!

رستوران گیلاس پاریس (le restaurant Guylas)یکی از بهترین رستوران‌های پاریس بوده و با منوی بسیار جذاب و قیمت‌های مناسب یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که دلتنگ طعم غذاهای ایرانی هستند؛ ماست و خیار خانگی با قیمت 6 یورو، بورانی با قیمت 7 یورو، دلمه برگ مو با قیمت 8 یورو، سالاد الویه و میرزاقاسمی با قیمت 9 یورو، کباب‌کوبیده و خورشت قیمه با قیمت 18 یورو، قورمه‌سبزی و فسنجان 19 یورو و لیستی متنوع از غذاهای اصیل ایرانی با ده‌ها غذا و دسر و نوشیدنی دیگر یاد ایران را در قلب پاریس برای شما زنده خواهد کرد.

آدرس: 68 Rue des Entrepreneurs, 75015 Paris, France

تلفن: +33 1 45 77 57 64

رستوران گیلاس پاریس

رستوران آنتروکوت پاریس؛ صرف غذا در هم‌جواری با شانزلیزه

رستوران‌ های معروف پاریس به‌تنهایی یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آیند که طعم غذاهای مختلف در آن‌ها هوش از سرتان خواهد برد. در میان بهترین رستوران‌های پاریس، رستوران آنتروکوت (L’Entrecote Restaurant) در نزدیکی شانزلیزه به استیک‌های بسیار ویژه و خوشمزه‌اش معروف است که با سس‌های مخصوص، لحظاتی شما را از قید فضا و زمان رها می‌کند و حسی وصف‌نشدنی خواهید داشت!

همچنین باید ویژگی‌هایی چون فضای داخلی منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی، کارکنان مؤدب و باشخصیت و سرعت بالای خدمات را در نظر بگیرید. نکته عجیب اینکه امکان رزرو آنلاین وجود ندارد و با توجه به شهرت این رستوران باید پیش از ازدحام جمعیت خود را برسانید؛ البته درباره بهترین رستوران‌های پاریس مخصوصا L’Entrecote باید به این نکته هم اشاره کرد که قیمت‌ها کمی بالاست، اما در مقابل چیزی که دریافت می‌کنید، ارزشش را دارد!

آدرس: 29 Rue de Marignan, 75008 Paris, France

تلفن: +33 1 42 25 28 60

رستوران ژول ورن؛ رستوران برج ایفل

برج ایفل همراه همیشگی پاریس است و حتی در راهنمای انتخاب بهترین رستوران‌های پاریس هم باید نامی از آن دیده شود؛ ژول ورن (Le Jules Verne) یکی از بهترین رستوران‌های پاریس است که در طبقه دوم برج ایفل خودنمایی کرده و شما با انتخاب آن چشم‌انداز زیبا با حال‌ و هوای فوق‌العاده، منوی غذایی بسیار جذاب و البته صف‌هایی طولانی مواجه می‌شوید که رزرو میز از قبل را واجب می‌کند.

طراحی داخلی شیک و ساده با الهام از معماری قرن نوزدهم در ارتفاع 410 فوتی از سطح زمین و مناظر تماشایی از شهر به‌ویژه در شب که گویی شهر پیش پای شما به‌آرامی نورانی شده نمایشی دل‌انگیز را اجرا می‌کند. در سوی دیگر غذایی را سرو می‌کنید که تیمی متشکل از سرآشپز اریک آزوگ و آشپزش گریگوری استاووی و 50 آشپز بزرگ دیگر آن‌ها را پخته‌اند؛ از این‌رو کاملاً برایتان مشخص شود که چرا با وجود قیمت‌های بالا باید رستوران دارای یک ستاره MICHELIN به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های پاریس را انتخاب کنید!

آدرس: Av. Gustave Eiffel, 75007 Paris, France

تلفن: +33 1 83 77 34 34

رستوران ژول ورن پاریس

 Substance؛ منطقه‌ای در خواب

معمولاً منطقه 16 پاریس را منطقه‌ای آرام و حتی خواب‌آلود می‌شناسند که از هیاهوی مرکز شهر در آن خبری نیست، اما زمانی که یکی از بهترین رستوران‌های پاریس به همراه یکی از بهترین سرآشپزها و نامزد جایزه سرآشپز برتر، ماتیاس مارک، در آن قرار داشته باشد، جای تعجب نیست که حتی گردشگران هم وارد این بخش از شهر شوند، اما چرا این رستوران در بین رستوران های معروف پاریس تا این حد محبوب شده است؟

جدا از شامپاین‌های معروف، رستوران Substance منوی جذابی هم دارد که دلیل محبوبیت آن را باید در پنیر بز و کانلونی چغندر، امولسیون‌های سیب‌زمینی با تخم قزل‌آلا و پیاز ترشی و بسیاری از غذاهای گیاهی و محلی و فصلی که در منو خودنمایی می‌کنند، جست‌وجو کنید.

آدرس: 18 Rue de Chaillot, 75116 Paris, France

تلفن: +33 1 47 20 08 90

 Tekés؛ طعم زغال و چوب

یکی از رستوران‌های معروف پاریس، Tekes است که به‌واسطه سرآشپز باتجربه‌اش Assaf Granit و تیم همراهش، منوی جذاب و خوراکی‌های گیاهی، نحوه متفاوت پخت غذا و حتی باشگاه تناسب اندام مرتبط با آن معروف شده است. بیشتر غذاها در این رستوران روی زغال چوب و اخگر پخته شده و طعم متفاوت و بی‌نظیر آن‌ها هر گردشگری را وسوسه می‌کند تا سری به این مکان بزند.

از خوراکی‌های معروف این رستوران می‌توان به نانی مخصوص اشاره‌ کرد که با روغن‌زیتون و نمک دریا پخته می‌شود. جگر مرغ گیاهی که با پیاز کاراملی و قارچ و بدون استفاده از کره درست می‌شود نیز از دیگر خوراکی‌های محبوب این مکان است.

آدرس: 4 bis Rue Saint-Sauveur, 75002 Paris, France

تلفن: +33 7 81 42 54 74

رستوران Bouche

به محض اینکه وارد رستوران می‌شوید دکورهای کم‌رنگ، پنجره‌ها، اثاثیه قدیمی و سنگ‌های بافت‌دار شما را مجذوب خود خواهد کرد. پس از آن نوبت به بشقاب‌های کوچک و دوست‌داشتنی، بار نوشیدنی طبیعی و منوی غذای فصلی و متغیر می‌رسد که توجه شما را به خود جلب کند.

Bouche یکی از بهترین رستوران‌های پاریس است که جز یکشنبه که همواره میزهای این مکان از قبل رزرو می‌شوند، برای صرف ناهار باز نیست و می‌توانید برای شامی دل‌انگیز به این مکان زیبا مراجعه کنید. از بهترین غذاهای این رستوران می‌توان به سیر و فلفل چیلی در کنار یک اختاپوس اوکونومیاکی با پوشش لاردو، تارتار گوساله با چیپس کنگر فرنگی اورشلیم و ترخون، ریزوتو چغندر با خامه و اسکیت ماهی بخارپز شده در آبگوشت تایلندی با لیموترش اشاره کرد!

آدرس: 85 Rue Jean-Pierre Timbaud, 75011 Paris, France

تلفن: +33 1 43 57 60 49

 

رستوران موسوکه Mosuke

سرآشپز جوان موری ساکو یکی از ستاره‌های سال 2020 به دلیل اصالت آشپزی جذاب آفریقایی-فرانکو-ژاپنی‌اش در مونپارناس بسیار شهرت دارد. او پسر یکی از مهاجران مالی به فرانسه است که با غذاهای آفریقایی و فست فودهای آمریکایی که توسط مادرش طبخ می‌شد، بزرگ شده است. ابتدا در یک هتل مجلل بزرگ پاریس، نبوغ آشپزی خود را کشف کرد و با سرآشپز دو ستاره میشلین، تیری مارکس، ژاپنوفیلی، ساکو آموخت و عاشق مواد و تکنیک‌های ژاپنی شد.

غذاهایی مانند خرچنگ در سس میسو با فلفل دودی و گوجه‌فرنگی تخمیر شده لاکتو، طعم‌دار شده با توگاراشی شیچیمی و لواش پخته شده در داخل برگ موز بسیار لذیذ از دستپخت‌های اوست. نام رستوران از نام سرآشپز و یکی از قهرمانان او، یاسوکه گرفته شده که اولین و تنها سامورایی آفریقایی، یک برده رهایی یافته موزامبیکی است که در قرن شانزدهم در کیوتو زندگی می‌کرد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 11 Rue Raymond Losserand 75014 پاریس، فرانسه

تلفن: 0143202139

ساعت کاری: 12:15–2PM, 7:30–9PM

وب‌سایت: mosuke-restaurant.com

قیمت غذا در رستوران‌های پاریس

رستوران L'Assiette

سرآشپزهای سختکوش و پرهیاهو مانند دیوید راتگبر، پاریس را به یک شهر غذای ماندگار فوق‌العاده تبدیل کرده‌اند. از رستوران‌های معروف پاریس که در گذشته، توسط یک سرآشپز پرزرق‌وبرق به نام لولو اداره می‌شد و نظر افراد مشهوری مانند رئیس جمهور فقید فرانسوا میتران و دیگر افراد معروف را مجذوب خود می‌کرد. این رستوران در منطقه ساکت 14 به‌خاطر غذاهای سنتی لذیذ و ماهرانه‌اش مانند ریلیت با بند خوک با فوی گراس و یک کاسوله فوق‌العاده ارزش امتحان کردن دارد. تارتار ماهی با گوجه‌سبز و آب گشنیز و کاربونارا کاتر ماهی و کرم کارامل از غذاهای سبک این رستوران است که طرفداران بسیاری دارد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 181 Rue du Château 75014 پاریس، فرانسه

تلفن: 0143226486

ساعت کاری: 12–2:30PM, 7–10:30PM

وب‌سایت: restaurant-lassiette.paris

رستوران منکیچی Menkicchi

در قلب شهر، در میانه راه بین Opera Garnier و Musee du Louvre، مجموعه‌ای از رستوران‌های ژاپنی و دیگر آسیایی را در امتداد خیابان سنت آن و خیابان‌های مجاور خواهید دید. گیوزا و یک کاسه از بهترین رامن‌های شهر طرفداران بسیاری دارد. مردم بسیاری عاشق رامن Le Speciale هستند که با رشته فرنگی‌های دست‌ساز در آبگوشت غنی از گوشت خوک، یک تخم مرغ ترشی، یک تکه سینه خوک و جلبک دریایی عرضه می‌شود. 

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 41 Rue Sainte-Anne 75001 پاریس، فرانسه

تلفن: 0142211168

ساعت کاری: 11:30AM–3PM, 6:30–10:30PM

وب‌سایت: menkicchi.kintarogroup.com

گشت‌وگذار در رستوران‌های معروف پاریس

رستوران l'Huîtrerie Régis

از رستوران‌های معروف پاریس با رنگ‌آمیزی سفید و زیبا که می‌توانید بدون رزرو به آن‌جا بروید. در قلب سنت ژرمن د پره، مرواریدی قرار دارد که مراجعه‌کنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند. در این رستوران سرو گوش ماهی، صدف‌ها در دوجین با تارت شکلاتی آبدار، طعمی فراموش نشدنی دارد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: پاریس، ایل دو فرانس خیابان 3 مونتفوکون

تلفن: 33144411007+

ساعت کاری: 12–2:30PM, 6:30–10:30PM

وب‌سایت: http://huitrerie-regis.com/

رستورانی برای نوجوانان Juvenile’s

این اغذیه‌فروشی از رستوران‌های معروف پاریس محسوب می‌شود و مکانی مناسب برای یافتن غذاهای راحت فرانسوی و مکانی ایده‌آل برای جوانان است. تیم جانستون، تاجر اسکاتلندی و مهاجر قدیمی پاریس، این رستوران را تأسیس کرد و اکنون توسط دخترش مارگوکس اداره می‌شود.

در این رستوران با تجربه‌ای از غذاهای لذیذ مواجه می‌شوید که همه را شیفته خود می‌کند. منو براساس هر فصل تغییر می‌کند و آشپزخانه سبک خود را با غذاهایی مانند سوپ کرفس با کاکل، پیازچه با خامه فرم گرفته، قارچ وحشی تفت داده شده با زرده تخم‌مرغ و خامه پروشوتو، فیله جوجه اردک با چاشنی و شاه بلوط و گوش ماهی با تره‌فرنگی و سیب‌زمینی نشان می‌دهد. 

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس : 47 Rue de Richelieu 75001 پاریس، فرانسه

تلفن: 0142974649

ساعت کاری: 12–2PM, 7–10PM

وب‌سایت: http://www.juvenileswinebar.com/

کافه‌ها و رستوران‌های معروف پاریس

رستوران Le Maquis

این اغذیه‌فروشی در منطقه هجدهم و در فضایی آرام دور از انبوه گردشگران در اطراف Sacre Coeur و میدان دو ترتر واقع شده است. بودیه و آلبرت توتون بسیاری از غذاهای آن‌ها لهجه فرانسوی یا ایتالیایی جنوبی دارند، از جمله پاستاهای خانگی فوق العاده، سرویچه با براده‌های پوتارگ (بوتارگا) و شکم خوک پخته شده در سیب سیب با رازیانه که بسیار لذیذ هستند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 53 Rue des Cloys 75018 پاریس، فرانسه

تلفن: 0142588782

ساعت کاری: 12:30–2:30PM, 7:30–10:30PM

وب‌سایت:  lemaquisrestaurant.fr

 

رستوران La Bourse et la Vie

دومین رستوران سرآشپز دانیل رز در پاریس به یکی از رستوران‌های معروف پاریس تبدیل شده است. نسخه‌های فوق‌العاده‌ای از غذاهای قدیمی فرانسوی در این‌جا سرو می‌شود که مردم بسیاری مشتاق امتحان کردن آن‌ها هستند.  فوای گراس د کانارد فوق‌العاده روی میز در قلب تازه‌ای از کنگر فرنگی قرار گرفته است و با ریزه‌ای از وینگرت موسیر مانند آسپیک تزئین می‌شود که بسیار منحصر‌به‌فرد است.

رستوران‌های معروف پاریس | کافه‌گردی در پاریس

Collier d'agneau Provencal که به سبک پرووانسالی گردن بره سرخ شده را هرگز از دست ندهید.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 12 خیابان ویوین

پاریس، ایل دو فرانس

تلفن: 33142600883+

ساعت کاری: 12–3PM, 7–10PM

وب‌سایت: http://www.labourselavie.com/

بیشتر بخوانید: چهار مورد از بهترین هتل‌های پاریس برای تکمیل تجربه‌ی سفر رویایی

 رستوران KGB

سرآشپز جوان مارتین ماومت این مکان را به رستورانی با ستاره میشلین تبدیل کرده است. یکی از بهترین رستوران‌ها در ساحل چپ با آشپزی مبتکرانه فرانسوی که فضای مینیمالیستی و گالری مانند دارد. مجموعه‌ای از غذاهای فرانسوی معاصر با الهامی از غذاهای آسیایی که همراه با سبزیجات و غذاهای دریایی در این رستوران به نمایش گذاشته می‌شود. 

منو به‌طور مداوم در حال تغییر است، اما گزینه‌ها ممکن است شامل gnocchi ساردینیا با صدف در بویل صدف تزئین شده با گیاهان، مرغ ارثی آزاد با هویج و گوشت خوک ایبریایی با سبزیجات ریشه بو داده و سس چیمیچوری باشد. دسرها اغلب همراه سبزیجات مانند بستنی کدو حلوایی با شاه بلوط و پسته سرو می‌شوند که بسیار لذیذ هستند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 25 Rue des Grands Augustins 75006 پاریس، فرانسه

تلفن: 0146330085

ساعت کاری: 12:15–2PM, 7–9:45PM

وب‌سایت: zekitchengalerie.fr/restaurant

غذا خوردن در رستوران‌های معروف پاریس

گرانیت رستوران Restaurant Granite

این رستوران در خیابان فرعی کوچکی در لبه لس هالز در قلب پاریس قرار دارد. یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های شهر که طرفداران بسیاری دارد. سرآشپز جوان توماس مایر، با آشپزی فرانسوی معاصر و خلاقانه، سه ستاره میشلن را برای رستوران به دست آورده است.

محصولات فصلی تازه و الهام سرآشپز از زادگاهش Jura در شرق فرانسه غذاهای این رستوران را بسیار ویژه می‌کند. منوها به‌طور منظم تغییر می‌کنند، اما قارچ کبابی با سابایون با طعم شیرین علفزار و سس دمنوش قارچ و میسو سفید از غذاهای برجسته و وعده اصلی این رستوران است.

قیمت غذا در رستوران‌های معروف پاریس

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 6 خیابان Bailleul 75001 پاریس، فرانسه

تلفن: 0140136406

ساعت کاری: 12:30–1:15PM, 7:30–9:15PM

وب‌سایت: granite.paris

رستوران Au Pied de Cochon

در این رستوران با سفارش آنتونی بوردین و اندرو زیمرن درونی Tentation de Saint-Antoine لحظات لذت‌بخشی را سپری خواهید کرد. از رستوران‌های معروف پاریس که از سال 1947 افتتاح شده است و بدون وقفه در ۲۴ ساعت روز مشغول فعالیت است. این مکان پرجنب‌وجوش با سینی‌هایی از صدف‌ها و دیگر غذاها مانند سوپ پیاز بسیار معروف است و مونیر از غذاهای لذیذ و اشتهاآور این رستوران، گوشتخواران را بسیار سر شوق می‌آورد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: پاریس، ایل دو فرانس، خیابان کوکیلییر 6

تلفن: 33140137700+

ساعت کاری: 8–11AM, 11:30AM–5AM

وب‌سایت: www.pieddecochon.com

رستوران فرانسوی Frenchie

برای برآورد هزینه و قیمت تور پاریس بهتر است بدانید که قیمت غذا در رستوران‌های پاریس نسبتا گران است و این رستوران نیز از این قضیه مستثنا نیست. سرآشپز گرگوری مارشان 12 سال پیش این رستوران را در یک کوچه کوچک در Le Sentier، منطقه پوشاک قدیمی پاریس افتتاح کرد. آشپزی مارچاند مبتکرانه است و از تجربیات بین‌المللی در نیویورک و لندن الهام گرفته است.

غذاهای بین‌المللی مانند آگنولوتی پر شده با اسکامورزا با کدو حلوایی که در آبگوشتی که با سرکه تمشک و عصاره قارچ پورسینی برشته شده، بسیار لذیذ هستند. همچنین سینه مرغ گینه با ترویزو برشته و سسی از آب مرغ، طعمی فراموش نشدنی دارد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 5 Rue du Nil 75002 پاریس، فرانسه

تلفن: 0140399619

ساعت کاری: 6:30–10:30PM

وب‌سایت: http://www.frenchie-ruedunil.com/

 

محبوب‌ترین رستوران‌های معروف پاریس

رستوران شابور Shabour

پس از موفقیت رستوران مدرن Balagan، این رستوران پرمخاطب در محله Sentier به جای رستوران قبلی قرار گرفت. پیشخوان مرمر صورتی رنگی اطراف آشپزخانه اوپن را احاطه کرده است و غذاها الهام گرفته از اسرائیل با رنگ‌های فرانسوی بسیار فوق‌العاده هستند. تخم‌مرغ در چای، تزیین شده با تاهینی، تخم‌مرغ ماهی قزل‌آلا، گراولاکس با خامه ترب کوهی، رازیانه و گوشت گاو واگیو با فریکه، کارامل بادمجان و قارچ ژیرول بسیار لذیذ هستند. برای دسر می‌توانید مالبی، نوعی پاناکوتای خامه‌ای با انجیر و تمشک تازه را امتحان کنید. 

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 19 Rue Saint-Sauveur 75002 پاریس، فرانسه

تلفن: 0695163267

ساعت کاری: 12–2PM, 7–10:30PM

وب‌سایت: www.restaurantshabour.com

بیشتر بخوانید: ۹ مورد از تفریحات و کارهایی که باید در شانزه لیزه پاریس انجام دهید

رستوران لو باراتین Le Baratin

راکل کارنا، سرآشپز خودآموخته آرژانتینی، لذیذترین غذاها را در پاریس سرو می‌کند. منوی تخته سیاه دائما تغییر می‌کند، اما  کله پاچه و ماهی این رستوران طعمی بی‌نظیر دارد. تارتار ماهی خال مخالی با سرکه دودی، استیک ماهی تن با گیلاس سیاه و راگوی خرگوش و قارچ از دیگر غذاهای محبوب این رستوران است. 

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 3 خیابان Paris، Île-de-France Jouye-Rouve

تلفن: 143-33493970+

ساعت کاری: 12–2:30PM, 7–11PM

منو غذایی رستوران‌های معروف پاریس

رستوران ماکسیم پاریس Maxim's de Paris

این رستوران بین میدان کنکورد و مادلین در خیابان رویال قرار دارد. ماکسیم در نمایشگاه جهانی سال 1900 با فضای هنری مدرن تکمیل شد. فضای داخلی زیبا از جانوران، گیاهان و جذابیت‌های زنانه الهام گرفته است. طراحی فضای داخلی با تمام زوایا و خطوط مستقیم به نفع اشکال منحنی، حسی و گرد در هم می‌پیچد. هنرمندان بزرگی چون گاله، گیمار، مارجورل، تیفانی و مکینتاش از رهبران این جنبش هنری بودند. منوی این رستوران بیشتر شبیه یک کد لباس و شامل سوپ‌های مخلوط، هشت تا ده غذای ورودی، بریان، سالاد و دسر است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 3 Rue Royale, 75008 Paris, France

تلفن: 33142652794+

ساعت کاری: 12:30–2PM, 7:30–10PM

وب‌سایت: maxims-de-paris.com/en/

رستوران Septime

این رستوران شلوغ‌ترین میزها را در شهر دارد که توسط برتراند گربو، یکی از با استعدادترین سرآشپزهای نسل خود مدیریت می‌شود. توانایی Septime این رستوران را به یکی از معروف‌ترین رستوران‌های پاریس تبدیل کرده است. دکور عالی، میزها با چوب خام، تیرهای در معرض دید که بسیار منحصربه‌فرد هستند و مراجعه‌کنندگان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Paris, France 80 Rue de Charonne, 75011 

تلفن: 33143673829+

ساعت کاری: 12:15–2:30PM, 7:30–11PM

وب‌سایت: http://www.septime-charonne.fr/

رستوران ماکسیم پاریس

رستوران موکونات Mokonuts

یکی از باارزش‌ترین رستوران‌های پاریس که در پشت آن پیشخوان روبازی قرار دارد که بسیار پرطرفدار است با غذاهای بی‌نظیری که از ریشه‌های سنتی الهام گرفته‌اند. غذاهای شیرینی که توسط موکو هیرایاما پخته شده، غیرقابل چشم‌پوشی هستند و بسیار تازه و هیجان‌انگیز‌ند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Paris, France 5 Rue Saint-Bernard, 75011  

تلفن: 33980818285+

ساعت کاری: 9–10:30AM, 12–2PM

وب‌سایت: www.mokonuts.com

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات