آشنایی با منطقه تیچینو سوئیس | ایتالیای سوئیس!

9 ماه پیش 0 دیدگاه

اگر به‌دنبال نشانه‌هایی از ایتالیا در کشور سوئیس هستید، باید ایالت تیچینو را در اولویت لیست بازدیدهای خود قرار دهید سوئیس کشوری نسبتاً کوچک به شمار می‌آید، اما تقسیمات کشوری آن 26 کانتون یا ایالت دارد. کشور سوئیس دارای چندین شهر جذاب و عالی است که بازدید از هر شهری شگفتی و زیبایی مختص به خود را دارد. در سوئیس شهری را نمی‌توان یافت که سفر کردن به آن خوب نباشد یا اینکه شهری جاذبه دیدنی نداشته باشد. تیچینو سوئیس جزء زیباترین ایالت‌های سوئیس محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره شهر تیچینو سوئیس با شما در میان بگذاریم.

تیچینو کجاست؟

تیچینو یکی از کانتون‌ و شهرهای سوئیس محسوب می‌شود که به‌دلیل طبیعت منحصربه‌فرد، دره‌های بزرگ، باغ‌های سرسبز، دریاچه‌ها و شهرهای آرام و نداشتن شهرهای بزرگ و شلوغ شهرت دارد. یکی از دلایلی که موجب جذب توریست به این منطقه می‌شود، عکاسی در این منطقه است که می‌توان در این منطقه عکس‌هایی عالی با منظره‌ای بی‌نظیر ثبت کرد. زیبایی این شهر به حدی است که می‌توان زیباترین عکس‌های عمرتان را در این شهر ثبت کنید. عکس‌های جذابی که از روستاها و دریاچه‌های اطراف تیچینو گرفته می‌شود در شبکه‌های اجتماعی با استقبال افراد زیادی مواجه می‌شود.

دره‌های بزرگ و عمیق این منطقه شما را به دوران دیگری می‌برد. در این شهر طیفی از فعالیت‌های جذاب همچون پیاده‌روی، ماهیگیری و اسکی را می‌توان نام برد. ایالت تیچینو در جنوب کشور سوئیس واقع شده و تنها ایالتی است که ساکنان آن به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند. به‌جز زبان، تأثیرات فرهنگ ایتالیا را در معماری، رسوم و غذاهای این منطقه می‌توانید بفهمید. مرکز این ایالت شهر بلانزوناست، اما بیشترین تعداد جمعیت در شهر لوگانو سکونت دارند. این کانتون در جنوب کوه آلپ واقع شده و همچنین کاملاً با کشور ایتالیا احاطه شده است. شهر تیچینو نزدیک میلان است و پیوندهای محکومی با ایتالیا به‌ویژه در زمینه‌های فرهنگی دارد. دریاچه‌های ماجیوره و لوگانو مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی این ایالت محسوب می‌شوند.

منطقه تیچینو سوئیس در نزدیکی ایتالیا

رابطه تیچینو با ایتالیا

در قرن 15 میلادی تیچینو از میلان جدا شد و از سال 1803 زمانی که به‌عنوان منطقه‌ای جدا درآمد تحت سلطه آن سوی جاده سنت گوتارد بود. از شهرهای مهم این ایالت می‌توان لوگانو و لوکارو را نام برد. علاوه بر این شهرها ایالت تیچینوی سوئیس شهرهای دیگری دارد که هرکدام از آن‌ها زیبایی‌های مختص خود را دارند، شهرهایی همچون بلانزونا، ازکونا و ماندریزیو جزء زیباترین شهرهای تیچینو سوئیس محسوب می‌شوند.

 جاهای دیدنی تیچینو سوئیس

  1. قلعه‌های بلینزونا (the bellinzona castle)

سه قلعه بلینزونا در لیست آثار تحت نظارت میراث جهانی یونسکو قرار گرفته‌اند. این مجموعه از سه قلعه با نام‌های کسل‌گراند، مونته‌بلو و ساسو کوربارو تشکیل شده است. کهن‌ترین قلعه کسل گراند است که روی یک قله سنگی مشرف به یک دره و یک سری دیوار که از شهر قدیمی محافظت می‌کنند، واقع شده است.

مرکز تیچینو از مسیری که منتهی به سه گذر کوهستانی سنت گوتارد، لوک منیر و سان برناردینیو است محافظت کرده و تاریخ بی‌ثبات شهر را روایت می‌کند. طاق‌های سبک لومبارد، خانه‌های رنگی و بالکن‌های زیبا و کلیساهای قدیمی بلیزونا را می‌آرایند. کسانی که به تاریخ علاقه‌مند هستند، بازدید از این مکان تاریخی و دیدنی را فراموش نکنند. همچنین زیبایی این قلعه‌ها برای عکاسی بسیار مناسب و عالی است.

 

قلعه‌های بلینزونا تیچینو

 

  1. روستای پلکانی گاندریا (gandria)

گاندریا روستایی در نزدیکی لوگانو است که روی شیب‌های کوه مونته‌بری در ساحل شمالی دریاچه لوگانو واقع شده است. معماری پلکانی این روستا پس‌زمینه کوه مونته‌بری و دریاچه لوگانو، چشم‌انداز زیبایی را به وجود آورده که کمتر جایی قادر به پیدا کردن نمونه‌ای دیگر مثل آن هستید. این روستای کوچک به‌حدی زیبا و سرسبز است که می‌توان آن را تکه‌ای از بهشت تصور کرد.

مرکز تاریخی روستای گاندریا به‌وسیله اتومبیل در دسترس نیست، با این حال هرساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا مجذوب خود می‌کند. جاده‌ای که به مسیر زیتون معروف است، از میان تعداد زیادی درختان زیتون عبور می‌کند و یکی از مناسب‌ترین مسیرها برای رفتن به این روستاست. امکان ندارد به سوئیس و تیچینو سفر کنید، ولی از این مکان دیدن نکنید. اگر علاقه زیادی به عکاسی و دیدن مکان‌های تاریخی و خاص دارید به‌هیچ‌وجه بازدید از این مکان را از دست ندهید.

 

  1. تفرجگاه و پارک ساحلی لوگانو (lugano lakeside park and promenada)

این تفرجگاه پر از درختان و گل‌های زیبایی است که می‌توان در زیر سایه این درختان نشست و از این فضا لذت برد. پارک‌های سرسبز و عظیمی که در اطراف دریاچه و در انتهای شمالی لوگانو قرار دارند، پر از درختان متفاوتی هستند که به همه جای آن سایه افکنده است؛ پس تفرجگاه و پارک ساحلی لوگانو محیطی عالی برای پیک‌نیک و تفریح به همراه خانواده به شمار می‌آید. این خط ساحلی طولانی با پوششی از درختان و گیاهان گرمسیری پوشیده شده است و همچنین دارای تعداد زیادی مجسمه‌های مدرن است. علاوه بر این‌ها تعدادی ساختمان قدیمی قرن 18 نیز موجب بالا رفتن ارزش تاریخی این منطقه شده است، در یک سفر یک‌روزه بازدید از ساختمان‌های تاریخی می‌تواند سفرتان را تکمیل کند.

 

  1. مونته سان سالواتوره در تیچینو (monte san salvatore)

ارتفاع این کوه فقط 912 متر است، اما مونته سان سالواتوره یکی از زیباترین و وسیع‌ترین چشم‌اندازهای تمام منطقه آلپ را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد. اگر به سمت دریاچه و شهرک ساحلی کنار کوه بروید، تعداد زیادی قله در آنجا خواهید دید که به زیبایی بیشتر این ناحیه می‌افزاید. اگر علاقه‌مند به کوه‌نوردی هستید می‌توانید به کوه مونته‌سان سالواتوره صعود کنید، اما بیشتر گردشگران تور سوئیس، سوار شدن بر تله کابین را ترجیح می‌دهند تا با دیدن مناظر دیدنی اطراف نهایت استفاده و لذت را از سفر خودشان ببرند.

در اینجا منظره‌ای بسیار شگفت‌انگیز و عالی وجود دارد که انگار بهشت واقعی است؛ منظره‌ای که هر فردی را مجذوب خود و چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. اگر به تیچینو سفر کنید و این منظره را از دست بدهید سفرتان بی‌معنا خواهد بود یا می‌توان گفت اصلاً سفر نرفته‌اید.

مونته سان سالواتوره در تیچینو

 

  1. شهر قدیمی لوگانو در تیچینو

لوگانو مشهورترین منطقه تیچینو سوئیس محسوب می‌شود. شهر قدیمی لوگانو یا لوگنو دو کلیسای جامع با نام‌های کلیسای جامع لوگانو و کلیسای سنت لونزو دارد که جزء جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شوند. این شهر زیبا که در اطراف دریاچه لوگانو واقع شده است، به‌دلیل داشتن معماری‌های باستانی، جاذبه‌های گردشگری متنوع، فروشگاه‌های مجلل و انواع غذاها در میان گردشگران جذابیت زیادی دارد. وردانت یک پارک ساحلی با فضایی زیبا و خیره‌کننده است. این پارک در کنار دریاچه یک تفریحگاه چوبی گسترده دارد که می‌توان با پیاده‌روی در اطراف آن از تماشای طبیعت آن بهره برد. سعی کنید تور لوگانو سوئیس را از دست ندهید؛ چراکه طبیعت این منطقه پر از زیبایی‌ها و شگفتی‌های مختص به خود است.

شهر لوگانو در تیچینو سوئیس

  1. سنتووالی در تیچینو (centovalli)

سنتووالی یا صد دره نام منطقه‌ای شهری در لوکارنو در ایالت تیچینوی سوئیس است. یکی از دیدنی‌ترین خطوط ریلی اروپا از این ناحیه عبور می‌کند. طی هزاران سال برف‌های ذوب‌شده در ارتفاعات کوه آلپ باعث به وجود آمدن رودخانه‌ها و دره‌های عمیق شده است که تعداد زیادی از این نقاط را می‌توان در منطقه سنتووالی یافت. این دره‌ها با داشتن پوشش سرسبز گیاهی مقصد زیبایی را برای شما به وجود می‌آورند. در حالت کلی مسیرهای ریلی کشور سوئیس شهرتی جهانی دارند. مناظری که در طول این مسیرها مشاهده می‌کنید به‌حدی زیبا و دیدنی هستند که حتماً باید سعی کنید برای یک‌بار آن را تجربه کنید.

 

  1. آزکونا (ascona)

شهر آزکانو در بخش لوکارنو از ایالت تیچینو کشور سوئیس واقع شده است. در طول زمان، شهر آزکانو که روستایی کوچک در کنار دریاچه میگوری محسوب می‌شد و فعالیت مردم آن ماهیگیری بود به یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری سوئیس تبدیل شده است. فصل زمستان در این شهر کوتاه بوده و در بیشتر روزهای آن هوا آفتابی است. این شهر فاصله کمی با لوکارنو دارد، ولی یکی از مناطق نفس‌گیر سوئیس محسوب می‌شود. روستاهای کوچک و شگفت‌انگیزی که می‌توان آن‌ها را با پیاده‌روی کشف کرد؛ چون به هیچ اتومبیلی اجازه تردد در مرکزهای اصلی شهر داده نمی‌شود.

بورگا یکی از مشهورترین زیبایی‌های تیچینو و شهری قدیمی و تاریخی است. مسیر این شهر پیچ و خم‌هایی دارد که همه خیابان‌های آن سنگ‌فرش شده، باستانی باریک و کهن هستند و شما را به طرف پیازاموتای سوق می‌دهند. این شهر پر از کافه‌های شلوغ و پر جنب و جوش و رنگارنگ است که شما را وسوسه می‌کند خود را در تصاویر این شهر غرق کنید. متأسفانه حضور وسیع گردشگران موجب شده است بعضی از بخش‌های روستا ظاهری مدرن به خود بگیرد، با این حال هنوز هم می‌توانید ترکیبی عالی از معماری ایتالیایی و سوئیسی با ساختمان‌های کهن را در منطقه بندری آن ببینید.

 

  1. کوه مونته‌بری در تیچینو (monte bre)

مونته‌بری کوهی کوچک است که در شرق شهر لوگانو واقع شده است. این کوه که مشرف به خلیج لوگانوست چشم‌اندازی حیرت‌انگیز را پیش روی گردشگران نمایش می‌دهد. مسئولان شهری تعدادی خط ریلی به‌سوی قله کوه قرار داده‌اند که می‌توان با به کار گرفتن آن‌ها به‌راحتی از آن بالا رفت و بعضی از زیباترین مناظر ایالت تیچینو را مشاهده کرد.

مونته‌بری آفتاب‌گیرترین کوه در تمام کشور سوئیس به شمار می‌آید و همچنین دلیلی عالی برای پرورش و رشد رزهای کریسمس در این منطقه محسوب می‌شود. پیشنهاد ما این است که برای مدتی در بالای قله کوه بمانید و از تماشای محیط پیرامون هنگام میل کردن غذا در یکی از دو رستوران آنجا نهایت لذت و استفاده را ببرید. ارتفاع مونته‌بری فقط 925 متر است.

 

  1. کلیسای سانتا ماریا دگلی آنجیولی

کلیسای «سانتا ماریا دگلی آنجیولی» درواقع یک صومعه بوده که بعدها به کلیسا مبدل شده است. این کلیسا روبه‌روی دریاچه‌ای در انتهای زیباترین خیابان خرید لوگانو واقع شده است. درون کلیسا می‌توانیم یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های هنری ایالت تیچینو را پیدا کنیم. این گنجینه با ارزش هنری یک دیوار بزرگ است که در قرن 16 میلادی، برناردینو لویینی نقاش معروف ایتالیایی که در لومباردی زندگی می‌کرد آن را طراحی کرده است.

 

سخن پایانی

در این مقاله‌، یکی از ایالت‌های کشور سوئیس یعنی تیچینو را معرفی کردیم. ایالت تیچینو در جنوب سوئیس قرار دارد و مرزهای آن با ایتالیا محدود می‌شود. پایتخت این ایالت شهر بلنزوناست. تیچینو با طبیعتی عالی، کوهستانی و دره‌های عمیق شهرت دارد و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در سوئیس به شمار می‌آید. اگر قصد خرید تور زوریخ یا تور سوئیس را دارید، سری به تورهای رز آبی بزنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات