بهترین تفریحات رایگان در آتن کدامند؟

2 سال پیش 0 دیدگاه

اگر بخواهید یک سفر ماجراجویانه و جذاب به دل تاریخ داشته باشید، بهتر است با شهر باستانی و زیبای آتن آشنا شوید. آتن پایخت یونان بوده و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا است که سالیانه میلیون‌ها نفر از تمام دنیا به این شهر سفر می‌کنند و از آثار تاریخی و گردشگری آن دیدن می‌کنند. آتن یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا است که همیشه یک مرکز روشن‌فکری محسوب شده و زادگاه بسیاری از فیلسوفان بوده است. اولین بار بازی‌های المپیک در این شهر برگزار شد و به همین بهانه پروه‌های زیادی در شهر اجرا شد که از جمله آن می‌توان به ساخت یک فرودگاه مدرن و کاشت تعداد زیادی درخت و نهال برای سرسبزی بیشتر شهر اشاره کرد. یکی از جذابیت‌های گردشگری این شهر پارک جنگلی آن است که قصر ملکه امیلیا هم در آن قرار دارد. در کل صنعت توریسم از قدیم تاکنون در شهر آتن رونق داشته است و امروزه هم جایگاه ویژه‌ای دارد. به همین دلیل است که سالانه مسافران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. یکی از مواردی که برای مسافران، توریستان، مهاجران و حتی مردم خود این شهر اهمیت دارد، تفریحات رایگان در آتن است. در این مقاله قصد داریم در خصوص تفریحات رایگان شهر آتن صحبت کنیم.

بهترین تفریحات رایگان در آتن کدامند؟

آتن یکی از شهرهایی است که خیلی از افراد دوست دارند سفر به آن را تجربه کنند. آتن مملو از دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی است که هر گردشگری دوست دارد آن‌ها را از نزدیک ببیند. می‌توانید به محله پلاکا که قدیمی‌ترین محله این شهر است بروید و دیدنی‌های تاریخی این شهر را از نزدیک ببینید. همچنین با توجه به شرایط خاص اقتصادی در این شهر، و گشت‌وگذار و تجربه تفریحات رایگان در آتن زیاد سخت نیست. در ادامه شما را با تفریحات رایگان در آتن آشنا می‌کنیم.

  • عوض شدن گارد

یکی از بهترین تفریحات رایگان در آتن تماشای عوض شدن گاردهاست که لباس‌های مخصوص می‌پوشند. این گارد درواقع جزء ارتش یونان هستند. از این گاردها در محافظت از بنای سرباز گمنام استفاده می‌شود که برای محافظت از آن از قوی‌ترین و بلندترین سربازها استفاده می‌کنند.

لباس این مردان لباس سنتی است که جذابیت تاریخی دارد و ترکیبی از یک نوع دامن سیاه کوچک و کفش‌های مخصوص است که روی آن‌ها گلوله‌های پشمین کار شده. البته کلاه قرمز و مودار این مردان هم در جای خودش جالب است. این گارد راه رفتن خاصی دارد و درحالی که کاملا صاف و محکم قدم برمی‌دارد، دست و پاهایش را همزمان حرکت می‌دهد.

  • روزهای رایگان برای تفریحات رایگان آتن

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که هر توریست در آتن باید انجام دهد، سر زدن به مکان‌های باستانی است. بازدید از خرابه‌های آکروپلیس یا سازه‌های دیگر شما را به اعماق تاریخ می‌برد و چه چیزی از این بهتر که این شگفتی را به صورت رایگان تجربه کنید؟ در حال حاضر یک روز خاص در هفته برای بناهایی مانند آکروپلیس یا آگرورای باستانی وجود ندارد مگر اینکه بازدید از این مکان‌ها در برخی از روزهای خاص رایگان شود. اما آکروپلیس را می‌توانید از فاصله دور تماشا کنید. این بنا از دور هم دیدنی است و جذابیت زیادی دارد. چرا که آکروپلیس ارتفاع زیادی دارد و به سادگی قابل مشاهده است.

  • موزه‌های رایگان در آتن

از دیگر تفریحات رایگان در آتن بازدید از موزه‌هایی است که آثار باستانی را در خود دارند. در آتن موزه‌های زیادی هستند که یافته‌های باستان‌شناسی را به عرصه تماشا گذاشته‌اند. برخی روزها که از قبل اعلام می‌شوند، بازدید از موزه‌ها رایگان می‌شوند. با توجه به اینکه در حالت عادی این موزه‌ها ورودی گرانی دارند، در روزهای رایگان استقبال زیادی برای بازدید از این موزه‌ها می‌شود.

جالب است که برای دیدن اشیا تاریخی و گرانبهای پیدا شده حتما لازم نیست که به موزه بروید. اگر سری به متروی آتن بزنید، می‌توانید تعدادی از مجسمه‌ها و اشیاء پیدا شده را از نزدیک ببینید. این اشیاء را می‌توانید در ایستگاه‌های مختلف مانند آکروپلیس، سینتاگما و ایوان گلیسموس ببینید.

  • بازدید از باغ‌های ملی

یکی دیگر از تفریحات رایگان شهر آتن این است که از باغ‌های ملی دیدن کنید. باغ‌های ملی باغ‌های هستند که درست در مرکز شهر قرار دارند و به سادگی قابل دسترسی هستند. در این باغ‌ها می‌توانید انواع درختان سرو و نخل‌های بلند را ببیند. همچنین حمام‌های رومی، زمین‌های بازی، استخر اردک و یک محوله وسیع هم برای استراحت در این باغ‌ها وجود دارند.

  • گشت و گذار در مناطق قدیمی شهر

خودتان را در حال قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش شده قدیمی شهر آتن تصور کنید. آن‌ هم در قدیمی‌ترین محله‌ها و خیابان‌های دنیا. از آنجا که آتن یک شهر باستانی و قدیمی است، محله‌ها و خیابان‌های قدیمی زیادی دارد که حتی راه رفتن در آن و بازدید از بافت شهر جذابیت خودش را دارد. بعضی از این خیابان‌ها جز قدیمی‌ترین خیابان‌های دنیا هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به پلاکا، آکروپلیس و تیسئو اشاره کرد. در این خیابان‌ها سازه‌ها و خانه‌های قدیمی و دیدنی زیادی هم وجود دارند که تمام آن‌ها گوشه‌ای از جذابیت تاریخی شهر آتن هستند.

  • فستیوال‌های رایگان

یکی دیگر از تفریحات رایگان در آتن این است که در فستیوال‌های رایگان آتن شرکت کنید. در ادامه بعضی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم

  1. فستیوال فیلم آتن: این فستیوال مخصوص سینمای مستقل در یونان است که هر ساله از ماه ژوئن تا سپتامبر در آتن برگزار می‌شود.
  2. Apokries Greek Carnival: دومین فستیوال رایگان آتن Apokries Greek Carnival است که اگر در ماه فوریه به آتن رفته‌باشید، می‌توانید در این کارناوال شرکت کنید. دوشنبه تمیز از تعطیلات ملی است که در این روز کودکان به بلندترین تپه‌های شهر می‌روند تا آسمان‌های پر از بادکنک‌های رنگارنگ را از نزدیک ببینند.
  • تماشای غروب خورشید در کیت سونیو

یکی دیگر از تفریحات رایگان در آتن که در بسیاری از محله‌های قدیمی یونان انجام می‌شوند، تماشای غروب خورشید است. برای این کار می‌توانید به کیت سونیو بروید که سازه‌ی پوزیدون در آن واقع شده است و قطعا یکی از بهترین جاهای شهر برای تماشای غروب خورشید است.

  • سواحل رایگان آتن را فراموش نکنید

برای لذت بردن از سواحل آتن حتما نباید دست به جیب بشوید. در این شهر سواحلی هستند که می‌توانید به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنید. یکی از این سواحل نام  Athens Riviera دارد که جزء سواحل رایگان و عمومی این شهر است.

معرفی حمل‌و‌نقل عمومی برای دسترسی تفریحات رایگان در آتن

 به حمل و نقل عمومی در آتن شامل اتوبوس، اتوبوس برقی، تراموا، مترو و قطار برقی است. خدمات حمل و نقل عمومی در اتن در 10 سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و به شما برای دسترسی به تفریحات رایگان در آتن بسیار کمک می‌کند. در تور آتن به سادگی توسط همین سیستم حمل و نقل به هر کدام از مناطق شهری که می‌خواهید سفر کنید. بلیت‌های تک سفره ۱٫۴ یورو و بلیت‌های گردشگری چند روزه ۲۲ یورو قیمت دارند. بلیت‌های ۲۴ ساعته با تعداد نامحدود سفر، ۴٫۵ یورو تمام می‌شود.

حمل و نقل عمومی در آتن در 10 سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است و یکی از دلایل این موضوع برگزاری مسابقات المپیک است که مسئولین برای بالا بردن استانداردهای خدمات عمومی شهری و جلب نظر مثبت مردم و مسئولین کمیته برگزاری بازی‌ها، اقدام به ارتقا کیفیت این سیستم کرده‌اند. تنها کافی است یک بلیط بخرید تا بتوانید از تمام وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس، تراموا و غیره برای استفاده از تفریحات رایگان شهر آتن استفاده کنید.

  • اتوبوس

یکی از بخش‌های مهم حمل‌ونقل در آتن شامل اتوبوس است که دو ایستگاه a و b دارد که هر دو ایستگاه در خیابان Kifissou و خیابان لیسونی واقع شده‌اند. برای حمل‌ونقل با اتوبوس در مسیرهای دورتر ایستگاه اتوبوس مرکزی که شامل اتوبوس‌هایی به نام KTEL Atikka  هستند، از حومه شهر، یک راه ارتباطی به شهرهای دیگر مانند ماراتون، Oropos، Lavrion، Sounion و Rafina ایجاد می‌کنند.

  • حمل و نقل با قطار

یکی دیگر از گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی برای تفریحات رایگان در آتن قطار است. نام ایستگاه قطار آتن لاریسا است که مرکز اصلی راه‌آهن شهر است و به مترو، خط قطار حومه‌ای و به مقصدهای دورتر در یونان وصل می‌شود. جالب است بدانید که آتن توسط قطار به شهرهای بزرگی در کشور همسایه‌ای اروپای شرقی مانند بلگراد، استانبول، بوداپست، صوفیه، بخارست و … متصل می‌شود.

  • مترو

حمل‌ونقل در شهر آتن شامل مترو هم می‌شود. مترو آتن در 17 فوریه 1869 به صورت آزمایشی افتتاح شده و در ادامه کار خودش توسعه آن در سال 1867 به ادوارد پیکرینگ تاجر انگلیسی واگذار شد. متروی آتن شامل 3 خط و 65 ایستگاه است که روزانه حدود 5 میلون نفر را جا‌به‌جا می‌کند. خط چهارم این مترو هم در دست ساخت است. مترو از ساعت 5 تا 24 در حال کار است و ارائه بلیط در مترو ضروری است. در صورتی که بلیط را به دستگاه بلیط‌خوان ندهید، جریمه می‌شوید. همچنین خوردن و آشامیدن در مترو ممنوع است و این قانون به شدت در سطح مترو اجرا می‌شود.

  • تاکسی

در تمام کشور آتن به جز سطح جزایر کوچک آن، شاهد تردد تاکسی‌های بی‌شماری خواهید بود. هزینه‌ تاکسی در آتن کاملا معقول و به صرفه است و اگر بین 3 تا 4 نفر این هزینه را با هم تقبل کنند، در نهایت هزینه کاملا مناسب خواهد بود. البته در صورتی که بین ساعت 0 تا 5 بخواهید تاکسی بگیرید، کرایه شما دو برابر نرخ معمول حساب می‌شود و اگر بین این ساعات مقصدتان فرودگاه باشد، یک هزینه مازاد هم به این هزینه اضافه می‌شود. البته در برخی از فصل‌های شلوغ در شهر نرخ‌های تاکسی‌ها تغییر می‌کنند. بهتر است قبل از سوار شدن تاکسی در خصوص کرایه مسیر با راننده توافق کنید.

بعضی از رانندگان تاکسی به این معروف هستند که هزینه‌های اضافی از توریست‌ها دریافت می‌کنند. اگر درگیر این موضوع شدید، کافی است شماره تاکسی را برداشته و به touris police گزارش بدهید. البته با وجود این مشکلات کوچک، رانندگان تاکسی عموما رفتار صمیمانه و دوستانه‌ای با مسافران دارند و هر کمکی که از دست‌شان بربیاید، دریغ نمی کنند.

  • اتوبوس‌های درون شهری

سه نوع اتوبوس شامل برقی، گازسوز و دیزل در 300 خط مختلف در این شهر برای دسترسی مردم به تفریحات رایگان شهر آتن در حال تردد هستند. اتوبوس‌ها هر 30 دقیقه تا یک ساعت در حرکت هستند و آن‌هایی که در طول روز حرکت می‌کنند رنگ آبی و سفید دارند و همچنین سرویس‌های محدودی هم در طول شب برای رفاه حال مردم در شهر دارند.

دربخش‌های پرتردد آتن هم چندین اتوبوس برقی زرد رنگ در خطوط مختلف کار می‌کنند. ایستگاه‌های خاصی برای اتوبوس ها وجود ندارد و آن‌ها با اشاره دست شما می‌ایستند. ساعت کاری اتوبوس در آتن مانند مترو از 5 صبح تا 24 شب است. البته 5 خط اتوبوس 24 ساعته هم در این شهر وجود دارد.

  • حمل و نقل با ترموا

سیستم تراموا آتن مرکز شهر را به حومه غربی متصل می‌کند و 5 خط دارد که سه خط به ساحل و دو خط دیگر از میدان سینتاگما به نقاط مختلف شهر می‌روند. شبکه ریلی تراموا شامل 48 ایستگاه بوده که 10 نطقه حومه شهر را هم پوشش می‌دهد و روزانه حدود 65 هزار نفر با آن سفر می‌کنند. بلیط‌های تراموا 90 دقیقه‌ای بوده و می‌توان از آن‌ها برای سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی هم استفاده کرد.

  • حمل و نقل با خودرو

در آتن رانندگی قوانین مخصوصی دارد. در روزهای دوشنبه تا جمعه تنها ماشین‌هایی که ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند به مرکز شهر بروند. همچنین طرح زوج و فرد هم وجود دارد که باید رعایت شود. ماشین‌های خارجی شامل این محدودیت‌ها نیستند. پارکینگ هم برای پارک خودروهای شخصی در آتن بسیار محدود است. درواقع اتومبیل در آتن بیشتر از اینکه یک دارایی محسوب شود، یک مشکل هستند که صاحبان آن همیشه با آن دردسر دارند. البته در سفرهای خارج از شهر اتومبیل برای‌تان کاربرد دارد اما برای حمل‌ونقل داخل شهری بهتر است از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده شود. همچنین می‌توانید از گزینه حمل‌ونقل با دوچرخه برای دسترسی به تفریحات رایگان در آتن استفاده کنید. پارک کردن دوچرخه فضای کمتری اشغال می‌کند و جای پارک پیدا کردن برای آن هم آسان‌تر است. از طرفی مکان‌هایی برای اجاره و رنت دوچره در نظر گرفته شده است که دسترسی به دوچرخه را تا اندازه زیادی ساده‌تر می‌کند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات