پارک ملی کاکادو، قطعه‌ای از بهشت در کره زمین

3 ماه پیش 0 دیدگاه

در سفری شگفت‌انگیز در‌حالی‌که با تمساح‌ها ملاقات می‌کنید، غروب زیبای خورشید را در جابیرا می‌بینید، شاید بخواهید از آبشاری دوقلو بازدید کنید و تجربه‌ای لذت‌بخش داشته باشید. پس این مقاله را بخوانید و با جاذبه‌هایی که گفته شد آشنا شوید. پارک ملی کاکادو، یکی از اعجاب‌انگیزترین مناطق گردشگری دنیا در شمال استرالیا محسوب می‌َ‌َشود و در 171 کیلومتری جنوب شرق شهر داروین استرالیا قرار دارد. این پارک منحصربه فرد، به تنهایی تمامی زیبایی‌های گردشگری استرالیا را شامل می‌شود و فرصت ابراز وجود به دیگر جاذبه‌های گردشگری استرالیا را نمی‌دهد.

هر منطقه از این پارک ملی، دنیایی از هیجان و زیبایی را در دل خود مخفی کرده‌ است؛ البته این زیبایی‌های خار‌ق‌العاده را تنها به گردشگرانی ارائه می‌دهد که خستگی‌ناپذیر باشند و این زیبایی‌ها را خودشان کشف کنند. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پارک ملی کاکادو استرالیا می‌توان به منطقه تمساح شرقی، رودخانه مری، جابیرو، آبشار جیم جیم (دوقلو) و تمساح جنوبی اشاره کرد. در این مقاله رز آبی قصد دارد با شما سفری هیجان‌انگیز به پارک ملی کاکادو استرالیا داشته باشد؛ پس با ما همراه باشید تا جای‌جای این پارک اعجاب‌انگیز را کشف کنیم.

پارک ملی کاکادو با 20000 کیلومتر مربع مساحت، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های استرالیا و از خارق‌العاده‌ترین  مسیرهای طبیعت‌گردی استرالیا است. این پارک به‌حدی بزرگ و دارای جاذبه‌های گردشگری منحصربه فرد است که آن را به هفت منطقه تقسیم‌بندی کرده‌اند. 

مهم‌ترین بخش‌های پارک ملی کاکادو

بورونگکوی نورلانگی (Burrungkuy Nourlangie)

بورونگکوی نورلانگی در پارک ملی کاکادو، همان مکانی است که قلبتان سرشار از عشق می‌شود و مغزتان ریلکس می‌کند. همان مکانی که بند بند وجود شما را غرق آرامش می‌کند. شما در این منطقه، از میان جنگل‌های سرسبز با درختان سر به فلک کشیده عبور می‌کنید؛ درحالی‌که در بالای سرتان پرندگان رنگارنگی که حتی نام آن‌ها را هم نمی‌دانید رقص‌کنان آواز می‌خوانند. اگر کمی بیشتر دقت کنید، روی درختان کبوتر کارنیه یا موجودات عجیب و غریبی را درحالی‌که به دنبال غذا از این درخت به آن درخت پرواز می‌کنند هم خواهید دید.

البته آنچه این منطقه از پارک ملی استرالیا را زبانزد عام و خاص کرده است، به همین موارد ختم نمی‌شود و این وقایع تنها گوشه‌ای از زیبایی این بخش از پارک ملی کاکادو هستند. در ادامه مسیر پیاده‌روی، شما با صخره‌ای بزرگ مواجه می‌شوید که در ردیف میراث جهانی دنیا قرار گرفته است.

جاهای دیدنی پارک ملی کاکادو برزیل

رودخانه تمساح شرقی 

مگر می‌شود به پارک ملی کاکادو استرالیا رفت و از رودخانه تسماح شرقی بازدید نکرد. این بخش محیطی ناب برای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت بکر و بی‌نظیر این منطقه است. مسیر پیاده‌روی این منطقه مسیر اوبیرو Ubirr)) است. در طول مسیر پیاده‌روی در این قسمت شاهد صخره‌های سر به فلک کشیده با عظمت، دشت‌های سرسبز، گونه‌های گیاهی متنوع و برخی حیوانات کوچک بازیگوش هستید که در کسری از ثانیه از یکجا به جای دیگر می‌گریزند.

البته نباید از تماشای غروب آفتاب از فراز صخره‌های با صلابت این منطقه هم غافل شوید؛ چراکه قطعاً زیباترین غروب آفتابی خواهد بود که تا آن زمان دیده‌اید. به پیاده‌روی خود تا کنار رودخانه تمساح شرقی ادامه دهید. در این قسمت تمساح‌های گرسنه و خطرناک انتظار شما را می‌کشند. البته نیازی نیست بترسید، چون شما قرار است در منطقه‌ای کاملاً امن که دارای میزهای پیک نیک و سکوی تماشاست، تماشای این کروکدیل‌های همیشه گرسنه بپردازید. البته به هیچ وجه نباید هوس پیاده‌روی در گذرگاه کنار رودخانه را بکنید؛ چراکه این تمساح‌ها فرق بین دوست و دشمن را تشخیص نمی‌دهند.

رودخانه تمساح پارک کاکادو

جابیرو (شهرک اصلی پارک ملی کاکادو)

بازدید از جابیرو را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید؛ چراکه شهرک اصلی پارک ملی کاکادو است. این مکان مصداق بارز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد است. در این منطقه از پارک ملی کاکادو مراکز خرید با تنوع اجناس گسترده،  کلینیک پزشکی و داروخانه، زمین گلف، استخر 50 متری، باشگاه ورزشی با کلیه امکانات و تجهیزات، کتابخانه، ایستگاه پلیس و... وجود دارند.

اگر قصد خرید سوغاتی دارید یا می‌خواهید برای خودتان هدیه‌ای خاص بخرید که همیشه روزهای خوب سفر با تور استرالیا را برایتان زنده نگه دارد، حتماً از گالری Marrawuddi در جابیرو دیدن کنید. در این گالری هر آنچه را بخواهید خواهید یافت، اما توصیه می‌شود از هنرهای دستی هنرمندان بومی این منطقه غافل نشوید. در این منطقه از پارک، هتل‌های شیک و مجلل با امکانات رفاهی عالی میزبان شما خواهند شد. شما می‌توانید تا هر زمان که دوست دارید در قسمت‌های مختلف پارک ملی کاکادو گردش کنید و خوش بگذرانید. هر زمان که هم لازم بود به یکی از هتل‌های منطقه جابیرو بروید و بعد از صرف شامی عالی، با خیال راحت استراحت کنید.

شهرک جابیرو در پارک کاکادو

جیم جیم (آبشار دوقلو)

منطقه جیم جیم در پارک ملی کاکادو به‌تنهایی این قدرت را دارد که انرژی از دست رفته چندین سال کار و تلاش را به یکباره از تن شما خارج کند. مسیر پیاده‌روی تا رسیدن به این آبشار 6 کیلومتر و به سمت فلات سرزمین آرنهم است، اما به حدی مسیر جذاب و چالش‌برانگیزی دارد که قطعاً متوجه نخواهید شد چطور این مسیر را طی می‌کنید.

تمام طول مسیر را باید از میان جنگل‌های سرسبز و تخته سنگ‌های عظیم‌جثه عبور کنید تا درنهایت به آبشار دوقلو برسید. زمانی که به آبشار می‌رسید، منظره سرازیر شدن آب‌ها از بلندای این آبشار، درحالی‌که صدای پرندگانی که در آسمان آواز می‌خوانند به گوشتان می‌رسد، روح شما را مسخ خواهند کرد.

آبشار پارک کاکادو برزیل

رودخانه مری (منطقه‌ای دارای نیروی ماورائی) 

در منطقه رودخانه مری، تالاب‌های وسیع، آبشارهای خیره کننده، سواحل شنی، جنگل‌های بکر و سرسبز و گونه‌های گیاهی نادر بی‌صبرانه انتظار شما را می‌کشند. در این منطقه شما با پرندگانی روبه‌رو می‌شوید که حتی نام آن‌ها را نمی‌دانید. توصیه می‌شود در این لحظه به‌جای اینکه دست به دامان اینترنت شوید تا نام آن پرندگان زیبا را بیابید، فقط از مسیر پر از هیجان منطقه رودخانه مری لذت ببرید.

در منطقه مری شما ناگزیرید از میان جنگل‌ها حرکت کنید تا به آبشارهای درخشان  و سواحل شنی  بی‌نظیر این منطقه برسید. جالب است بدانید مردمان بومی این منطقه معتقدند در این قسمت از پارک ملی کاکادو استرالیا، نیروهای جادویی وجود دارند که با نیروی ماورائی خود این منطقه را از گزند و هر نیروی شیطانی حفظ می‌کنند.

کشتی تفریحی زرد (Yellow Water Cruises)

اگر می‌خواهید تمامی زیبایی‌های پارک کاکادو استرالیا را یکباره تماشا کنید، توصیه می‌شود گشت و گذار با کشتی‌های غول پیکر زرد را از دست ندهید. این کشتی‌ها دقیقاً شما را به قلب کاکادو می‌برند. این کشتی غول پیکر متعلق به بومیان این منطقه است. پس با خیال راحت و بدون ترس از گم شدن و یا خطرات احتمالی مسیر، فقط از مناظر خیره‌کننده مسیر لذت ببرید. 

این کشتی مسیر خود را از طلوع خورشید آغاز می‌کند و در طول روز حداکثر 6 سفر منحصر به فرد 90 تا 120 دقیقه‌ای را به گردشگران ارائه می‌دهد. شما در این سفر دریایی گونه‌های نادر از پرندگان را می‌بینید که در آسمان کاکادو در حال پرواز هستند و اگر خوش شانس باشید شاید تا روی عرشه کشتی هم بیایند و کمی برای شما دلبری کنند. البته گاهی در همان لحظه که محو تماشای پرندگان خاص هستید، عقاب‌های قوی‌جثه را درحالی‌که در آسمان پارک ملی کاکادو به دنبال طعمه هستند خواهید دید. همچنین در طول مسیر کشتی، شما با کروکدیل‌ها و بوفالوها هم در زیستگاهشان ملاقات خواهید کرد.

بهترین فصل بازدید از پارک ملی کاکادو

پارک ملی کاکادو یکی از  جاذبه‌های گردشگری است که در تمامی فصول زیبا و منحصر به فرد است.. هر فصل این پارک زیبایی و جلوه خاص خود را ئ اگر برای بازدید از این زیبایی خلقت، فصل خاصی را بر فصل دیگری برتری بدهیم. این پارک، در تمامی فصول سال آماده میزبانی از گردشگران سراسر دنیا است و کمتر کسی را می‌توان سراغ داشت که پس از بازدید از این پارک، براینماند که در زمان تعطیلات در این پارک، معمولاً قیمت هتل‌ها، مراکز خرید و... کمی بالاتر از ایام غیر تعطیلات خواهند بود.

سخن پایانی

در این مقاله سفری کوتاه به پارک ملی کاکادو استرالیا داشتیم. در میان جنگل‌های انبوه این پارک پیاده‌روی کردیم، با جان دل به صدای آوازخوانی پرندگان گوش دادیم، از صخره‌ها بالا رفتیم در مکانی امن به تماشا تمساح‌ها نشستیم و عجیب‌ترین گونه‌های گیاهی و جانوری را با چشم دیدیم. همچنین سوار بر کشتی تفریحی زرد سری هم به زیستگاه کروکدیل‌ها و بوفالوها زدیم. همچنین بیان کردیم بازدید از این جاذبه گردشگری خاص در تمامی فصول سال زیبا و خارع‌العاده است، پس برای انتخاب فصل سفر نیازی نیست مردد باشید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات