میدان پلازا مایور؛ مشهورترین میدان مادرید

3 ماه پیش 0 دیدگاه

 

میدان پلازا با داشتن ساختمانی زیبا و باشکوه، جنگجویی سوار بر اسب که به گردشگران خوشامد می‌گوید و انواع رستوران‌ها هر بیننده‌ای را ساعت‌ها خیره و شگفت‌زه می‌کند. این میدان در قلب جذاب­ترین و تاریخی­ترین منطقه مادرید قرار دارد. اگر از نزدیک زیبایی­های خیره‌کننده این میدان و ساختمان‌­ها و جاذبه‌­های اطرافش را ببینید، آنگاه شما هم از این مکان لذت خواهید برد. از آنجا که این مکان با جاذبه‌­ها و چندین کافه و رستوران­های معروف شهر احاطه شده است، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر درباره میدان پلازا مایور بدانید.

تاریخچه میدان پلازا مایور در اسپانیا

اندکی قبل از ساخت میدان پلازا مایور در اسپانیا، این کشور مکانی مناسب برای کشورداری نبود. به‌گونه‌ای که چندین پادشاه به سلطنت رسیدند و برکنار شدند و درنهایت فیلیپ دوم پادشاه شد. او هنگام به سلطنت رسیدن با چالش حفظ این کشور روبه‌رو شد. زمانی که محل تولد او که تا این زمان کاخ پادشاهی او نیز بود، آتش گرفت، وی پایتخت خود را به مادرید منتقل کرد.

در زمان فیلیپ دوم، این شهر بیشتر مملو از قلعه­ها و کاخ­ها بود و افراد مستبد و راهزنان و سرکش­ها در آن زندگی می­کردند تا اینکه اسپانیا توانست اموال خود مانند طلا و نقره را از آمریکا پس بگیرد. با این اتفاق، پادشاه ساخت میدان پلازا مایور را شروع کرد تا بتواند کمی به فضای شهر و محل زندگی خود تنوع بدهد. فیلیپ دوم متأسفانه هرگز نتوانست نسخه کامل‌شده میدان پلازا مایور را ببیند.

مراسم­‌های برگزارشده در میدان پلازا مایور

از زمان ساخت این میدان تاکنون، این مکان محل برگزاری بسیاری از جشن­ها و مراسم­ها مانند گاوبازی، راهپیمایی، جشنواره­ها و نمایش­های تئاتری تا محاکمه­های تفتیش عقاید و حتی اعدام­ها بوده است. آمارها نشان می­دهد این جشن­ها و مراسم مختلف در میدان پلازا مایور حداقل 50 هزار بازدیدکننده داشته است. شرکت در این مراسم‌ها یکی از بزرگ‌ترین دلایل سفر گردشگران با تور اسپانیا است و این مکان جایگاه بسیار خوبی در میان گردشگران جهان دارد.

 

مجسمه میدان پلازا مایور اسپانیا؛ جنگجویی سوار بر اسب

در سال 1616، جیووانی د بلوگنا و ژان بولونی، به سفارش پادشاه فیلیپ سوم مجسمه­ای برنزی را در مرکز میدان پلازا مایور ساختند. این مجسمه ابتدا در پارک مادرید قرار گرفته بود و سپس در سال 1848 به میدان پلازا مایور منتقل شد. زمانی که این مجسمه را به میدان پلازا انتقال دادند، تزیینات گسترده‌ای نیز روی این میدان انجام شد که همه آن­ها درنهایت در سال 1936 دوباره برداشته شد.

مجسمه میدان پلازا مایور اسپانیا

ساختمان کاسا د لا پانادریا؛ دیدار با اساطیر

مطمئناً زیباترین بنایی که در اطراف میدان پلازا مایور می­بینید ساختمان کاسا د لا پانادریاست. ساخت این ساختمان در سال 1590 به اتمام رسید؛ درحالی‌که هنوز میدانی در این مکان وجود نداشت. این ساختمان نمادین نه‌تنها نقطه گردشگری بسیار معروفی است، بلکه دو سالن بزرگ به مساحت 258 متر مربع با سقف­های طاق‌دار بزرگ به ارتفاع 4 متر دارد و برای برگزاری رویدادهای تجاری و پذیرایی­های بزرگ و مجلل مناسب است. جلوی این ساختمان نقاشی­های دیواری زیبایی وجود دارد که صحنه­هایی از اساطیر گذشته را به تصویر می­کشد. بیشتر این تصاویر هنر دست کارلوس فرانکو و نشان‌دهنده سنت، تاریخ و هویت پایتخت اسپانیا هستند. اگر به تماشای ساختمان‌های زیبا با معماری جذاب اسپانیایی علاقه دارید، علاوه بر ساختمان کاسا د لا پانادریا می‌توانید از ساختمان‌های بی نظیر خیابان گران ویا اسپانیا نیز دیدن کنید.

ساختمان کاسا د لا پانادریا

 رستوران­‌های معروف میدان پلازا مایور

همه ما انسان­ها غذا خوردن در سفر را نوعی تفریح می‌بینیم. همچنین دوست داریم در سفر به هر کشوری حتماً غذای چند رستوران آنجا را امتحان کنیم و با غذاهای محلی هر کشور آشنا شویم. از معروف­ترین رستوران­هایی که می­توانید در نزدیکی میدان پلازا به آنجا بروید و از طعم لذیذ غذاهایشان بهره ببرید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رستوران DCorazon
  2. رستوران گوستوس مادرید Gustos Madrid
  3. رستوران پلازا مایور Plaza Mayor
  4. رستوران دل جامون Museo del jamon
  5. رستوران لاتوره دل اورو La Torre del Oro
  6. رستوران توره دل اورو Torre del Oro
  7. رستوران کولپاز هوستلریاColpaz Hosteleria
  8. کافه تریا ماگریتCafeteria Magerit
  9. رستوران ال سوپورتالEl Soportal
  10. رستوران در کوپا د بالونEn Copa de Balon
  11. رستوران لیانا 1962
  12. رستوران هگر Hegar
  13. کافه بار زارا Cafe Bar Zarra
  14. رستوران با فضای باز تینو (Tieno)

 

در میدان پلازا مایور چه غذایی بخوریم؟

همه ما در بدو سفر به هر کشوری در جست‌وجوی بهترین غذای آنجا هستیم. از معروف­ترین و لذیذترین غذاهایی که می­توانید در پلازا مایور سرو کنید، ساندویچ کالاماری است. این ساندویچ از مخصوص­ترین و لذیذترین غذاهای مادرید است که پیشنهاد می­شود از خوردن آن غافل نشوید. ساندویچ کالاماری از نان باگت کالاماری که در آرد و تخم‌مرغ غلتانده و سپس سرخ می­شود، درست شده است. طعم بی‌نظیر این ساندویچ در کنار سس مایونز و لیمو خودنمایی می‌کند. این غذای دلنشین تقریباً در منوی تمام کافه­ها و رستوران‌های مادرید پیدا می‌شود. همان‌گونه که اطلاع دارید اگر با تور مادرید سفر کنید، قطعاً راهنمایان تور تمامی مطالب را اعم از معروف‌ترین جاهای دیدنی، غذاها، مراکز خرید و... معرفی خواهند کرد.

 

چه فصلی برای بازدید از میدان پلازا مایور مناسب­‌تر است؟

بهترین بازه زمانی برای بازدید از میدان پلازا مایور در مادرید فصل‌های پاییز (سپتامبر تا نوامبر) و بهار (مارس تا می) است. در این فصل‌ها آب و هوای مادرید بسیار مطبوع است و باد ملایم در آن می‌وزد و به گونه‌ای هوا نه سرد است و نه گرم، اما اگر برایتان سرما مشکلی ندارد، زمستان‌های مادرید نیز بسیار زیباست و در این فصل نیز هتل‌ها نرخ خود را کاهش می‌دهند. با سفر به اسپانیا در فصل زمستان می‌توانید با صرفه‌جویی در هزینه هتل از دیگر جاهای دیدنی مادرید نیز دیدن کنید.

اگر بخواهید حقیقت را بدانید، اوج گردشگری اسپانیا در فصل تابستان است و مردم بیشتر این فصل را برای بازدید از اسپانیا انتخاب می‌کنند، اما به‌دلیل گرمای بسیار در این فصل ممکن است بسیاری از مادریدی‌ها در این زمان از سال نیز خودشان مغازه‌هایشان را می‌بندند و به تعطیلات می‌پردازند.

 

بهترین زمان بازدید از میدان پلازا مایور مادرید

سخن پایانی

در این مطلب میدان پلازا مایور را به طور مفصل به شما معرفی کردیم؛ مکانی زیبا که با جاذبه‌های خود هرساله گردشگران فراوانی را به سوی خود جذب می‌کند و یکی از مشهورترین خیابان های اسپانیا محسوب می‌شود. صرف غذاهای متنوع، بازدید از ساختمان کاسا د لا پانادریا و موارد دیگر تنها بخشی از جاذبه‌های این مکان هستند.

 

پرسش‌های متداول

  1. چه مراسمی از گذشته تاکنون در میدان پلازا مایور در حال برگزاری است؟

از گذشته تاکنون بسیاری از جشن­ها و مراسم­ها مانند گاوبازی، راهپیمایی، جشنواره­ها و نمایش­های تئاتری گرفته تا محاکمه­های تفتیش عقاید و حتی اعدام­ها در این میدان برگزار شده و بازدیدکنندگان بسیاری نیز داشته است.

 

  1. چه فصلی برای بازدید از میدان پلازا مایور مناسب‌تر است؟

معمولاً مردم در فصل تابستان به مادرید سفر می­کنند، اما مناسب‌ترین فصل‌ها برای بازدید از آن بهار و پاییز است.

  1. معروف‌ترین غذای مادرید کدام است؟

معروف­ترین غذای مادرید ساندویچ کالاماری است که در آرد و تخم‌مرغ غلتانده و سرخ می­شود. طعم این ساندویچ همراه با سس مایونز و لیموترش بی‌نظیر است.

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات