جزیره مایورکا اسپانیا و جاذبه‌های گردشگری آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

جزیره مایورکا اسپانیا، جزیره‌ای زیبا و مدیترانه‌ای است که آب‌وهوای مطبوع، مناظر خیره‌کننده و غذاهای لذیذ آن شهرت جهانی دارد. این جزیره یکی از زیباترین جزایر اسپانیا به‌شمار می‌رود. جزیره‌ مایورکا، یکی از بزرگ‌ترین جزایر بالئاریک و بخشی از اسپانیاست که مناظر ناهموار و کیفیت ماورایی، کوه‌های صخره‌ای و تپه‌های سرسبز جنگلی با شیب تند فراوانی در آن به چشم می‌خورد.

در امتداد خط ساحلی زیبای جزیره مایورکا، صخره‌های چشم‌گیر؛ مناظر شگفت‌انگیزی را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهند. گردشگران، همچنین از شهرهای تاریخی و روستاهای جذاب مملو از جاذبه‌های گردشگری مانند کلیساهای قرون وسطایی، قلعه‌های باستانی و موزه‌های هنری بازدید می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت: جزیره مایورکا ترکیبی از فرهنگ و طبیعت است.

گردشگران می‌توانند در این جزیره از کلیسای جامع گوتیک باشکوه آن دیدن کنند، سپس در یک ساحل بکر آفتاب بگیرند. آن‌ها همچنین می‌توانند در دهکده قرون وسطایی محصور شده آلکودیا قدم بزنند، سپس از یک صومعه قرن پانزدهمی بازدید کرده یا در استراحتگاه ساحلی پر زرق و برق Puerto Portals استراحت کنند.

در این مقاله، درباره این که مایورکا کجاست؟ و جاذبه‌های گردشگری آن توضیح دادیم که حتما اطلاعات کاملی به شما می‌دهد.

اماکن دیدنی جزیره مایورکا

آیا می‌دانید جزیره مایورکا کجاست؟ به‌نظر شما جزیره مایورکا از لحاظ گردشگری مناسب است؟ در این مقاله با فهرست برترین جاذبه‌ها و کارهایی که در جزیره مایورکا باید انجام دهید، آشنا شوید. چنانچه با تور اسپانیا به جزیره مایورکا سفر کنید، می‌توانید از جاذبه‌های رنگارنگ و متنوع این جزیره دیدن فرمایید و نهایت لذت را ببرید. 

مایورکا کجاست

پایتخت فرهنگی پالماد مایورکا

منطقه ساحلی پالماد جزیره مایورکا با محیط مدیترانه‌ای جذاب و جاذبه‌های فرهنگی فراوانش، بازدیدکنندگان بسیاری را مبهوت زیبایی‌های خود می‌کند. دو بنای تاریخی چشم‌گیر یعنی کلیسای جامع و قلعه، اعتبار سایر پایتخت‌های اروپا را به این شهر بخشیده‌ است‌.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی جزایر قناری

کلیسای باشکوه جزیره مایورکا (La Seo) نزدیک به بندر قدیمی است که از دور به‌عنوان چراغ جزیره دیده می‌شود. این بنای ماسه‌سنگ به یادماندنی، متعلق به قرن سیزدهم است که ساخت آن تا قرن هفدهم کامل نشده بود. بازدیدکنندگان این بنا از تماشای فضای داخلی 6600 مترمربعی کلیسای جامع که شبستان و راهروهای آن 44 متر ارتفاع دارد، شگفت‌زده می‌شوند.

جزیره مایورکا کجاست

شیشه‌های رنگی باشکوه این کلیسا که شامل چندین پنجره گل رز (بزرگ‌ترین آن‌ها مربوط به سال 1370) در محراب است، آن را با درخششی خاص، روشن می‌کند. بسیاری از فضاهای داخلی، توسط معمار مشهور کاتالانی آنتونی گائودی در اوایل قرن بیستم بازسازی شد.

قلعه Castillo de Bellver نیز متعلق به قرن سیزدهم است که بر روی تپه‌ای در سه کیلومتری مرکز تاریخی پالما‌د مایورکا قرار دارد. پلان دایره‌ای شکل و غیرعادی این قلعه که زمانی دژ سلطنتی بوده، تحت تاثیر معماری شرقی ساخته شده است. یک پل به حیاط قلعه منتهی می‌شود که با طاق‌های رومی و گوتیک درست شده است. این قلعه برای بازدید عموم، آزاد است و یک موزه تاریخ جذاب هم دارد.

جزيره مايوركا اسپانيا

جاذبه‌های دیگر جزیره مایورکای اسپانیا عبارتند از: موزه Fundación Pilar i Joan Miró خانه‌ای که جوآن میرو هنرمند و نقاش بزرگ در آن زندگی می‌کرد. این موزه مجموعه‌ای از نقاشی‌ها، طراحی‌ها و مجسمه‌های این هنرمند کاتالانی را به نمایش می‌گذارد. برای کسانی که ترجیح می‌دهند کنار دریا استراحت کنند، راحت‌ترین گزینه، نزدیکی بنیاد Miro در Cala Major است. استفاده از این ساحل شنی وسیع در طول تابستان بسیار محبوب است. سواحل دیگر عبارتند از Playa de Palma و Playa del Arenal.

جزیره مایورکا در اسپانیا

شهر قدیمی آلکودیا

این شهر در فاصله‌ای نزدیک از دریا قرار دارد و برای محافظت در برابر دزدان دریایی که در قرون وسطی یک خطر بودند، به شکلی مستحکم، بنا شده بود. براساس باورهای باستانی، تنها دروازه‌های Xara و Palma و سنگر سنت فران از دوران رنسانس باقی مانده‌اند. آلکودیا فضایی متفاوت با دنیای قدیم، خیابان‌های پیچ‌درپیچ قرون وسطایی و خانه‌های کاخ رنسانس دارد. کلیساهای مهم عبارتند آن از سانتا آنا و سنت جاومه و کلیسای کوچک سنت کریست که به سبک باروک و با تصویری از مسیح ساخته شده است‌.

آلکودیا همچنین دارای مکان‌های باستان‌شناسی متعددی است؛ زیرا این شهر در محل سکونتگاه روم باستان ساخته شده است. بقایای خانه‌های رومی، یک انجمن و یک آمفی‌تئاتر در جنوب کلیسای سنت در این شهر قدیمی قرار دارند.

جزیره مایورکای

چندین جاذبه گردشگری جالب خارج از شهر یافت می‌شود. برای کسانی که از تماشای پرندگان لذت می‌برند، پارک طبیعی La Albufera در خلیج، میزبان بیش از دویست گونه پرنده در طول سال است. یک مقصد محبوب ساحلی در همان نزدیکی، تفرجگاه زیبای پورتو آلکودیا با ساحل شنی‌اش، گردشگاهی شیک و مجهز کنار دریا و یک رستوران از جمله امکاناتی است که برای بازدیدکنندگان مهیاست. خط ساحلی اطراف این منطقه، سرشار از خلیج‌های بکر و آب‌های شفاف کریستالی است.

جزیره ی مایورکا

پورتوپوتال

این تفرجگاه ساحلی پر زرق‌وبرق در ساحل جنوب غربی جزیره مایورکا، مقصد مورد علاقه خانواده سلطنتی و سایر بازدیدکنندگان  سفر به اسپانیا است. افراد شیک‌پوش به رستوران‌های مجلل و بوتیک‌های طراحی شده معروف این تفرجگاه که در اسکله ساحلی مملو از قایق‌های تفریحی قرار دارند، هجوم می‌آورند. تردد اتومبیل‌های پر زرق‌وبرق (فراری‌ها و پورشه‌ها) در این منطقه متداول است که تفرجگاه ساحلی پورتو‌پورتال‌ را شبیه نسخه کوچک‌تر مونت کارلو در موناکو می‌کند.

درباره جزیره مایورکا

خوردن غذاهای لذیذ یک سرگرمی محبوب در جزیره مایورکاست. بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها، دارای پاسیوهای روباز برای تماشای نور خورشید و مناظر اطراف هستند. رستورانی با یک سرآشپز ستاره‌دار میشلین و کافه‌ای بزرگ به نام کاپوچینو در این جزیره است که صندلی‌های متعددی زیر چترهای سایه‌دار برای نشستن و لذت بردن از مناظر پیرامون دارند.

در همان نزدیکی، Marineland Mallorca یک جاذبه مورد علاقه برای خانواده‌هایی است که بچه دارند. کودکان، عاشق بازی در پارک آبی، بازدید از آکواریوم‌ها، پرنده‌ها و دیدن نمایشگاه‌های حیوانات (از جمله نمایش دلفین‌ها و شیرهای دریایی درحال انجام تمرینات) هستند.

جزیره ماجورکا

شهر بالای تپه

روستای تاریخی جزیره مایورکا Valldemossa مملو از جذابیت‌های دنیای قدیم است. بازدیدکنندگان از تماشای خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده مخصوص عابر پیاده، کوچه‌های باریک و ساختمان‌های سنگی قدیمی، مسحور این روستا می‌شوند. در مرکز روستا، یک میدان دل‌پذیر با سایه درختان (Plaza Ramon Llull) و کافه‌های شلوغ در فضای باز قرار دارد.

این روستا با محیط دیدنی‌اش، بین کوه‌های ترامونتانا و دریای مدیترانه قرار گرفته است و دامنه تپه پلکانی سرسبز اطراف آن به سواحل مایورکا منتهی می‌شود.

در قسمت پایین روستا و دقیقا بالای تپه، بندر دوست‌داشتنی Port de Valldemossa قرار دارد که شبیه یک دهکده ماهیگیری کوچک است. گردشگران در این مکان از خوردن غذاهای دریایی تازه در رستوران‌های محلی لذت خواهند برد.

مایورکا کجاست

"فردریک شوپن" پیانیست معروف و "جرج ساند" رمان‌نویس شهیر، زمستان 1838-1839 را در صومعه جزیره مایورکا گذراندند، اتاقی که آن‌ها اجاره کرده بودند اکنون به روی عموم باز است. در طول مدتی که آن‌ها در این‌جا زندگی می‌کردند، "شوپن" پیش‌درآمد قطعه موسیقی "قطره باران" و آثار دیگرش را ساخت و "جورج ساند" کتاب معروف خود به‌نام "زمستانی در مایورکا" را به رشته تحریر درآورد.

محوطه وسیع صومعه شامل پالاسیو ری سانچو قرن چهاردهمی است که برای پادشاه جیمی دوم ساخته شده بود.

جاذبه‌های جزيره مايوركا اسپانيا

مناظر زیبای ساحل
یک شهر کوچک دوست‌داشتنی در یک دره ایده‌آل قرار گرفته است که اطراف آن را چشم‌اندازی زیبا از باغ‌های زیتون و باغ‌های مرکبات که به دریا منتهی می‌شود، احاطه کرده است. برای سفر به این‌جا و بازدید از پالماد مایورکا، بازدیدکنندگان می‌توانند با قطار معروف سولر (El Tren de Sóller) شوند و از میان کوه‌های Sierra de Alfàbia عبور کنند. قدمت راه‌آهن پالما سولر به سال 1912 برمی‌گردد. یک تراموا برقی نیز وجود دارد که از بندر دو سولر تا شهر سولر، مسافر جا‌به‌جا می‌کند. این شهر دارای چندین بنای تاریخی مهم است از جمله: محله قرن چهاردهمی Església de Sant Bartomeu ، بنای یادبود اختصاص داده شده به قلب مقدس عیسی و صومعه Sa Capelleta در نزدیکی جاده Lluc.

جزیره مایورکا در اسپانیا

حدود شش کیلومتر خارج از شهر، جاذبه Jardines de Alfabia در فهرست جهانی یونسکو قرار دارد، محل اقامت وزیر موری که قدمت آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد. پوشش گیاهی مدیترانه‌ای و درختان نخل استوایی در این باغ‌های زیبا به چشم می‌خورد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به باغ لیمو و پرتقال معطر و محوطه‌سازی سرسبز به سبک انگلیسی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین سوغات اسپانیا

این ملک از جمله خانه تاریخی مجلل آن، از ژوئن تا اکتبر هر روز از ساعت 9:30 صبح تا 2:30 بعدازظهر باز است. این کاخ به سبک باروک، طراحی شده و شامل مبلمان و نقاشی‌های ارزشمندی است. Port de Sóller که درون دره قرار دارد، یک اسکله تفریحی زیبا با پس‌زمینه دامنه‌های سرسبز تپه دارد.

سفر به جزیره مایورکای

شهر بندری

Pollença به‌خاطر بندر شلوغ و خلیج زیبا و دریای آبی عمیق و مسحورکننده‌اش شناخته شده است. این شهر جذاب قرون وسطایی، در سایه کوه‌های پولنسا و کالواری دارای دو کلیسای مهم است: کلیسای "بانوی فرشتگان ما" کلیسای محلی شهر قرن هجدهم بوده که در محل یک کلیسای قدیمی قرن سیزدهمی ساخته شده است. از این کلیسا، یک پلکان 365 پله‌ای با یک خط به Iglesia de Puig del Calvari، یک کلیسای کوچک زیارتی سبک باروک منتهی می‌شود.

مرکز تاریخی شهر تنها چند قدم با ساحل فاصله دارد. یک استراحتگاه محبوب خانوادگی نیز به نام Port de Pollença در آن وجود دارد. این ساحل زیبا با ماسه‌های سفید، دارای خط ساحلی وسیع و امواج متوسط ​​است و کافه‌ها، رستوران‌ها، باشگاه قایق‌رانی، اجاره ورزش‌های آبی، توالت‌های عمومی و دوش از امکانات آن به‌شمار می‌رود. چتر آفتاب‌گیر و صندلی‌های استراحت برای اجاره نیز در این شهر بندری در دسترس همگان قرار دارند.

دیدنی‌های جزیره ی مایورکا

شهر تاریخی آرتا جزیره مایورکا

شهر تاریخی آرتا در دره‌ای واقع در جزیره مایورکا واقع شده که با باغ‌های بادام، زیتون و انجیر پوشیده شده است. کوه‌های آرتا پس‌زمینه‌ای زیبا با تپه‌های غلتشی دارد که به دوردست‌ها کشیده شده‌اند. در واقع، آرتا نام خود را از کلمه عربی "باغ" (جرتان) گرفته است. از کلیسای محلی شهر، Iglesia de Transfiguración del Señor، یک خیابان سایه‌دار سرو به بالای تپه منتهی می‌شود، جایی‌که قلعه و سنتواری سنت سالوادور (نمایشگاه) مشرف به شهر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:  شهرهای جنوب اسپانیا

بی‌شک گردشگران از تماشای این مناظر باشکوه لذت خواهند برد که مشرف به سقف‌های پوشیده از کاشی‌های قرمز شهرند و در سراسر مناظر سرسبز گسترش می‌یابند.

درباره جزیره مایورکا و جاذبه‌های آن

آرتا هنوز بقایای باروهای باستانی خود را دارد که به‌نظر می‌رسد هنوز بعد از گذشت این همه سال بر شهر تسلط دارند با بسیاری از خانه‌های عمارت قدیمی قصر مانند Na Batlessa که امروز محل کتابخانه شهرداری است. این شهر همچنین دارای یک رستوران ستاره‌دار میشلین به نام Andreu Genestra، در خیابان Carretera de Palma a Manacor در یک خانه_مزرعه بازسازی‌شده قرن پانزدهمی با چشم‌انداز حومه شهر است. این رستوران در طبخ غذاهای مخصوص، تخصص دارد که از سبزیجات، گیاهان، زیتون و گندم و همچنین جوجه‌هایی که در خود این ملک پرورش می‌یابند، تهیه می‌شود.

بازدید از جزیره ماجورکا

دهکده هنرمندان
دهکده جذاب هنرمندان که در Valle de los Naranjos (دره پرتقال‌ها) در کوه‌های ترامونتانا و حدود 15 کیلومتری سولر واقع شده است، در دامنه تپه‌ای قرار دارد که توسط تپه‌های غلتان و مزارع مرکبات معطر، احاطه شده است. خانه‌های سنگی عجیب‌و‌غریب این دهکده دارای سقف‌های کاشی‌کاری شده و کرکره‌های سبز رنگی هستند که نمونه‌ای از معماری روستایی مدیترانه محسوب می‌شود. رابرت گریوز، شاعر معروف، سال‌های زیادی از عمر خود را در این دهکده گذراند و الهام‌بخش دیگر افراد خلاق بود. خانه‌ای که گریوز در آن زندگی می‌کرد، یعنی Ca N'Alluny، اکنون به موزه‌ای تبدیل شده است که بازدید آن برای عموم، آزاد است.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات