غذاهای خیابانی ژاپن؛ از هشت پا تا بلال کبابی

4 ماه پیش 0 دیدگاه

 

یکی از لذت‌بخش‌ترین چیزها در دنیا برای انسان، غذا خوردن است. شما به هر جایی از دنیا که سفر کنید حتماً غذاهای معروف آنجا را امتحان می‌کنید. غذاهای خیابانی ژاپن نیز در آن دسته از غذاهایی قرار دارند که حتماً یک بار در طول زندگی‌تان باید آن‌ها را امتحان کنید و از طعم‌های بی‌نظیرشان لذت ببرید.

از بین همه غذاهای خیابانی ژاپن غذاهایی هستند که پیشنهاد می‌کنیم میل کنید. در این مقاله به معرفی چند مورد از بهترین غذاهای خیابانی ژاپن می‌پردازیم؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بهترین غذاهای خیابانی ژاپن که حتماً باید امتحان کنید

 کشور ژاپن پر از غذاهای لذیذ و خوشمزه و سازگار با ذائقه آسیایی‌هاست. این غذاها به‌ویژه در فصل تابستان بسیار اشتهاآور هستند. از میان این همه غذای خیابانی ژاپن چند مورد از آن‌ها را به‌شدت پیشنهاد می‌کنیم که میل کنید.

  • تاکویاکی (Takoyaki)

شاید بتوان گفت که تاکویاکی یکی از بهترین غذاهای خیابانی ژاپن است. این غذا شکلی مانند توپ دارد و بیشتر مردم ژاپن آن را به‌عنوان میان‌وعده سرو می‌کنند. این غذای لذیذ از خمیر (آرد، آب و تخم‌مرغ)، اختاپوس تکه‌تکه‌شده، ترشی زنجبیل، تاکو و پیاز سبز درست می‌شود. خوردن این غذا به دلیل اندازه کوچک آن بسیار راحت است و می‌توانید حین گشت و گذار در خیابان‌ها آن را میل کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید آن را با سس شیرین و خوش‌طعم مخصوص به خودش میل کنید.

 

تاکویاکی؛ غذای خیابای ژاپن

 

  • یاکی سوبا (Yakisoba)

حتماً باید در میان غذاهای خیابانی ژاپن، نودل یا چیزی شبیه به آن سرو شود؛ زیرا مردم این کشور به نودل علاقه زیادی دارند. یاکی سوبا یکی از غذاهای خیابانی معروف ژاپن است که  با نوعی رشته فرنگی سرخ‌شده تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا گوشت (معمولاً گوشت خوک) را بر روی یک سینی کباب می‌کنند. سپس کلم خردشده، پیاز و رشته‌فرنگی سرخ‌شده را به همراه مقداری آب و سس به آن اضافه می‌کنند. این رشته‌فرنگی که در یاکی سوبا استفاده می‌شود برخلاف دیگر جاها از گندم درست شده است.

 

غذای سنتی ژاپن

  • کوشیتن (Kushiten)

این غذای ژاپنی برای آن دسته از افرادی مناسب است که عاشق ماهی هستند. این غذا درواقع نوعی کیک ماهی ژاپنی است که در ابتدا بخارپز می‌شود و سپس آن‌ را به شکل پوره درمی‌آورند، به سیخ می‌کشند و سرخ می‌کنند. با انجام این کار خوردن ماهی بسیار راحت‌تر از حالت عادی است. اگر با تور ژاپن سفر کردید به شما پیشنهاد می‌کنیم این غذای لذیذ را از دست ندهید.

غذای خیابانی کوشتین ژاپن

  • آن میستو (anmitsu)

اگر از افرادی هستید که به شکلات و آب‌نبات علاقه دارید، این خوراکی می‌تواند برای شما مناسب و سرگرم‌کننده باشد. آمزایکو نوعی آب‌نبات نسبتاً سفت است که به شکل حیوانات مختلف، شخصیت‌های انیمه یا مانگا، گل‌ها و مواردی از این قبیل درمی‌آید. آمزایکو از نشاسته درست می‌شود نه شکر. این خوراکی از زمان قدیم وجود داشته است و تا به اکنون طرف‌دارهای پر و پا قرص خود را همچنان دارد.

 

شیرینی های ژاپنی

 

 

  • یاکی ایمو (Yaki-imo)

یاکی ایمو نوعی سیب‌زمینی شیرین پخته شده است که در ابتدا در آمریکا بوده و پس از گذر زمان جایی در میان غذاهای خیابانی ژاپن یافته است. این سیب‌زمینی‌ها طعم شیرینی دارند و کافی است فقط آن‌ها را بپزید. همچنین نیازی به اضافه کردن سس یا مواد دیگر ندارند. این سیب‌زمینی را داخل کاغذ قرار می‌دهند تا در ابتدا که بسیار داغ است دست شما را نسوزاند.

 

Yaki-imo غذای خیابانی

 

  • دانگو (Dango)

به احتمال زیاد بارها در فیلم‌ها و سریال‌های ژاپنی دیده‌اید که مردم این کشور در کنار هر غذایی که می‌خورند معمولاً نوعی کوفته‌برنجی نیز سرو می‌کنند. دانگو نوعی کوفته‌برنجی است که به سیخ می‌کشند و سپس آن را سرخ می‌کنند. این کوفته‌ها معمولاً به‌تنهایی طام زیادی ندارند و آن‌ها را با یک سس مخصوص که ترکیبی از سویا، شکر و نشاسته است میل می‌کنند. دانگو به‌دلیل اینکه یکی از ملزومات سفره ژاپنی‌هاست در لیست معروف‌ترین غذاهای خیابانی ژاپن قرار دارد.

 

دانگو غذای خیابانی معروف ژاپن

  • یاکی توموروکوشی (Yaki tomorokoshi)

این غذا قطعاً با ذائقه ایرانی‌ها بسیار سازگار است و حتماً درصورت سفر به ژاپن از آن استقبال خواهید کرد. یامی توموروکوشی همانند بلال کبابی خودمان است. ابتدا بلال‌ها را روی زغال کباب می‌کنند و سپس برای مدت کوتاهی آن را در سس‌هایی با طعم‌های مختلف قرار می‌دهند. اگر به جشنواره‌های غذایی ژاپن بروید حتماً این غذا را مشاهده خواهید کرد.

غذای خیابانی توکیو

غذاهای خیابانی ژاپن را از کجا بخریم؟

تا اینجای متن معروف‌ترین غذاهای خیابانی ژاپن را معرفی کردیم. در ادامه مکان‌هایی را معرفی می‌کنیم که این غذاها را به شما عرضه می‌کنند. معمولاً در خیابان‌های شلوغ ژاپن غذاهای خیابانی عرضه می‌شوند، از جمله غذاهای سنتی کیوتو، اما چندین جا وجود دارد که بورس غذاهای خیابانی ژاپن هستند؛ از قبیل:

  • Yatai Stalls در فوکوئوکا
  • Dotonbori در اوساکا
  • Nishiki Market در کیوتو
  • Tsukiji Outer Market در توکیو
  • Ameyoko market در توکیو
  • Sapporo snow festivals درهوکایدو

در ادامه واژگانی بیان شده‌اند که بهتر است با آن‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید غذاهای خیابانی ژاپن را بهتر بشناسید:

یاکی= کبابی

کوشی= سیخ

شیو= نمک

یاتای= دکه خیابانی

تاره= سس مبتنی بر نمک یا شیو که به‌عنوان مزه برای گوشت‌های کبابی به‌ویژه یاکیتوری استفاده می‌شود.

ریشو= ساکی سرد

آتسوکان= ساکی داغ

 

سخن پایانی

شاید با خودتان فکر کنید غذاهای کشور ژاپن در مقایسه با دیگر کشورها بسیار متفاوت است و ممکن است با ذائقه ما سازگار نباشد، اما باید بدانید غذاهای خیابانی ژاپن و در کل غذاهای ژاپنی طعم و مزه دلپذیری دارند؛ از این‌‌رو خوردن آن‌ها برای شما لذت‌بخش است. در این مقاله سعی کردیم معروف‌ترین غذاهای خیابانی ژاپن را معرفی کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

سؤالات متداول

  1. بهترین مکان‌ها برای سرو غذاهای خیابانی ژاپن کجاست؟

Yatai Stalls در فوکوئوکا، Dotonbori در اوساکا، Nishiki Market در کیوتو، Tsukiji Outer Market در توکیو، Ameyoko market در توکیو، Sapporo snow festival درهوکایدو

 

  1. معروف‌ترین غذاهای خیابانی ژاپن کدام‌اند؟

تاکویاکی، یاکی سوبا، کاشیتن، یاکی ایمو، دانگو از معروف‌ترین غذاهای خیابانی ژاپن هستند.

 

  1. کدام یک از غذاهای خیابانی ژاپن بیشتر با ذائقه ایرانی‌ها سازگار است؟

یامی توموروکوشی یا همان بلال زغالی از غذاهایی است که مطمئناً با ذائقه ایرانی‌ها سازگار است.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات