مهم‌ترین جاذبه‌های یونان برای کودکان

6 سال پیش 0 دیدگاه

کمتر کشوری در دنیا به اندازه یونان دوستدار خانواده است. جاذبه‌های یونان برای کودکان، ترکیبی عالی از آب و هوای عالی، سواحل باورنکردنی، تاریخ، فرهنگ و فعالیت‌های فضای باز دارد. یونانی‌ها بچه‌ها را دوست دارند و همه‌جا از آن‌ها استقبال می‌کنند. تفریحات یونان برای هر یک از اعضای خانواده، کاری برای انجام دادن دارد. در ادامه مقاله با تفریحات یونان برای کودکان بیشتر آشنا خواهید شد‌.

جاذبه‌ یونان برای کودکان

جاذبه‌های یونان برای کودکان

برخی از مناطق در یونان بیشتر از مناطق دیگر برای خانواده‌ها مناسب هستند و فعالیت‌های خانوادگی خاصی را ارائه می‌دهند. ما مناطق اصلی در سرزمین اصلی و جزایر یونان را فهرست کرده‌ایم. در معرفی یونان شهر باستانی آتن برای خانواده‌هایی که به یونان سفر می‌کنند ضروری است. این شهر محل پارتنون معروف است جایی که بچه‌ها با بالا رفتن از صخره‌های آکروپلیس و تصور این که زندگی ۲۰۰۰ سال پیش چگونه بوده است لذت زیادی خواهند برد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی آتن

آگورا باستانی یکی دیگر از مکان‌های باستان‌شناسی است که بچه‌ها از آن لذت می‌برند. از دیگر جاذبه‌های تور یونان برای کودکان می‌توان به تماشای «تغییر گارد»، گذراندن مدتی در باغ ملی یا صرف میان‌وعده در کافه «لیتل کوک» با تم افسانه‌ای اشاره کرد. چه کارهای دیگری می‌توانید در آتن انجام دهید؟ ادامه مقاله را دنبال کنید.

جزایر سیکلادیک

اگر تصویری از ظاهر یک جزیره یونانی در ذهن خود دارید احتمالا یکی از جزایر سیکلادیک است. خانه‌های سفید شسته، کلیساهای گنبدی آبی، دریای درخشان با آب شفاف کریستالی که منتظر شماست، محبوب‌ترین جزایر سانتورینی و میکونوس هستند اما جزایر بسیار دیگری نیز وجود دارند. به عنوان مثال ناکسوس یک مقصد محبوب برای خانواده‌ها به شمار می‌رود. در جزایر سیکلادیک فعالیت‌های مناسب برای کودکان مانند ورزش‌های آبی، پیاده‌گردی و کارگاه‌های آشپزی خانوادگی وجود دارد. آکروتیری در سانتورینی و معبد باستانی در دلوس دو جاذبه تاریخی مهم برای خانواده‌ها و بچه‌ها هستند.

جاذبه کرت

کرت

یکی دیگر از مکان‌های تفریحات یونان برای کودکان جزیره کرت است. از بزرگ‌ترین جزایر یونان و کشوری است که فرهنگ، سنت‌ها و حتی لهجه منطقه‌ای خاص خود را دارد. از بهترین کارها در کرت غواصی در ساحل است. این جزیره خانه برخی از زیباترین سواحل یونان است. آن‌ها شفاف‌ترین آب‌ها را دارند و تمیز و درخشان هستند. اگر علاقه‌ای به غواصی ندارید می‌توانید کنار صندلی‌های ساحلی و چترها در حالی که بچه‌هایتان در آب بازی می‌کنند استراحت کنید. معروف‌ترین مکان باستان‌شناسی اینجا Knossos است. خانه پادشاه مینوس، مینوتور و هزارتوی افسانه‌ای نیز در جزیره کرت واقع شده است و‌ مکان‌های زیادی برای کاوش وجود دارد مانند قلعه‌های ونیزی و Phaistos، جایی که یک دیسک رمزگشایی نشده پیدا شده است.

پلوپونز

بسیاری از اسطوره‌ها و داستان‌های یونانی و شهرهای باستانی از منطقه پلوپونز سرچشمه می‌گیرند. تفریحات یونان برای کودکان در این منطقه به ویژه برای خانواده‌های علاقه‌مند به مکان‌های باستانی و تاریخی توصیه می‌شود. وقتی میراث غنی بیزانسی و ونیزی از قلعه‌ها و شهرها را به یونان اضافه کنید عمق واقعی آنچه در یونان با بچه‌ها می‌توان دید آشکار می‌شود.

پلوپونز در یونان منطقه‌ای عالی برای کاوش در سفرهای جاده‌ای است. فعالیت‌های مناسب برای کودکان در پلوپونز مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، غارنوردی و همچنین بازدیدهای باستان‌شناسی در دسترس است. آگروتوریسم نیز در این قسمت از یونان رواج دارد. پلوپونز دارای سواحل طلایی طولانی با سواحل عالی و ایده‌آل برای خانواده‌های دارای بچه است‌.

یونان شمالی

یونان شمالی

در لیست جاذبه‌های یونان برای کودکان سرزمین اصلی یونان را فراموش نکنیم! مراکز مهم تمدن یونان باستان مانند دلفی، تبس و کوه المپیا مکان‌های کلیدی برای بازدید در تور اساطیری یونان با کودکان هستند. منطقه اطراف Ioannina برای خانواده‌هایی که به دنبال تعطیلات فعال هستند محبوب است. صومعه‌های باشکوه متئورا مکانی شگفت‌انگیز و سواحل غربی یونان بکر و دست نخورده هستند.

 ورزشهای آبی

با بیش از 6000 جزیره، خطوط ساحلی در یونان وجود دارد که به معنای واقعی کلمه فرصت‌های بی‌پایانی را برای ورزش‌های آبی باز کرده است. از تفریحات برای کودکان در طول تعطیلات اسکی روی آب، موج‌سواری، غواصی، موج‌سواری، پاراسلینگ یا کایت سواری را می‌توان نام برد. آن‌ها می‌توانند هر روز یک ورزش آبی متفاوت را امتحان کنند و با این وجود برخی را برای تعطیلات بعدی بگذارند!

فعالیتهای کودکان در فضای باز

با پشت سر گذاشتن دریا، چشم‌انداز متنوع یونان مکانی فوق‌العاده جذاب برای هر کسی که عاشق فعالیت‌های خارج از منزل است محسوب می‌شود. از فعالیت‌های سبک‌تر، پیاده‌روی و گشت‌های خانوادگی با دوچرخه شهری در آتن در دسترس است. جاذبه‌های یونان برای کودکان در فضای باز سطح آدرنالین آن‌ها را بالا می‌برد.

 کارگاهها

راه دیگری برای مشغول نگه داشتن بچه‌ها در طول اقامت‌شان در یونان ثبت‌نام در یک یا دو کارگاه خانوادگی است. می‌توانید یاد بگیرید که چگونه غذاهای محلی بپزید، هنر خود را بسازید یا سفالگری را امتحان کنید.

آکروپولیس

آکروپولیس

آثار باستانی آتن یکی از تفریحات یونان برای کودکان است. به خصوص اگر بچه‌های کنجکاوی دارید که علاقه‌مند به دانستن بیشتر در مورد یونان باستان و کشف معابد و خرابه‌های چند صد ساله آن هستند. زمانی که در آتن هستید یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید بازدید از آکروپولیس است.

بیشتر بخوانید: بهترین تفریحات رایگان در آتن

آکروپولیس که در قرن پنجم قبل از میلاد ساخته شده است قلعه‌ای مشرف به آتن و یکی از نمادین‌ترین مکان‌های یونان است. شما و فرزندان‌تان در حین کاوش در آکروپولیس و از بناهای تاریخی مختلف اختصاص داده شده به الهه آتنا از جمله Odeon of Herodes، معبد آتنا نایک، تئاتر Dionysus و پارتنون بازدید می‌کنید و از یادگیری در مورد اساطیر یونان، لذت خواهید برد.

کمپ کنار ساحل

کمپ کنار ساحل

بچه‌های شما عاشق ورزش‌های آبی هستند در یکی از سواحل زیبای پاروس به غواصی، کایاک‌سواری و غواصی بروید. این جزیره خانه سواحل شنی زیبایی است که می‌توانید در آن استراحت و کودکان کوچک خود را در حال بازی در شن و ماسه تماشا کنید. برای خانواده‌هایی که عاشق گشت و گذار در فضای باز هستند پیاده‌روی یکی از بهترین چیزها در پاروس است. این جزیره مسیرهای پیاده‌روی زیادی مانند معادن سنگ مرمر باستانی، دره لفکس و دره پروانه‌ها دارد.

ورزش‌های آبی یونان

جمع‌بندی

جاذبه‌های یونان برای کودکان یک مقصد تعطیلات عالی برای خانواده‌هاست. آب و هوا عالی و دریا دلپذیر است و مردم محلی بسیار خوش‌رو هستند. یپنان ممکن است کشور کوچکی باشد اما خانه چندین منطقه مختلف است که هرکدام جاذبه‌ها و فعالیت‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که مطمئنا فرزندان شما آن‌ها را دوست خواهند داشت.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات