بهترین‌های موزه مادرید + عکس و توضیحات

9 ماه پیش 0 دیدگاه

 

مادرید، پایتخت جذاب اسپانیا، یکی از شهرهای فرهنگی و تاریخی قاره اروپاست. این شهر با آرامش خاص خود، بافت خیره‌کننده و فرهنگ متنوع، هرساله میلیون‌ها گردشگر را به‌سوی خود جذب می‌کند. با برخورداری از آب و هوای مدیترانه‌ای ملایم و زیبایی‌های طبیعی فراوان، این شهر زیبا یکی از مقصدهای پرطرفدار در اروپا به شمار می‌رود.

مادرید مرکز فرهنگی اسپانیاست و تعداد کثیری از موزه‌ها را در خود جای داده است که هرکدام آن‌ها، ویژگی و جذابیت خود را دارند و می‌توانند دنیایی از هنر برای خود باشند، اما این پایان ماجرا نیست. ما در این مقاله موزهای مادرید را که ارزش بازدید دارند معرفی کرده و شما را با ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

معرفی دیدنی‌ترین موزه‌های مادرید

وقتی اسم موزه می‌آید، همگی یاد آثار ارزشمند و باشکوهی می‌افتیم که فرهنگ‌ها را به تصویر می‌کشند، تاریخ را تعریف کرده و با زیبایی‌شان چشمان هر فرد را نوازش می‌کنند. مادرید، مهد موزه‌هاست؛ غنی و باشکوه! موزه‌های مادرید ارزش بازدید بسیاری دارند و می‌توانند تجربه‌ای فوق‌العاده برای شما باشند. در تور اسپانیا با سفر به این شهر، می‌توانید از این موزه‌ها بازدید کنید:

  1. موزه مرکز هنر ملی رینا صوفیا (Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía)

رینا صوفیا یکی از غنی‌ترین موزه‌های مادرید بوده که تخصص آن در آثار هنری قرن بیستم است؛ درحالی‌که بیشتر بازدیدکنندگان در اولین گام از موزه پرادو دیدن می‌کنند، گام بعدی بلافاصله بازدید از این موزه زیباست. سازه‌های شیشه‌ای که به نمای تاریخی موزه افزوده شده‌اند، رازهای جذابی را نشان می‌دهند؛ از جمله شاهکارهایی که بر تمرکز برابری جنسیتی، رؤیاها، جنگ داخلی اسپانیا و به‌خصوص «گوئرنیکا» پیکاسو تمرکز دارند. همچنین در این موزه، نمایشگاه‌های سیاری برگزار می‌شود که مجموعه‌هایی از آثار هنری در سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد که برای موزه‌ای که در سال 1992 تأسیس شده است می‌تواند دستاوردی بسیار بزرگ باشد. در این موزه آثاری از پابلو پیکاسو و سالوادور دالی نیز به نمایش درمی‌آید. بنابراین موزه هنر مادرید را می‌توان موزه رینا صوفیا نامید

موزه مرکز هنر ملی رینا صوفیا

  1. موزه تیسن بورنمیسا (Thyssen-Bornemisza Museum)

موزه تیسن بورنمیساکه قبلاً یک عمارت اشرافی بود، در محلی میان موزه رینا صوفیا و موزه پرادو قرار دارد. این موزه با داشتن مجموعه‌ای عظیم از آثار هنر اروپایی از هنرمندان بزرگ، یکی از مقاصدی است که لازم است هر گردشگری آن را ببیند. از این مجموعه می‌توان به آثار ارزشمند هنرمندانی از جمله دالی، آل گرکو، مونه، پیکاسو و رمبرانت اشاره کرد. قدمت برخی از آثار به قرون وسطی برمی‌گردد؛ درحالی‌که برخی از آثار متعلق به قرن بیستم هستند.

Thyssen-Bornemisza موزه


undefined

undefined

  1. موزه ملی پرادو (Museo Nacional Del Prado)

پرادو مجموعه‌ای از شاهکارهای اسپانیایی و بین‌المللی و منبعی از افتخار ملی است. مهندس خوآن ویلانُوا (Juan de Villanueva) طی سال‌های فعالیت خود در شهر، آثار بسیاری در سبک نئوکلاسیک طراحی کرد، اما هیچ‌کدام به اندازه ساختمان موزه دل پرادو معروف نشده‌اند. این ساختمان در ابتدا به نام «کابینه تاریخ ملی» شناخته می‌شد، اما اکنون برای بازدیدکنندگان مادرید، مقصد شماره یک محسوب می‌شود. تاریخ‌شناس هنری، جاناتان براون این مکان را که واقعاً تحسین‌برانگیز است، «مهم‌ترین موزه هنر جهان در زمینه نقاشی اروپایی» نامیده است. مجموعه‌ای از هنر اروپایی از قرن دوازدهم تا قرن بیستم در اینجا قرار دارد و معروف‌ترین آثار آن عبارت‌اند از «لاس منیناس» اثر دیگو ولاسکز و «سوم ماه مه ۱۸۰۸» اثر فرانسیسکو گویا.

موزه ملی باستان‌شناسی مادرید

undefined

  1. موزه ملی باستان‌شناسی (National Archaeological Museum)

یک فرمان از طرف شاهزاده خانم ایزابلا دوم سبب تأسیس موزه باستان‌شناسی ملی شد که شامل مجموعه‌ای چشمگیر از هنرهای تزئینی و قطعات باستان‌شناسی از خاندان‌های سلطنتی می‌شود. پس از بسته شدن شش ساله برای بازسازی، این موزه نئوکلاسیک که در کنار کتابخانه ملی واقع شده است، مجموعه‌ای قابل‌توجه از قطعات باستان‌شناسی را ارائه می‌دهد.

undefined

undefined

موزه باستان شناسی مادرید

  1. موزه نیروی دریایی مادرید (Naval Museum of Madrid)

موزه نیروی دریایی، که در مقر کنونی سپاه اسپانیا واقع شده و تا پایان سال ۲۰۱۹ به‌دلیل بازسازی بسته بوده است، ترکیبی سرگرم‌کننده و جالب از اشیاء و اقلام تاریخی مرتبط با تلاش‌های نیروی دریایی اسپانیا را ارائه می‌دهد. این موزه یکی از زیباترین جاهای دیدنی اسپانیا به شمار می‌رود. همچنین نقشه خوآن دِ لا کوزا (Juan de la Cosa) که اولین نقشه از قاره آمریکا به شمار می‌آید، در این موزه نگهداری می‌شود. سکه‌ها و جواهرات جمع‌آوری‌شده نمونه‌های کاملی از استعمار و غارتگری هستند که در موزه به نمایش درمی‌آیند.

undefined

موزه نیروی دریایی مادرید

undefinedundefined

undefined

  1. موزه ماتادِرو مادرید (Matadero Madrid)

ماتادرو مادرید در امتداد یک رودخانه قرار دارد که از بیشتر مناطق مرکزی مادرید دور است. این مکان کشتارگاه و بازار دام سابق بود که تغییر کاربری داد و به یک مرکز فرهنگی تبدیل شد. این ساختمان که به سه فضا تقسیم شده است، مکانی عالی برای صرف غذا، نوشیدن و غوطه‌ور شدن در دوران معاصر است. با توجه به فاصله زیاد آن از مرکز شهر، این مکان بیشتر مردم محلی را به خود جذب می‌کند.

undefined

موزه ماتادِرو مادرید

undefined

  1. موزه آمریکا

شاید عجیب باشد که نام یکی از موزه های اسپانیا، آمریکا باشد. این موزه یکی از موزه‌های مادرید است که در نزدیکی بسیاری از ساختمان‌های دولتی قرار دارد. همچنین مجموعه‌ای بی‌رقیب است که بسیاری از فرهنگ‌ها و مذاهب قاره آمریکا را گرد هم می‌آورد و به جزئیات چگونگی تکامل قاره آمریکا در طول زمان، قبل و بعد از تعامل آن‌ها با اسپانیایی‌ها می‌پردازد. این گالری به سه دسته مجزا از جمله ارتباطات، مذهب و زندگی اجتماعی تقسیم شده و بیش از 25000 قطعه باستان‌شناسی، قوم‌نگاری و استعماری را نمایش می‌دهد.

موزه آمریکا مادرید

  1. موزه کایژافوروم مادرید (CaixaForum Madrid)

این ساختمان زمانی کارخانه برق بود، اما اکنون دارای فضای داخلی تکان‌دهنده مدرن است که با یک راه‌پله فولادی براق با طراحی انعکاسی کامل شده است. این موزه یک نمایشگاه چرخشی فرهنگی است که روبه‌روی موزه پرادو قرار دارد و آثار آن شامل نقاشی‌های سنتی و آثار هنری این‌گونه است.

موزه کایژافوروم مادرید

 

  1. موزه سورولا (Museo Sorolla)

هنرمند اسپانیایی خوآکین سورولا (Joaquin Sorolla) تا زمان مرگش در آنجا زندگی کرد و خانه او در محله چامبری به یکی از جذاب‌ترین موزه‌های مادرید تبدیل شد. این موزه به‌دلیل فضای رنگارنگش شناخته شده است و در اطراف آن باغ‌هایی را می‌بینید که از باغ‌های آندلس الهام گرفته‌اند. شما می‌توانید با گشت و گزار یک ساعته از آثار این موزه دیدن کنید که شامل آثار خود سورولا هم می‌شود.

موزه سورولا

  1. موزه رئال مادرید (Museo de Real Madrid)

موزه رئال مادرید مکانی است که به تاریخ باشگاه فوتبال رئال مادرید اختصاص دارد. این موزه، به‌عنوان یک جواهر از دستاوردها و لحظات بزرگ باشگاه، در دسترس علاقه‌مندان به فوتبال و طرفداران باشگاه قرار می‌گیرد. در آنجا شما می‌توانید از نمونه‌های با ارزش لباس‌ها، تندیس‌ها، جوایز و عکس‌های تاریخی دیدن کنید که مرتبط با بازیکنان برجسته، لحظات تاریخی و پیروزی‌های بزرگ رئال مادرید هستند.

موزه رئال مادرید

سخن پایانی

به جز این موزه‌ها، موزه‌های جذاب دیگری نیز در مادرید وجود دارند و کاخ‌هایی مانند کاخ سلطنتی مادرید را نیز می‌توان در این دسته جای داد. در این مقاله سعی شد مهم‌ترین آن‌ها معرفی شود.

موزه‌ها از دیرباز مهد تاریخ، فرهنگ و هنر یک جامعه بوده‌اند؛ از این‌رو بازدید از آن‌ها ما را با فرهنگ‌های گوناگون آشنا می‌کند. در این میان، سفر به مادرید و بازدید از موزه‌های جذاب آن می‌تواند ما را با فرهنگ و تاریخ این کشور آشنا کرده و سفری دل‌نشین را برای ما رقم بزند. اگر قصد بازدید از این موزه‌ها را دارید، می‌توانید تور مادرید را از سایت رز آبی خریداری کنید. 

بهترین تورهای اروپایی

تور سنگاپور - اندونزی

89990000
مشاهده

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات