بهترین زمان سفر به برزیل چه زمانی است؟

9 ماه پیش 0 دیدگاه

ممکن است فکر کنید برزیل، این تکه برنزه از آمریکای ‌جنوبی تنها شامل سواحل طلایی است، اما این کشور عظیم شگفتی‌های بسیاری را در بر می‌گیرد؛ از جنگل‌های بارانی آمازون گرفته تا آبشارهای تند ایگواسو (درواقع از بوئنوس ‌آیرس در آرژانتین تا ریو) تنها بخشی از جاذبه‌های برزیل هستند. اگر قصد سفر به برزیل را دارید حتماً دوست دارید بدانید بهترین زمان سفر به این کشور چه زمانی است. باید بدانید آب و هوای برزیل طوری است که مقصدی فوق‌العاده در تمام طول سال محسوب می‌شود و از چندین نوسان آب و هوایی تشکیل شده است که هیچ‌کدام به‌اندازه کافی شدید نیستند که مانع سفر به هر قسمت از کشور شوند.

 

چرا باید از برزیل دیدن کنید

شاید تور برزیل گزینه‌ اول سفر برای هر کسی نباشد؛ اما بی‌شک این تجربه وصف ناشدنی است. برزیل با جنگل‌های بارانی سرسبز و انبوه آمازون که آن را احاطه کرده است، فرهنگی پر جنب و جوش، غنی، غذاهای لذیذ و طعم‌های عالی دارد و مناطق وسیع آن سواحل گرم و شنی آن بهترین امکانات را به گردشگران ارائه می‌دهد. با اطمینان می‌توان گفت برزیل یکی از مکان‌هایی است که همه باید حداقل یک‌بار از آن دیدن کنند.

1. زیبایی طبیعی بی‌نظیر

زیبایی‌های طبیعی برزیل یکی از خیره‌کننده‌ترین زیبایی‌های جهان است. این کشور 60 درصد از جنگل‌های بارانی استوایی آمازون، بزرگ‌ترین جنگل بارانی استوایی جهان را در خود جای داده است و رودخانه قدرتمند آمازون در سراسر آن جریان دارد. آبشارهای خروشان، تالاب‌های حفاظت‌شده، تپه‌های شنی و قله‌های ناهموار به زیبایی مناظر برزیل می‌افزایند. این مکان ایده‌آل برای دوستداران فضای باز عالی است. کسانی که می‌خواهند در مناطق سرسبز و دورافتاده پر از حیات‌وحش کمیاب و رنگارنگ و درختان منحصر‌به‌فرد کمی کاوش کنند، با مناظر باورنکردنی که به‌ندرت توسط اکثر مردم دنیا دیده می‌شود، تجربه شگفت‌انگیزی برای خود رقم می‌زنند.

 

2. فرهنگ غنی و رنگارنگ

فرهنگ غنی و رنگارنگ برزیل یکی دیگر از جذابیت‌های مهم برای گردشگران است. برزیل خانه موسیقی سامبا، بوسا نوا و سرتانجو و رقص‌های سنتی منطقه‌ای مانند سامبا، کاپوئرا و کاریمبو است. این کشور عمدتاً کاتولیک است و مذهب، سنگ‌بنای اصلی اینجا محسوب می‌شود.

از مجسمه معروف مسیح رستگار در ریودوژانیرو گرفته تا کلیساهای خیره‌کننده که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و مورد احترام هستند، ریشه مردم برزیل در مسیحیت و کاتولیک عمیق است و تندیس‌های بصری آن در همه‌جا وجود دارد.

3. غذاهای خوشمزه

بخش عمده‌ای از فرهنگ برزیل غذاهای خوشمزه‌ای است که در اینجا خواهید یافت. غذاها با توجه به منطقه متفاوت است؛ زیرا برزیل کشوری بزرگ است (پنجمین کشور بزرگ در جهان)، اما بیشتر غذاها با تأثیراتی از غذاهای آفریقایی، پرتغالی و اروپایی تند و رنگارنگ شده‌اند. غذاهای خیابانی برزیل نیز طعم منحصربه‌فردی دارند.

غذاهای برزیل را در هر فصلی از سال می‌توانید امتحان کنید

 

4. سواحل وسیع

این سواحل برخی از معروف‌ترین و بکرترین سواحل جهان در برزیل هستند و همین دلیل دیگری برای این است که این کشور مقصد مورد علاقه مسافران بین‌المللی است. از ساحل کوپاکاباناریو گرفته تا پرایا دلوپس مندز در جزیره کوچک ایلهاگراند، برخی از خیره‌کننده‌ترین خطوط ساحلی برزیل را می‌توانید مشاهده کنید.

آب‌های گرم اقیانوس اطلس در ماه‌های تابستان برزیل (دسامبر-فوریه) کاملاً عالی است، اما استراحت در سواحل شنی هنوز هم در تمام طول سال، حتی در زمستان (ژوئن-سپتامبر) لذت‌بخش است. با ارائه دلایل بسیار عالی برای بازدید، حتماً برزیل در برنامه سفر شما قرار خواهد گرفت،‌ اما بهترین فصل برای سفر به برزیل چه زمانی است. در ادامه بهترین زمان برای بازدید از برزیل، ارزان‌ترین زمان و کمترین زمان شلوغ سال را بررسی خواهیم کرد.

 

بهترین زمان برای بازدید از برزیل چه زمانی است؟

آب و هوای برزیل بسیار متفاوت است. در جنوب برزیل، تفاوت فصلی دما بیشتر از مناطق شمالی و آمازون است. سواحل جنوب برزیل از حدود اوایل مهر تا اوایل فروردین آب و هوای زیبایی دارند. در هر زمان از سال، همیشه زمانی برای بازدید از برزیل است. با تورهای جنگل‌های بارانی، سفرهای حیات‌وحش پانتانال، گشت‌های شهری برزیل و تور برزیل همراه با اقامت در ساحل همراه باشید.

بهترین فصل سفر به برزیل

بهترین زمان برای بازدید از برزیل بین زمستان و فصل تابستان گرم و بارانی است. این زمان فوق‌العاده‌ برای کشف نقاط برجسته برزیل است. بهترین ماه‌ها برای سفر به برزیل در سپتامبر تا نوامبر است که هوای ملایمی دارد. قیمت‌های پرواز و قیمت هتل در این زمان پایین‌تر از همیشه است و گردشگران زیادی در برزیل وجود ندارند.

 

بهترین فصل برای رفتن به برزیل بین زمستان و تابستان است

شهریور تا فروردین

سپتامبر تا نوامبر یکی از ایده‌آل‌ترین زمان‌ها برای کاوش در این کشور است. در این زمان برزیل از فصل سرد زمستان به فصل گرم و تابستان می‌رود. همچنین در این زمان است که بیشتر افراد از نیم‌کره شمالی از تعطیلات خود به خانه بازمی‌گردند و جاذبه‌های گردشگری اصلی را با بازدیدکنندگان کمتری ترک می‌کنند.

 

آب و هوای برزیل در بهار

آب و هوای برزیل در بهار معتدل است و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا برخی از محبوب‌ترین نقاط این کشور را به‌آسانی کشف کنند. در ریودوژانیرو، روزها ممکن است تا 80 درجه فارنهایت گرم شود، اما بعد از آن در عصر، دما به 70 درجه فارنهایت کاهش می‌یابد و قدم زدن در شب را لذت‌بخش می‌کند. در مناطق گرمسیری مانند مانائوس (آمازون) یا آبشار ایگوازو، گرما می‌تواند تا 91 درجه افزایش یابد.

 

بهترین کارها در برزیل در فصل بهار

بهترین کارها در فصل بهار در برزیل بیرون رفتن و استفاده از جاذبه‌های گردشگری کشور است. در این زمان، هوا خنک‌تر از تابستان است و شرایط هوایی به‌گونه‌ای است که گردشگران را اذیت نمی‌کند و آن‌ها می‌توانند با بیش از 40 کیلومتر جزایر، از قایقرانی، غواصی و اقامت در ساحل لذت ببرند. پیاده‌روی در Chapada Diamantina نیز بسیار محبوب است.

برای افرادی که به دنبال ماجراجویی هستند، سفر به جنگل‌های بارانی آمازون، سفری را در میان برخی از نادرترین گیاهان و جانوران جهان فراهم می‌کند؛ درحالی‌که این منطقه «فصل خشک» خود را تجربه می‌کند و فرصت بیشتری برای اکتشافات جاذبه‌های برزیل است.

در بیشتر برزیل، فصل تابستان فصل گرمی است و برای کسانی که از آفتاب و گرما لذت می‌برند، این زمان برای بازدید عالی است. همچنین در این زمان جشن‌های معروف برزیل برگزار می‌شود. علاوه بر برگزاری این جشن‌ها، هوای آفتابی و گرم در فصل تابستان، بازدید از سواحل شمالی برزیل را لذت‌بخش می‌کند. فصل تابستان برزیل فصل گرم و مرطوبی است. اگر علاقه‌ای به کاوش در مناطقی با رطوبت بالا ندارید، بازدید از این مکان را در این زمان توصیه نمی‌کنیم.

تابستان برزیل بسیار شرجی و مرطوب است

بهترین کارها برای انجام در برزیل در تابستان

از آنجا که برزیل در طول تابستان بسیار گرم است، محبوب‌ترین کارها نزدیک شدن به ساحل و استراحت در آن است. جنوب برزیل، منطقه فلوریانوپلیس زیبا را که به‌خاطر سواحلش معروف است ارائه می‌دهد. کسانی که به دنبال نسیم زیبای دریا و آفتاب هستند می‌توانند در یکی از مناطق تفریحی محبوب مانند Praia dos Ingleses اقامت کنند. مردم همچنین از بازدید از تالاب‌های آب شور و ورزش‌های آبی مانند موج‌سواری و قایق‌سواری لذت می‌برند.

همچنین در ماه‌های تابستان، آبشار ایگوازو، این جاذبه شگفت‌انگیز طبیعی، به‌دلیل افزایش رطوبت و میزان بارندگی، بالاترین سطح آب سال را دارد. در این زمان از سال، فضا سرسبز و متراکم است، آسمان آفتابی با بارندگی اندک است و دماهای گرم برای گذراندن زمان روی آب و کاوش در فضای باز مناسب است.

 

سخن پایانی

جشنواره‌ها و رویدادهای کوچک و بزرگ در تمام مناطق برزیل در طول ماه‌های تابستان برگزار می‌شوند؛ بنابراین همیشه کاری برای انجام و راه‌هایی برای تجربه فرهنگ از نزدیک در این زمان از سال وجود دارد. برخی از مسافران با برنامه‌ریزی برای گذراندن زمان زیادی در سواحل بکر به برزیل می‌آیند. باید گفت جاذبه‌های شگفت‌انگیز برزیل به حدی زیاد است که باید سفری طولانی برای دیدن آن داشته باشید. اگر دوست دارید از این کشور زیبا بازدید کنید، می‌توانید قیمت تور برزیل را در سایت رز آبی چک کنید تا تجربه‌ای متفاوت برای خود رقم بزنید. هر جای دنیا که بخواهید سفر کنید، رز آبی برای شما گزینه‌هایی عالی در نظر گرفته است؛ از تور اروپا گرفته تا آسیا و آمریکا.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات