جواهرات سلطنتی انگلیس کجا نگهداری می‌شود؟

3 ماه پیش 0 دیدگاه

جواهرات سلطنتی و اجدادی دوره‌های پادشاهی هر کشوری، جزء گران‌بهاترین سرمایه‌ها و اصالت آن کشور به حساب می‌آید که همیشه و همه‌جا، هر دولتی تلاش فراوان در حفظ و نگهداری آن آثار داشته است. از آنجا که سلطنت انگلیس یکی از زیباترین و پر زرق و برق‌ترین سلطنت‌هاست، تمام دنیا از جلال و شکوه آن شگفت‌زده هستند و تاریخ‌دانان و طراحان جواهر و حتی بسیاری هنرمندان و مردم معمولی به دنبال کشف و دیدن لباس‌ها و جواهرات انگلیس هستند.

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های توریست‌ها این است که بعد از سفر کردن به انگلیس کجا و کی می‌توانند از جواهرات سلطنتی انگلیس در مجموعه‌ای کامل دیدن کنند. در ادامه این مطالب به شما توضیحاتی درباره اینکه جواهرات سلطنتی انگلیس کجا نگهداری می‌شوند و جواهرات شخصی ملکه خواهیم گفت.

جواهرات سلطنتی ملکه انگلیس

جواهرات سلطنتی انگلیس از دهه 1660 در برج لندن محافظت می‌شدند و از آن زمان تاکنون بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب کرده‌اند. جالب است بدانید جواهرات و سنگ‌های سلطنتی ملکه انگلیس تنها کاربرد تزیینی ندارد، بلکه از تنها نمونه‌های جواهر و سنگ در دنیا است؛ چراکه از سنگ‌های ملکه انگلیس فقط یک مدل از آن وجود دارد که برای ملکه است.

نمادین‌ترین شیء پر از جواهر  قصر باکینگهام عصای سلطنتی ملکه الیزابت است. از این عصای باشکوه در سال ۱۶۶۱ رونمایی شد و جلوه و انعکاس آن در قصر مجذوب‌کننده بود. بدنه عصای سلطنتی از طلاست و بزرگ‌ترین الماس اشکی جهان متعلق به این عصاست. جواهرات سلطنتی انگلیسی از باارزش‌ترین دارایی‌های بریتانیاست که دولت در حفظ آن بسیار کوشاست.

 

تاج ملکه انگلیس

سنگین‌ترین تاج در تمام دوره‌های سلطنتی انگلیس، متعلق به تاج ملکه ویکتوریا با وزن ۳ کیلوگرم است. این تاج بسیار زیبا و معروف بیش از ۳۵۰ سال در تمام مراسم تاج‌گذاری سلطنتی انگلیس درخشیده و بی‌رقیب مانده است. تمام جواهرات کارشده در این تاج از الماس ناب کوه نور است که می‌‌‌توانید با تور لندن از آن‌ها بازدید کنید.

تاج دوم که گران‌ترین تاج ملکه الیزابت به شمار می‌آید، دارای یک یاقوت سرخ و کمیاب است که در وسط آن جلوه می‌کند. همچنین ۳۰۰۰ الماس در ساخت آن به کار رفته و در طراحی آن نیز از زمرد و مروارید استفاده شده است. این تاج شهرت جهانی دارد. می‌توانید برای بازدید از جواهرات سلطنتی انگلیس و دیدن بی‌همتایی آن راهنمای تور انگلیس را مطالعه کنید.

 

گردنبند محبوب ملکه

 در بیشتر عکس‌ها گردنبند درخشان مرواریدی ملکه را مشاهده می‌کنید که در سه زنجیر به یکدیگر متصل است. این گردنبند مرواریدی در دسته محبوب‌ترین زیورآلات ملکه به حساب می‌آید که قصه‌ای قدیمی دارد. ملکه الیزابت در ۹ سالگی، یعنی سال ۱۹۷۹ در سفری به قطر یک ست جواهر مروارید شامل گردنبند، گوشواره و دستبند را از پادشاه قطر هدیه گرفت و تا آخرین لحظه از زندگی خود این گردنبند را استفاده کرد و ارادت و علاقه خاصی به آن داشت.

یکی دیگر از گردنبندهای محبوب ملکه الیزابت، از سری اول جواهرات سلطنتی انگلیس است. این گردنبند مملو از یاقوت کبود را پدر ملکه در روز عروسی دخترش به او هدیه داده بود. ملکه چنان شیفته و علاقه‌مند به این گردنبند شد که در همان سال؛ دستور داد تا ست دستبند و گوشواره او را برایش بسازند.

 

انگشتر ملکه انگلیس

جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس، تعداد بی‌شماری است که نگهداری درست از آن‌ها بسیار دشوار است. از آنجا که موزه بریتانیا بسیار قانون‌مند و دقیق است، در حفظ این آثار بدون آنکه یکی از آنان کم شود یا آسیب ببیند، بسیار موفق بوده است. یکی از جواهراتی که تمامی خانم‌ها چندتا از آن دارند، انگشتر است. علاقه ملکه به انگشتر هم بسیار مشهود است. وی انگشترهای با ارزش فراوانی داشت، اما از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حلقه نامزدی ملکه انگلیس اشاره کرد. این حلقه برای ملکه الیزابت طراحی شده بود که بعد الگویی برای تمامی حلقه‌ها شد؛ حلقه‌ای شامل یک الماس بسیار بزرگ در مرکز آن و نگین‌های کمیاب و گران دور آن.

شگفتی دیگر از طرف پرنسس دایانا

یکی از معروف‌ترین حلقه‌های این خاندان حلقه پرنسس دایاناست که ساده و ارزان است. پرنسس دایانا علاقه بسیاری به آن انگشتر داشت. این انگشتر ساده و شیک دارای یک یاقوت کبود و ۱۲ الماس ناب است که وزن آن هم معمولی بوده و جزء ارزان‌ترین جواهرات سلطنتی انگلیس محسوب می‌شود. یکی دیگر از برجسته‌ترین جواهرات سلطنتی انگیس، تاج عروسی ملکه ماری است که ظرافت آن شهرت دارد، این تاج که نگه‌دارنده تور عروسی مگان مارکل بود، با الماس‌های بسیار کوچک، اما زیاد ساخته شده است. این تاج در سال ۲۰۱۸ توجه عکاسان و مردم را به خود جلب کرد؛ چراکه پس از ۷ دهه دوباره از آن‌ استفاده شد و همچنان نیز درخشان است.

 

جواهرات سلطنتی کشور انگلیس

جواهرات سلطنتی انگلیس بسیار ارزنده و کمیاب هستند و طراحان زیورآلات و جواهر در تمامی دوره‌های کاری خود شیوه کلاسیک طراحی انگلستان را الگوی خود قرار داده‌اند. بخش عمده جواهرات سلطنتی انگلیس متعلق به ملکه الیزابت است؛ بدان معنا که دولت هیچ حق تصرف و برداشتی از آن ندارد. بخش دیگر این جواهرات سلطنتی انگلیس مربوط به مراسم سلطنتی تاج‌گذاری است که هر دوره از پادشاهی به پادشاه دیگر تغییر می‌کنند و بسیار نفیس هستند.

بخش آخر این جواهرات مربوط به هدایای کشورهای دیگر یا پادشاهان دیگر حکومت‌ها به این خاندان است. همچنین اگر پادشاه و خانواده او برای سفر تفریحی به تور انگلیس می‌آمدند، می‌بایست برای ملکه و دختران او جواهراتی ارزشمند از کشور خود به همراه می‌آوردند. تمامی جواهرات سلطنتی انگلیس به‌درستی جمع‌آوری شده است و درصورت نیاز برای برگزاری مراسم درون‌سلطنتی از آن‌ها استفاده می‌شود، اما بیشتر جنبه یادگاری و موزه‌ای دارد.

جواهرات ملکه همیشه در مهمانی‌های دولتی چشمگیر بوده است. مراسم کاری و مهمانی‌های سلطنتی که مربوط به رسیدگی کارهای  کشور و جهان می‌شد از مهم‌ترین رویدادهای کاخ بود. در این میان ملکه الیزابت همیشه با پوششی باوقار، متفاوت و بی‌نهایت چشمگیر وارد می‌شد و بسیاری از دولت مردان را تحت تأثیر خود قرار می‌داد. این تأثیرپذیری تنها به‌خاطر برجسته بودن و براق بودن جواهرات وی بود. گنجینه‌هایی که ملکه الیزابت جمع‌آوری کرده بود تنها متعلق به کشور خود است و در هیچ کشوری نمی‌توان آن را یافت.

 

سخن پایانی

امیدواریم که از خواندن یا شنیدن دانستنی‌های ما درباره جواهرات سلطنتی انگلیس لذت برده باشید. باید دانست بریتانیا همیشه در بخش هنرهای دستی بسیار باشکوه وارد میدان‌های جهانی شده است. کارهای آن‌ نیز در تمامی رشته‌های هنری بسیار شاخص و خاص هستند؛ به‌ویژه جواهرات ملکه انگلیس که نظیری ندارند. شناخت این جواهرات و دیدن آن‌ها علاوه بر لذت بردن از زیبایی آن، ما را به تاریخ شفاهی حکومت‌ها نزدیک‌تر می‌کند.

اگر شما جزء افرادی هستید که بسیار به طلا و جواهرات علاقه دارید، تمام دوران سلطنتی انگلستان می‌تواند به شما کمک کند تا سیر تحول در ساخت جواهرات سلطنتی انگلیس و همچنین نمادها و نشانه‌های باقی‌مانده از آن را در دیگر آثار به‌خوبی بررسی کنید. همچنین تطبیق این جواهرات با زیورآلات کشورهای همسایه‌اش موضوعی مورد بحث و قابل تأمل است. اگر شما هم اطلاعات ناب دیگری دارید که به ادامه مطالب خواندنی جواهرات سلطنتی انگلیس کمک می‌کند، نظراتتان را با ما به اشتراک بذارید.

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات