راهنمای سفر به پاریس؛ همه چیز درباره جاذبه‌های پاریس

7 ماه پیش 0 دیدگاه

اگر برای اولین‌بار است که قصد سفر به پاریس را دارید، مطالعه راهنمای سفر به پاریس فرانسه حتماً برای شما مفید خواهد بود. شهر پاریس غنی از فرهنگ، هنر، طراحی، زیبایی و تاریخ است. چه برای دیدن تابلوی مونالیزا در صف ایستاده باشید، چه سعی داشته باشید عکسی عالی از برج ایفل ثبت کنید یا از بودن در مونمارتر شگفت‌زده شوید، سفر به پاریس بهترین سفر زندگی شما خواهد شد. در ادامه راهنمای سفر به شهر پاریس، درباره جاذبه‌های گردشگری، آب و هوا و بهترین زمان سفر اطلاعات مفیدی کسب خواهید کرد.

وضعیت آب ‌و هوای پاریس

آگاهی از وضعیت آب و هوای پاریس اولین مورد در راهنمای سفر به پاریس است. درواقع بررسی وضعیت آب و هوای پاریس برای داشتن سفری رؤیایی ضروری است، بهترین زمان برای سفر به پاریس از ماه ژوئن تا آگوست و سپتامبر تا اکتبر است. درواقع سفر به پاریس در تابستان و پاییز زیبایی‌های خود را دارد. متأسفانه فصل تابستان شلوغ‌ترین و گران‌ترین فصل برای سفر به شهر پاریس است. اگر قصد دارید هزینه کمتری برای حمل و نقل و بازدید از جاذبه‌های پاریس داشته باشید بهترین زمان سفر پاییز است.

فصل بهار در پاریس هوا معتدل است و شکوفه‌های بهاری در تمام شهر دیده می‌شوند. زمستان نه چندان سرد پاریس هزینه‌های سفر شما را کاهش می‌دهد. البته به‌ یاد داشته باشید که پاریس یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است که سالانه بیش از 30 میلیون مسافر از آن بازدید می‌کنند؛ بنابراین مهم نیست در چه فصلی از آن بازدید می‌کنید، همیشه تعداد زیادی گردشگر در این شهر دیده می‌شود.

 

راههای دسترسی به پاریس

اگر با تور پاریس به این شهر سفر کرده باشید، برای بازدید از پاریس باید راه‌های دسترسی را به خوبی بدانید. در ادامه با روش‌های ورود به مرکز شهر پاریس فرانسه آشنا خواهید شد:

  • فرودگاه شارل دوگل، یکی از سه فرودگاه مهم پاریس است که در 25 کیلومتری شهر پاریس قرار دارد و یکی از پرازدحام‌ترین فرودگاه‌های دنیاست. شما می‌توانید به وسیله قطار یا اتوبوس و تاکسی از فرودگاه شارل دوگل به مرکز شهر پاریس بروید.
  • قطارهای Rep که از ساعت 5 صبح تا نیمه شب در رفت و آمد هستند یکی از راه‌های دسترسی به پاریس محسوب می‌‌شوند. هر 20 دقیقه یک بار یک قطار حرکت کرده و حدود 20 تا 35 دقیقه در راه هستید.
  • سرویس فرودگاه:‌ رویسی‌باس نام سرویس فرودگاه است. اتوبوس‌های فرودگاه نیز از ساعت شش صبح کار خود را آغاز کرده و هر بیست دقیقه حرکت می‌کنند.
  • اتوبوس: اتوبوس‌های شهری هم امکان دسترسی گردشگران را به مرکز شهر فراهم می‌کند. خطوط 350 و 351 اتوبوس، شما را به ایستگاه قطار شرق پاریس می‌رساند. کرایه این اتوبوس‌ها حدود 2 یورو است.
  • تاکسی: یکی دیگر از وسایل دسترسی به مرکز پاریس تاکسی است که کرایه آن با توجه به مسافت طی‌شده متفاوت است.

راهنمای سفر به شهر پاریس

جاذبههای دیدنی پاریس

در حال حاضر، پاریس به‌عنوان دومین شهر پربازدید در جهان شناخته می‌شود، زیرا سالانه پذیرای بیش از سی میلیون بازدیدکننده بوده و حتی از شهرهای محبوبی مانند نیویورک، لندن و سنگاپور پربازدیدتر است. جاذبه‌های زیادی در راهنمای سفر به پاریس وجود دارد که در ادامه چند مورد از معروف‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم. معروف‌ترین جاهای دیدنی پاریس این مواردند:

  1. برج ایفل؛ نماد سالگرد انقلاب فرانسه

برج ایفل که در فراز پاریس اوج می‌گیرد، نماد پاریس است و مناظر دیدنی شهر را از سه نقطه به شما نشان می‌دهد. برای بسیاری از گردشگران، رفتن به بالاترین نقطه برج ایفل پاریس در صدر فهرست «مکان‌های ضروری برای دیدن در پاریس فرانسه» قرار دارد. بدون‌اغراق پاریس بدون برج نمادین ایفل جذابیتی ندارد. این بنا را گوستاو ایفل برای بزرگداشت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته است. این بنا در نمایشگاه جهانی پاریس در سال 1889 ارائه شده و با ارتفاع 324 متر، یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی در جهان با نزدیک به 7 میلیون بازدیدکننده در سال است.

طبقه اول برج ایفل 58 متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد. در طبقه دوم، بهترین دید در ارتفاع 115 متری است و سرانجام در طبقه سوم در ارتفاع 275 متری می‌توانید دفتر گوستاو ایفل را مشاهده کنید. درصورت تمایل، امکان استفاده از پله‌ها و بالا رفتن از حدود 1665 پله وجود دارد. اگرچه می‌توانید این مکان دیدنی معروف را از نقاط مختلف شهر ببینید، اما هیچ چیز به اندازه هیجان بالا رفتن به بالاترین نقطه و تماشای مکان‌های دیدنی نخواهد بود.

  1. موزه لوور فرانسه؛ دیدار با مونالیزا

موزه عظیم لوور، سالانه بیش از 10 میلیون بازدیدکننده دارد که آن را به پربازدیدترین موزه جهان و جاذبه‌ای برتر در منطقه 1 معروف به «پاریس سلطنتی» تبدیل می‌کند. بیشتر محبوبیت این موزه به‌دلیل سه شاهکار مشهور لوور، مونالیزای لئوناردو دی وینچی و دو مجسمه معروف یونانی، ونوس میلو و پیروزی بالدار ساموت است. این مجموعه بزرگ در راهنمای سفر به پاریس به هشت بخش تقسیم می‌شود:

  • آثار باستانی مصر
  • آثار باستانی شرقی
  • یونانی، اتروسکی و رومی
  • هنر اسلامی
  • مجسمه‌های قرون وسطی، رنسانس و دوران مدرن
  • اشیای هنری
  • نقاشی‌های مختلف
  • هنرهای گرافیک

 برای بازدید از همه این آثار نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی دارید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای موزه لورر را حتما بخوانید.

موزه لوور پاریس

 

  1. کاخ ورسای پاریس؛ سرای پادشاهان

کاخ ورسای در پاریس دیگر جاذبه دیدنی این شهر است و با بیش از 700 اتاق یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های جهان محسوب می‌شود. شهرت کاخ ورسای به‌دلیل ساکنان سلطنتی خود از پادشاه لوئی چهاردهم تا ماری آنتوانت، تالار پر زرق و برق آینه‌ها، اتاق‌های مجلل تزئین‌شده و هنرهای گران‌بهاست و هنگام بازدید خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از زندگی سلطنتی به شما می‌دهد. دیدنی‌های کاخ ورسای پاریس به اندازه‌ای است که شما به‌راحتی می‌توانید تمام روز را اینجا بگذرانید.

 

  1. محله لاتین؛ قدم زدن در قرون وسطی

محله لاتین پاریس، جاذبه دیگری است که در راهنمای سفر به پاریس به آن پرداخته می‌شود. این محله یکی از معروف‌ترین خیابان‌های پاریس است. نخستین ساکنان این محله معروف در کرانه چپ، رومی‌ها بودند که در قرن اول در این مکان سکنی گزیدند. اگر با دقت نگاه کنید، آثاری از پاریس قرون وسطایی را در خیابان‌های باریک و پر پیچ و خم ساختمان‌های قدیمی‌تر مشاهده خواهید کرد. در رستوران‌های امتداد بلوار سن ژرمن می‌توانید در مکانی که همینگوی، سارتر و کامو در دهه 1920 پاتوق می‌کردند نوشیدنی بنوشید و از مقبره‌های قهرمانان و روشنفکران فرانسوی در پانتئون دیدن کنید.

محله لاتین پاریس

  1. رودخانه سن؛ لذت مطالعه در جوار روزخانه و پل

رودخانه سن از مرکز پاریس می‌گذرد و کرانه سمت راست شهر در شمال و کرانه چپ را در جنوب مشخص می‌کند. شما می‌توانید در سفر به پاریس، با روش‌های مختلف از رودخانه سن لذت ببرید. همچنین در کنار ساحل قدم بزنید، پل‌های زیبای رودخانه را مشاهده کنید و کتاب‌فروش‌های کنار رودخانه در امتداد دو سوی رود سن را دیده و از میدان باستیل تا برج ایفل را کاوش کنید.

رودخانه سن پاریس

 

  1. طاق پیروزی؛ یادگار ناپلئون

طاق پیروزی عظیم یکی از مشهورترین جاذبه‌های پاریس است که ناپلئون در سال 1806 برای گرامیداشت پیروزی‌های ارتش خود در سراسر اروپا سفارش داد و البته 30 سال بعد در زمان تکمیل آن تبعید شد. این طاق را می‌توانید به‌راحتی از فاصله دور ببینید، اما زمانی که به آن نزدیک شوید بهترین مناظر و تجربه‌ای لذت‌بخش در انتظار شما خواهد بود.

طاق پیروزی پاریس

  1. دیزی لند پاریس؛ قلعه زیبای خفته

در ادامه به راهنمای سفر به دیزی لند می‌رسیم، چه خودتان از طرفداران پرشور دیزنی باشید یا بچه‌های شما، فرقی نمی‌کند مقاومت در برابر بازدید از دیزنی لند پاریس کار سختی است؛ به‌خصوص که تنها 45 دقیقه با شهر فاصله دارد و دسترسی به آن آسان است. از جاذبه‌های اصلی این مکان، قلعه زیبای خفته است که داستان زیبای خفته را در شیشه‌های رنگی و ملیله‌ها به تصویر می‌کشد. در حالی که زیرزمین‌های طاق‌دار قلعه توسط اژدهایی که آتش از دهانش بیرون می‌آید اشغال شده است. دیگر مناطق مورد علاقه سفیدبرفی و هفت کوتوله، دوچرخه‌سواری، فنجان چای، دیوانه کلاهک‌دار و یک سفر دریایی کوچک است،. دیزنی‌لند پاریس چندین هتل و بیش از 50 رستوران مختلف دارد. دیزنی لند را می‌توان محبوب‌ترین جا در میان جاهای دیدنی پاریس برای کودکان جا داد.

دیزنی لند پاریس

  1. کلیسای نوتردام؛ مذهب در میان برج‌هایی عظیم

یکی از ماندگارترین نمادهای پاریس نوتردام پاریس است. این بنا یک کلیسای جامع کاتولیک رومی است که در نیمه شرقی Ile de la Cité واقع شده و یکی از بهترین نمونه‌های معماری گوتیک فرانسوی در فرانسه و اروپاست. ساخت این کلیسای جامع که آن در سال 1163 شروع و در سال 1345 تکمیل شد. درگاه‌های کلیسا نیز توسط مجسمه‌های متعدد و گارگویل‌های احاطه شده و سقف آن‌ها نیز تزئین شده است. می‌توانید در اطراف کلیسای جامع قدم بزنید. سپس به داخل کلیسا بروید و از 387 پله تا برج‌های کلیسا بالا بروید. صعود به بالای برج‌ها برای بسیاری از گردشگران دشوار است، اما منظره‌ پانوراما ارزش این سختی را دارد.

کلیسای نوتردام

  1. مونمارتر؛ یادآور هنرمندان بزرگ

مونمارتر تپه‌ای در شمال پاریس به ارتفاع 130 متر بوده و نام خود را از محله اطراف خود گرفته است. این جاذبه پاریس، بیشتر به‌دلیل کلیسای قلب مقدس با گنبد سفیدی که در بالای آن قرار دارد شهرت یافته است. اگر در این منطقه هستید، از میدان ترتر که چند بلوک با باسیلیکا فاصله دارد، دیدن کنید. هنرمندان بسیاری در این‌جا هستند که سه‌پایه خود را برای نقاشی از گردشگران یا نمایش آثار خود برپا می‌کنند. place du tertre یادآور زمانی است که مونمارتر مرکز هنر مدرن در اوایل قرن بیستم بود. شاید برایتان جالب باشد بدانید هنرمندان بسیاری مانند آمدئو مودیلیانی، کلود مونه، پابلو پیکاسو و ونسان ون‌گوگ در آنجا کار می‌کردند. کافه معروف مولن‌روژ نیز در مونمارتر واقع شده است.

 

  1. کاخ ورسای؛ مقر قدرت سیاسی پادشاهی فرانسه

قلعه ورسای مشهورترین قلعه فرانسه است که در راهنمای سفر به پاریس به آن اشاره شده است. ورسای که در قرن هفدهم به‌عنوان نماد قدرت نظامی فرانسه و نمایش برتری فرانسه در اروپا ساخته شد، از سال 1682 تا 1789 مقر قدرت سیاسی پادشاهی فرانسه بود. دیدن کاخ ورسای پاریس با مجموعه‌ای عظیم از ساختمان‌ها، باغ‌ها و تراس‌ها برای هر بازدیدکننده‌ای که مجذوب اقامتگاه‌های استثنایی، دکوراسیون مجلل، مبلمان و آثار طلاکاری شده هنر رنسانس می‌شود، جذاب خواهد بود. در این میان، قدم زدن در باغ‌های معروف «فرانسوی» را فراموش نکنید.

 

  1. خیابان شانزه‌لیزه؛ گذر از مرداب به زیبایی

شانزلیزه، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های پاریس، مملو از بوتیک‌های شیک، تراس‌های ناهارخوری و مظهر نمای جذاب در پاریس است. شاید ندانید که تاریخی‌ترین بلوار پاریس قبلاً یک باتلاق متروک بوده است، اما در قرن هفدهم، آندره لونوتر، طراح مشهور این مرداب را به یک خیابان تبدیل کرده است. دو قرن بعد، بارون ژرژ اوژن هاوسمان شهرساز، ساختمان‌های سنگی خاکستری با سقف مانسارد را اضافه کرد که نمایانگر پاریس کلاسیک بود.

  1. اپرای ملی پاریس؛ نقطه عطف نمادی از رژیم امپراتوری ناپلئون

خانه اپرای کاخ گارنیه، به‌ سفارش ناپلئون سوم در سال 1860 توسط چارلز گارنیه به سبک باروک پرشور طراحی شد. گارنیر بیش از یک دهه، از سال 1862 تا 1875، به‌شکلی مداوم روی این پروژه کار کرد. امروزه این مکان نقطه عطف نمادی از رژیم امپراتوری ناپلئون است. هنگام ورود به ساختمان، فضای داخلی مجلل با 11000 متر شما را شگفت‌زده می‌کند. قسمت اعظم فضای ساختمان به سرسرای اصلی اختصاص داده شده که با پلکان پلکان ورودی مرمرین و لامپ‌های زیادی تزیین شده است.

اپرای پاریس

  1. میدان کنکورد؛ محل اعدام لویی شانزدهم

میدان کنکورد در قلب پاریس قرار دارد. این میدان در سال 1772 توسط معمار پادشاه لویی پانزدهم ساخته شد. در طول انقلاب فرانسه، میدان کنکورد صحنه اعدام‌های زیادی از جمله لویی شانزدهم و ماری آنتوانت به دستور دولت بود. این میدان که یکی از بزرگ‌ترین و مرکزی‌ترین میدان‌های شهر است، چشم‌اندازی پرشور از نقاط دیدنی شهر را ارائه می‌دهد. در یک جهت می‌توانید طاق پیروزی و در جهت دیگر موزه لوور را مشاهده کنید؛ در حالی که برج ایفل نیز در دوردست دیده می‌شود. دو فواره با تزئینات خاص وسط میدان وجود دارد که نزدیک شدن به آن کمی دردسرساز است؛ زیرا باید از میان ترافیک سنگین عبور کنید. میدان کنکورد یکی از شلوغ‌ترین تقاطع‌های پاریس است.

میدان کنکورد

  1. پانتئون؛ محل دفن مردان و زنان بزرگ

پانتئون مقبره ملی بزرگ‌ترین شهروندان فرانسه و یکی از جاذبه‌های شهری پاریس است. با نگاهی به این بنای تاریخی بزرگ، ارزش این میراث مهم را درک می‌کنید. نمای ستون‌دار و گنبد عظیم از پانتئون باستانی در رم الگوبرداری شده است. معماری پانتئون، نشان‌دهنده تفاوت آشکار از سبک روکوکوی خیالی دوران لویی پانزدهم بوده و در عوض سبک نئوکلاسیک ساده‌تر و غم‌انگیزی را ارائه می‌دهد.

بزرگانی از جمله ولتر، ژان ژاک‌روسو و رنه دکارت و نویسندگانی مانند ویکتور هوگو، الکساندر دوما، امیل زولا و آندره مالرو در این محل دفن شدند. اگرچه این بنا در ابتدا منحصر به شهروندان مرد فرانسه اختصاص داده شده بود، اما به‌تازگی تغییر کرده و زنان بزرگ نیز در اینجا مدفون شده‌اند.

از سال 1995، چند نفر از محترم‌ترین شهروندان زن فرانسه از جمله ماری کوری، برنده دو بار جایزه نوبل در پانتئون به خاک سپرده شده‌اند. در نوامبر 2021، جوزفین بیکر (رقصنده و خواننده معروف سیاه‌پوست آمریکایی) ششمین زنیبود که افتخار عضویت در پانتئون را دریافت کرد.

 

 

  1. موزه رودن؛ یادآور زندگی آگوست رودن

موزه رودن، جواهری پنهان در منطقه هفتم پاریس است. این پناهگاه، عمارت مجسمه‌ساز آگوست رودن است که سال‌ها در آن زندگی می‌کرد. چندین اتاق در طبقه همکف هتل را اجاره کرد تا از آن‌ها به‌عنوان آتلیه استفاده کند. رودن بعدها کل هتل بیرون را که تا آخر عمر محل سکونت او شد، در اختیار گرفت. در سال 1916، آثار هنری و مجموعه آثار باستانی خود را به دولت فرانسه اهدا کرد و پس از آن موزه تأسیس شد.

 

  1. بلوارهای شلوغ و کافه‌های افسانه‌ای

بازدید از شهر نور بدون گذراندن زمان کافی در تراس پیاده‌رو یا فضای داخلی شلوغ یک کافه معروف در شهر کامل نمی‌شود. برای کشف کافه‌های افسانه‌ای پاریس، بهترین مکان برای شروع، بلوار سن ژرمن د پره در منطقه ششم است. این بلوار عریض، درخت‌کاری شده و دارای مجموعه‌ای جذاب از ویترین فروشگاه‌ها مانند بوتیک‌های مد طراحان، کافه‌های معتبر و رستوران‌های قدیمی است.‌ مشهورترین کافه‌ها عبارت‌اند از: کافه دفلور (بلوار سن ژرمن دِ پره 172)، که محل ملاقات ژان پل سارتر و سیمون دوبوار بود.

 

  1. قلعه رامبویه؛ اقامتگاهی برای شکار

این قصر مبله باشکوه که در جنگل‌های انبوه بین ورسای و شارتر واقع شده است، بیش از 20000 هکتار پارک دارد. این پارک، مسیرهای پیاده‌روی دلپذیری را در میان جنگل‌های باطراوت رامبویه ارائه می‌کند. اگرچه قلعه رامبویه اقامتگاه تابستانی رئیس جمهوری است، بازدید از آن برای بازدیدکنندگان امکان‌پذیر است.

این قلعه در سال 1706 برای کنت دو تولوز ساخته شد. در سال 1783 نیز توسط پادشاه لوئیس شانزدهم خریداری شد که از آن به‌عنوان یک اقامتگاه شکار استفاده می‌کرد. او Laiterie de la Reine را نیز ایجاد کرد، ناپلئون این قلعه را محل اقامت خود قرار داد و از سال 1959 این قصر اقامتگاه نیمه‌وقت رئیس جمهور فرانسه بود.

قلعه رامبویه

  1. سنلیس؛ نمایانگر سبک گوتیگ

شهر کوچک تاریخی که مملو از جذابیت دنیای قدیم است، در 50 کیلومتری شمال شرقی پاریس قرار دارد. سنلیس از قرن سوم تا سال 1790 یک شهر مذهبی مهم (محل زندگی اسقف) بود. این شهر قدیمی تحت ‌سلطه کلیسای جامع نوتردام د سنلیس بود که بین سال‌های 1153 و 1184 ساخته شده است. این کلیسای جامع، الهام‌بخش سبک‌های مختلف گوتیک است؛ زیرا این بنا در قرن سیزدهم و قرن شانزدهم بازسازی شد. فضای داخلی زیبا، متعلق به قرن دوازدهم، یکی از اولین شبستان‌های گوتیک در فرانسه است.

سن لیس پاریس

بهترین زمان سفر به پاریس

مسلماً سپتامبر و اکتبر بهترین ماه‌ها برای بازدید از این شهر رؤیایی هستند؛ البته قیمت تور فرانسه در این ماه‌ها کمی بالاتر می‌رود. پاریس سالانه حدود 35 میلیون بازدیدکننده دارد. بیشتر گردشگران بین ماه‌های مه و سپتامبر می‌آیند و ژوئیه معمولاً شلوغ‌ترین ماه در پاریس است. بهتر است بدانید شلوغی و ازدحام زیاد، کاوش در جاذبه‌های محبوب مانند برج ایفل و لوور را وقت‌گیرتر می‌کند و قیمت هتل‌ها نیز در ماه‌های تابستان به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. اگر هدف اصلی شما پرهیز از شلوغی است، توصیه می‌کنیم بین اکتبر و آوریل از این مکان بازدید کنید. برای دیدن برترین جاذبه‌های گردشگری شهر سعی کنید صبح‌ها به بازدید بروید.

روزهای این شهر مملو از جشنواره‌ها، تعطیلات و سنت‌هایی است که ارزش سفر کردن را دارند. ماراتن معمولاً در آوریل برگزار می‌شود. مسابقات آزاد فرانسه نیز در ماه می آغاز می‌شود و در ژوئن به پایان می‌رسد. همچنین تور دو فرانسه در پاریس در ماه جولای برگزار می‌شود؛ بنابراین با توجه به علایق خود می‌توانید زمان سفر را مطابق با یکی از این مناسبت‌ها انتخاب کنید.

چرا پاریس را شهر نور می‌نامند؟

این واقعیت جالب درباره پاریس برای بسیاری از گردشگران شناخته شده است، اما تنها تعداد کمی می‌دانند که چرا پاریس نام شهر نور را به خود اختصاص داده است. دو عقیده برای این نام‌گذاری وجود دارد:

  • این نام از قرن هفدهم و زمان عصر روشنگری می‌آید. روشنفکران برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و نوآوری‌ها به شهر هجوم می‌آوردند و این روشنفکران را به «چراغ» تشبیه می‌کردند. این نام به وضوح به تمرکز بالای نویسندگان، هنرمندان و دانشگاه اشاره دارد که همیشه به این شهر سفر داشته‌اند.
  • نظریه دیگر این است که چگونه پاریس یکی از اولین شهرهای اروپایی بود که خیابان‌های آن دارای چراغ شد و به همین دلیل به نام «شهر نور» شهرت یافت؛ البته امروزه برج ایفل در شب نیز با نورهای درخشان خود منطقه را روشن می‌کند.

 

سخن پایانی

بدون اغراق باید گفت پاریس شهر عشق، تاریخ، فرهنگ و زیبایی است. با دیدنی‌های نمادین، صحنه‌های آشپزی، هنرهای فراوان و صحنه مد، چیزهای زیادی برای همه نوع سلیقه در این شهر باشکوه وجود دارد. فرقی نمی‌کند به تاریخ، هنر، غذا یا مد علاقه‌مند باشید، پاریس مقصدی عالی برای تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. در راهنمای سفر به پاریس در رز آبی سعی کردیم هر آ‌نچه را که برای داشتن یک سفر رؤیایی به پاریس لازم است توضیح دهیم.

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور سنگاپور - اندونزی

89990000
مشاهده

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات