شهر علم و هنر والنسیا؛ چشم شهر

3 ماه پیش 0 دیدگاه

پدری هستید که وعده یک سفر هیجان‌انگیز را به همسر و فرزندان خود داده‌اید؟ به دنبال محلی برای سفرهای خانوادگی هستید؟ دانشجویانی هستید که در اکیپ‌های دوستانه خود بارها پیرامون سفر گروهی برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ نویسنده یا هنرمندی هستید که برای چشمه الهام خود به دنبال متریال می‌گردید؟ شاید هم زوج تازه‌ای هستید که به‌دنبال متنوع‌ترین مکان‌ها برای ثبت عکس‌های عروسی خود هستید؛ در هر صورت والنسیا مکانی است که برای هر گردشگر با هر خواسته‌ای جذاب و راضی‌کننده است.

 این شهر رؤیایی با مساحتی بالغ بر 35 هکتار آمیزه‌ای از هنر و علم، واقعیت و رؤیاست. شهر علم و هنر اسپانیا، با معماری خیره‌کننده خود در سال 1998 احداث شد. این شهرک رؤیایی در شهر والنسیای اسپانیا، متشکل از شش ساختمان عظیم و دو پل نمادین با ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که هریک از این بناها با هدف ویژه‌ای طراحی شده‌اند. معمار این شهرک علوم فنون والنسیا که مجموعه چشم‌نواز علمی و فرهنگی است، سانتیاگو کالاتراواست. در ادامه به معرفی جاذبه‌های متنوع و حیرت‌انگیز این آمیزه رؤیایی خواهیم پرداخت.

 

معرفی کامل بخش‌های شهر علم و هنر والنسیا

  • همیسفریک؛ سینمایی مدرن و سه‌بعدی در نمای چشم شهر

طراحی این ساختمان الهام‌گرفته از چشم انسان است و همین امر موجب شده این بنا به چشم شهر مشهور شود. این ساختمان شهر علم و هنر والنسیا، سینمای سه‌بعدی دیجیتال است؛ با این ویژگی حیرت‌انگیز که با ورود به آن در مقابل یک صفحه نمایش 900 متری قرار می‌گیرید! روزانه فیلم‌های مستند جذابی با موضوعات گوناگون در لیست پخش این مرکز قرار می‌گیرند که معمولاً مدت‌زمان نمایش هر فیلم 45 دقیقه است. تماشاگران پس از ورود به سالن، عینک‌های سه‌بعدی دریافت می‌کنند تا زبان فیلمی را که اکران می‌شود تغییر دهند. فیلم‌های جذاب این سینمای مدرن برای انواع مخاطبان با سن و سال و سلایق متفاوت مناسب است. هر روز یک فیلم ویژه نیز برای کودکان در لیست پخش این سینما قرار می‌گیرد و مخاطبان می‌توانند پس از مشاهده و بررسی لیست‌های پخش روزانه، بلیت فیلم‌های مورد نظر خود را خریداری کنند.

 

  • موزه علوم شاهزاده فلیپ؛ سفر از دنیای کروموزوم‌ها به فضا

این موزه ساختمان دیگری است که به شهرک علوم و فنون والنسیا تعلق دارد. معماری این بنا به شکل اسکلت یک نهنگ است. برخی نیز معتقدند طراحی این ساختمان شبیه موجودی ماقبل تاریخ است. ویژگی برجسته و منحصربه‌فرد این موزه این است که محدودیت و ممنوعیتی برای دست زدن به اشیای موجود در آن وجود ندارد. همچنین این محل موزه‌ای تعاملی ا‌ست که بازدیدکنندگان می‌توانند با لمس اشیا تجربه نابی از علوم مختلف را از سر بگذرانند.

در این موزه، بسیاری از چیزها به‌صورت گرافیکی نمایش داده می‌شود. بازدیدکنندگان نیز با تماشای متون و تصاویر در ابعاد بزرگ و همچنین مشارکت در انجام آزمایش‌های متنوع لحظاتی فراموش‌نشدنی را تجربه می‌کنند. طبقه همکف این موزه شامل بخش‌هایی مانند «علم روی صحنه» و «استودیو تلویزیون» است. در طبقه اول عموم مردم می‌توانند در نمایشگاه‌های علمی تعاملی شرکت کنند. همچنین این طبقه شامل مرکزی هنری نیز است. گردشگران هنگام بازدید از آن می‌توانند مجسمه DNA به ارتفاع 15 متر، آونگ فوکو با 34 متر طول و همچنین تغییرات اقلیمی را که در قالب مجموعه‌ای از پنل‌های گرافیکی ارائه می‌‌شود از نزدیک مشاهده کنند.

طبقه دوم موزه به نمایشگاه «میراث علم» اختصاص دارد. چگونگی تحقیقات سه برنده جایزه نوبل در این مکان بررسی می‌شوند. در طبقه سوم موزه، عموم مردم می‌توانند «جنگل کروموزومی» با بیش از 26 هزار مترمربع را تماشا کنند. دیگر نمایشگاه‌های تعاملی این طبقه عبارت‌اند از: «گرانش صفر» که به‌طور مشترک با آژانس فضایی اروپا ایجاد شده است، «آکادمی فضایی» و «ایستگاه فضایی بین‌المللی».

  • مرکز اقیانوس‌شناسی؛ سرزمین پر آب عجایب

ساختمان دیگر شهر علم و هنر والنسیا، بزرگ‌ترین آکواریوم اروپاست که حیات دریایی از اکوسیستم‌های متنوعی از قطب شمال تا مدیترانه را دربرمی‌گیرد. این سرزمین عجایب که تنها خانه نهنگ‌های بلوگا در اروپاست، 45 هزار نمونه از 500 گونه متفاوت جانوران دریایی را در خود جای داده است. این مرکز اقیانوس‌شناسی که ما را به سفر در دریاها و اقیانوس‌های پهناور دعوت می‌کند، مرکزی تفریحی، آموزشی و تحقیقاتی است. علاوه بر این بخش‌ها، این مرکز دارای یک دلفیناریوم تماشایی، یک سالن نمایش، منطقه‌ای برای باتلاق‌های حرا و زمین‌هایی با بیش از 80 گونه گیاهی مختلف است. فروشگاه‌ها و رستوران‌ها نیز در این مرکز در دسترس هستند. یکی از حیرت‌انگیزترین آن‌ها، رستوران زیر آب است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند غذای خود را در محاصره آکواریوم بزرگی صرف کنند.

  • کاخ هنر ملکه سوفیا؛ اپرایی در دل سفینه

 یکی از بناهای هنری شهر علم و هنر والنسیا کاخ هنر ملکه سوفیا با زیربنایی به وسعت 55 هزار متر مربع است. طراحی این مرکز اپرا و هنرهای نمایشی، به شکل یک سفینه فضایی باشکوه است. این مرکز همراه با تجهیزات پیشرفته و مدرن چیزی از خانه‌های اپرای مطرح جهان مانند اپراهای میلان و وین کم ندارد. در این مرکز، برنامه‌های نمایشی متنوعی مانند اپرا، رقص زارزوئلا، باله کلاسیک، رقص معاصر، موسیقی سمفونیک و تئاتر اجرا می‌شود.

 

  • آگورا؛ سازه‌ای همه‌کاره

آگورا در شهر علم و هنر والنسیا، امکان برگزاری رویدادهای متنوعی را فراهم کرده است. این محیط چندمنظوره برای برگزاری کنگره‌ها، همایش‌ها، کنسرت‌ها و اجراهای مختلف کاربرد دارد؛ به‌طوری‌که با موفقیت میزبان مسابقات تنیس 500 اپن والنسیا، یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی بین‌المللی، بوده است. آگورا سازه‌ای فلزی با طرحی شبیه یک بیضی نوک تیز به طول 88 متر، عرض 66 متر و مساحتی حدود 4811 متر مربع است. این فضای داخلی بزرگ میدان عمومی سرپوشیده با زمین باز در سطح دریاچه‌هاست. سقف ثابت که درصورت بسته شدن حداکثر ارتفاع آن حدود 70 متر از سطح زمین است، با پنل‌های شیشه‌ای پوشانده می‌شود. قسمت پایینی نیز با پنل‌های مات پوشیده شده که همین امر چشم‌انداز زیبایی از این سازه به دست می‌دهد. در کل می‌توان گفت قیمت تور اسپانیا به تناسب جاذبه‌های دیدنی این کشور از نرخی مطلوب برخوردار است.

قیمت بلیت شهر علم و هنر والنسیا

ورود به شهر علم و هنر والنسیا برای بازدیدکنندگان رایگان است، اما برای بازدید از بخش‌های مختلف آن باید بلیت تهیه کرد. بلیت‌های اصلی برای سینمای سه‌بعدی و موزه علوم شاهزاده فلیپ 8.70 یورو است. بلیت ترکیبی این دو مرکز 35.90 یورو (39.30 دلار) است. قیمت ورودی برای مرکز اقیانوس‌شناسی نیز 41.90 یورو و قیمت بلیت کاخ هنر ملکه سوفیا 12 یورو است. همچنین برای کودکان 4 تا 12 ساله و سالمندان بالای 65 سال، بازنشستگان و معلولان، بلیت با تخفیف عرضه می‌شود. برای کودکان زیر 4 سال نیز در شهر علم و هنر والنسیا نیازی به تهیه بلیط نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سفر به شهر علم و هنر والنسیا و بازدید از جاهای دیدنی والنسیا با راه‌های ارتباطی ما در ارتباط باشید.

  

سخن پایانی

در انتها می‌توان گفت این بناهای بی‌همتا در معماری با پل‌ها، راهروها و استخرهای کم‌عمق که ساختمان‌های درخشان را به زیبایی تمام منعکس می‌کنند به هم متصل می‌شوند. این تضاد ساختارهای مدرن و سفید که در برابر آسمان آبی والنسیا و فضای سرسبز پارک توریا قرار گرفته است، تجربه بصری خیره‌کننده‌ای برای گردشگران از سفر به شهر علم و هنر در اسپانیا پدید می‌آورد.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات