خیابان‌های معروف پکن | بهترین خیابان‌های پکن برای خرید

3 سال پیش 0 دیدگاه

پکن پایتخت چین و یکی از زیبا‌ترین شهرهای کشور چین می باشد. شهر پکن در منطقۀ شمال شرقی چین واقع شده است، و همه ساله افراد زیادی مشتاق سفر به چین و بازدید از جاذبه‎‌ها و مناطق دیدنی این شهر هستند. در ادامه، می­‌خواهیم خیابان‌­های معروف پکن را به شما عزیزان معرفی کنیم.

خیابان‌­های معروف پکن برای خرید کدام است؟

  1. خیابان وانگ فوجینگ

نام چینی:王府井大街(wáng fú jǐng dà jiē)

در شرق شهر ممنوعه در ناحیۀ دانگ چنگ، خیابان وانگ فوجینگ قرار دارد که یکی از ۱۰ خیابان برتر پکن برای خرید است.

خیابان چانگان شرقی در جنوب و موزۀ هنر ملی در شمال، خیابانی ۱۶۰۰ متری (۱ مایلی) که هر روز هزاران بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. مراکز خرید مانند Mall at Oriental Plaza، Sun Dong An Plaza و Shengxifu Hat Store از محبوب‌­ترین فروشگاه­‌ها محسوب می‌­شوند.

محله‌های معروف پکن

 علاوه بر این، تنقلات محلی مختلفی را می‌توانید در خیابان اسنک و بازار شبانۀ Wangfujing پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: جالب ترین جشن ها و فستیوال های چین

  1. خیابان تجاری زیدان

نام چینی:西单商业街(xī dān shāng yè jiē)

خیابان تجاری زیدان یک مرکز خرید سنتی در پکن است. این خیابان در مرکز شهر، در حدود 2 کیلومتری (1.2 مایلی) غرب میدان تیان واقع شده است. این خیابان دارای جاذبه‌­های مد فراوان است و بسیاری از جوانان را به خود جذب می­‌کند. با گردش در اطراف خیابان، بازدیدکنندگان می‌­توانند از مرکز خرید زیدان، شهر جوی، مرکز خرید Grand Pacific Mall، فروشگاه بزرگ هانگوانگ و بازار مروارید Xidan خرید کنند.

لیست بهترین خیابان‌های پکن

  1. بازار مروارید پکن

نام چینی: 红桥珍珠市场 (hóng qiáo zhēn zhū shì chǎng)

بازار مروارید پکن، با نام مستعار بازار Hongqiao، در خیابان تین تان شماره 9، در منطقۀ Dongcheng واقع شده است. همان­طور که از نام آن پیداست، این بازار به محصولات مروارید معروف است. محصولات مروارید موجود در بازار در بین بازدیدکنندگان خارجی بسیار محبوب است. امروزه نه تنها مروارید، بلکه ابریشم، غذاهای دریایی و محصولات دیجیتال را نیز به فروش می‌­رساند.

بهترین خیابان‌های پکن

  1. بازار ابریشم پکن

نام چینی:秀水街(xiù shuǐ jiē)

بازار ابریشم پکن که به‌­عنوان خیابان ابریشم هم شناخته می‌­شود، در خیابان 8 شرقی Xiushui، در محلۀ جو یانگ پکن واقع شده است. این خیابان که به­‌عنوان یکی از 10 خیابان برتر پکن فهرست شده است، عمدتاً زیورآلات و لباس­‌های ابریشمی ارائه می­‌کند. علاوه بر این، موارد دیگری مانند جواهرات، یشم و اسباب‌بازی‌ها نیز یافت می‌شود.

  1. خیابان کیان من

نام چینی:前门大街(qián mén dà jiē)

خیابان کیان من یکی از قدیمی­‌ترین و معروف‌­ترین خیابان­‌های تجاری با قدمتی 500 ساله است که جزو خیابان­‌های معروف چین است. این خیابان به‌عنوان یک خیابان باستانی، محل تجمع مغازه‌های افتخاری و رستوران‌های معروف پکن؛ از جمله رستوران اردک سوخاری Quanjude و Du Yi Chu Shao Mai است. اکنون این خیابان در حال بازسازی است. پیش‌بینی می‌شود که کل پروژه تا پایان امسال به پایان برسد. اما ناامید نشوید؛ اکثر اوقات مغازه­‌های افتخاری تا آن زمان به این خیابان بازخواهند گشت. بازدیدکنندگان نگران نباشند. خیابان مانند دهه 1920، زمانی که بسیار پررونق بود، دوباره ساخته خواهد شد و شما از تماشای آن شگفت­‌زده خواهید شد.

معروف‌ترین خیابان‌های پکن

علاوه بر این، خودروهای واگن برقی پس از 40 سال غیبت دوباره در خیابان ظاهر می‌­شوند. بازدیدکنندگان می‌­توانند به­‌صورت رایگان سوار ماشین شده و خیابان را تماشا کنند.

  1. دا شی لار

نام چینی:大栅栏(dà shi là r)

دا شی لار که در شمال غربی خیابان کیان من قرار دارد، یکی از خیابان‌های شلوغ عابر پیاده در منطقۀ Xuanwu است.

نام این خیابان در گذشته لانگ فانگ سی تیائو بود. طول آن 300 متر (328 یارد)، اما کمی باریک است. دو طرف خیابان مملو از فروشگاه‌­هایی است که هر روز بازدیدکنندگان مشغول رفت‌­و­آمد در آن هستند. به‌­عنوان یک خیابان قدیمی پررونق، مغازه‌های خاصی در آن وجود دارد که از نسل‌های قدیم به ارث رسیده است. داروخانۀ گیاهی چینی Tongrentang که در سال 1669 افتتاح شد، مشهورترین داروخانۀ داروهای گیاهی چینی در این کشور است. فروشگاه ابریشم و چرم Ruifuxiang که در سال 1893 شروع به کار کرد، انواع ابریشم زیبا و با­کیفیت بالا را ارائه می­‌دهد. دا شی لار نیز در دست بازسازی است و تا پایان سال جاری به روی عموم باز خواهد شد.

خیابان‌های معروف چین

  1. خیابان نقره‌ای

نام چینی: 银街 (yín jiē)

این خیابان از دونگدان در جنوب تا دونگسی در شمال شروع می­شود. خیابان نقره‌­ای که جزو بهترین خیابان­‌های پکن است، یک خیابان مدرن برای دوست‌داران زیبایی است. این خیابان، محل تجمع مده‌ای عجیب‌­و­غریب است. مرکز خرید Liz Jane، Longfu Plaza و بسیاری از فروشگاه‌های دارای حق امتیاز می‌توانند همۀ نام‌های تجاری معروف مانند Puma ،Liz & Jane ،Adidas و Girddar را به شما ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل در چین

  1. خیابان لیدی پکن

نام چینی:女人街(nu rén jiē)

خیابان لیدی پکن شامل پوشاک، کالاهای عمومی و کفش و کلاه می­‌شود و عمدتاً شامل اقلام وارداتی از گوانگژو، کرۀ جنوبی، هنگ­‌کنگ، تایوان و همچنین سایر کشورهای بین‌­المللی می­‌شود؛ به­‌خصوص لباس‌­های کرۀ جنوبی و ژاپنی در. این خیابان بسیار محبوب هستند. اعتقاد بر این است که این مکان جایی است که می‌توانید هر چیزی را که می‌­خواهید، پیدا کنید.

محله‌های پکن

  1. خیابان فرهنگی لیولی‌چانگ مهم‌ترین خیابان فرهنگی باستانی پکن

این خیابان خارج از دروازۀ صلح منطقۀ شیچنگ است. این خیابان مملو از مغازه‌های سنتی است که صنایع دستی، هنرهای هنری، عتیقه‌جات، کتاب‌های باستانی، خوشنویسی، نقاشی، مالش و موارد دیگر را می‌فروشند. به­‌عنوان فرهنگی‌­ترین خیابان، خیابان فرهنگ باستانی پکن لیولی‌چانگ سابقه­‌ای بیش از 300 سال دارد و هم در داخل و هم در خارج از کشور مشهور است. بسیاری از گردشگران خارجی برای تجربۀ فرهنگ غنی سنتی چین به اینجا می‌­آیند. این خیابان هم جزو بهترین و معروف­‌ترین خیابان­‌های چین است.

معرفی خیابان‌های معروف چین

خیابان‌­های معروف پکن برای غذا­ خوردن کدام است؟

  • خیابان کیان من

نام چینی: 前门小吃街

مکان: خیابان کیان من، منطقۀ دونگ چنگ، پکن

این خیابان با سابقه‌­ای طولانی و رستوران­‌های پرافتخارش، جزو معروف­‌ترین محله­‌های پکن است. خیابان کیان من راهی برای چشیدن طعم واقعی و جذاب غذا­های چینی است. هنگامی که خود را در محاصرۀ ساختمان­‌های خارق‌­العاده با طراحی سنتی چینی می­بینید، حتماً این خوراکی‌­های لذیذ را امتحان کنید: هات پات قدیمی پکن، اردک پکن، سیو مای، ونتون و شربت آلو. در اینجا به اندازۀ کافی غذاهای خوشمزه و معماری شگفت‌­انگیز خواهید دید.

  • خیابان تنقلات وانگ فوجینگ

نام چینی: 王府井小吃街

مکان: خیابان اسنک وانگ فوجینگ، منطقۀ دانگ چنگ، پکن

معمولا Wangfujing فقط خرید را به مردم یادآوری می­‌کند. با این حال، به‌­دلیل محبوبیت خیابان خرید معروف و گواهی بر نبوغ چینی، خیابان تنقلات پررونق در حال حاضر تأسیس شد و جایگاه دوم را در لیست ما به خود اختصاص داد. متفاوت از خیابان کیان من، این فروشندگان، اسنک‌فروشی‌ها و غرفه‌های کوچکی راه‌اندازی کردند.

آشنایی با معروف‌ترین خیابان‌های پکن

خیابان وانگ‌فوجینگ پر از اسنک­‌فروشی است. مزیت آن نزدیکی به مرکز خرید است که تمام غذاهای سرو­ شده در آنجا را می­‌توان در حین حرکت خورد. پیشنهاد ما برای امتحان موارد زیر است:

  • بائودو (سنگ گوشت گاو سرخ‌­شده)
  • کشک لوبیا با بوی قوی
  • گوشت گوسفندی کبابی
  • عقرب سرخ­‌شده یا یکی از بستگانش.

بیشتر بخوانید: برترین مراکز خرید پکن

  • خیابان تنقلات گویجی

نام چینی: 簋街

مکان: داخل دانگ‌ژیمن، ناحیۀ دونگ چنگ، پکن

Guijie که به­‌عنوان اولین خیابان محبوب میان­‌وعده­‌ها در پکن نام برده می­‌شود، جایگاه خود را در رتبۀ 3 در لیست ما به­‌عنوان یکی از تنها خیابان­‌هایی که همۀ فروشگاه‌­ها در آن همه­‌روزه و همه­‌ساعته باز هستند، به دست آورده است.

معروف‌ترین محله‌های پکن

این خیابان حدود 1.5 کیلومتر امتداد دارد و به آن خیابان ارواح نیز می­‌گویند؛ زیرا این خیابان در شب بسیار شلوغ است. با یک ضرب­‌المثل قدیمی که می­‌گوید ارواح در شب برای صرف شام وارد شهر می­‌شوند. آیا می­‌خواهید مانند یک محلی ناهار بخورید؟ یکی از این غذا ­‌ها را امتحان کنید:

  • خرچنگ داغ و تند
  • قورباغۀ سرخ­‌شده در سس فلفل قرمز
  • هات پات پکن
  • کیک گندم آبپز­ شده در آب گوشت
  • هات پات ستون فقرات بره.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات