معرفی غذاهای خیابانی برزیل

10 ماه پیش 0 دیدگاه

اگر می‌خواهید مردم یک کشور را بشناسید، ابتدا آنچه که می خورند را امتحان کنید. این گونه به طور کامل متوجه فرهنگ و علایق مردم آن کشور می شوید. غذاهای خیابانی برزیل، یکی از نقاط قوت سفر به این کشور است. فعالیت های پر جنب و جوشی همچون فوتبال، جیو جیتسو و سامبا  خود دلایلی هستند که نشان دهنده غذاهای این منطقه خواهند بود.

مزه‌ها و طعم‌های متنوعی در غذاهای برزیلی یافت می شوند چراکه جمعیت این کشور بسیار متنوع است و مردمان اروپایی، آسیایی، آمریکایی و... در آن حضور دارند. غذاهای خیابانی در برزیل که در هر قدم از شهر یافت می شوند به خوبی این کشور را معرفی می کنند. طیفی از مزه های شیرین تا شور را می توانید در این خیابان ها امتحان کنید. در ادامه چند مورد از محبوب ترین غذاهای خیابانی برزیلی را معرفی خواهیم کرد.

نان پنیری (pao de queijo)

این غذا، میان وعده ای سبک و پف دار است که از آرد کاساوا و پنیر تهیه می شود. نان های پنیری معمولا به عنوان صبحانه مصرف می شوند اما می توان در هر زمان از شبانه روز آن را پیدا کرد. برزیلی ها معمولا این میان وعده را هنگامی که به صورت داغ از فر بیرون می آید سرو می کنند، یا آن ها را باز کرده و با مقدار پنیر بیشتری پر می کنند و در صورت تمایل به شیرینی با مربا میل می کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین و معروف‌ترین سوغات برزیل

این نان پنیری ریشه در غذای بردگان آفریقایی برزیلی دارد، آن ها از بقایای نشاسته سفیدی که از آرد کاساوا بدست می آمد نان می پختند. با مرور زمان و اضافه کردن شیر و پنیر به این ترکیب امروزه این میان وعده را داریم.

چیپس کاساوا

اگر برای شما سوال است که کاساوا چیست، باید بگوییم از انواع سبزیجات ریشه ای است که در کنار سیب زمینی و تربچه مورد استفاده قرار می گیرد. این ریشه سرشار از نشاسته است و آرد آن در آشپزی بسیار کاربرد دارد.

کاساوا یک غذای اصلی در برزیل محسوب می شود که به آن یوکا نیز می گویند. این ریشه اگر چه سمی است اما پس از پوست کندن و پخته شدن به عنوان سومین منبع کربوهیدرات مناطق استوایی به حساب می آید. برزیلی ها به چیپس کاساوا علاقه بسیاری دارند و به عنوان یک تنقلات و میان وعده آن را مصرف می‌کنند. این چیپس از نظر طعم و بافت مانند چیپس سیب زمینی است و به راحتی تهیه می شود.

کیک ماهی کاد

این کیک ماهی در برزیل در اغلب ستوران ها و غرفه های خیابانی یافت می شود. ظاهری ترد و طلایی دارد و از مخلوط ماهی کاد نمکی، سیب زمینی، خامه و ادویه های مخصوص تشکیل می شود. این کیک ماهی به همراه کمی لیمو ترش و طبق آداب با خلال دندان سرو می شود. کیک ماهی کاد که شکلی گرد دارد از دو قاشق موادی که هنگام سرخ کردن به آن شکل می دهند درست می شود و از آنجایی که ماهی کاد یکی از مواد اصلی در این کشور است از غذاهای محبوب برزیل محسوب می شود.

کیبه

شاید برای تان جالب باشد که بدانید کیبه یکی از غذاهای محبوب در برزیل است. اگر چه این غذا ریشه در خاور میانه دارد اما با ترکیباتی که با ذائقه برزیلی ها جور است، یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه این کشور شده است. کیبه مخلوطی از بلغور گندم، پیاز چرخ کرده، گوشت چرخ کرده و ادویه های مختلف است، که به شکل نان در می آید و و سرخ می شود. کیبه از گوشت گوسفند تشکیل می شود اما در برزیل از گوشت چرخ کرده گاو برای درست کردن این غذا استفاده می کنند.

آکاراژ برزیلی با خمیر واتاپا

آکاراژ یک میان وعده تند خیابانی است که شما را با مزه های جدید و عجیب آشنا می کند. به راستی برزیل یک فرهنگ پر از مزه و غذاهای جدید است و با این میان وعده خیابانی به خوبی این جنبه از  فرهنگ را آشکار کرده است. ترکیبی از نخود سیاه له شده به همراه نمک و پیاز مزه دار را در روغن نخل به شکل توپ در می آورند و هنگام سرو آن را با خمیر واتاپا پر می کنند. این خمیر از آجیل، میگو، نان و شیر نارگیل درست می شود و خود به تنهایی تند است. این غذا ریشه در آفریقا دارد و به فلافل آفریقایی نیز معروف است.

پیکانا (کباب گوشت)

این غذا برشی از گوشت گاو است که روی باربیکیو کباب می شود. معمولا از گوست راسته که هنگام کباب چربی خود را حفظ می‌کند برای این غذا استفاده می‌کنند. قبل از پخت از سنگ نمک برای مزه دار کردن و بعد از پخت کمی فلفل سیاه به آن می زنند.

کوکسینیا

کوسینیا نوعی کراکت مرغ است که با مواد مختلف پر می‌شود و یک لایه خمیر دور آن را می پوشاند. از آنجایی که معیار اصلی غذاهای خیابانی در برزیل طعم و مزه است، پس این غذا نیز یک میان وعده سرخ شدنی است که در لیست قرار می گیرد. یکی از رایج ترین ترکیبات کوکسینیا، مرغ خرد شده به همراه پنیر خامه ای است. این کراکت ها باید در حدی سرخ شوند که هنگام گاز زدن ترد و طلایی بودن آن مشخص شود.

آچای نا بول (acai in the bowl)

این غذا از میوه نخل آچای منجمد تشکیل شده است و به صورت اسموتی و در کاسه یا لیوان سرو می شود. در سراسر برزیل این غذا بسار محبوب است اما به نسب منطقه، طرز تهیه آن تفاوت پیدا خواهد کرد. برای مثال در شمال برزیل این غذا را با میگو یا ماهی خشک شده و تاپیوکا ترکیب می کنند. در جنوب اما از ترکیب خرما موز و گرانولا بدست می آید.

این کاسه های آچای را می توانید از کیوسک های کنار ساحل و یا غرفه های آبمیوه فروشی در برزیل تهیه کنید. این غذا برای صبحانه در تابستان پیشنهاد می شود و وعده ای مناسب برای یک گیاه خوار است. 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به برزیل

بریگادیر

این توپ های شکلاتی خوشمزه اسم خود را از سرتیپ بریگادیرادواردو گومز، یک فرد سیاسی برزیلی در دهه 1940، می گیرد. بریگادیر توپی شکلاتی است که بین کودکان و بزرگسالان بسیار معروف است و از شیر غلیظ، کره و پودر کاکائو بدست آمده است. این شیرینی بدلیل اینکه نیاز به هیچ ماده تازه ای برای تهیه نداشت در طول جنگ جهانی دوم بسیار محبوب شد. امروزه در مراسم های برزیلی و جشنواره ها موجود است و با بادام، پسته و تکه های نارگیل تزئین می شود.

شیرینی پنیر یا پاستل

این غذا حس چشایی شما را غلغلک می دهد. شرینی پنیر که به پاستل معروف است، در سائوپائولو و اطراف آن بسیار مورد پسند مردم است. این غذا از خمیری پفکی بدست می آید که درون آن را با گوشت چرخ کرده، مرغ، پنیر ذوب شده و... پر می کنند و در مناطقی از شکلات، کارامل و میوه های استوایی نیز  در ترکيبات آن استفاده می شود. این غذا بدلیل اینکه آسان تهیه می شود و بسیار خوشمزه است در اکثر منطق برزیل یافت می شود.

آیپیم فریتو

برای تجربه یک غذای خیابانی ساده و همچنین سالم پیشنهاد می کنیم این غذا را امتحان کنید. آیپیم فریتو همان سیب زمینی سرخ شده است که از یوکا بدست می آید. یوکا نوع پر نشاسته و غلیظ سیب زمینی است که در اغلب غذاهای برزیلی استفاده می شود.

فیجوادا  (feijoada)

این غذا نوعی خورش است که از لوبیا های مختلف و گوشت تهیه می شود و به عنوان غذای ملی برزیل شناخته شده است. اصل این غذا توسط استعمارگران ساکن ریو پخته شد، آنها بخش های نامرغوب تر گوشت را به همراه لوبیا می پختند و به عنوان خورش سرو می کردند. امروزه این غذا در سراسر برزیل یافت شده و به صورت سوپ در کاسه ها فروخته می شود.

امپادو

این غذا در برزیل شبیه به کیک مرغ است و طرفداران بسیاری دارد. امپادو از ترکیب مرغ و سبزیجاتی مانند نخود فرنگی و ذرت درست می شود و هنگام پخت لایه ای خمیر روی آن کشیده و در فر می گذارند. این غذا بعد از پخته شدن مانند پای مرغ سرد می شود.

کلام آخر

برزیل کشوری  پر از فرهنگ های مختلف و آدم هایی با ذائقه های گوناگون است. سفر به برزیل امتحان کردن غذاهای آن یکی از تجربه هایی است که هیچوقت فراموش نخواهید کرد. غذاهایی که با حس چشایی شما بازی می کنند و شما را با طعم های عجیب و جدید آشنا خواهند کرد. اگر فردی هستید که از غذا خوردن لذت می برید حتما به این کشور سفر کنید، بین مزه های مختلف حتما تعدادی از آن ها را دوست

تگ ها غذا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات