موزه رینا سوفیا اسپانیا؛ سوررئالیسم در کنار رنج حملات بمباران آلمان

24 روز پیش 0 دیدگاه

دنیا در یک قاب نقاشی، زن و طبیعت و اثر زیبای گرنیکا تنها بخشی از ترکیب هنرهای مختلف مدرن و معاصر اسپانیا هستند که در موزه رینا سوفیا وجود دارند. این موزه یکی از دیدنی‌های جذاب شهر مادرید اسپانیاست که همیشه مورد توجه بازدیدکنندگان بسیاری از جمله هنردوستان و عاشقان مطالعه فرهنگ‌های مختلف بوده است. این مکان فرهنگی و هنری زیبا و شگفت‌انگیز به موزه ملی هنر قرن 20 اسپانیا نیز شهرت دارد.

این موزه براساس اسم ملکه سوفیا به این عنوان نام‌گذاری و در دهم سپتامبر ۱۹۹٠ برای علاقمندان به هنر اسپانیا افتتاح شد. رینا سوفیا در شهر مادرید حوالی ایستگاه‌های مترو و قطار آتوخا در آخرین ضلع جنوبی مثلث طلایی هنر (پازئو پرادو، موزه دل پرادو و موزه تیسن برونمیزا) قرار دارد. همچنین محل نمایش آثار هنرمندان برجسته و مشهور اسپانیایی، به‌ویژه هنرمندان معروف قرن بیستم یعنی پابلو پیکاسو و سالوادور دالی است. ترکیب هنرهای مختلف مدرن و معاصر اسپانیا در این موزه زیبا، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند.

 

مهم‌ترین آثار دیدنی موزه رینا سوفیا

به‌منظور اطلاع از تور اروپا نوروز برای سفر به اسپانیا و بازدید از موزه معروف آن، رینا سوفیا در ادامه مطلب با ما همراه باشید. موزه فرهنگی هنری ملکه سوفیا دارای آثار معروف و بزرگی از نقاشی‌های هنرمندان مشهور اسپانیایی قرن بیستم مانند پیکاسو، دالی و خوان میرو است. معروف‌ترین اثر موجود در این موزه «گرنیکا» پیکاسو است که درخشان‌ترین اثر موجود در این موزه محسوب می‌شود. در ادامه مهم‌ترین آثار موزه رینا صوفیا را معرفی کرده‌ایم.

 

نقاشی گرنیکا

نقاشی گرنیکا که پابلو پیکاسو آن را کشیده است، بیشترین بازدیدکنندگان و بیشترین تحسین را در موزه رینا سوفیا دارد. این نقاشی تأثیرگذار بیش از ۷ متر طول و ۳ متر ارتفاع دارد و پیکاسو در آن رنجی را که حملات بمباران آلمان به شهر رسانده‌ است با سبک بی‌نظیر خود نمایش می‌دهد.

نقاشی حلزون، زن، گل، ستاره

Snail, Woman, Flower, Star by Joan Miró یکی از مهم‌ترین آثار موزه رینا سوفیاست که در آن می‌توان به برجستگی طراحی‌های سورئالیستی و تأثیرگذار جان میرو در هنر اسپانیا در قرن بیستم اشاره کرد. جان میرو یکی از هنرمندان اسپانیایی برجسته قرن بیستم و همچنین مجسمه‌ساز و سفالگر بود. این نقاشی که در سال ۱۹۳۴ خلق شده است، به یکی از گروه‌های نقاشی سورئالیستی میرو تعلق دارد که خود هنرمند آن را نقاشی‌های وحشی نامیده است. این نقاشی‌ها به‌دلیل ترس از صعود فاشیسم و دوران پیش از جنگ در اسپانیا در اواخر دهه ۱۹۳۰ به وجود آمدند.

نقاشی یک دنیا

  A World (یک دنیا) اثری از آنخلس سانتوس، یکی از آثار دیدنی و جالب‌ترین اثر موجود در موزه رینا سوفیاست. این نقاشی در سال 1929 خلق شده است؛ یعنی زمانی که سانتوس از جریان‌های هنری اروپا ناآگاه بود و تنها الهامش از مجلات و انتشارات آن زمان برمی‌آمد. در این نقاشی، دنیای تخیلی نویسنده در 18 سالگی نشان داده شده است. این اثر به‌قدری تحسین‌برانگیز بود که از سوی شخصیت‌های بزرگ آن زمان مانند رامون گومز دلا سرنا، خورخه گیلن و لورکا تمجید شد.

نقاشی زن در لباس آبی

زن در لباس آبی، اثری از پابلو پیکاسو، یکی از آثار مهم و نمادینی است که در موزه رینا سوفیا به نمایش گذاشته شده است. این اثر زیبا یکی از اولین آثاری است که پیکاسو پس از ورود به مادرید در سال ۱۹۰۱ ترسیم کرده بود؛ یعنی زمانی که او مدیر هنری مجله «آرته خوان» بود و در آنجا با چندین نویسنده همکاری می‌کرد.

نقاشی پنجره باز

تابلوی «پنجره باز» اثری از خوان گریس، یکی از آثار مهم و چشمگیری است که در موزه رینا سوفیا به نمایش گذاشته شده است. این اثر از جمله آثاری است که گریس براساس آنچه از طریق پنجره می‌بیند الهام گرفته است و نقاشی در موزه رینا سوفیا، کامل‌ترین نمونه از آن است.

منظره‌های تابلو نقش شهر باندول سور مر در سواحل دریای مدیترانه در جنوب فرانسه را نشان می‌دهد. گریس از طریق پنجره دری را دیده و با استفاده از این پس‌زمینه، طبیعتی ‌مرده را با ترکیبی بسیار اصیل نقاشی کرده است. اهمیت این اثر در توانایی نقاش برای نقاشی چندین صحنه مستقل روی همان بوم نقاشی قرار داده شده است.

نقاشی دختر در پنجره

نقاشی «دختر در پنجره» اثر سالوادور دالی یکی دیگر از آثار مشهوری است که در موزه رینا سوفیا مشاهده می‌شود. زن جوانی که در این نقاشی حضور دارد، آنا ماریا خواهر نقاش است. واقع‌گرایی که دالی در این اثر به تصویر می‌کشد، با بیشتر آثاری که او را به خاطر سوررئالیسم بی‌نظیرش می‌شناسیم، متفاوت است. حالت آرامش‌بخش خواهرش و رنگ‌های آبی‌ که در این نقاشی به کار رفته‌اند، آرامشی را منتقل می‌کنند که با درد و رنجی که از آثار دیگر او به چشم می‌خورد، به‌شدت تفاوت دارد. این شاهکار هنری نشان می‌دهد که سالوادور دالی در بخش‌های دیگری نیز به‌خوبی تسلط دارد.

ساعات کاری و آدرس موزه رینا سوفیا

موزه رینا سوفیا در شهر مادرید در بخش مرکزی، خیابان 52 ایزابلا (C. de Sta. Isabel, 52, Centro, Madrid) قرار دارد. علاقه‌مندان به هنر به‌دلیل بزرگی این موزه به چند ساعت کاوش در آن  نیاز دارند. اگر علاقه کمی به هنر و فرهنگ دارید، تقریباً بین یک تا دو ساعت طول می‌کشد تا مشهورترین نقاشی‌ها و مجسمه‌ها را در یکی از مشهورترین موزه‌های مادرید ببینید. اطلاعات ساعت مجاز بازدید از موزه در روزها و ماه‌های سال به‌ترتیب عبارت‌اند از:

ساعات کاری، محل اصلی و ساختمان نوول

شنبه‌ها

10:00 صبح تا 9:00 بعد از ظهر

یکشنبه‌ها

10:00 صبح تا 14:30

دوشنبه‌ها

10:00 صبح تا 21:00

سه شنبه‌ها

تعطیل

چهارشنبه‌ها

10:00 صبح تا 9:00 بعد از ظهر

پنج شنبه‌ها

تعطیل

ساعات بازدید آن‌ها در ماه‌های سال به ‌شرح زیر است:

ژانویه – فوریه

10:00 صبح - 18:00

مارس

10:00 صبح - 7:00 بعد از ظهر

آوریل – سپتامبر

10:00 صبح تا 10:00 بعد از ظهر

اکتبر

10:00 صبح - 7:00 بعد از ظهر

نوامبر- دسامبر

10:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر

 

روزهای تعطیلی که موزه بسته است:

ماه

روز

ژانویه

1 تا 6

می

1 تا 15

نوامبر

9

دسامبر

24 تا 31

 

مکان‌های پارک دل رتیرو. Palacio de Velázquez و Palacio de Cristal هر روز به‌جز روزهای تعطیل سال باز است.

 

قیمت بلیت موزه رینا سوفیا مادرید

عوامل بسیار مختلفی وجود دارد که می‌توانند به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر قیمت خرید بلیت این موزه تأثیرگذار باشند. جدیدترین قیمت‌های بلیت آنلاین بازدید از موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا در تور مادرید عبارت‌اند از:

بازدید یک روزه از کل موزه

12 یورو

دو بازدید، در روزهای مختلف در طول یک سال

18 یورو

بلیت ترکیبی (بازدید مشترک از مجموعه و نمایشگاه‌های موقت، با راهنمای صوتی)

16.50 یورو

بلیت ترکیبی برای افراد خاص

10.50 یورو

بلیت یک ساله برای بازدید از موزه رینا سوفیا، موزه ملی دل پرادو، و موزه تیسن-بورنمیزا

32 یورو

بازدید از تمام موزه های دولتی اسپانیا در طول یک سال

36.06 یورو

مکان‌هایی با بازدید رایگان

Palacio de Velázquez و Palacio de Cristal

 

جاهای دیدنی نزدیک موزه رینا سوفیا

موزه‌های اسپانیا در نزدیکی موزه رینا سوفیا قرار دارند. این موزه‌ها و حتی ساختمان‌ها رستوران‌ها و هتل‌های با سبک معماری خاص در اطراف موزه رینا سوفیا مادرید قرار دارند که برخی از این مکان‌ها عبارت‌اند از:

 

موزه پرادو

ساعات کاری

10:00 الی 20:00 باز است (ورود در ساعت 19:30 پایان می یابد)

قیمت بلیت بازدید

17.90 دلار آمریکا

فاصله تا موزه رینا سوفیا

687 متر

زمان توصیه شده برای بازدید

2-4 ساعت

آدرس

C. de Ruiz de Alarcón, 23, 28014 Madrid, España

 

کاخ سلطنتی مادرید

ساعات کاری

10:00 الی 19:00 باز است (ورود در ساعت 18:00 پایان می یابد)

قیمت بازدید از این مجموعه

18.21 دلار آمریکا

مسافت تا موزه سوفیا

2.01 کیلومتر

زمان توصیه شده برای بازدید

1-3 ساعت

آدرس

C. de Bailén, s/n, 28071 Madrid, España

 

موزه thyssen-bornemisza

ساعت کاری

10:00 الی 19:00 باز است

قیمت

14.11 دلار آمریکا

مسافت تا موزه رینا سوفیا

908 متر

زمان توصیه شده برای بازدید

2-3 ساعت

آدرس

Paseo del Prado, 8 28014 Madrid

 

موزه دروازه خورشید (puerta del sol)

ساعت کاری

10:00 الی 19:00 باز است

قیمت

14.11 دلار آمریکا

مسافت تا موزه رینا سوفیا

1.26 کیلومتر

زمان توصیه شده برای بازدید

1-2 ساعت

آدرس

Puerta del Sol, Madrid

 

رستوران و غذاخوری‌های اطراف موزه رینا سوفیا

رستوران la buga del lobo

رزرو غذا در این رستوران و با تخفیف است که البته تخفیف شامل دسرها نمی‌شود. وعده‌های غذایی متنوعی در این رستوران The Fork User سرو می‌شود. اگر می‌خواهید در مدت زمان زیادی غذا بخورید این مکان توصیه می‌شود.

میانگین قیمت برای هر نفر: 13.00 دلار آمریکا

مسافت تا موزه 390 متر

 

رستوران فیوژن آفریقا

این رستوران علاوه‌ بر غذاهای اروپایی سایر غذاهای دریایی خوشمزه را نیز برای هر ذائقه‌ای سرو می‌کند و در لیست بهترین رستوران‌های مادرید قرار دارد. همچنین این رستوران The Fork User است.

میانگین قیمت برای هر نفر: 10.00 دلار آمریکا

مسافت تا موزه رینا سوفیا 364 متر

 

رستوران canas y tapas drumen

از غذاخوری‌های بزرگ مادرید می‌توان به این رستوران اشاره کرد که با توجه به فاصله کمی که از موزه دارد به‌راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و از غذاهای متنوع آن لذت ببرید. طعم اصیل غذاهای این رستوران قطعاً شما را مجذوب خود می‌کند.

مسافت تا موزه 418 متر

میانگین قیمت برای هر نفر: 12.00 دلار آمریکا

 

فروشگاه‌های نزدیک به موزه ملی و هنری رینا سوفیا

اکسپرس

در ورودهای فرودگاه باراخاس آدولفو سوارز T1 مادرید به‌راحتی می‌توانید به اکسپرس دسترسی داشته باشید و اجناس با قیمت بسیار پایین خریداری کنید. مسافت این فروشگاه تا موزه هنری رینا سوفیا 12.46 کیلومتر است.

 

فروشگاه santa sl

شکلات‌های این فروشگاه همگی دست‌ساز، بسیار زیبا، با طعم خوب و بسته‌بندی زیبا، مناسب برای خرید و هدیه به دوستان هستند. فاصله این فروشگاه تا موزه ملی سوفیا 2.3 کیلومتر است.

 

فروشگاه بزرگ کفش مادرید camper funcecaraal

این نام تجاری در مادرید بسیار شناخته شده و تمام کفش‌های این کمپانی عمدتا راحت و خوش‌پاست. البته قیمت‌های محصولات ممکن است کمی گران ‌به ‌نظر بیایند که در مقابل کیفیت آن معقول است. ساعت کاری این فروشگاه 10:00 تا 21:00 و فاصله آن تا موزه حدود 1.76 کیلومتر است.

 

سخن پایانی

با توجه‌ به توضیحات ارائه‌شده باید بدانید که تور‌های سفر به مادرید و بازید از موزه رینا سوفیا برای اهل هنر یکی از محبوب‌ترین تورهای سال‌های اخیر به شمار می‌روند؛ البته برای شرکت در تور و بازدید از موزه‌های متعدد اطراف موزه ملی رینا سوفیا ملاک‌های مختلفی وجود دارد. اگر ملاک شما کمترین قیمت باشد، فصل‌های زمستان و پاییز و اگر ملاک شما بیشترین هیجان و لذت باشد، فصل‌های تابستان و بهار گزینه‌های بهتری به‌شمار می‌روند. برای اطلاع از قیمت تور اسپانیا می‌توانید از شرکت‌های معتبر قیمت دریافت و سفری لذت‌بخش را تجربه کنید.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات