جاهای دیدنی اسپانیا

11 ماه پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های اسپانیا مملو از شگفتی‌هایی است که نباید آن‌ها را از دست داد و باید اعتراف کرد که به‌راستی اسپانیا یکی از پرطرفدارترین مقاصد در اروپاست. اسپانیا کشوری غنی از تاریخ، فرهنگ، غذا و مناظر زیباست. کارهای زیادی در اسپانیا برای انجام دادن وجود دارد‌؛ بازدید از شهرهای کوچک و سواحل فوق‌العاده آن تا کاوش در شهرها و مکان‌های دیدنی آن، گردشگران بسیاری را جذب می‌کند.

شما می‌توانید به سواحل رؤیایی در کنار دریای مدیترانه، کاخ‌های دوره موری، شهرهای قرون‌وسطایی و تاریخی، پارک‌های ملی بزرگ، جاذبه‌های طبیعی اسپانیا و موزه‌های درجه یک فکر کنید و از دیدن شاهکارهای پیکاسو و سالوادور دالی شگفت‌زده شوید؛ بنابراین اگر قصد دارید مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا را از دست ندهید لیست ما را که شامل بهترین جاذبه‌های اسپانیا است بررسی کنید.

جاذبه‌های دیدنی اسپانیا

ترکیبی بی‌نظیر از آب‌و‌هوای دل‌پذیر در تمام طول سال، سواحل مدیترانه‌ای، فرهنگ پر جنب و جوش، فستیوال‌های سنتی پر جنب و جوش، غذاهای خوشمزه و مکان‌های دیدنی و معروف، اسپانیا را به دومین کشور پربازدید اروپا تبدیل کرده است. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه‌های اسپانیا بقیه مطلب را دنبال کنید.

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا

پارک ملی تیمانفایا، مکانی زیبا در اسپانیا که باید ببینید

پارک ملی تیمانفایا با مناظر باشکوه خود یکی از زیباترین مکان‌های اسپانیاست. قدم زدن در میان مناظر آتش‌فشانی  تیمانفایا مانند فرود روی ماه است. ساختارهای ژئومورفولوژیکی که از فوران‌های 1730، 1736 و 1824 به وجود آمده‌اند و درنتیجه این مکان را به یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا تبدیل کرده‌اند. ترکیب رنگ‌های قرمز، نارنجی و مشکی، تضاد درخشانی با آسمان آبی را در پارک ایجاد کرده و بدون ‌شک باعث شده تیمانفایا یکی از محبوب‌ترین پارک‌های ملی اسپانیا باشد.

جزایر بالئاریک، مکانی فراموش‌نشدنی برای بازدید در اسپانیا با دوستان

اگر در تابستان به‌دنبال بهترین مکان برای بازدید در اسپانیا هستید‌، جزایر بالئاریک یکی از بهترین گزینه‌های شما هستند. این جزایر از جزیره مایورکا، منورکا، کابررا، ایبیزا و فورمنترا تشکیل شده‌اند. جزایر بالئاریک دارای برخی از زیباترین مناظر و سواحل اسپانیا هستند. به‌علت جاذبه‌های گردشگری فراوان این جزیره سومین منطقه پربازدید در اسپانیاست که گردشگران داخلی و بین‌المللی را به خود جذب می‌کند.

کلیسای جامع بورگوس

یکی دیگر از مکان‌های خیره‌کننده برای گردشگران تور اسپانیا، کلیسای جامع بورگوس است؛ یک میراث جهانی یونسکو و یکی از زیباترین کلیساهای این کشور؛ بنابراین بازدید از  آن به هر گردشگری پیشنهاد می‌شود. ساخت آن 800 سال پیش در سال 1221 با پیروی از سبک گوتیک فرانسوی آغاز شد. در طول تاریخ، بازسازی‌های مختلفی انجام شده که آن را زنده نگه داشته و جزئیات طراحی منحصربه‌فردی را به آن بخشیده است. دو ویژگی برجسته شامل دو برج بیرونی و گنبد باشکوه به سبک گوتیک-پلاترز است.

 جاذبه‌های توریستی اسپانیا

تئاتر رومی مریدا، یک فعالیت فراموش‌نشدنی در اسپانیا دیدن کنید

یکی دیگر از آثار بزرگ به‌جامانده از رومی‌ها، تئاتر رومی مریداست. ساخت آن به دستور آگریپا، داماد آگوستوس، بین سال‌های 16 تا 15 قبل از میلاد انجام شد و امروزه یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی اسپانیا محسوب می‌شود. این بنا در طول 2000 سال عمر خود به ویرانه‌های معماری تبدیل شده که امروزه قابل مشاهده است. با این ‌حال، یکی از باشکوه‌ترین بخش‌های گروه باستان‌شناسی مریداست و در سال 1993 به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

باغ‌های الحمرا و جنرالیف، گرانادا

اندلس دارای تاریخ غنی مسلمان است که هنوز هم وجود دارد و منجر به ایجاد برخی از بهترین معماری‌ها در اسپانیا شده است‌. بهترین مثال در این مورد الحمرا در گرانادا، یکی از مشهورترین مکان‌های اسپانیاست. این قلعه کاخ شامل مجموعه‌ای از کاخ‌های ناصری است که با ستون‌ها و مقرنس‌های مرمر سفید تزئین شده‌اند که زمانی سلاطین را در خود جای می‌داد. علاوه بر این از اینجا می‌توانید کوه‌های سیرا نوادا و کل شهر گرانادا را ببینید که بدون‌شک دیدن آن در سفر به اسپانیا ضروری است.

مهم نیست چقدر درباره باغ الحمرا خوانده‌اید یا چند عکس از این کاخ در گرانادا دیده‌اید، باید گفت بازدید از این کاخ تفریحی موری‌ها، نفس شما را بند می‌آورد. کاخ سلطنتی سلسله ناصری، اثر برجسته هنری دوره اسلامی اسپانیاست. زمانی که آل اندلس را که آن را آندلس نیز می‌نامیدند، مظهر فرهنگ و تمدن در اروپای قرون وسطی بود، این باغ ساخته شد.

مجموعه باغ‌های الحمرا شامل چندین ساختمان، برج‌ها، دیوارها، باغ‌ها و یک مسجد است، اما حکاکی‌های سنگی پیچیده و وصف‌ناپذیر، فیلیگرن‌های ظریف، سقف‌های کاشی‌کاری‌شده باشکوه، طاق‌های زیبا و حیاط‌های آرام کاخ ناصری هستند که مورد توجه قرار توریست‌ها قرار می‌گیرند. با این‌ حال، کاخ مجاور که برای امپراتور چارلز پنجم ساخته شده است، با وجود کامل نشدن این کاخ، بهترین نمونه از معماری رنسانس عالی در اسپانیاست و باغ‌های پلکانی جنرالایف، آرامشی عظیم از عظمت و مناظر باشکوهی را به بقیه الحمرا ارائه می‌دهند.

مسجد بزرگ کوردوبا

مسجد بزرگ کوردوبا که زمانی مسجد اصلی اسلام در غرب بوده و هنوز به نام La Mezquita شهرت دارد، یکی از بزرگ‌ترین مسجدهای جهان و بهترین دستاورد معماری مورها در اسپانیاست. خیابان‌های باریک و پیچ در پیچ؛ میدان‌های کوچک و خانه‌های سفید و کم‌ارتفاع آن فضایی قدیمی را که از گذشته آن به ارث رسیده است، به آن می‌بخشد. برای آشنایی بیشتر، مقاله کوردوبا اسپانیا را بخوانید تا با دیدنی‌های این شهر شگفت‌انگیز آشنا شوید. 

جاذبه‌های طبیعی اسپانیا

پرادو و پاسئو دل آرتس، مادرید

یکی از برترین جاذبه‌های توریستی در مادرید، پرادو است که به‌تنهایی با برترین موزه‌های هنری جهان به‌دلیل مجموعه‌های غنی خود در رتبه‌بندی قرار دارد، اما موزه هنر ملی Reina Sofía، موزه ملی Thyssen-Bornemisza و CaixaForum را در سراسر بلوار درختان سایه‌دار مادرید به طول مایل‌ها اضافه کنید، تا جایی که ممکن است بالاترین میزان گنجینه‌های هنری گران‌بها در جهان باشد. جای تعجب نیست که این مکان به‌عنوان El Paseo del Arte بلوار هنرها شناخته می‌شود.

پرادو بزرگ‌ترین مجموعه هنر اسپانیایی جهان را دارد، اما همه ثروت آن شامل هنرمندان اسپانیایی نیست. موارد برجسته آن، نقاشی‌های دیواری قرون وسطایی، نقاشی‌های هنرمندان فلاندری و هلندی (حتماً دنیای فانتزی هیرونیموس بوش و آثار روبنس و بروگل را ببینید) و هنر ایتالیایی (بوتیچلی، رافائل، کورجو، تیتیان و تینتورتو) است. نکات برجسته مجموعه چشمگیر 20000 قطعه موزه رینا سوفیا، گورنیکا پیکاسو و آثاری از میرو، دالی، دوبوفه، براک، سرا، کالدر و ماگریت است.

سن لورنزو دال اسکوریال

سن لورنزو دال اسکوریال، در حدود 45 کیلومتری شمال‌غربی مادرید، خانه تابستانی پادشاهان اسپانیا بود و در سال 1563 کار بر روی مجموعه عظیمی در اینجا آغاز شد که شامل صومعه، کلیسا، قصر سلطنتی، مقبره، کتابخانه و موزه بود. همه این آثار به‌عنوان یادبود فیلیپ دوم و سلطنت او در نظر گرفته شده است.

همراه با سقف‌های طاق‌دار و دیوارنگاری‌شده توسط تیبالدی در اتاق‌های صومعه پایینی، از ویژگی‌های برجسته صومعه می‌توان به Panteón de los Reyes (طاق دفن پادشاهان اسپانیایی به سبک باروک) و کتابخانه و اتاق بزرگی که با نقاشی‌های دیواری تیبالدی نیز تزئین شده است، اشاره کرد.

در کاخ، حتماً از سوئیت بوربون دیدن کنید؛ جایی که اتاق‌های دولتی چارلز چهارم با وسایل کمیاب  او و 338 ملیله تزئین شده است. فراتر از آن، آپارتمان‌های خصوصی فیلیپ دوم لبریز از آثار هنری هستند. گالری تصاویر او مجموعه بزرگی از نقاشی‌های زیبا، از جمله آثار هیرونیموس بوش، آلبرشت دورر، تیتیان، تینتورتو، ورونز، ولاسکز و ال گرکو را در خود جای داده‌اند.

کلیسای جامع سویل و آلکازار

هنگامی که برج لاگیرالدا، کلیسای جامع سویا و آلکازار با هم ترکیب می‌شوند یک میراث جهانی یونسکو را تشکیل می‌دهند. این سه‌نقطه دیدنی تاریخی استثنایی، از برترین جاذبه‌های اسپانیا هستند. باغ‌های رؤیایی آلکازار که زیر‌ سایه درختان معطر پرتقال و لیمو قرار گرفته‌اند، در سریال بازی تاج و تخت به تصویر کشیده شده‌اند. طرفداران این سریال ممکن است فواره‌های باغ آبی پادشاهی دورن را بشناسند. هم‌مرز با آلکازار در شرق، باریو د سانتا کروز، جودریا (محله یهودیان) سابق، محله‌ای از خانه‌های سفیدپوش، بالکن‌های آهنی و حیاط‌های پر از گل وجود دارد.

موزه گوگنهایم

شما واقعاً باید این ساختمان را ببینید تا شگفتی‌های آن را باور کنید. هیچ عکسی تا به حال زیبایی واقعی این بنا را به تصویر نکشیده است. در داخل گالری‌های 24000 متر‌مربعی موزه، نمایشگاه‌های موقت و نمایش‌های چرخشی از مجموعه‌های هنر مدرن قرار دارد. آثار برجسته شامل آثار آنسلم کیفر، ویلم دی کونینگ، مارک روتکو و اندی وارهول است.

همان‌طور که اشاره شد علاقه‌مندان به فرهنگ، هرگز در اسپانیا خسته نمی‌شوند؛ زیرا این کشور مملو از موزه‌های افسانه‌ای است که طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش می‌دهند. اگر می‌خواهید نگاهی اجمالی به آثار هنری گران‌بهای معاصر داشته باشید، فرصت بازدید از موزه گوگنهایم را از دست ندهید.

این موزه که معمار  معروف کانادایی-آمریکایی، فرانک گری آن را طراحی کرده است، شاهکاری از معماری معاصر و از جاذبه‌های اسپانیاست. در داخل موزه مجموعه‌ای خیره‌کننده از تقریباً 600 اثر هنری را خواهید دید که بین سال‌های 1937 تا 1949 توسط تاجران و مجموعه‌دار سولومون گوگنهایم به موزه داده شده است. شاهکارهای مارک روتکو، جف کونز و ریچارد سرا در موزه گوگنهایم بیلبائو وجود دارد و آن را به یکی از بهترین تجربیات فرهنگی در اسپانیا تبدیل کرده است.

کلیسای سانتیاگو

کلیسای جامع باشکوه سانتیاگو (سنت جیمز) در سانتیاگو د‌کامپوستلا برای نگهداری و احترام به یادگارهای قدیس ساخته شده است و از قرون وسطی مقصد نهایی زائران بوده است (امروزه شهر تاریخی سانتیاگو د کامپوستلا هنوز هم زائران امروزی را به خود جذب می‌کند و همچنین مقصدی برتر سفر در منطقه گالیسیا در شمال اسپانیاست). یکی از بناهای برجسته معماری رومی اولیه، این کلیسای جامع است که بین سال‌های 1060 تا 1211 ساخته شد و با وجود تغییر شکل ظاهری باروک در قرن 16 تا 18، فضای داخلی هنوز به سبک ناب رومنس اولیه است.

پلازا مایور مادرید

این مکان یکی دیگر از جاذبه‌های اسپانیاست که ضربان قلب تپنده پایتخت پر جنب و جوش اسپانیا محسوب می‌شود. پلازا مایور از قرن شانزدهم، زمانی که فیلیپ دوم وظیفه طراحی آن را به معمار مورد ‌علاقه خود، خوان دی هررا، سازنده سان‌لورنزو دال اسکوریال، سپرد، نقش مهمی در زندگی روزمره مادرید ایفا کرده است. امروزه پلازا مایور، یکی از برترین جاذبه‌های فرهنگی مادرید، قرن‌هاست که به‌عنوان صحنه‌ای برای رویدادهای تشریفاتی، اعلام پادشاه جدید، تقدیس قدیسان، سوزاندن بدعت‌گذاران و سرگرمی‌های عمومی مانند مسابقات جوانمردی و گاوبازی عمل کرده است.

کافه‌هایی که روی سنگفرش‌های سنگی میدان که فقط مخصوص عابر پیاده است سرازیر می‌شوند و رستوران‌هایی که در زیر طاق‌های آن قرار گرفته‌اند، مکان‌های ملاقات محبوب مادریلنیوس‌ها و گردشگران هستند. به‌عنوان مرکز زندگی اجتماعی مادرید، منطقه اطراف پلازا مایور یکی از بهترین مکان‌ها برای اقامت در مادرید است.

جاذبه‌های اسپانیا مالدیو

سواحل گرن کاناریا

خیلی از گردشگران بزرگ‌ترین جزایر قناری، گرن کاناریا‌ را به‌خاطر سواحل ماسه‌ای طلایی آن می‌شناسند. پلایا دلاس کانتراس در پایتخت لاس پالماس است که به خاطر آب‌های آرامش در میان توریست‌ها محبوب است و توسط موج‌شکن طبیعی سنگ‌های آتش‌فشانی  محافظت می‌شود.

آب در این ساحل نسبتاً گرم و به‌قدری شفاف است که موردعلاقه غواصان است. یک پارک زیر‌آبی در آریناگا و مدارس غواصی در Playa del Inglés و چندین مکان دیگر در امتداد ساحل وجود دارد. می‌توانید ماهی و دیگر موجودات ‌دریایی را از سفر دریایی روی یک قایق کف ‌شیشه‌ای ببینید. ساحل جنوبی برای موج سواری و قایقرانی نیز محبوب است.

بیشتر بخوانید: زیباترین جزایر اسپانیا

شهر قدیمی تولدو

این شهر قدیمی که از دیگر جاذبه‌های اسپانیا محسوب می‌شود شامل ترکیبی از معماری مور، گوتیک و رنسانس است و در شهری که ال‌گرکو در یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های خود ثبت کرده است، درمی‌آمیزد. شهر قرون وسطایی تولدو بر فراز یک تپه گرانیتی است و از سه ‌طرف توسط تنگه عمیق رودخانه تاگوس احاطه شده است.

پیکوس دو اروپا

جویندگان ماجراجویی که به شمال اسپانیا سفر می‌کنند باید بازدید از Picos de Europa را در لیست جاهای دیدنی اسپانیا قرار دهند. پارک ملی Picos de Europa که در استان‌های آستوریاس، کانتابریا و لئون گسترده شده است، مملو از درختان بلوط و راش، مراتع، دریاچه‌ها، کوه‌ها و دره‌هاست و از جاذبه‌های طبیعی اسپانیا به ‌شمار می‌رود. بازدیدکنندگان می‌توانند پارک را از طریق بیش از 30 مسیر آن کشف کنند و از طبیعت محلی در یکی از مناظر دیدنی پارک شگفت‌زده شوند.

جاهای دیدنی اسپانیا

شهر کوئنکا، کاستیا-لامانچا

کوئنکا که در جامعه خودمختار کاستیا-لامانچا واقع شده، به‌راستی شهری خیره‌کننده است که در کوه‌های باشکوه شرق مرکزی اسپانیا قرار دارد. این شهر که مورها در سال 714 تأسیس کردند، شهر جذاب تاریخی خود را با دیوارهای دیواری با کوچه‌های سنگ‌فرش‌شده شیب‌دار و ویرانه‌های قلعه قرون‌وسطایی حفظ می‌کند و آن را به مقصدی عالی برای علاقه‌مندان به تاریخ تبدیل می‌کند.

کوئنکا، نمونه‌ای خوب از یک شهر قرون وسطایی، مملو از بناهای باستانی چشمگیر است. این‌ها شامل کلیسای جامع معروف سانتا ماریا و سن جولیان است که از سال 1182 به بعد روی مسجد قدیمی مسلمانان ساخته شده است. تالار شهر به سبک باروک در سال 1733 و موزه هنر انتزاعی اسپانیایی در کوئنکا بنا شده است. 

صومعه پیدرا

دوستداران طبیعت که به‌دنبال یک ماجراجویی در فضای باز در اسپانیا هستند، نمی‌توانند فرصت بازدید از Monasterio de Piedra (صومعه سنگی) را از دست بدهند. این پارک طبیعی سرسبز واقع در رشته‌کوه ایبری سیستم، در نزدیکی ساراگوسا، مجموعه‌ای از آبشارهای درخشان، صخره‌های رؤیایی، باغ، دریاچه آینه‌ای و صومعه‌ای ماورایی با بیش از 800 سال تاریخ را در خود جای داده است.

پارک گوئل

بازدید اجباری برای هر کسی که به بارسلونا سفر می‌کند، پارک گوئل را به یکی از جذاب‌ترین خلاقیت‌های گائودی تبدیل کرده است. این پارک که در بالای تپه کارمل قرار دارد و توسط جنگلی سبز زمردی احاطه شده است، با ساختارهای سیال خود که اشکال طبیعت و موزاییک‌های کاشی‌کاری چند رنگ آن را تداعی می‌کند، پذیرای بازدیدکنندگان است.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های اسپانیا

کلیسای جامع سویل

 بزرگ‌ترین کلیسای جامع گوتیک در جهان و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا، کلیسای سویل است. این کلیسا که بیشتر به‌عنوان کلیسای جامع سویل شناخته می‌شود، بیش از یک قرن، از سال 1401 تا 1506 ساخته شد و به‌دلیل قرار گرفتن آرامگاه کریستف کلمب، که شامل بقایای کاشف بزرگ است، مشهور است. این کلیسای جامع که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است، دارای جزئیات چشمگیر مانند یک حیاط زیبا Patio de Los Naranjos است که قدمت آن به دوران مورها برمی‌گردد. 

پارک تیپ در تنریف

پارک ملی تید واقع در جزیره تنریف، در جزایر قناری، بهشتی ​​واقعی برای ماجراجویی‌های فعال و در فضای باز است. این پارک محل استراتوولکانو قدرتمند Teide-Pico Viejo، سومین سازه بلند آتش‌فشانی  جهان است. بازدیدکنندگان می‌توانند با تله‌کابین از کوه بالا بروند و منظره‌ای دیدنی از پارک را تماشا کنند. در انتها می‌توانند مسیر کوه تید را پیاده‌روی کنند و در پارک ملی به جلسات عجیب و غریب رصد ستارگان بپردازند.

کلیسای جامع پالما

کلیسای جامع سانتا ماریا پالما (کلیسای جامع سنت مریم پالما) در مکانی که مسجد اصلی عربی در زمان مورها قرار داشت، ساخته شده و نماد واقعی پالما د مایورکاست. این کلیسای جامع کاتولیک رومی گوتیک که «لاسئو» یا «کلیسای جامع نور» نیز نامیده می‌شود، نه‌تنها با گذشته جذاب، بلکه با جزئیات و ویژگی‌های جذابش، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. این کلیسا دارای یک روزت عظیم با بیش از 1200 تکه شیشه رنگی است که در طرح‌ها و زیورآلات گل و یک شبستان مرکزی چشمگیر وجود دارد و یکی از بلندترین شبستان‌های اروپاست.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا

Ciudad de las Artes y las Ciencias والنسیا

هنگامی که والنسیا مسیر رودخانه‌ای را که بارها سبب سیل در شهر شده بود منحرف کرد، بستر رودخانه‌ای پهن و مسطح با پل‌ها باقی ماند. بر روی این پالت تمیز بود که معمار برجسته اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا مجموعه‌ای نفس‌گیر از سازه‌ها را ایجاد کرد که به آهنربایی برای علاقه‌مندان به معماری معاصر تبدیل شده است. نه‌تنها ساختمان‌ها، بلکه موزه‌ها، مکان‌های هنری، مجموعه‌ای از جاذبه‌های اسپانیا را تشکیل می‌دهند که سالانه شمار زیادی از گردشگران را از تمام دنیا به خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: کاخ کازا دپیلاتوس جاذبه‌ای دیدنی در اسپانیا

سخن پایانی

مجموعه جاذبه‌های گردشگری اسپانیا و کارهایی که باید انجام دهید به‌قدری باشکوه و گسترده است که برای پر کردن برنامه سفر به اسپانیا مشکلی نخواهید داشت. جاذبه‌های توریستی اسپانیا جذابیت خود را حفظ کرده است و کاوش واقعی در هر گوشه از این کشور شگفت‌انگیز ممکن است سال‌ها یا حتی یک عمر طول بکشد. متأسفانه بازدیدکنندگان فرصت کافی برای بازدید از همه جاهای دیدنی اسپانیا را ندارند؛ بنابراین با دقت در انتخاب بهترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا سفر خود را به خاطره‌ای فوق‌العاده تبدیل کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات